Ooma
بهترين زمان براي رنگ كردن مو

سوالی که برای اکثر خانم‌ها معمولا پیش می‌آید این است که آیا در دوران قاعدگی می‌توانیم موهایمان را رنگ کنیم؟ یا اگر در این دوران اقدام به رنگ کردن موها کنیم، مشکلی برای رنگ مو پیش می‌آید یا خیر؟ آیا اصلا در دوران قاعدگی موها رنگ می‌گیرند؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت چون تغییرات هورمونی بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، نمی‌توان جواب دقیقی برای این سوالات داشت. اما اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد رنگ کردن موها در دوران قاعدگی داشته باشید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز را در این مورد بدانید و بعد اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید.

رنگ کردن موها در زمان قاعدگی

در زمان تولد یک نوزاد دختر صدها تخمک در حالت غیر فعال در تخمدان هایش وجود دارد. این تخمک‌ها تا زمان بلوغ دختران غیرفعال بوده و پس از رسیدن به سن بلوغ، هر ماه در یک زمان مشخص رها شده و سیکل قاعدگی به وجود می‌آید. با شروع قاعدگی در زنان و دختران برخی معتقدند که آرایش، اصلاح، اپلاسیون و حتی رنگ کردن مو را نباید انجام داد و بهتر است صبر شود تا دوره قاعدگی به پایان برسد.

تجربه نشان داده خانم‌هایی که در این دوران اقدام به روشن‌تر کردن موهای خود کرده و رنگ‌هایی مثل بلوند، قرمز یا پلاتینی را روی موهای خود گذاشته‌اند، از رنگ نهایی راضی نبوده‌اند. همچنین خانم‌هایی که موهای سفید داشته‌اند در این دوران متوجه شده‌اند که رنگ، موهای سفیدشان را پوشش نداده است، دلیل این مسئله این است که قدرت نفوذ پذیری رنگ در این دوران کمتر شده و دکلره کردن موها در زمان قاعدگی باعث آسیب رساندن به ساقه و ریشه موها شده و در نهایت منجر به خرد شدن موها خواهد شد.

علاوه بر این برخی خانم‌هایی که در دوره قاعدگیشان موهایشان را رنگ کرده‌اند، متوجه شده‌اند زمان رنگ گرفتن موها در این دوران طولانی شده و بیشتر از زمان معمول، رنگ گرفتن موها طول می‌کشد. همچنین در دوران قاعدگی به خاطر نازک ترشدن پوست بدن، سوزش و خارش در حین رنگ کردن موها برای بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان کلافه کننده بوده است.

بطور کلی در مورد رنگ کردن موها در دوره قاعدگی باید بگوییم:

  • در این دوران چون سطح هورمون افزایش می‌یابد، موها سریعتر رشد می‌کنند. پس بهتر است اقداماتی مثل اپیلاسیون و رنگ کردن موها را در این دوران انجام نداد.
  • در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی بدن، پوست حساس تر شده و در نتیجه رنگ کردن مو باعث آسیب و یا ایجاد قرمزی و کبودی بر روی پوست خواهد شد.
  • همچنین در دوره قاعدگی چون تعادل هورمون‌های زنانه به هم می‌ریزد، درجه حرارت بدن بالا رفته و باعث می‌شود واکنش بدن به تغییرات شیمیایی مثل رنگ کردن موها در این دوران متفاوت شود به این صورت که موی برخی خانم‌ها زودتر رنگ را به خود جذب کند و برخی دیرتر.

از روز چندم پریود امکان رنگ کردن موها وجود دارد؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم واکنش بدن همه خانم‌ها یکسان نیست. اما یک نکته علمی که باید بدانید و پیش از این هم به آن اشاره کردیم این است که در زمان پریودی هورمون‌ها به هم ریخته می‌شوند و هر چه به پایان این دوران نزدیک می‌شوید، هومون‌های شما بیشتر به سمت منظم شدن پیش خواهند رفت. پس ممکن است به خاطر همین به هم ریختگی هورمون‌ها در روزهای اول پریود، رنگ مو در روزهای اول با روزهای آخر اندکی تفاوت داشته باشد. پس بهتر است برای رنگ کردن موها اجازه دهید، دوران قاعدگی شما به پایان برسد و بعد اقدام به رنگ کردن موها کنید.

اثر رنگ مو بر تخمک گذاری

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اگر در زمان تخمک گذاری موها را رنگ کنیم، مشکلی برای تخمک پیش می‌آید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رنگ کردن موها بر روی تخمک تاثیری نمی‌گذارد و برای بارداری مشکلی پیش نمی‌آید اما حواستان باشد رنگ کردن مو در سه ماه اول بارداری ممنوع است چون بوی مواد شیمیایی برای جنین ضرر داشته و احتمال دارد که اثرات منفی روی جنین باقی بگذارد.

 

بهترین زمان برای رنگ کردن مو چه زمانیست؟

اگر به یک بیماری سخت دچار شدید و می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، بهترین زمان برای رنگ موهای شما بعد از دوران نقاهت و برطرف شدن مشکلتان است. بهتر است به بدنتان فرصت دهید تا بهبود پیدا کند و ریشه موهایتان هم استحکام لازم برای نگهداری رنگ را پیدا کند.

در مورد دوران پریود و قاعدگی هم باید بگوییم اگر در این دوران تصمیم به رنگ کردن موهای خود گرفتید شما می توانید در روزهای پایانی این دوران برای انجام رنگ کردن موها اقدام کنید. همچنین می‌توانید در روزهای پایانی پریود خود، برای انجام بوتاکس مو یا ویتامینه موهایتان به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده و نگران نتیجه آن نباشید.

در صورتی که باردار هستید بهتر است در سه ماه اول بارداری خود به هیچ عنوان موهایتان را رنگ نکنید چون ممکن است به سلامت جنین آسیب برساند. اما بعد از سه ماه اول هر زمان که مایل بودید می توانید موهایتان را رنگ کنید.

چرا خرید رنگ مو از موتن رو؟

اگر قصد رنگ کردن موها را دارید توصیه می‌کنیم برای خرید رنگ مو، فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مو تن رو را انتخاب کنید چون محصولات موجود در موتن رو اورجینال بوده و دارای ضمانت اصالت کالا هستند، پس با خیال راحت می‌توانید از طریق این فروشگاه، پس از انتخاب محصول مورد نظر آن را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزلتان تحویل بگیرید.

 

امتیاز مطلب: 81% 81