Ooma
چگونه صورتی جوان داشته باشیم؟

داشتن پوستی جوان آرزوی همه انسان‌هاست. اما بهتر است برای رسیدن به این آرزو تلاش کنید. برای این کار باید از سنین جوانی و بعد از 20 سالگی  برنامه‌ ای دقیق برای پوست خود داشته باشید. اما چه کارهایی برای داشتن پوست و صورتی جوان می‌توان انجام داد؟ در این مقاله مهمترین و موثرترین روش‌های جوانسازی پوست را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

داشتن سبک زندگی سالم

اولین راه داشتن سبک زندگی سالم است. اما منظور از داشتن زندگی سالم چیست؟ در ادامه توضیح خواهیم داد؟

تغذیه درست و سالم

اولین راه داشتن تغذیه سالم و درست است. شما باید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب و مایعات بنوشید. از مصرف شکر و نمک بیش از حد دوری کنید. روغن، کربوهیدرات و تنقلات بیش از حد مصرف نکنید. در عوض سعی کنید از انواع گروه‌های مواد غذایی سالم به اندازه مصرف کنید.

خواب کافی و به موقع

سعی کنید در طول شبانه روز خواب کافی و با کیفیت داشته باشید. شب‌ها به موقع بخوابید و صبح‌ زود بیدار شوید. می‌توانید میان روز نیز یک خواب کوتاه نیز داشته باشید.

ورزش

ورزش را فراموش نکنید. سعی کنید روزانه زمان کوتاهی حتی 20 دقیقه ورزش را در برنامه خود قرار دهید. ورزش علاوه بر اینکه شما را خوش اندام می‌کند پوستی سالم نیز به شما می‌بخشد.

دوری از استرس

استرس می‌تواند به شدت برای پوست مضر باشد شما می‌توانید به راحتی از استرس دوری کنید. خواب خوب، تغذیه درست، ورزش، موسیقی، مدیتیشن و ... همگی راه‌هایی برای جلوگیری از استرس هستند.

مصرف مکملهای غذایی

تعداد افراد کمی در دنیا با تغذیه می‌توانند تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن را دریافت کنند. به همین دلیل خوردن مکمل‌ها به صورت دوره‌ای می‌تواند برای پوست و بدن مفید باشد.

روتین پوستی داشته باشید

در مقاله‌ای از سایت skincenterofsouthmiami می‌خوانیم : " روتین  به پوست شما کمک می کند تا در شرایط خوبی باقی بماند. شما سلول های پوستی را در طول روز از بین می برید ، بنابراین مهم است که پوست درخشان و در شرایط خوبی باشد. یک روال موثر می تواند به جلوگیری از آکنه ، درمان چین و چروک و زیبایی پوست کمک کند.

با روتین پوستی پوست شما جوان تر به نظر می رسد. با افزایش سن ، سلول های پوست شما با سرعت کمتری جایگزین شده و باعث کدر شدن و درخشندگی پوست می شوند. استفاده از یک خط مراقبت از پوست با کیفیت می تواند به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک کند بنابراین بدن شما سلولهای جدیدتر و جوانتری را جایگزین آنها می کند."

روتین پوستی چگونه است؟

برای اینکار ابتدا پوست خود را با میسلار واتر پاک کنید. اگر آرایش چشم دارید آن را با پاک کننده دو فاز چشم پاک کنید و با آب بشویید. سپس پوست خود را با شوینده مناسب پوست خود بشویید و خشک کنید. سپس از تونر مناسب پوست خود استفاده کرده و صبر کنید تا جذب پوست شود. سپس از سرم پوستی استفاده کنید و صبر کنید جذب پوست شود. سپس از کرم مرطوب کننده و آبرسان و کرم دور چشم و مرطوب کننده لب استفاده کنید پس از جذب از ضد آفتاب استفاده کنید.

برای روتین شب نیز همین روال را باید انجام دهید فقط ضد آفتاب را حذف کنید و از مرطوب کننده و سرم شب که مغذی تر هستند استفاده کنید. اسکراب و ماسک صورت را نیز چندبار در هفته استفاده کنید.

ماساژ و ورزش های پوستی را فراموش نکنید

ورزش‌های پوستی باعث می‌شوند صورتی مانند مدل‌ها داشته باشید. صورتی لیفت شده، محکم و استخوانی! در مقاله درمان افتادگی پلک با ورزش از کلینیک صدف می‌خوانیم : " با انجام ورزش افتادگی پلک هم می‌توانید شادابی چهره‌تان را بیشتر کنید و هم از این مشکل که هزاران نفر را درگیر خود کرده است. برای لیفت ابرو انگشت‌های خود را زیر ابروها بگذارید و با استفاده از آن‌ها پلک‌ها را به سمت بالا بکشید. حتی می‌توانید این کار را با فشار بیشتری انجام دهید تا عضلات پلک‌هایتان بیشتر کش بیاید. در همین حال سعی کنید با کمک عضلات چشم، آن‌ها را ببندید. دستتان را بردارید و پس از چند ثانیه دوباره این حرکت را انجام دهید. برای تأثیرگذاری بیشتر می‌توانید این حرکت را روزانه سه ست و در هر بار ۱۰ مرتبه آن را تکرار کنید."

تزریق بوتاکس و ژل

تزریق ژل و بوتاکس نیز برای جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بوتاکس بیشتر جهت پیشگیری استفاده می‌شود و ژل زمانی استفاده می‌شود که پوست دچار خطوط عمیق شده است. از طرفی ژل برای زیبایی و تغییر حالت در برخی نواحی صورت نیز استفاده می‌شود.

نکته مهم استفاده از بهترین مارک ژل صورت است در مقاله‌ای در این باره می‌خوانیم : " با توجه به پرطرفدار بودن تزریق ژل و فیلر این صنعت می‌تواند پولساز باشد. پس تولید محصولات بی‌کیفیت و تقلبی دور از انتظار نیست. شما از تزریق ژل برای افزایش زیبایی صورت خود استفاده می‌کنید در حالی که ژل تقلبی یا بی‌کیفیت می‌تواند زیبایی طبیعی شما را نیز از بین ببرد. به همین دلیل انتخاب بهترین برند ژل با توجه به محل تزریق بسیار مهم است. در اولین قدم باید یک کلینیک معتبر و دارای مجوز که پزشکان ماهر و متخصص دارد را انتخاب کنید در این صورت با اطمینان بیشتری می‌توانید تزریق را انجام دهید. در ادامه بهترین ژل‌های موجود در بازار را معرفی می‌کنیم."

جمع بندی

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا صورتی زیبا داشته باشید تغذیه سالم، ورزش، دوری از استرس، خواب خوب، ماساژ و ورزش پوستی و انجام روتین پوستی 2 بار در روز است. می‌توانید از روش‌های جوانسازی پوست مثل میکرونیدلینگ و فشیال نیز استفاده کنید. بوتاکس نیز روشی عالی برای پیشگیری از چروک پوست است. زمانی که پوست چروک شد نیز می‌توانید از ژل و بوتاکس برای جوانسازی استفاده کنید.

امتیاز مطلب: 92% 92