Ooma
آشنایی با میکرودرم، کویتیشن و کراتین مو

یکی از راه های مراقبت از پوست صورت که امروزه شناخته شده است میکرودرم نام دارد. میکرودرم یک روال مراقبت از پوست می باشد که برای حفظ پوستی سالم ضروری است. اما گاهی اوقات به کمی کمک نیاز دارید که ممکن است توسط یک متخصص پوست حرفه ای ارائه شود. زیبایی‌شناسان آموزش‌دیده در اسپای پزشکی Hebe در Fishkill، نیویورک توصیه می‌کنند که بیماران بر اساس مسائل و نیازهایشان، پوست خود را به طور مرتب و منظم تحت مراقبت قرار دهند. پس از مشاوره برای بررسی مشکلات پوستی قابل مشاهده و پنهان، محصولات و راهکارهای ایده آل برای جوانسازی پوست شما انتخاب می شود.

به طور کلی راهکارهای گوناگونی برای مراقبت و نگهداری از پوست وجود دارد. علاوه بر استفاده از روش های معمول مانند ماسک های مختلف برای جوانسازی پوست صورت و یا استفاده از کرم های متنوع برای حفاظت از پوست و آبرسانی به آن، روش های نوین دیگری برای این کار به وجود آمده است. لیزر درمانی، لایه‌ برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن از جمله روش هایی است که به تازگی مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آنان نتایج مطلوبی برای افراد به همراه داشته است.

در کنار این موارد، رعایت برخی نکات دیگر نیز می تواند به حفظ ظاهر و شادابی پوست شما کمک کند. خواب مناسب و کافی از جمله نکاتی است که می بایست برای حفظ سلامت پوست به آن توجه شود. به طور میانگین، هر فرد به 6 تا 8 ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارد. همچنین، خواب کافی به حفظ و نگهداری از موها و کاهش ریزش آن ها کمک می کند.

اما با توجه به مواردی که عنوان کردیم، در ادامه به معرفی 3 روش نوین برای زیبایی و تناسب اندام اشاره خواهیم کرد که می توانند در زیبایی شما موثر واقع شوند.

 

کراتین مو، راه حل موهای مجعد

بسیاری از افرادی که دارای موهای مجعد و نامنظم هستند تمایل دارند تا موهای خود را به حالت صاف تبدیل نمایند، این افراد احتمالا تمامی راهکارهای معمول را امتحان کرده اند اما به نتیجه دلخواه خود نرسیده باشند. کراتین راهی مطمئن و موثر برای تقویت موهای شما هستند و در عین حال ظاهر صاف و نرمی را که می‌خواهید به آن می‌دهند. بسیاری از محصولات موجود در بازار ادعا می کنند که موهایی بدون وز به شما  تحویل می دهد، اما به ندرت تاثیر مناسبی بر روی موها می گذارد. نکته مهم در رابطه با کراتینه، استفاده از مکمل های پروتئینی برای کراتینه می باشد. در واقع این پروتئین ها هستند که ساختار مو را تشکیل می دهند.

نکات مربوط به کراتینه

کراتینه نیز مانند بقیه کارهایی که برای جوانسازی انجام می شود مزایا و معایبی دارد. به طور کلی مواردی مانند حجیم شدن موها، درخشان شدن آن ها، تسهیل در شستشو و شانه کردن مو و همچنین جذابی و جلوگیری از وز شدن موها از جمله مزیت های کراتینه کردن مو شمرده می شود. از طرفی نیز کراتینه ماندگاری پایینی دارد و هر 3 ماه نیاز به تمدید مجدد دارد. علاوه بر این، کراتین مو اغلب به زیبایی بیشتر و صاف شدن مو تاکید دارد و کمتر به مسائل سلامتی مو توجه دارد دلیل آن نیز این است که در محلول کراتینه، فرمالدهید وجود دارد که استفاده زیاد از این عنصر سرطان زا می باشد و علاوه بر این، کراتینه کردن برای بانوان باردار نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود. توجه کنید که در هنگام کراتین کردن و در واقع در طول زمان انجام آن می بایست چشمان خود را ببندید تا این ماده قوی به چشمان شما آسیبی وارد نکند.

پاکسازی با میکرودرم

در کنار کراتینه کردن مو، میکرودرم نیز به عنوان روشی جدید برای پاکسازی صورت و در جهت جوان سازی پوست معرفی شده است. این روش پوست شما را به نرمی لایه برداری می کند. پس از یک سری درمان، پوست شما می‌تواند صاف‌، روشن و یکدست‌ به نظر برسد. میکرودرم برای افراد با رنگ پوست های مختلف بی خطر است. این روش توسط متخصصین پوست، در کنار استفاده از محصولات ضد پیری و سفید کننده پوست استفاده می شود. این محصولات به لطف میکرودرم می توانند به پوست نفوذ کنند. از میکرودرم می توان برای پاکسازی انواع پوست ها با انواع رنگ ها استفاده کرد اما به طور کلی معمولا برای پاکسازی پوست در موارد ذیل مورد استفاده قرار می گیرد.

  • افرادی که دارای چهره ای کدر می باشند
  • افرادی با بافت یا رنگ پوست ناهموار
  • استفاده برای رفع لکه های پیری
  • رفع لکه های تیره ایجاد شده بر اثر آکنه بر روی صورت
  • ملاسما

 

 

 

کویتیشن چیست؟

کویتیشن روشی است که بافت چربی حجیم را با درمان اولتراسونیک از بین می برد. نحوه عملکرد آن به این صورت است: امواج اولتراسوند قوی فشار زیادی بر سلول های چربی وارد می کند و باعث فروپاشی آنها می شود و محتویات چربی خود را در فضاهای بین آنها آزاد می کند. سپس محتویات چربی توسط سیستم لنفاوی جذب شده و از طریق فعالیت های طبیعی بدن تخلیه می شود.

 

 

 

کویتیشن تراپی یک فرآیند ساده است. برای 10-12 جلسه، باید ناحیه مورد نظر را با ابزار به مدت 10-20 دقیقه ماساژ دهید. برای اکثر تیپ های بدنی مناسب است و به  کمی تلاش نیاز دارد. برای حفظ اثرات، باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، مقدار زیادی آب بنوشید و در یک برنامه ورزشی معمولی شرکت کنید.

کویتیشن نیز همانند دیگر راه های زیبایی سازی نوین نیازمند استفاده از دستگاه مخصوص خود می باشد. دستگاه کویتیشن توسط کشورهای گوناگونی مانند ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و چین ساخته می شود؛ اما قبل از خرید دستگاه کویتیشن باید به موارد و آپشن هایی مانند EMS، مادون قرمز، اولتراسونیک و فرکانس رادیویی (رادیوفرکانسی)، سطوح شدت و کنترل دما توجه نمایید.

در این مطلب به طور کلی نگاهی مختصر به کویتیشن، کراتینه و میکرودرم پرداختیم و از آن ها به عنوان راهکارهایی مدرن برای زیبایی و جوانسازی پوست یاد کردیم اما در کنار این موارد باید به نکاتی مانند تغذیه مناسب، مصرف روزانه 8 لیوان آب، آب و هوای مناسب در محیط زندگی و خواب کافی برای شادابی، جوانی و سلامتی پوست توجه نمایید.

 

 

 

 

امتیاز مطلب: 88% 88