Ooma
آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟ سوالی که ممکن است برای تمام متقاضیان این عمل جراحی به وجود آید و به دنبال پاسخ آن باشند. با توجه به اینکه هر نوع عمل زیبایی و درمانی عوارض و مشکلات خاص خود را به همراه دارند، پس درد لابیاپلاستی نباید شما را از انجام آن باز دارد. البته این نکته را در نظر بگیرید که انجام این جراحی به خواست مراجعه کننده به دو روش بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می شود و درد پس از عمل جراحی بسیار کم و قابل تحمل است.

برخلاف تصور عموم درد جراحی لابیاپلاستی به هیچ عنوان احساس نمی شود، زیرا این جراحی تحت بی حسی قوی و موضعی انجام می شود که در هر حالت مراجعه کننده به هیچ عنوان درد را احساس نمی کند. یکی از مهم ترین نکاتی که تاثیر بسزایی در کیفیت عمل لابیاپلاستی دارد، مراجعه به پزشک متخصص و حرفه ای است، اگر قصد انجام این جراحی را دارید؛ توصیه می شود به مطب دکتر مهرنوش امیری مراجعه کنید

 

آیا جراحی لابیاپلاستی با درد همراه است؟

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟ خیر؛ یک پاسخ قطعی به افرادی که درد را بهانه ای برای انجام ندادن این جراحی عنوان می کنند. همانطور که میدانید هر نوع عمل جراحی عوارض خاصی همراه است که روش لابیاپلاستی نیز از این قائله مستثنی نیست. درد جراحی لابیاپلاستی به اندازه ای نیست که نتوان آن را تحمل کرد، درد خفیفی که با مصرف مسکن و دارو های آرامبخش به سادگی برطرف می شود.

جراحی لابیاپلاستی یک عمل زیبایی بدون درد است و بانوان پس از انجام آن به هیچ عنوان دردی را احساس نمی کنند. در واقع با مراجعه به پزشک متخصص که در این حوزه مهارت و تجربه کافی دارد، باعث می شود که درد عمل لابیاپلاستی به حداقل برسد. این نکته را در نظر داشته باشید که عمل لابیاپلاستی نیز یک جراحی تهاجمی است که احساس درد پس از آن کاملا طبیعی خواهد بود.

درد بعد لابیاپلاستی طبیعی است؟

در پاسخ به سوال اینکه آیا لابیاپلاستی درد دارد یا خیر باید گفت که این جراحی همانند دیگر جراحی ها با عوارض و درد پس از جراحی همراه است، اما درد آن به گونه ای نیست که نتوان تحمل کرد. درد پس از جراحی لابیاپلاستی کاملا طبیعی است که با تجویز پزشک می توانید برای کاهش آن از مسکن های قوی استفاده کنید.

با وجود طبیعی بودن درد عمل لابیاپلاستی، این نکته را در نظر بگیرید که گاهی پس از مصرف مسکن یا تزریق آمپول آرامبخش نیز ممکن است درد شما ساکت نشده و همچنان ادامه دار باشد. در چنین حالتی بهتر است حتما به پزشک مراجعه نمایید زیرا درد های غیر طبیعی نشانه بارز عفونت است که بدون شک عوارض بیشتری به همراه خواهد داشت.

چگونه درد عمل لابیاپلاستی را کاهش دهیم؟

همانطور که در ابتدا عنوان شد، جراحی لابیاپلاستی به دو صورت بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی انجام می شود. با انتخاب روش بیهوشی عمومی به هیچ عنوان درد حین عمل لابیاپلاستی را احساس نخواهید کرد، البته در نظر داشته باشید که پس از جراحی حتما مقداری درد خفیف، تورم، کبودی و ... کاملا طبیعی و معمولی است.

 

یکی از روش های کاهش درد لابیاپلاستی، استراحت مداوم است، با توجه به حساس بودن این جراحی سعی کنید فعالیت های سنگین بدنی را چندین روز به تعویق بیاندازید. پس از انجام این جراحی تا بهبودی کامل عوارض خفیفی همچون درد، تورم و کبودی را احساس خواهید کرد که کاملا قابل تحمل هستند، برای کاهش این عوارض ها و درد جراحی لابیاپلاستی می توانید به روش های زیر عمل کنید:

  •   از داروی های مسکن و ضد درد که توسط جراح و متخصص تجویز شده استفاده کنید.
  • پس از ادرار برای شستشوی خود حتما از آب گرم استفاده کنید، آب سرد باعث بروز عفونت خواهد شد.
  • با استفاده از کمپرس سرد، جریان خون را در ناحیه جراحی محدود کنید؛ با این کار تا حدودی درد کاهش پیدا می کند.
  • فعالیت های سنگین بدنی یا دیگر فعالیت های روزمره باعث ایجاد فشار به ناحیه لابیا خواهد شد، از انجام آن ها خودداری کنید.

درد لابیاپلاستی با لیزر کمتر است؟

جراحی لابیاپلاستی در دسته عمل های زیبایی بدون درد قرار دارد و مهم نیست فرد کدام روش را برای این جراحی انتخاب می کند، در هر حالت درد چندانی را احساس نخواهد کرد. معمولا در روش جراحی،  دکتر مهرنوش امیری از روش بی حسی موضعی  و در صورت لزوم بیهوشی عمومی استفاده کرده و به این ترتیب مراجعه کننده در حین جراحی به هیچ عنوان دردی را احساس نمی کند. لیزر از دیگر روش های جراحی لابیاپلاستی است که به کمک آن می توان به روش بی حسی موضعی این جراحی را انجام داد.

هر دو روش کاملا استاندارد هستند و کیفیت عمل جراحی در آن ها بالا است، البته توجه داشته باشید که برای انجام این جراحی به هر روشی باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید. هر دو روش کاملا بدون درد در حین جراحی هستند، البته که درد پس از جراحی به کمک لیزر بسیار کمتر است زیرا ظرافت در کار خیلی بیشتر است.

با وجود بالا بودن کیفیت جراحی لابیاپلاستی با لیزر، مراجعه کنندگان تمایل زیادی به انجام این روش دارند. این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی موارد امکان زیباسازی واژن با لیزر فراهم نیست و نمی توان به نتیجه دلخواه رسید به همین دلیل حتما باید از روش جراحی استفاده کرد. در هر دو حالت، تجربه و مهارت پزشک تاثیر بسزایی در کاهش میزان درد لابیاپلاستی خواهد داشت.

 

جمع بندی

درد لابیاپلاستی یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای انجام این جراحی است، در واقع آن ها پیش از انجام این جراحی مدام از خود می پرسند که آیا لابیاپلاستی درد دارد؟ برای پاسخ به این سوال می توانید از افرادی که این جراحی را انجام داده اند بپرسید. با مراجعه به مطب پزشکان متخصص در این حوزه و پرسش از افرادی که این جراحی را انجام داده اند خیال خود را از هر بابت راحت کنید.

دقت داشته باشید که پس از این جراحی حتما باید مراقبت های پس از جراحی را رعایت کنید تا محل جراحی دچار عفونت نشود. در صورت بروز عفونت، درد بسیار شدیدی احساس خواهید کرد. مراجعه به پزشک متخصص نیز برای این جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است، دکتر مهرنوش امیری به واسطه داشتن تجربه و مهارت در حوزه زنان و زایمان انتخاب ایده آل برای افرادی هستند که قصد انجام عمل زیبایی واژن  یا سایر عمل ها مانند عمل تنگ کردن ناحیه تناسلی  را دارند.

 

امتیاز مطلب: 100% 100