Ooma
چندبار در هفته نوزاد به حمام برود؟

حمام کردن نوزاد، دو تا سه بار در هفته کافی بوده و غالب نوزادان از حمام کردن لذت می برند. هیچگاه نوزادتان را گرسنه یا بلافاصله بعد از شیر خوردن به حمام نبرید. در زمان حمام کردن، مطمئن شوید حمام گرم است و تمام وسایل مورد نیاز در دسترستان است.

* دمای آب را کنترل کنید تا خیلی داغ نباشد. جهت کنترل دمای آب می توانید از مچ دست یا آرنج خود کمک بگیرید.

* نوزاد را عریان کرده و در حوله بپیچید، صورت نوزاد را با حوله کتانی و آب گرم به طریقی که شرح داده شد، بشوئید.

هیچگاه از صابون برای صورت نوزاد استفاده نکنید.

* موهای نوزاد خود را با صابون یا شامپو شسته و در زمان شستشوی موها، مراقب سر بوده و دستهایتان در پشت سر نوزاد قرار گیرد. در صورتی که از صابون استفاده می کنید، صابون را مستقیما به سر کودک نمالید، ابتدا دستهای خود را کف آلود نموده، سپس موهای مرطوب شده نوزاد را بشوئید. بعد از شستشوی کامل سر، پوشک نوزاد را باز کرده، حوله را برداشته و کودک را به آرامی در وان حمام قرار دهید.

* نوزاد را به آرامی در وان قرار داده، از یک دست جهت محافظت نوزاد و از دست دیگر جهت شستشوی آن استفاده کنید. هیچ گاه کودک را به تنهایی، حتی برای چند ثانیه در آب دها نکنید.

* بعد از اتمام شستشو نوزاد را خارج نموده، خشک کنید. در خشک کردن کشاله های ران دقت کرده و در صورتی که پوست نوزاد شما خشک است او را به آرامی با مقداری دوغن ماساژ دهید.

در صورتی که احساس می کنید نوزاد شما از حمام ترسیده و گریه می کند، حمام کردن شما با نوزادتان به کاهش ترس شما کمک می کند.

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 98% 98