Ooma
آیا روش های تعیین جنسیت قطعی هستند؟

اکثر افراد بر این باورند که تعیین جنسیت جنین دست پدر و مادر نیست؛ اما علم و پیشرفت‌های نوین ثابت کرده‌است که تعیین جنسیت جنین از طریق جدیدترین روش‌ های تعیین جنسیت حتی قبل از بارداری امکان‌پذیر است. البته این فرآیند نیازمند مراجعه به پزشک، تغییر شرایط و پرداخت هزینه است. حتی میزان قطعیت این روش‌ ها هنوز که هنوز است به ۱۰۰درصد نرسیده است. اما بسیاری از والدین برای افزایش نشاط زندگی خود و انتخاب جنسیت جنین، حاضرند روش ‌های مختلف را امتحان کنند. روش های قطعی تعیین جنسیت جنین

آیا تعیین جنسیت با رژیم غذایی امکان‌پذیر است؟

یکی از تکنیک‌های تعیین جنسیت، انتخاب رژیم غذایی متعادل و صحیح است. دو ماه قبل از اینکه باردار شوید، باید جهت اجرای یک رژیم غذایی درست و اصولی با پزشک خود در ارتباط باشید. یک سری محدودیت‌ها در رژیم غذایی پیش از بارداری وجود دارند که احتمال پسردار شدن یا دختردار شدن را کمتر می‌کنند. برای مثال، افراد دارای فشار خون بالا و ناراحتی‌های قلبی قادر به پیروی از رژیم غذایی پسرزایی نخواهند بود. افرادی هم‌ که‌ کلسیم خون آن‌ها بالاست و نارسایی کلیوی دارند، نباید از رژیم غذایی دخترزایی استفاده کنند.

در کل، می‌توان گفت رژیم غذایی تا حدودی در تعیین جنسیت جنین تاثیرگذار است. بسیاری از پزشکان معتقدند با استفاده از رژیم غذایی درست ۲۰ الی ۳۰ درصد احتمال تعیین جنسیت صحیح وجود دارد. شما باید با یک پزشک انتظارات خود را در میان بگذارید. سپس با توصیه‌های پزشک، غذاهای موردنیاز جهت پسردار شدن یا دختردار شدن را مصرف کنید.

ازآنجایی‌که یکی از روش‌ های تعیین جنسیت پیش از بارداری خوردن غذاهای مناسب است، ممکن است بپرسید برای دختردار شدن یا پسردار شدن باید چه غذاهایی مصرف شوند‌. اگر پسر دوست دارید، پس باید غذاها و موادی که پتاسیم و سدیم بیشتری دارند را مصرف کنید. موز، سیب، گوشت، دارچین، عسل، خرما و لوبیا سفید برای پسرزایی پیشنهاد شده‌اند. برای پسرزایی علاوه‌بر مادر، رژیم غذایی پدر نیز باید کنترل شود. با رژیم صحیح، اسپرم‌های مرد تحریک می‌شوند و درصد احتمال پسردار شدن افزایش می‌یابد. اگر به فرزند دختر علاقه دارید، بهتر است ترشی‌جات، لبنیات، شیر، سبزیجات، سرکه، کلم بروکلی و غذاهای کلسیم‌دار بدون نمک را استفاده کنید.

تعیین جنسیت جنین به روش تعیین زمان تخمک‌گذاری (روش iui)

تعیین زمان تخمک‌گذاری یا روش زمان‌بندی مقاربت از دیگر روش‌ های تعیین جنسیت قبل از بارداری است. در بدن خانم‌ها زمانی که دوران عادت ماهیانه به اواسط خود می‌رسد، چندین تخمک حاوی سلول‌های جنسی x تولید می‌شوند. این در حالی است که اسپرم آقایان شامل اسپرم x و اسپرمy است. اگر اسپرم x با تخمک x لقاح داشته باشد، جنسیت جنین مونث خواهد بود و اگر اسپرم Y با تخمک X لقاح داشته باشد، جنسیت جنین مذکر و پسر خواهد بود. چنانچه می‌خواهید با قطعیت بالا جنسیت جنین پیش از بارداری تعیین شود، این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا دقت آن چندان بالا نیست.

