Ooma
آیا استفاده از ماسک ویتامین C در بارداری مجازه؟

وقتی می شنوید که از ویتامین C نام برده می شود، اولین فکر شما ممکن است بلافاصله به یک نوشیدنی محبوب صبحانه یعنی آب پرتقال برود. اما این عنصر نیرومند بسیار بیشتر از آن چیزی که فکر میکنید. هنگامی که به صورت موضعی در محصولات مراقبت از پوست استفاده شود، ویتامین C می تواند فواید زیادی داشته باشد.

 با این حال، با همه بایدها و نبایدهایی که همراه با حاملگی وجود دارد، ممکن است تعجب کنید که آیا استفاده از آن بی خطر است یا خیر! و ما کاملا آن را دریافت می کنیم. بسیاری از چیزهای به ظاهر بدون مشکل خطرات پنهانی برای شما و کودک در حال رشد شما دارند، به راحتی می توان همه چیز را زیر سوال برد.

پیش از این، ما در حال تنظیم یک رکورد در مورد اینکه آیا می توانید از سرم ویتامین C در دوران بارداری، همراه با سایر محصولات مراقبت از پوست ویتامین C مانند لوسیون ها، کرم ها و ماسک ها استفاده کنید یا خیر، تنظیم می کنیم. 

ویتامین c چگونه از پوست مراقبت میکند؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که در طبیعت، عمدتا در مرکبات، سبزیجات برگ سبز و بروکلی یافت می شود. همچنین می توانید آن را در توت فرنگی، گوجه فرنگی و پاپایا پیدا کنید و یک ماده مغذی اولیه است که بدن شما به آن نیاز دارد. در اصطلاح علمی، شکل فعال شیمیایی ویتامین C به نام اسید ال اسکوربیک شناخته می شود. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که برای سلامت و عملکرد بافت ضروری است. به دلیل اثرات محافظتی و ترمیمی آن بر روی پوست، اغلب به صورت موضعی استفاده می شود.

مقدار ویتامین C که از طریق غذاها و نوشیدنی ها مصرف می کنید به تنهایی برای تغذیه بهینه پوست شما کافی نیست. ما به شما توصیه نمی کنیم که صورت خود را با میوه ها و سبزیجات بصورت مستقیم آغشته کنید، چرا که اسیدیته بالایی دارند. در محصولات مراقبت از پوست، ویتامین C رقیق می شود تا اسیدی کمتری داشته باشد و در نتیجه برای پوست شما ملایم تر شود.

تتراهگزیل آسکوربات و آسکوربات نمونه هایی از مشتقات پایدار برای مراقبت از پوست در ph ملایم تر هستند، اگر هر یک از این نام ها - یا اسید ال اسکوربیک - را روی برچسب های مراقبت از پوست خود می بینید، به مشتقات ویتامین C نگاه می کنید. آنها را در انواع فرمول های سازگار با پوست از پاک کننده ها، تونرها و سرم ها گرفته تا لوسیون ها، کرم ها و ماسک ها پیدا خواهید کرد.

همچنین توجه به این نکته مهم است که ترکیبات ویتامین C تمایل به ناپایدار بودن دارند و در صورت قرار گرفتن در معرض گرما یا نور خورشید می توانند تجزیه شوند. بنابراین، بهتر است حداقل در حال حاضر، محصولات مراقبت از پوست ویتامین C خود را در مکانی خنک و تاریک، مانند کابینت حمام، نگهداری کنید.

آیا استفاده از ویتامین C در مراقبت از پوست در دوران بارداری بی خطر است؟

با تمام موارد منفی که در دوران بارداری با آن روبرو می شوید، خوشحالیم که به شما بگوییم، بله، می توانید از سرم های ویتامین C در دوران بارداری و همچنین سایر فرمولاسیون های مراقبت از پوست ویتامین C استفاده کنید. برای اینکه به هر طریقی مضر باشد، باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ برابر دوز توصیه شده روزانه روی برچسب محصولات خود بمالید  و احتمالاً برای رسیدن به این مقدار نیاز به استفاده همزمان از بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ویتامین C دارید.

«ویتامین c یک ماده عالی و بیخطر برای استفاده در دوران بارداری است. خوشبختانه، این یک ماده فوق‌العاده بیخطر است و با سایر محصولات در اکثر رژیم های مراقبت از پوست، مانند ضد آفتاب، به خوبی کار می‌کند.» 

