Ooma
دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست بعد از کرم پودر زدن

کرم پودر یکی از پرطرف‌دارترین محصولات آرایشی است که برای صاف و یکدست‌شدن پوست و پوشاندن لک‌ها کاربرد دارد و پوست را برای استفاده از مواد آرایشی دیگر مانند هایلایتر، رژگونه و... آماده می‌کند. یکی از مشکلات شایعی که اغلب خانم‌ها هنگام آرایش سبک یا غلیظ صورت با آن مواجه می‌شوند، دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست پس از زدن کرم پودر است. در چنین حالتی آرایش صورت زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد و پوست از حالت صافی و یکدستی خارج می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره دلایل این موضوع صحبت کنیم و راهکارهای برطرف‌کردن این مشکل را توضیح دهیم.
 

به چه دلایلی پوست بعد از کرم پودر زدن دون‌‌دون یا موج‌دار دیده می‌شود؟


دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست بعد از زدن کرم پودر یا اصطلاحا ماسیده‌شدن کرم پودر یکی از مشکلات شایعی است که اغلب خانم‌ها آن‌ را تجربه کردند. دلایل مختلفی در بروز این مشکل نقش دارند که درادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

خشکی و دهیدراته‌بودن‌ پوست

یکی از مهم‌ترین دلایل موج‌دار دیده‌شدن پوست پس از زدن کرم پودر، خشکی و دهیدراته‌بودن آن است. وقتی کرم پودر را روی پوست خشک و کم‌آب استفاده می‌کنید، کرم به قسمت‌های خشک پوست می‌چسبد و باعث دون‌دون‌شدن آن می‌شود؛ زیرا پوست خشک و دهیدراته آمادگی لازم برای جذب کرم پودر را ندارد.
برای جلوگیری از خشکی پوست، همواره در روتین مراقبت‌های پوستی خود باید از کرم مرطوب‌کننده و کرم آبرسان مناسب استفاده کنید. افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید مرطوب‌کننده و آبرسان فاقد چربی خریداری کنند.

عدم توجه به لایه‌برداری پوست و تجمع‌ آلودگی‌ها در منافذ پوستی

خانم‌هایی که به مراقبت‌های پوستی اهمیتی نمی‌دهند و پوست آن‌ها به‌دلیل عدم توجه به لایه‌برداری و داشتن منافذ باز صاف و یکدست نیست، بیشتر از سایر افراد با مشکل دون‌دون یا موج‌دارشدن پوست پس از کرم پودر زدن مواجه می‌شوند.
عواملی مانند افزایش سن، تولید چربی بیش‌ از حد در پوست، افزایش حجم فولیکول‌ها، کاهش میزان کلاژن و الاستین در پوست، عدم تعادل هورمونی، قرارگرفتن در معرض نور خورشید، ابتلا به بیماری‌های پوستی، نشستن صورت با شوینده مناسب، عدم استفاده از ضدآفتاب، دست‌کاری جوش‌ها و... در بازشدن منافذ پوستی و تجمع آلودگی‌ در آن‌ها نقش دارند.
برای درمان و لایه‌برداری پوست‌هایی که منافذ باز دارند، باید از روش‌های مختلفی مانند لیزردرمانی، میکرودرم، پیلینگ، پاک‌کردن آرایش قبل از خواب، میکرونیدلینگ، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های لایه‌بردار و... استفاده کرد.

عدم توجه به خرید کرم پودر مناسب با نوع پوست

یکی دیگر از دلایل موج‌دار دیده‌شدن پوست بعد از کرم پودر زدن این است که برخی از خانم‌ها هنگام خرید این محصول به نوع پوست خود هیچ توجهی ندارند. افرادی که پوست چرب دارند، باید از کرم پودر پوست چرب و افرادی که پوست خشکی دارند، باید از کرم پودر پوست خشک استفاده کنند. کرم پودرهایی که برای پوست‌های چرب تولید شده‌اند، بافت سبکی دارند و بعد از استفاده باعث کاهش تعریق پوست و افزایش تنفس آن می‌شوند و ماندگاری بالایی دارند.
در ترکیبات کرم پودرهای مخصوص پوست خشک نیز از مواد مرطوب‌کننده استفاده می‌شود تا هنگام زدن کرم پودر، پوست دون‌دون یا موج‌دار دیده نشود. علاوه‌بر نوع کرم پودر، به متناسب‌بودن رنگ آن با رنگ پوست نیز باید توجه کنید. اگر رنگ کرم پودر با رنگ پوست خیلی فرق داشته باشد، زیبایی پوست کاهش پیدا می‌کند.

