Ooma
خواص هسته آووکادو چیست؟

 

به دلیل مزایای فراوان و خواص آووکادو ، این میوه استوایی به یکی از محبوب ترین میوه ها در سال های اخیر تبدیل شده است.

آووکادو یک هسته بزرگ دارد که حدود 13 تا 18٪ اندازه کل میوه را تشکیل می دهد. هسته آووکادو دارای پوسته ای سفت و سخت و حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، اسید های چرب، فیبر غذایی، کربوهیدرات ها و مقدار کمی پروتئین می باشد.

فواید دارویی و درمانی هسته آووکادو برای بدن

در حالی که این یافته ها امیدوار کننده هستند، توجه داشته باشید که آن ها مبتنی بر آزمایش ها در لوله آزمایش بوده و همچنین بر روی حیوانات صورت گرفته اند.

علاوه بر این، این مطالعات بیشتر بر روی عصاره هسته آووکادو صورت گرفته نه خود هسته.

کلسترول خون

تحقیقات بر روی موش ها نشان داده که پودر هسته آووکادو باعث کاهس کلسترول خون بالا و کلسترول بد خون (LDL) می شود.

فشار خون

مطالعات حیوانی نشان می دهد که عصاره هسته آووکادو ممکن است به آرامش عروق خونی کمک کرده و به این ترتیب با کاهش فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را از بین ببرد.

قند خون و دیابت

یک مطالعه روی موش های صحرایی نشان داده که هسته آووکادو به اندازه یک داروی ضد دیابتی در کاهش قند خون بالا موثر است.

منبع غنی آنتی اکسیدان

مطالعات لوله آزمایش بر روی عصاره هسته آووکادو نشان داده که حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که با کاهش رادیکال های آزاد بدن خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.

همچنین مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در هسته آووکادو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به عفونت ها، سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

ضد میکروب قوی

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داده که هسته آووکادو به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد رشد باکتری ها و قارچ ها را مهار می کند.

ضد التهاب طبیعی

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می گویند که عصاره ی هسته ی آووکادو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد ممکن است دارای خاصیت ضد التهابی قوی باشد که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

لاغری و کاهش وزن

هسته آووکادو حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی است که به افزایش چربی سوزی بدن کمک می کنند.

همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در هسته آووکادو به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

سلامت دستگاه گوارش

آنتی اکسیدان ها و مقادیر بالای فیبر موجود در هسته آووکادو برای سلامت دستگاه گوارش، درمان زخم معده، یبوست و اسهال مفید هستند.

خواص هسته آووکادو برای پوست و مو

جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در هسته آووکادو به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

روغن هسته آووکادو باعث افزایش کلاژن در پوست و رفع چین و چروک های آن می شود.

لایه برداری پوست

پودر هسته آووکادو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد با از بین بردن سلول های مرده پوست به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. سلول های مرده پوست باعث افزایش چروک پوست، آکنه و جوش صورت می شوند.

ماسک صورت با هسته آووکادو

1 قاشق غذا خوری پودر هسته آووکادو را با 1 قاشق چای خوری روغن زیتون و 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی بر روی پوست صورت بمالید و در حرکات دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

هفته ای یک یا دو بار از این اسکراب استفاده کنید.

نرم کننده موی سر

یکی دیگر از کاربرد های خوب هسته آووکادو این است که به عنوان نرم کننده طبیعی موی سر عمل می کند.

ماسک مو با هسته آووکادو

3 یا 4 هسته آووکادو را بشویید و رنده کنید، 6 فنجان آب به آن اضافه کنید و بگذارید به جوش آید سپس 20 تا 30 دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید خنک شود، از صافی رد کنید و از آن برای شستشوی مو های خود استفاده کنید.

عوارض و مضرات هسته آووکادو

شواهد و مدارک کافی وجود ندارد که بتوان اطمینان داد هسته آووکادو برای مصرف انسان بی خطر است چون تحقیقات انجام شده بیشتر بر روی حیوانات صورت گرفته است.

مسمومیت

یک مطالعه نشان داده که زیاده روی در مصرف عصاره هسته آووکادو (غلظت 500 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن) باعث مسمومیت شدید و مرگ می شود.

همچنین گفته می شود که برخی از ترکیبات گیاهی در هسته آووکادو مانند مهارکننده های تریپسین و گلیکوزید های سیانوژنیک برای بدن مضر هستند.

سلامت کبد

در حال حاضر نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روغن هسته ی آووکادو می تواند باعث آسیب شود، زیرا ثابت شده که آنزیم ها و چربی سازی در کبد موش ها را افزایش می دهد.

مقدار مصرف روزانه هسته آووکادو

حداکثر میزان مصرف روزانه عصاره هسته ی آووکادو 3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن افراد بالغ توصیه شده است.

طریقه مصرف هسته آووکادو

هسته آووکادو پوسته ی سختی دارد به همین دلیل قبل از استفاده باید آن را خشک کنید؛ هسته آووکادو را در دمای بالای 250 درجه فارنهایت (121 درجه سانتیگراد) فر برای چند ساعت خشک کنید. پس از خشک شدن، می توانید آن را خرد کرده و در آسیاب به صورت پودر درآورید.

پودر هسته آووکادو را می توان به انواع اسموتی ها، سوپ، خوش، سس ها و شیر های گیاهی اضافه کرد.

از هسته آووکادو برای تهیه دمنوش آن استفاده می شود؛ 1 قاشق غذا خوری پودر هسته آووکادو را در 2 فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد و سپس بنوشید.

نکته : توجه داشته باشید که هسته آووکادو تلخ است. اگر می خواهید آن را به اسموتی خود اضافه کنید، حتما آن را شیرین کنید یا با اضافه کردن موز یا توت فرنگی تلخی آن را کاهش دهید.

امتیاز مطلب: 92% 92