تعیین جنسیت جنین به روش شستشوی واژن

واژن شما دارای PH قلیایی و اسیدی است و این موضوع می‌تواند جنسیت جنین را تحت‌تاثیر قرار دهد.‌ روز تخمک‌گذاری و حتی ۴۸ ساعت بعد از تخمک‌گذاری در واژن، PH واژن قلیایی است. افرادی که می‌خواهند پسردار شوند اگر در این حالت اقدام کنند، احتمال پسردار شدن را افزایش می‌دهند. پس از سپری شدن این تایم، PH واژن تغییر می‌کند و اسیدی می‌شود. در این حالت، زمینه برای دختردار شدن فراهم است. این روش گرچه احتمال دخترزایی و پسرزایی را بالا می‌برد، اما دقت تمام و کمال در زمینه تعیین جنسیت را ندارد.

تعیین جنسیت جنین به با جداسازی اسپرم‌ها

جدا کردن اسپرم‌ها از طریق دستگاه‌های مختلف و در آزمایشگاه انجام می‌شود. در این تکنیک برای افزایش شانس دختردار شدن یا پسردار شدن، اسپرم‌ها نشانه‌گذاری می‌شوند. برای مثال اگر قرار است جنسیت جنین دختر شود، اسپرم x نشانه‌گذاری می‌شود و پس از لقاح با تخمک x جنسیت جنین را تعیین می‌کنند. دقت این روش ۱۰۰ درصد نیست و می‌تواند ۷۰ درصد باشد.

تعیین جنسیت جنین به روش میزان اسپرم

آن دسته از افرادی که پسر دوست دارند، از طریق روش میزان اسپرم می‌توانند شانس خود در پسردار شدن را افزایش دهند. در این روش از روش‌ های تعیین جنسیت، مرد باید آزمایش شمارش اسپرم بدهد. اگر تعداد اسپرم‌ها در یک سی‌سی از ۲۰ میلیون اسپرم کمتر باشد، احتمالا فرزند دختر است و میزان احتمال ۸۰ درصد است. اگر اسپرم از ۵ میلیون کمتر باشد، احتمال دارد فرزند به طور ۱۰۰ درصد دختر باشد و پسر نشود.

تعیین جنسیت به روش IVF

روش IVF روشی برای لقاح ‌مصنوعی و رفع ناباروری است. انتخاب جنسیت جنین پیش از بارداری یکی از بخش‌های این روند درمان است. نسبت‌به روش‌ های دیگر، احتمال تعیین جنسیت موفق در این روش بیشتر است. در اولین مرحله، تخمدان تحریک شده و پس‌ازآن اسپرم وارد تخمدان می‌شود. پس‌ازاین فرآیند، از جنین رشدیافته در رحم آزمایش گرفته می‌شود و سلول‌هایی از جنین فریز می‌شوند. این سلول‌ها پس از مدتی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند تا جنسیت جنین تعیین شود‌. والدین می‌توانند از طریق ذوب جنین فریزشده و انتقال به رحم مادر، جنسیت را تایید کنند. این روش جزو تکنیک‌های کاملا پیشرفته تعیین جنسیت است و دقت آن بسیار بالا (بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد) است.

 

 

آیا کلیه روش ‌های تعیین جنسیت قطعیت دارند؟

امروزه پیشرفت علم ‌موجب گسترش ابزارها و روش ‌هایی تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری شده‌اند. این روش‌ ها در دسته‌های مختلفی همچون خانگی، پزشکی و سنتی قرار می‌گیرند. برخی از روش‌ ها قطعیت بالایی دارند و برخی دیگر از میزان قطعیت و دقت کمی برخوردار هستند. بااین‌حال، هیچ روشی وجود ندارد که جنسیت جنین را به طور ۱۰۰ درصد قبل از بارداری تعیین کند. اما اینکه شما زیر نظر پزشک باشید و از روش‌ های معرفی‌شده استفاده کنید، در انتخاب جنسیت و تعیین آن بی‌تاثیر نخواهد بود.

 

کلام پایانی

روش‌ های تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری متعدد هستند. آنچه‌که برای زوجین اهمیت دارد، میزان دقت و قطعیت هرکدام از این روش ‌ها برای انتخاب بهترین و دقیق‌ترین روش تعیین جنسیت است. گرچه هیچ‌یک از این روش‌ها دقت ۱۰۰ درصدی ندارد، اما روش ‌هایی همچون IVF میزان دقت بالایی دارند و در اغلب موارد درست هستند. شما می‌توانید از پزشکان دکترتو کمک بگیرید و با شناخت روش‌ های گوناگون و توجه به میزان قطعیت و دقت آن‌ها، برای آینده تصمیمات درستی را اتخاذ کنید.

امتیاز مطلب: 80% 80