بی‌توجهی به زیرسازی پوست و استفاده از تثبیت‌کننده آرایش

خانم‌هایی که به زیرسازی قبل از آرایش و استفاده از تثبیت‌کننده آرایش توجهی ندارند، بیشتر از دیگران با مشکل ماسیده‌شدن کرم پودر روی پوست خود مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه می‌شود که قبل از کرم پودر زدن حتما پوست خود را با سرم، مرطوب‌کننده، روغن مناسب یا پرایمر زیرسازی کرده و بعد از اینکه مواد زیرساز به‌خوبی جذب پوست شدند، زدن کرم پودر را آغاز کنید. درانتها نیز با پودر فیکس یا اسپری فیکس‌کننده آرایش خود را تثبیت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بین زیرسازی پوست و استفاده از کرم پودر باید چند دقیقه فاصله وجود داشته باشد؛ زیرا جذب‌نشدن لایه قبلی باعث می‌شود که کرم پودر روی پوست ماسیده و دون‌دون شود.
استفاده از ابزارهای اشتباه یا کثیف برای کرم پودر زدن
برای پخش‌کردن کرم پودر روی پوست صورت حتما باید از ابزارهای درست و تمیز استفاده کنید. زدن کرم پودر با انگشت‌های دست یا با ابزارهای کثیف باعث دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست می‌شود.
بهترین ابزارها برای انجام این کار، پد، اسفنج و براش آرایشی است. هر چند وقت یک بار این ابزارها باید با یک شوینده ضدباکتریایی موردشست‌وشو قرار بگیرند. روی پوست صورت خود نباید لایه ضخیمی از کرم پودر ایجاد کنید؛ زیرا کرم پودر بیشتر نه‌تنها باعث پوشانندگی مناسب پوست نخواهد شد، بلکه بعد از چند دقیقه روی صورت ماسیده می‌شود.
عدم توجه به اصل‌بودن و کیفیت کرم پودر در زمان خرید
در بسیاری از مواقع علت دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست بعد از کرم پودر زدن استفاده از محصول بی‌کیفیت است. هرچه کیفیت کرم پودری که مصرف می‌کنید، پایین‌تر باشد، درصد ماسیدگی آن روی پوست افزایش می‌یابد. برای خرید یک کرم پودر مرغوب، باکیفیت و مناسب باید به مواردی مانند اعتبار نام برند، اصل‌بودن کرم پودر و انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید این محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید.
برندهای مختلفی در حوزه تولید محصولات آرایشی مختلف ازجمله انواع کرم پودر مشغول فعالیت هستند؛ اما کیفیت محصولات برخی از برندها برای مشتریان آن‌ها به‌اثبات رسیده‌است. متاسفانه کرم پودرهای فیک و بی‌کیفیت برندهای مطرح نیز در بازار وجود دارند؛ بنابراین با انتخاب یک فروشگاه لوازم آرایشی معتبر می‌توانید از خرید محصول اصل اطمینان حاصل کنید.


 خرید کرم پودر اصل و باکیفیت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

در این مطلب راجع‌ به دلایل دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست بعد از کرم پودر زدن صحبت کردیم و توضیح دادیم که خشکی و دهیدراته‌بودن پوست، عدم توجه به لایه‌برداری و تجمع آلودگی در منافذ پوستی، عدم توجه به استفاده از کرم پودر مناسب پوست، بی‌توجهی به زیرسازی پوست و استفاده از تثبیت‌کننده آرایش، استفاده از ابزارهای اشتباه یا کثیف برای کرم‌ پودر زدن و عدم توجه به اصل‌بودن و کیفیت کرم پودر در زمان خرید در بروز این مشکل نقش زیادی دارند. با انتخاب یک فروشگاه اینترنتی معتبر لوازم آرایشی برای خریدن کرم پودر پوست چرب و کرم پودر پوست خشک و رعایت نکات ارائه‌شده در این مطلب می‌توانید از دون‌دون یا موج‌دار دیده‌شدن پوست خود بعد از زدن کرم پودر جلوگیری کنید.

 

 

 

امتیاز مطلب: 100% 100