Ooma
نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

نتیجه عمل لابیاپلاستی علاوه بر تخصص و مهارت پزشک، تا حد زیادی به رعایت دستورالعمل های پس از جراحی بستگی دارد. نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی نیز بر نتیجه عمل تاثیرگذار است. در ادامه این مطلب ضمن بررسی نکات مراقبتی بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی، به بررسی نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی می‌ پردازیم.

بهترین روش خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

جراحی زیبایی لابیا اگرچه یک جراحی است که برای اصلاح فرم لابیاها که در کمتر از یک ساعت انجام شده و معمولا به صورت سرپایی انجام می گردد، با این حال این روش نیاز به مراقبت های پس از جراحی دارد. بنابراین باید دستورالعمل های پس از جراحی را برای دستیابی به بهبودی کامل، رعایت کنید. اکثر بیماران تقریباً بلافاصله پس از جراحی تمایل دارند به روند عادی زندگی بازگردند.

 اما برای بهبودی کامل بعد از جراحی لابیاپلاستی، ملزم به رعایت نکات زیر هستید:

1 تا 3 روز پس از جراحی لابیاپلاستی

احساس درد و تورم خفیف در این دوره کاملا طبیعی است. برای کاهش درد در روزهای اول تا سوم پس از عمل لابیاپلاستی باید داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز شده را استفاده کنید. استراحت کافی برای کوتاه شدن دوران نقاهت ضروری است. بهترین نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی، خوابیدن به پشت می باشد. به طوری که کمر شما به طور استاندارد روی سطح قرار گرفته باشد. همچنین می توانید هر روز برای مدت کوتاهی در خانه قدم بزنید.

1 هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی

یک هفته پس از جراحی نیازی به داروی مسکن نخواهید داشت و احساس بسیار بهتری دارید. در این بازه زمانی می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. همچنین پیاده روی تا 30 دقیقه در روز مشکلی بوجود نخواهد آورد. البته ممکن است پس از راه رفتن، احساس خارش خفیفی در محل درمان داشته باشید. از خاراندن محل خودداری کنید و به جای آن از کمپرس سرد استفاده کنید. همچنین می توانید برای جلوگیری از خارش از پماد موضعی در محل عمل استفاده کنید.

4 هفته پس از جراحی لابیاپلاستی

با گذشت یک ماه از عمل جراحی لابیاپلاستی، جای بخیه به طور کامل بهبود می یابد. از این پس می توانید با مشورت یک جراح زیبایی زنان خوب ، فعالیت ورزشی خود را انجام دهید. لازم به ذکر است، انجام هر گونه تمرینی که به ناحیه واژن فشار وارد کند، ممنوع می باشد. همچنین از استفاده از تامپون و انجام رابطه جنسی خودداری کنید. برای اطمینان از بهبودی کامل، پس از گذشت یک ماه از عمل نیز لازم است به حالت استاندارد بخوابید، به طوری که نحوه خوابیدن شما فشاری روی ناحیه جراحی شده وارد نکند.

 

6 تا 8 هفته پس از جراحی لابیاپلاستی

اکثر بیماران در حال حاضر تقریباً به طور کامل بهبود یافته اند. بیشتر تورم و کبودی پس از هشت هفته کاملاً از بین خواهد رفت. در این مرحله می توانید انواع تمرینات را انجام دهید. مطمئن شوید که نتیجه نهایی را از جراحی خود دریافت کرده اید. می توانید وزنه برداری، انجام تمرینات با ضربه بالا، کشش و هر چیزی که می خواهید در برنامه روزانه خود بگنجانید را شروع کنید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی برای کاهش درد

عمل لابیاپلاستی به طور معمول با درد و ناراحتی شدید همراه نیست اما ممکن است پس از عمل به مدت 48 ساعت، تورم و سوزش اندک در محل جراحی احساس کنید. به همین منظور جهت کاهش درد ناشی از عمل لابیاپلاستی می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

· داروهای مسکن را طبق تجویز پزشک استفاده نمایید.

· از انجام کارهای سنگین پس از جراحی لابیاپلاستی خودداری کنید.

· از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان مانند لگ یا ساپورت پس از عمل لابیاپلاستی اجتناب کنید.

· خوابیدن به یک پهلو پس از عمل لابیاپلاستی ممنوع می باشد، بنابراین حالت استاندارد و مناسب برای خوابیدن و دراز کشیدن را انتخاب نمایید.

· بهترین حالت خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی برای کاهش درد، خوابیدن به پشت یا همان طاق باز خوابیدن می باشد.

درد ناشی از عمل لابیاپلاستی معمولا بعد از یک هفته از بین می رود اما اگر بعد از 4 هفته هنوز احساس سوزش، درد یا ناراحتی دارید، باید مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی را ادامه دهید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر

عمل لابیاپلاستی با لیزر معمولا در مطب یا کلینیک ها انجام می شود و با توجه به این که از لیزر برای برش در ناحیه تناسلی استفاده می شود، هیچ گونه بخیه ای در ناحیه عمل بکار نمی رود. مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر همانند دیگر روش جراحی، بسیار حائز اهمیت می باشد. بهترین نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر نیز، همان خوابیدن به پشت می باشد. در صورتی که بعد از عمل لابیاپلاستی به پهلو بخوابید، به طوری که فشار روی یک قسمت وارد شود، باعث تغییر فرم لابیا می شود و عدم تقارن قابل مشاهده خواهد بود. 

 

تأثیرات خوابیدن بعد از لابیاپلاستی در روند درمان

انجام فعالیت های روزانه، تقریبا یک هفته پس از جراحی لابیاپلاستی امکان پذیر است. لازم به ذکر است، در صورتی روند درمان بعد از عمل با موفقیت سپری می شود که دستورالعمل های پزشک را پس از عمل لابیاپلاستی به طور کامل رعایت کنید. همچنین دست یابی به نتیجه مطلوب از عمل لابیاپلاستی تا حد زیادی به میزان استراحت و نحوه خوابیدن فرد بستگی دارد. بنابراین خوابیدن با شیوه مناسب و استراحت کامل پس از لابیاپلاستی دارای تاثیرات بسیار زیادی بر روند درمان و کوتاه شدن دوران نقاهت می باشد.

جمع بندی

عمل لابیاپلاستی معمولا در مطب یا کلینیک های تخصصی انجام می شود و مدت زمان بهبودی، به رعایت دستورالعمل های پس از جراحی بستگی دارد. بهترین نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی، خوابیدن به پشت یا طاق باز است. رعایت نکات مربوط به زمان استراحت و همچنین انتخاب بهترین نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی بسیار حائز اهمیت می باشد. (اطلاع از هزینه لابیاپلاستی)

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 50% 50