Ooma
پرسش (1398/08/15):

خانماکمکم کنیدطرزدرست کردن خمیرپیتزا

خانماامشب قراره پیتزادرست کنم همیشه ازسنگک کوچمون میگرفتم الان شوهرم اومده میگه سنگک بسته بودالان چکارکنم بهم بگیدچه جوری یه خمیرخوشمزه درست کنم تاحالادرست نکردم

همه موادپیتزاهم اماده است وگرنه میزاشتمش واسه فردا
من خمیر پیتزا اماده میگیرم از قنادی راحته فقط اب ولرم یا شیر میزنی
شوهرم دیگه برگشته خونه نمیره بازبیرون
کمکم کنیدددد
دستور خمیر جادویی و سرچ کن
خانماکمکم کنیدطرزدرست کردن خمیرپیتزا
خانماکمکم کنیدطرزدرست کردن خمیرپیتزا
اب ولرم بایه قاشق خمیرمایه ویه قاشق شکردقیقه بزار تخمیریشه تو ظرف دیکه ارد بریز نصف فنجون روغن و کمی نمک ومخلوط اب خمیرمایه اضافه کن و اروم ورز بده رو خمیرپلاستیک بکش بعدحای گرم بزار بعد دوساعت تاخمیر برسه ودوبرابر بشه
من خودم واسه پیتزا اینجور درست میکنم خیلی عالی میشه
تخم مرغ اصلا نزن بو زهم میده

مواد لازم
آرد ۳ لیوان
خمیر مایه ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر یا آب ۱ لیوان
روغن ۶ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ، بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
۶- نکته :این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است😋
با یه تفاوت کوچیک:وقتی تخم مرغ و شکر و نمک رو داخل کاسه ریختم واسه این دستور یه قاشق چایخوری سرکه هم اضافه کردم که کیفیت خمیر رو بهتر کرد.
با این دستور خمیر عالی میشه
چرا خودتو اذیت میکنی عزیزم،خمیر نون بربری بگیر خیییلی بهتره،بدون درد سر
مرسی گلم
من پود خمیر پیتزا آماده میگیرم
خیلی خوبه
خمیر پیتزا فوری: آرد ماست بکینگ پودر روغن نمک فلفل آویشن. این ترکیب هم خمیر خوب و سبکی هست.
من وقتی یهو میخوام پیتزا درست کنم از این روش استفاده میکنم
میشه مقدارشو بگی عزیزم؟

سوالات مشابه