Ooma
پاسخ به 5 سوال اساسی برای خرید کرم ضد آفتاب کودکان

زمانی که صحبت از کرم ضد آفتاب کودکان می‌شود سوال‌های زیادی پیش می‌آیند و ذهن ما را درگیر می‌کنند. سوالاتی که پاسخ دادن به آن‌ها از جمله مهم‌ترین کارهایی است که باید پیش از خرید کرم ضد آفتاب کودکان انجام گیرد تا خیالمان را از بابت همه چیز راحت کند. حال ما اینجاییم تا در حد ممکن، به این سوالات پاسخ دهیم و ببینیم خرید این محصول چه چالش‌هایی را به دنبال دارد.

  1. نوزادان از چه زمانی می‌توانند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

پرتکرارترین سوال در رابطه با کرم ضد آفتاب کودکان این است که از چه سنی باید مورد مصرف قرار گیرد. پوست نوزادان بسیار حساس است و در برابر فیلترهای شیمیایی ضد آفتاب واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهد. استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان زیر 6 ماه را ممنوع کنید و از انجام این کار برای فرزندان خود اجتناب کنید.

اگر محصول مورد نظر تنها دارای زینک اسید، که ترکیبی مینرال و فیزیکی است می‌باشد، می‌توانید در نقاط کوچکی از پوست نوزاد خود از آن استفاده کنید؛ اما بهتر است اجازه دهید تا سن او از 6 ماه بیشتر شود. در عوض او را کمتر در معرض نور خورشید قرار دهید و پوشش‌های فیزیکی خوب و سبکی برای فرزند خود تهیه کنید.

  1. کرم ضد آفتاب کودکان باید از چه نوعی باشد؟

ضد آفتاب‌ها می‌توانند مینرال یا فیزیکی و یا شیمیایی باشند. ضد آفتاب‌های فیزیکی یا مینرال اثر بهتری برای نوزادان و کودکان دارند، چرا که پوست آن‌ها مواد شیمیایی را به مقدار زیاد جذب می‌کند و بسیار آسیب پذیر است. به ترکیبات تیتانیوم دی اکسید و زینک اکسید در محصول دقت کنید و از محصولات دارای این مواد برای فرزند بالای 6 ماه خود بهره ببرید.

ضد آفتاب کودکان باید طیف گسترده باشد و از پوست در برابر UVB و UVA محافظت کند. حداقل SPF 30 مورد نظر برای این محصول است و باید هر دو ساعت یک بار تجدید شود. اگر کودک مدام در معرض نور خورشید قرار دارد و در استخر، پارک یا دریا است از محصولات ضد آب استفاده کنید. ضد آفتاب‌های مقاوم در برابر آب شیمیایی اند و اگر مخصوص کودکان فرموله شده باشند ضرر کمی دارند.

زینک اکسید فیلتری طیف گسترده است اما تیتانیوم دی اکسید تنها در برابر UVB مقاومت دارد. این دو ماده، علاوه بر این که مینرال هستند و به پوست صدمه نمی‌زنند، ذراتی بسیار بزرگ دارند و نمی‌توانند به پوست کودک نفوذ پیدا کنند؛ به همین علت اثر ملایمی داشته و حساسیت و آلرژی را مهار می‌کنند.

تفاوت کرم ضد آفتاب کودکان با بزرگسالان چیست؟

  1. تفاوت کرم ضد آفتاب کودکان با بزرگسالان چیست؟

آن چه کرم ضد آفتاب را از سایر محصولات مراقبت از پوست جدا می‌کند وجود فیلترهای ضد آفتاب است. این فیلترها انواع مختلفی دارند و بسیار گسترده هستند. ترکیبات ضد آفتاب مخصوص بزرگسالان با ضد آفتاب کودکان یکی است و هر دو دارای فیلترهای ضد آفتاب هستند. تفاوت این محصولات شامل موارد زیر است:

