Ooma
لیوربان؛ نگهبان کبد!

کبد یکی از ارگان ‌های حیاتی و پیچیده بدن است که نقش اساسی در متابولیسم، سم ‌زدایی، ذخیره انرژی و تولید پروتئین ‌ها دارد. هرگونه اختلال در عملکرد کبد می ‌تواند عواقب جدی برای سلامت عمومی بدن به همراه داشته باشد.

هپاتیت چیست؟

هپاتیت به معنای التهاب کبد است و می ‌تواند به دلایل متعددی از جمله عفونت ‌های ویروسی، مصرف الکل، داروهای خاص و بیماری ‌های خودایمنی ایجاد شود. هپاتیت ویروسی شایع ‌ترین نوع هپاتیت است که توسط ویروس ‌های هپاتیت A، B، C، D و E ایجاد می ‌شود.

انواع هپاتیت

  • هپاتیت A: این ویروس از طریق مصرف آب یا غذای آلوده منتقل می ‌شود. هپاتیت A به طور معمول یک بیماری خودمحدودشونده است که می ‌تواند با واکسیناسیون پیشگیری شود.
  • هپاتیت B: ویروس هپاتیت B از طریق تماس با خون یا مایعات آلوده ی بدن افراد آلوده منتقل می ‌شود. این نوع هپاتیت می ‌تواند به شکل مزمن درآمده و منجر به مشکلات جدی مانند سیروز کبدی و سرطان کبد شود. واکسیناسیون می ‌تواند به طور موثری از ابتلا به هپاتیت B جلوگیری کند.
  • هپاتیت C: این ویروس عمدتاً از طریق تماس با خون فرد آلوده منتقل می ‌شود و بیشتر موارد آن به شکل مزمن درآمده و ممکن است به سیروز یا سرطان کبد منجر شود. اگرچه واکسن خاصی برای هپاتیت C وجود ندارد، اما درمان‌ های ضد ویروسی مدرن قادر به کنترل و حتی درمان این بیماری هستند.

علائم و عوارض هپاتیت

علائم هپاتیت شامل خستگی مفرط، بی ‌اشتهایی، تهوع، استفراغ، درد در ناحیه فوقانی شکم و یرقان (زردی پوست و چشم‌ ها) است. در برخی موارد، هپاتیت مزمن ممکن است بدون علامت باشد تا زمانی که آسیب ‌های شدید کبدی رخ دهد.

پیشگیری و مدیریت

به منظور پیشگیری از هپاتیت، واکسیناسیون برای هپاتیت ‌های A و B، رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از مصرف الکل و مواد مخدر و مراقبت از تماس با مایعات بدن افراد مشکوک به بیماری توصیه می شود.

همچنین برای حفظ سلامت کبد و جلوگیری از آسیب ‌های بیشتر، رعایت رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف الکل و اجتناب از مصرف داروهای غیرضروری اهمیت دارد. استفاده از برخی مکمل ها و ترکیبات طبیعی مانند گیاه خارمریم نیز به حفظ سلامت کبد کمک می کنند.

گیاه خارمریم حاوی ماده فعال به نام سیلیمارین است که به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان قوی عمل کرده و می‌ تواند از سلول‌ های کبد در برابر آسیب ‌های اکسیداتیو محافظت کند. مطالعات نشان داده است که سیلیمارین ممکن است در کاهش التهاب کبدی و بهبود عملکرد کبد در افراد مبتلا به هپاتیت مزمن نقش داشته باشد. همچنین، این ترکیب می ‌تواند بازسازی سلول ‌های کبدی را سرعت بخشیده و از پیشرفت آسیب ‌های ناشی از هپاتیت به سیروز یا نارسایی کبد جلوگیری کند.

علائم و عوارض هپاتیت

معرفی لیوربان ویتاول:

مفتخریم که عضو جدیدی از سبد محصولات خانواده ویتاول را معرفی کنیم.

تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان مهبان دارو دارنده گواهی GMP مکمل لیوربان ویتاول را به تازگی طراحی و تولید نموده است. این مکمل گیاهی حاوی عصاره خارمریم بوده که در دو دوز 70 و 140 میلی گرمی فرموله شده است و به کاهش التهاب و مشکلات کبدی و بهبود سلامت کبد کمک می کند.

مکمل لیوربان ویتاول

مکمل لیوربان ویتاول

کاربرد های مکمل لیوربان:

  1. کمک به سلامت کبد

موارد احتیاط و منع مصرف:

  • از مصرف این فرآورده در دوران بارداری یا شیردهی خودداری شود.
  • در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین، داروهای ضد دیابت و دیگر داروها، قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.
  • در صورت ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سرطان های وابسته به هورمون، آلرژی و دیگر بیماری ها، قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.
  • مصرف خارمریم در کودکان توصیه نمی شود.
امتیاز مطلب: 66% 66