Ooma
بهترین زمان برای سفر با تور تفلیس!

تفلیس را اگر بخواهیم به شما معرفی کنیم باید بگویم پایتخت زیبای کشور گرجستان است. وجود کلیساهای زیبا، خیابان سنگ‌فرش شده و کافه‌های رؤیایی دلایلی است که ما به شما سفر به تفلیس را با تور تفلیس باتومی در کنار تور یونان پیشنهاد می‌کنیم. سفر به این شهر ویزا نمی‌خواهد پس تفریح در آن برای شما کم هزینه است.

باید بدانید موضوع موردبحث ما در مورد بهترین زمان سفر است که بدون شک پاییز و بهار آن بسیار تماشایی است. پس اگر به تفلیس سفر کردید فراموش نکنید که از چورچخلا، پاپاخی، چاقوهای دست‌ساز، ادویه‌های گرجی و سایر صنایع‌دستی این شهر برای خود بخرید. همچنین توصیه می‌شود از کلیسای سامبا، تله کابین شهر، قلعه ناریکالا، بام تفلیس و خیابان روستاولی نیز دیدن کنید. خوردن غذاهای گرجی ترکیبی با غذاهای قفقازی نیز پیشنهاد دیگری است که برای شما داریم. پس اگر می‌خواهید به تفلیس سفر کنید با ما همراه باشید تا بهترین زمان برای این سفر رؤیایی را به شما عزیزان کامل‌تر معرفی کنیم.

بهترین زمان برای سفر با تور تفلیس

اگر می‌خواهید بدانید چرا سفر به تفلیس را به شما پیشنهاد داده‌ایم. باید بگویم یکی از نزدیک‌ترین شهرهای توریستی به ایران است که بدون نیاز به ویزا و با کمترین هزینه می‌توانید به‌قصد گردشگری به آن سفر داشته باشید.

بهار تفلیس چگونه است؟

بهار تفلیس چگونه است؟

بهار در تفلیس عمر طولانی ندارد و آب‌وهوای خوش آن خیلی زود به پایان می‌رسد. از همین رو توصیه می‌شود اگر می‌خواهید هوای بکر تفلیس را در فصل بهار تجربه کنید خیلی مردد نباشید و چمدان‌های خود را ببندید. از ۱۰ بهمن‌ماه تا ۱۰ اردیبهشت در تفلیس هوا را بانام هوای دیوانه نام‌گذاری کرده‌اند.

به این خاطر که یک روز هوا ابری و بارانی است و روز دیگر شما شاهد یک آفتاب گرم تابستانی هستید. به همین خاطر توصیه می‌شود حتماً لباس بارانی و چتر در این مدت برای سفر به تفلیس با خود همراه داشته باشید. تقریباً از اواسط فرودین ماه است که قدری هوا ثبات پیدا می‌کند و شما می‌توانید در گوشه و کنار شهر مردم را در خیابان‌ها و پارک‌ها شاهد باشید.

آیا توصیه می‌شود که تابستان به تفلیس برویم؟

تابستان در تفلیس شبیه تمام جاهای توریستی دیگر دنیا گرم است. پس اگر به گرما و تابش مستقیم آفتاب علاقه‌ای ندارید در فصل تابستان سفر نکنید. البته که رفتن به پارک آبی یورو پارک یکی از خدمات توریستی تفلیس در فصل تابستان به شمار می‌آید که گرما را از سر شما می‌برد.

در نه ماه مه جشن پیروزی فاشیسم در گرجستان برگزار می‌شود و مردم با پوشیدن لباس‌های قدیمی سربازان از آن‌ها تقدیر می‌کنند. همچنین برگزار نمایشگاهی هر وزارتخانه دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارد. شرکت در نمایشگاه کتاب، فستیوال‌های بین‌المللی فیلم که تقریباً نه روز زمان می‌برد در تابستان برگزار می‌شود. در اواسط ماه خرداد نیز جشنواره هنرمندان و موسیقی راک و الکترونیک برگزار می‌شود و مردم به تماشای آن می‌پردازند.

