Ooma
کوچک کردن فوری غبغب با 2 روش موثر 【سال2023】

افتادگی عضلات صورت و گردن موجب ایجاد برجستگی در زیر چانه می شود که به آن غبغب می گویند. وجود غبغب هم در زنان و هم مردان رخ می دهد و بر روی زیبایی صورت تاثیر می گذارد از این رو اغلب افرادی که این عارضه را در زیر چانه خود مشاهده می کنند برای درمان به  دکتر رفع غبغب در تهران مراجعه کرده و با کمک یکی از روش های جراحی برای رفع آن اقدام می کنند. اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که غبغب دارید و این امر موجب کاهش اعتماد به نفستان شده و به دنبال روش مناسب و دائمی برای درمان آن هستید دعوت می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی غبغب چیست؟

همان طور که گفتیم غبغب، چربی و پوست های اضافی است که در مابین گردن و چانه قرار دارد. این چربی ها معمولا دارای حالتی شل و آویزان بوده و زیبایی ظاهری صورت را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش اعتماد به نفس در افراد می گردد. این امر موجب شده تا عمل های جراحی به منظور رفع و از بین بردن غبغب انجام گیرد که تحت عنوان جراحی رفع غبغب نیز شناخته می شود. 

قابل ذکر است که عواملی نظیر سن، وزن و حجم غبغب در انتخاب نوع جراحی مورد نظر که توسط بهترین دکتر رفع غبغب انجام می گیرد تاثیر گذار می باشد و قبل از انجام این جراحی پزشک با در نظر گرفتن این موارد و همچنین شرایط متقاضی مناسب ترین روش برای رفع غبغب را انتخاب می کند.

عوامل مهم در ایجاد غبغب کدامند؟

در ایجاد غبغب عوامل مختلفی نقش دارند که برخی از متداول ترین آن ها به قرار ذیل است:

ژنتیک: غبغب در برخی افراد به دلایل ارثی و ژنتیکی وجود دارد و به صورت مادرزادی در زمان تولد لایه ای چربی در ناحیه میانی گردن و چانه ها وجود داشته و به مرور و با افزایش سن بیشتر نمایان می شود. البته در بسیاری از افراد از نظر اناتومی، ساختار استخوان بندی فک آن ها به گونه ای است که موجب ایجاد غبغب می گردد که حتی بعد از انجام برخی تمرینات ورزشی اصلاحی مربوط به رفع غبغب و یا رعایت رژیم غذایی همچنان این معضل از بین نمی رود. لذا بهترین شیوه درمان و رفع غبغب برای آن ها تنها مراجعه به پزشک متخصص و انجام روش های درمان زیبایی جراحی است.

افزایش سن: با بالا رفتن سن، سوخت و ساز بدن نیز کمتر شده در نتیجه حجم عضلات نیز تحت تاثیر این امر به شدت کاهش پیدا می کند و با از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست، در زیر چانه غبغب ایجاد می شود. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین عوارض پوستی در افزایش سن تحلیل رفتن چربی های لایه زیرین پوست است لذا غبغب آن ها حالت شل و افتادگی پیدا می کند و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

کم کاری تیروئید: یکی از علل چاقی و ایجاد غبغب در برخی افراد مربوط به کمک کاری تیروئید است.

کمبود ویتامین و پروتیئن: یکی از مهم ترین عواملی که موجب حفظ حالت ارتجاعی و کشسانی پوست می شود ویتامین های گروه ب و کلاژن است. لذا کمبود ویتامین و پروتئین مورد نیاز پوست نه تنها به سلامت پوست آسیب وارد می کند بلکه موجب ایجاد غبغب نیز می گردد.

چاقی:رژیم غذایی نامناسب و مصرف مواد غذایی پر چرب موجب تجمع چربی در نواحی مختلف بدن از جمله در ناحیه میانی گردن و چانه شده و غبغب ایجاد می گردد.

 

2 روش برای جراحی غبغب

بهترین دکتر رفع غبغب در تهران از دو روش لیپوساکشن غبغب و مینی لیفت غبغب برای از بین بردن این تجمع چربی در زیر چانه استفاده می کند. البته انتخاب هر کدام از این روش ها به سن، میزان غبغب و انتظار بیمار بستگی دارد لذا پزشک متخصص با در نظر گرفتن شرایط جسمی بیمار و موارد فوق الذکر مناسب ترین روش را برای این درمان زیبایی انتخاب و اجرا می کند. هر کدام از دو روش جراحی رفع غبغب دارای ویژگی و مزایای مختص به خود هستند که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

جراحی غبغب به روش لیپوساکشن: این شیوه از درمان در زمره درمان های زیبایی تهاجمی قرار دارد و برای افراد با رده سنی 20 الی 50 سال مناسب می باشد. برای اجرای این شیوه از درمان زیبایی پزشک کیفیت پوست و حالت الاستیسیته آن را مورد بررسی قرار می دهد و هر چه ساختار پوست بیمار بهتر باشد در کیفیت و نتیجه رفع غبعب به روش لیپوساکشن تاثیر مثبت خواهد داشت در غیر این صورت این جراحی ممکن است برای بیمار با عوارضی همراه باشد. لذا اگر برای درمان و رفع غبغب روش لیپوساکشن را پسنده اید حتما قبل از هر گونه اقدامی با پزشک متخصص مشاوره داشته باشید.

جراحی غبغب به روش مینی لیفت: افراد با سن بالا که شرایط پوستی مناسبی ندارند برای درمان و رفع غبغب می توانند از روش مینی لیفت استفاده کنند. در این شیوه از درمان پزشک متخصص برش های بسیار ظریفی را در بخش های مختلف فک ایجاد می کند و پوست اضافی در این ناحیه را برش داده و در نهایت با کشیدن لایه های پوست و چربی های باقی مانده غبغب را از بین می برد.

انتخاب پزشک متخصص برای رفع غبغب

اگر قصد دارید از درمان های جراحی و تهاجمی برای رفع غبغب استفاده کنید لازم است که قبل از هر گونه اقدامی پزشک متخصص که در این نوع جراحی مهارت و تجربه کافی دارد را انتخاب کنید. مراجعه به بهترین دکتر رفع غبغب در تهران تاثیر مثبت زیادی در نتیجه نهایی و رضایت متقاضی این درمان زیبایی خواهد داشت ضمن این که ریسک بروز هر گونه مشکل و عوارض ناشی از این درمان را نیز به حداقل ممکن می رسانید.

کلام آخر

از این که ما را تا آخر این مقاله همراهی کردید از شما سپاس گزاریم ، شما می توانید با مراجعه به سایت جراحتو و مقاله بهترین دکتر رفع غبغب در تهران لیست بهترین پزشکان را ببینید و بهترین پزشک و مرکز خود را انتخاب کنید ، سایت جراحتو بهترین انتخاب برای یافتن بهترین دکتر رفع غبغب در تهران در ایران برای شما دوستان است.

منبع :( jaraheto.net)

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 100% 100