  • از آن جایی که پوست کودکان نازک‌تر و حساس‌تر است، در محصولات کودکان از فیلترهای خاصی که برایشان ضرر دارد استفاده نشده است. پوست آن‌ها قادر به دفع مواد مضر نیست و آن‌ها کاملا جذب کرده، با عواقب خطرناک آن رو‌به‌رو می‌شود. به همین علت استفاده از ترکیب‌هایی مانند اکسی بنزن، اکتینوکسات، اکتوکریلن و اسانس‌ها در کرم ضد آفتاب کودکان و حتی کرم ضد آفتاب بزرگسالان با پوست حساس و مستعد آلرژی توصیه نمی‌شود.
  • به علت آن که اکثر ضد آفتاب‌های کودکان فیزیکی، معدنی یا مینرال هستند و دارای زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید می‌باشند، رد سفیدی و گچی بر پوست می‌اندازند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. اگر محصول مورد نظر فاقد این دو ماده بود از خرید آن اجتناب کنید.
  • این محصولات باید مینرال، فاقد فیلترهای شیمیایی و ضد آلرژی باشد. البته همه کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان چنین فرمولاسیونی ندارند و به همین دلیل باید به ترکیبات محصول دقت کنید. جدای از آن برخی محصولات مخصوص بزرگسالان ممکن است تا این حد ملایم باشند و با محصولات کودکان شباهت داشته باشند. پس آن چه مهم است و وجه تمایز را نشان می‌دهد ترکیب و محتویات محصول است.
  • کودکان غدد چربی غیر فعالی دارند و به همین دلیل در کرم ضد آفتاب ویژه‌شان از ترکیبات مات کننده، کنترل کننده چربی و ضد جوش استفاده نشده است.
  1. آیا کودکان می‌توانند از کرم ضد آفتاب بزرگسالان استفاده کنند؟

همان طور که گفتیم مصرف محصولات فاقد ترکیبات و فیلترهای شیمیایی، بدون عطر و اسانس، بدون رنگ و دارای فیلترهای مینرال که برای پوست حساس فرموله شده باشد و چربی پوست را کاهش ندهد برابر با مصرف کرم ضد آفتاب کودکان است. گاه واژه مخصوص کودکان تنها استفاده تجاری دارد و روی قیمت و فروش آن اثرگذار است. پس حتما دقت کنید که محصول فاقد مواد آلرژی‌زا و شیمیایی باشد و اثری فیزیکی و معدنی داشته باشد.

قیمت کرم مرطوب کننده و دیگر محصولات مراقبت پوستی کودک نیز بر اساس همین معیارها تعیین می‌شود که بهتر است به آن‌ها دقت کنید.

  1. بزرگسالان چطور؟
  • افراد با پوست چرب نمی‌توانند از کرم ضد آفتاب کودکان استفاده کنند. چنین محصولی چربی پوست را تعدیل نمی‌دهد و ممکن است دارای ترکیبات کومدوژنیک باشد؛ به همین دلیل پوست چرب را دچار جوش و آکنه می‌کند و یا به آن حالت براق و روغنی می‌دهد.
  • افراد با پوست بسیار خشک با بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس و... نیازمند محصول درمانی مخصوص به خود هستند و تنها به توصیه پزشک می‌توانند از این محصول بهره ببرند.
  • پوست چروک، دارای خطوط پیری، افتادگی، لک و تیرگی و... نیازمند محصول مخصوص به خود است.
  • افراد با تعریق بیش از حد و کسانی که می‌خواهند از محصولی ضد آب استفاده کنند باید ضد آفتاب‌های شیمیایی را خریداری نمایند.
  • ضد آفتاب‌های مینرال اثر گچی و سفیدی دارند که شاید برای بزرگسالان مطلوب نباشد.
  • کرم ضد آفتاب کودکان برای افراد با پوست خشک و حساس مناسب است.

 در نهایت

کودکان بسیار حساس هستند و نه تنها پوست آن‌ها، بلکه کل اعضای بدنشان به مراقبت بیشتری نیازمند است. اگر دچار آفتاب سوختگی شوند باید سریعا توسط متخصص اطفال ویزیت شوند و با ایبوپروفن، حمام آب سرد و کمپرس مرطوب کننده درد و التهاب و سوزششان را کاهش دهند. هرگز به کودکی که دچار آفتاب سوختگی شده آسپرین ندهید و سرخود کاری را انجام ندهید. سرطان پوست بیشتر در بزرگسالان دیده می‌شود اما در صورت مشاهده لک و خال مشکوک در فرزند خود لازم است به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید کرم مرطوب کننده کودکان به پیشگام نگار مراجعه کنید. قیمت این محصول و کیفیت آن در این سایت و فروشگاه اینترنتی بسیار مناسب است. همچنین قیمت ماسک صورت و سایر محصولات مراقبت از پوست نیز در پیشگام نگار فوق العاده است و بهتر است به آن مراجعه کنید.

 

امتیاز مطلب: 100% 100