چرا پیشنهاد می‌شود پاییز را برای سفر به تفلیس انتخاب کنیم؟

ما توصیه می‌کنیم در فصل پاییز که هوا معتدل‌تر است بعد از فصل بهار سفر به تفلیس را مدنظر قرار بدهید. این را به یاد داشته باشید که حتماً به شهربازی متاتسمیندا در این شهر سری بزنید تا آدرنالین خونتان بالا برود. از اواسط ماه مهر به بعد هوا کم‌کم سردی خود را نشان می‌دهد. در ۱۴ ماه اکتبر مردم به شهر متسختا می‌روند تا در کلیسای به نام Svetitskhovloba به برگزاری جشن بپردازند.

ازآنجایی‌که احتمال بارش باران وجود دارد مراسم کمتر در این فصل در فضای باز برگزار می‌شود. جشنواره عکاسان نیز در همین فصل از سال در تفلیس برگزار می‌شود. سرد شدن هوا ربطی به برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ای شهر تفلیس در ماه‌های پاییزی ندارد و شما می‌توانید شاهد جشنواره‌های بسیاری در این فصل باشید. ماه آذر یا همان دسامبر هوا تقریباً با میانگین دمای در حدود ۵ درجه سانتی گراد شمارا روبرو می‌کند. آبان ماه هم همین دما را شما در تفلیس مشاهده خواهید کرد.

جذابیت‌های سفر به تفلیس در فصل زمستان چیست؟

اگر در زمستان به این شهر سفر کنید بدون شک مشکلاتی در سر راه شما قرار می‌گیرد که برای حل آن نیاز به کمک پیدا خواهید کرد. البته اگر می‌خواهید در جاده کوهستانی آبانو به توشتی هیجان را تجربه کنید این فرصت در پیش روی شما است. اگر از تاریخ دقیق جشنواره‌ها و فستیوال‌ها در این فصل اطلاع نداشته باشید. تنها باید به گشت‌وگذار در شهر و تماشای مکان‌های تاریخی بپردازید.

از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن جشن مفصلی در تفلیس برگزار می‌شود زیرا مردم گرجستان از تقویم ارتدوکس برای جشن سال نو میلادی پیروی می‌کنند. جشن کریسمس در هفت ژانویه و جشن سال نو ارتدوکس در ۱۴ ژانویه برگزار می‌شود. این جشن‌ها تقریباً دو هفته باشکوه هر چه تمام‌تر در تفلیس گرجستان برگزار می‌شود. در تاریخ ۱۲ بهمن تا نه اسفند نیز هوا رو به سردی می‌رود و مردم ترجیح می‌دهند به‌جای برگزاری جشن منتظر بمانند تا وارد فصل بهار شوند. اگر می‌خواهید زمستان به این شهر سفر کنید فراموش نکنید که حتماً لباس گرم با خود همراه داشته باشید.

کلام آخر پیرامون بهترین زمان برای سفر به تفلیس

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید شما چهارفصل و دوازده ماه در سال را می‌توانید به تفلیس بسته به علاقه‌مندی خود سفر کنید. شما می‌توانید بهار که بهترین آب‌وهوا در تفلیس احساس می‌شود این شهر توریستی را برای تفریح و گشت‌وگذار انتخاب کنید. یا اینکه زمان دهید تا هوا گرم شود و تابستان برای حضور در جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور پیدا کنید.

اصلاً نگران نباشید زیرا جاذبه‌های گردشگری توریستی در شهر تفلیس در فصل زمستان هم برای شما تماشایی‌های مخصوص به خود را دارد. در پاییز هم همانند فصل بهار نه شما شاهد گرمای تابستان و نه شاهد سرمای زمستان هستید و با برگزاری مراسم در مکان‌های سربسته به دلیل بارش ناگهانی باران می‌توانید در این شهر به خوش‌گذرانی و تفریح بپردازید. امیداست مطالب ارائه‌شده تا حدودی توانسته باشد راهنمایی‌های لازم به جهت حضور در تور تفلیس باتومی موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. در همین راستا برای حضور در تور یونان هم می‌توانید اطلاعات لازم را از وب‌سایت علی بابا کسب کنید.

 

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 100% 100