 هم ویتامین C و هم ضد آفتاب از پیری زودرس و عوامل استرس زا اکسیداتیو در محیط محافظت می کنند و توصیه می کند به دنبال مارک ها و محصولات معتبر و با پشتوانه تحقیقاتی باشید که برای پوست های حساس فرموله شده اند. همیشه مطمئن شوید که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، همانطور که باید هر روز، در تمام طول سال، زیرا ویتامین C موضعی می تواند پوست شما را نسبت به نور خورشید و آسیب های فرابنفش حساس تر کند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا کار بعدی ویتامین C چیه!

همچنین باید توجه داشته باشیم که وقتی به صورت خوراکی، چه در غذا، نوشیدنی، یا ویتامین قبل از تولد، ویتامین C مصرف شود، به تقویت ایمنی و ساخت ماهیچه‌ها و استخوانهای قوی کمک می‌کند. منابع ذکر شده، این ماده مغذی مهم به بدن شما کمک می کند آهن را جذب کند، که می تواند برای افراد باردار مفید باشد، زیرا آنها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی هستند، کمبود خون که می تواند باعث ضعف و خستگی شود.

هر بارداری متفاوت است اگر در مورد استفاده از مراقبت از پوست ویتامین C در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

فواید ویتامین C در مراقبت از پوست در دوران بارداری

همانطور که پیش‌بینی کرده‌ایم، استفاده از سرم ویتامین C در دوران بارداری و همچنین فرمولاسیون‌های دیگر فواید زیادی دارد. موارد زیر را بررسی کنید تا ببینید چرا ممکن است بخواهید آن را در روتین مراقبت از پوست خود در طول بارداری و بعد از آن وارد کنید.

افزایش سن و محافظت ناکافی در برابر نور خورشید (همه، باز هم همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید) منجر به کاهش میزان کلاژن تولیدی پوست شما می شود، پروتئین ساختاری که پوست شما را جوان و صاف و چاق نگه می دارد. ویتامین C تنها آنتی اکسیدانی است که تولید کلاژن را تحریک می کند و می تواند ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و جای زخم را کاهش دهد.

«از آنجایی که ویتامین C می‌تواند کلاژن را تحریک کند، جایگزینی طبیعی برای رتینوئیدها است که اغلب در بارداری و شیردهی منع مصرف دارند.» رتینوئیدها، مانند رتینول، می توانند به شدت بر رشد کودک شما در دوران بارداری یا شیردهی تأثیر بگذارند. بنابراین، اگر از طرفداران استفاده از رتینوئیدها هستید و از اینکه مجبور هستید آنها را برای ایمنی کودک خود کنار بگذارید، دلسرد شده اید، مطمئن باشید، می توانید با خیال راحت ویتامین C را به برنامه روزانه خود تغییر دهید.

در کنار ضد آفتاب روزانه، عملکرد آنتی اکسیدانی ویتامین C می تواند از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش ساطع شده از خورشید و نور آبی و همچنین آلودگی محافظت کند. این کار را با خنثی کردن رادیکالهای آزاد (معروف به گونه‌های فعال اکسیژن ) انجام می‌دهد که اگر کنترل نشود، می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست شود، مانند خطوط ریز، چین و چروک، از دست دادن استحکام، لکه‌های تیره و پرپیگمانتاسیون. 

نتیجه نهایی: زیبایی ویتامین c در مراقبت از پوست این است که می تواند به ترمیم و دفاع از پوست شما کمک کند.

خطرات استفاده از محصولات مراقبت از پوست ویتامین C در دوران بارداری

همانطور که گفتیم، استفاده از محصولات مراقبت از پوست ویتامین C در دوران بارداری کاملا بی خطر است. با این حال، نادیده انگاشته میشویم که برای برخی افراد، در ابتدا می‌تواند باعث سوزش یا قرمزی شود، که به محض اینکه پوست شما با آن سازگار شد، برطرف می‌شود. اما بهتر از همه، استفاده از ویتامین C در مراقبت از پوست بارداری وضعیتی است که در آن فواید آن بسیار بیشتر از خطرات موقت است.

حرف آخر

تجزیه و تحلیل اینکه دقیقاً چه چیزی برای استفاده بی خطر است و چه چیزی در دوران بارداری باید از آن اجتناب کنید، می تواند دشوار و گیج کننده باشد. به گفته دکتر، در حالی که مراقبت از پوست ویتامین C یک "مواد فوق العاده ایمن" است. ناظریان و چندین دهه علم، اگر در مورد استفاده از آن یا هر ماده دیگر مراقبت از پوست نگرانی دارید، همیشه بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

By Cat Matta .Can I Use Vitamin C in Skincare While Pregnant? Published on November 24, 2021

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 93% 93