Ooma
امکانات قطارها برای سرگرمی چیست؟

روزانه هزاران نفر از قطارهای کوپه‌ای و اتوبوسی استفاده می‌کنند تا به سفرهای کاری، خانوادگی و یا تفریحی بروند. دلایل زیادی برای محبوبیت قطار وجود دارد. بلیط قطار در مقایسه با بلیط هواپیما قیمت بسیار مناسب‌تری دارد و با این قیمت کم امکانات زیادی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. امکان خوابیدن و استراحت کردن روی تخت در طول مسیر، امکان رزرو کوپه به صورت دربست و تجربه‌ی داشتن محیط خصوصی و... از جمله امکاناتی هستند که سفر با قطار در اختیارتان قرار می‌دهد. حالا اگر جایی که می‌خواهید به آن بروید خیلی دور باشد، آیا قطار امکاناتی برای سرگرم کردنتان ارائه می‌کند؟ یا مجبورید کل مسیر را بدون داشتن سرگرمی تحمل کنید؟ جواب به صورت خلاصه یک جمله است: «قطار امکانات گوناگونی برای سرگرمی مسافران دارد.».

امکانات قطارهای مسافرتی

در این نوشته به معرفی امکانات قطارها برای سرگرمی می‌پردازیم.

1- ال سی دی موجود در کوپه‌ها

کوپه‌ی بسیاری از قطارهایی که در خطوط ریلی ایران تردد دارند مجهز به ال سی دی است. مثلا کوپه‌های قطار پنج ستاره‌ی لوکس فدک یا زندگی صفحه نمایش‌های ۱۸ اینچی دارند که پر است از فیلم‌هایی که در طول مسیر می‌توانید ببینید. همچنین درون این دستگاه‌ها تعداد زیادی آهنگ و ادعیه و نیایش قرار دارد که می‌توانید به آن‌ها گوش بدهید. معمولا سیستم صوتی و تصویری داخل کوپه‌ها به نحوی طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد که از طریق یک هدفون (که یا خودتان به داخل قطار آورده‌اید یا از مأمور قطار گرفته‌اید) صدا را بشنوید و مزاحم همسفری‌هایتان نباشید. شاید تا چند سال قبل تصور اینکه با خرید بلیط قطار چنین سرگرمی‌هایی را در اختیار داشته باشید، کمی دور از ذهن بود.

2- رستوران

 

رستوران قطارها

در خیلی از قطارها واگنی به رستوران اختصاص داده شده است و این امکان را دارید که به جای نشستن و سفارش دادن و خوردن غذا در کوپه، به رستوران بروید و از فضای آن لذت ببرید. بعضی از قطارهای ناوگان ریلی کشورمان هستند که سرویس‌های ناهار و شام ویژه‌ای دارند. مثلا قطار ۵ ستاره‌ی زندگی به رستوران مجلل دو طبقه مجهز است و غذا خوردن در آن تجربه‌ای مشابه با خوردن غذا در رستوران‌های گران قیمت دارد.

3-اینترنت پر سرعت

تکنولوژی به حدی در زندگی ما رسوخ کرده که تصور نداشتن اینترنت در یک مسیر طولانی آزاردهنده به نظر می‌رسد. در بعضی از قطارها، امکان اتصال به اینترنت پر سرعت داخل قطار وجود دارد و می‌توانید از طریق این اینترنت غیر از مشاهده‌ی فیلم و سریال‌های موجود روی سرور سرویس قطار، به وبگردی و چک کردن تلگرام و اینستاگرام و... بپردازید.

4-کنسول بازی

اگر خودتان اهل بازی کردن هستید و یا در بین همسفرهای‌تان کسی را دارید که علاقه‌ی زیادی به بازی کردن دارد، می‌توانید قبل از خرید بلیط قطار چک کنید و ببینید کدام یک از قطارها کنسول بازی  PS4 دارند. در تعدادی از قطارها برای سرگرمی بیشتر مسافران جوان، کنسول‌های بازی قرار داده شده و می‌توانید در طول مسیر با استفاده از آن‌ها خودتان را سرگرم کنید.

5-روزنامه‌ی رایگان

در خیلی از قطارهای کشورمان، به محض ورود به کوپه می‌بینید که تعداد زیادی روزنامه و مجله وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه آن‌ها را بخوانید و در طول مسیر با خواندن آن‌ها خودتان را سرگرم کنید. غیر از این، در قطارهایی مثل زندگی کتابخانه‌ی کوچکی وجود دارد که می‌توانید از آن کتاب قرض بگیرید و بخوانید و سرگرم شوید.

6-چراغ مطالعه

 

چراغ مطالعه

در سفرهای دسته جمعی باید حواستان به همسفر‌هایتان باشد. قرار است در یک مسیر احتمالا طولانی با هم هم‌مسیر باشید و اگر مراعات حال همدیگر را نکنید ممکن است با مشکل جدی مواجه شوید. اگر بخواهید در شب چراغ کوپه را روشن بگذارید و مطالعه کنید، ممکن است برای هم‌کوپه‌ای‌هایتان ایجاد مزاحمت کنید و مانع استراحت کردن یا خوابیدنشان شوید. برای همین داخل کوپه‌ها به تعداد تخت‌ها چراغ مطالعه تعبیه شده و می‌توانید با روشن کردن چراغ مطالعه‌ی مجاور خودتان، از خواندن کتاب و روزنامه و... لذت ببرید. اگر دوست دارید در سفر حریم خصوصی بیشتری داشته باشید، می‌توانید هنگام خرید بلیط قطار گزینه کوپه اختصاصی را انتخاب کنید.

ممکن است مثل خیلی از افراد دیگر که برای مسافرت قطار را انتخاب می‌کنند، شما هم به فکر خرید بلیط قطار برای مسافرت بعدیتان افتاده باشید. اینکه بدانید هر کدام از قطارها چه امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهد کمک می‌کند بتوانید با چشمانی بازتر انتخاب کنید. در این نوشته سعی کردیم به معرفی برخی از امکاناتی که قطارها در اختیار مسافرانشان قرار می‌دهند تا سرگرمشان کنند بپردازیم. از ال‌سی‌دی‌های داخل کوپه‌ها حرف زدیم و به امکان وصل شدن به اینترنت پرسرعت اشاره کردیم و گفتیم در بعضی از قطارها کنسول‌های بازی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها خودتان را سرگرم کنید. وجود روزنامه و کتاب و چراغ مطالعه‌ی داخل کوپه به شما این امکان را می‌دهد که با خواندن وقتتان را به بهترین و سریع‌ترین نحو ممکن سپری کنید. بی‌شک با این امکانات، سفر شیرینی را تجربه خواهید کرد.

امتیاز مطلب: 77% 77