Ooma
درمان محدودیت رشد داخل رحمی( IUGR)

بهترین راه برای مدیریت IUGR بستگی به شدت محدودیت رشد و چگونگی شروع مشکل در آغاز حاملگی شد به طور کلی، IUGR که زودتر آغاز شود شدیدتر است و بیشتر خطرات، مربوط به نوزاد متولد نشده است نظارت دقیق بر جنین، با استفاده از آزمون مانند سونوگرافی، جریان داپلر و نظارت بر جنین، ممکن است مفید باشد.
اقدامات شرح زیر ممکن است اثرات را به حداقل برساند.
بهبود تغذیه. برخی مطالعات نشان داده اند که افزایش تغذیه مادر ممکن است سبب افزایش وزن نوزاد و رشد در رحم را افزایش دهد.
استراحت در رختخواب. در بیمارستان یا در خانه، استراحت در بستر ممکن است به بهبود گردش خون در جنین کمک کند.
زایمان. اگر IUGR سلامت نوزاد را در معرض خطر قرار دهد دکتر ممکن است تصمیم به زایمان زود هنگام نماید اگر دکتر معتقد است که کودک بیش از حد ضعیف و امکان زایمان طبیعی وجود ندارد یا ممکن است نوزاد مشکلات حین زایمان پیدا کند سزارین ایمن تر است.
پیشگیری از محدودیت رشد داخل رحمی
اگر چه IUGR حتی زمانی که یک مادر کاملا سالم است می تواند رخ دهد چیزهایی هستند که مادران می توانید برای کاهش خطر ابتلا به IUGR و افزایش شانس نوزاد و یک بارداری سالم انجام دهند.
همه قرارهای پزشک در دوران بارداری را انجام دهید. تشخیص مشکلات بالقوه در اوایل اجازه می دهد تا شما درمان را زودتر شروع نمایید.
از حرکات کودک خود آگاه باشید. یک کودک که اغلب حرکت نمی کند و یا حرکت او متوقف می شود ممکن است دارای مشکل باشد اگر شما متوجه تغییرات در جنبش نوزاد خود شدید با دکتر خود تماس بگیرید.
داروهای خود را بررسی کنید . گاهی اوقات یک دارو که مادر برای مشکل سلامتی دیگر مصرف می کند می تواند منجر مشکلات برای کودک متولد نشده او شود.
سالم بخورید غذاهای سالم و با کالری کافی کمک می کند تا نوزاد به خوبی پرورانده شود.
مقدار زیادی استراحت داشته باشید.  وسایل ورزشی و راحتی کمک خواهد کرد که شما احساس بهتر و حتی ممکن است به رشد کودک شما کمک کند سعی کنید که هشت ساعت خواب ( یا بیشتر ) هر شب داشته باشید یک ساعت یا دو استراحت در بعد از ظهر هم برای شما خوب است.
عادات سالم زندگی را تمرین کنید. از مصرف الکل، دارو و یا دود سیگار اجتناب کنید.
 

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 97% 97