Ooma
لیزر پوست صورت چگونه انجام می شود؟

لیزر پوست صورت یک روش لایه برداری و جوانسازی صورت است که برای بهبود ظاهر پوست یا درمان عیوب جزئی از آن استفاده می ‌کنند . لیزر شامل دو روش است که عبارتند از :

- لیزر ابلیتیو

در این روش لایه خارجی و نازک پوست با نام اپیدرم توسط لیزر حذف شده و لایه زیرین پوست گرم می شود که باعث تحریک رشد رشته های کلاژن جدید می گردد . با بهبود و رشد مجدد اپیدرم ناحیه تحت درمان صاف تر و سفت تر به نظر می رسد.
انواع درمان های ابلیتیو شامل لیزر دی اکسید کربن ((CO2، لیزر اربیوم و سیستم های ترکیبی است.

 -لیزر غیر بلاتیو

این نوع لیزر ، رشد کلاژن را تحریک می کند و به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می کند .این رویکرد را می ‌توان با انواع مختلف لیزر و همچنین دستگاه های نور پالسی شدید IPL انجام داد.

لایه برداری با لیزر غیر بلاتیو نسبت به لیزر ابلیتیو کمتر تهاجمی بوده و به زمان‌ بهبودی کمتری نیاز دارد ،اما کمتر موثر نیز است.

هر دو روش را می ‌توان با لیزر فرکشنال تحویل داد که ستون‌های میکروسکوپی از بافت درمان نشده را در سراسر ناحیه درمان باقی می‌گذارد. لیزرهای فرکشنال برای کوتاه کردن زمان بهبودی و کاهش خطر عوارض جانبی ساخته شده اند.

لایه برداری پوست صورت با لیزر می تواند ظاهر خطوط ریز صورت را کاهش دهد و همچنین می تواند از دست دادن رنگ پوست صورت را درمان نموده و در صورت وجود زخم یا آسیب های ناشی از نور خورشید چهره فرد را بهبود بخشد.

قبل از انجام لیزر پوست صورت چه مواردی انجام می شود؟

پزشک یا تکنسین قبل از انجام لیزر پوست صورت موارد زیر را انجام خواهد داد :

- پرس و جو در مورد سابقه پزشکی

لازم است قبل از انجام لیزر پوست صورت در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته خود و داروهایی که مصرف می کنید یا اخیراً مصرف کرده اید و هرگونه عمل زیبایی که در گذشته انجام داده اید با پزشک یا تکنسین صحبت کنید.

- معاینه و بررسی پوست

ناحیه ای که قرار است تحت لیزر قرار بگیرد مورد بررسی قرار می گیرد . این کار به پزشک یا تکنسین کمک می کند تا تعیین کند که چه تغییراتی می تواند ایجاد شود و چگونه ویژگی های فیزیکی مانند رنگ و ضخامت پوست ممکن است بر نتایج تاثیر بگذارد.


قبل از انجام لیزر پوست صورت ممکن است به موارد زیر نیز نیاز داشته باشید :

مصرف دارو برای جلوگیری از بروز عوارض

در صورتی که در حال انجام لایه برداری با لیزر ابلیتیو یا لیزر غیربلاتیو هستید و سابقه عفونت تبخال در اطراف دهان خود را دارید پزشک قبل و بعد از درمان یک داروی ضد ویروسی برای جلوگیری از عفونت ویروسی را تجویز می کند.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظت

در صورتی که پوست صورت شما تا دو ماه قبل از لیزر بدون محافظت در برابر آفتاب بیش از هر قرار گیرد ممکن است باعث ایجاد رنگدانه های نامنظم دائمی در مناطق تحت درمان شود و همچنین ممکن است ویروس تبخال را در برخی افراد دوباره فعال کند .در مورد محافظت از آفتاب و قرار گرفتن آن باید با پزشک مشورت کنید.

پرهیز از مصرف دخانیات

در صورتی که سیگار می کشید سعی کنید حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از انجام لیزر سیگار را ترک کنید.

لیزر پوست صورت چگونه انجام می‌شود؟

این روش یک روش سرپایی بوده و قبل از انجام آن پوست صورت توسط دارو بی حس می شود در طول لایه برداری یک پرتو شدید از انرژی نور به سمت پوست هدایت می شود  که لایه بیرونی پوست را از بین برده و در عین حال لایه درونی را گرم می کند در نتیجه تولید کلاژن تحریک شده و رنگ و بافت پوست بین ۳۰ دقیقه پس از لیزر بهتر می شود. مدت زمان لیزر ممکن است با توجه به تکنیک مورد استفاده و اندازه ناحیه تحت درمان تا دو ساعت طول بکشد.

پس از انجام لیزر پوست درمان شده متورم شده و ممکن است خارش داشته باشد .یک پماد غلیظ بر روی سطح پوست قرار می‌گیرد که ناحیه را کاملا می پوشاند.

فرد باید پس از انجام لیزر از کمپرس خنک کننده پوست استفاده نموده و برای کاهش درد مسکن مصرف کند. پوست جدید معمولاً طی یک الی دو هفته منطقه را می پوشاند.

فرد باید از محصولاتی که ممکن است پوست را تحریک کند مانند لوازم آرایش و ضد آفتاب در طی مدت بهبودی استفاده نکند و از موقعیت های خطرناک که خطر عفونت را افزایش می ‌دهند مانند شنا اجتناب کند.

پس از انجام لیزر ابلتیو پوست ممکن است تا چند ماه قرمز یا صورتی باقی بماند اما هنگامی که ناحیه تحت درمان شروع به بهبود می کند متوجه تفاوت در کیفیت و ظاهر پوست خود خواهید شد . نتایج پس از لایه برداری با لیزر غیر بلاتیو تدریجی و پیشرونده است و شما بیشتر متوجه بهبود بافت و رنگدانه پوست می شوید نه چین و چروک.

پس از لایه برداری با لیزر برای جلوگیری از ایجاد رنگدانه های نامنظم به مدت یکسال از قرار گرفتن در معرض آفتاب بصورت محافظت نشده خودداری کنید .به خاطر داشته باشید که نتایج ممکن است دائمی نبوده و با بالا رفتن سن ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و... پوست به حالت قبل بازگردد.

دوره آموزش لیزر پوست صورت 

از آنجاییکه  مراقبت از پوست ، یکی از اولویت هاس سلامت و زیبایی محسوب می شود ، مراکز زیادی  این خدمات را ارائه می دهند. اما همین مراکز ، نیاز به افراد متخصص و متبحر داشته و لذا دوره هایی مثل آموزش لیزر پوست ، آموزش لیزر موهای زائد ، آموزش پاکسازی پوست و دوره آموزش منشی گری مطب به عنوان دوره های مرتبط ، بازار کار مناسبی دارند
افراد جویای کار که علاقه و استعداد فراگیری دارند می توانند در آموزشگاه ها و مراکز معتبر ، پس از موفقیت در گذراندن دوره ها ، جذب بازار کار شوند

آموزشگاه زیبایی مریم رحیمی فرد  - تلفن مستقیم : 09366635530
www.maryamrahimifard.com

 

امتیاز مطلب: 100% 100