Ooma
پرسش (1395/10/12):

ترشح نارنجی متمایل به قهوه ای در بارداری

سلام من هفته 9 بارداری هستم بعضی اوقات ترشح نارنجی پررنگ که متمایل به رنگ قهوه ای هست دارم در سونوگرافی وجود لخته خون به انداره 19 *4 تشخیص داده شده گاهی اوقات کمردرد دارم و روزی دوبار شیاف سیکلوژست مصرف میکنم میخواستم بدونم آیا این ترشح به این رنگ میتونه هوم لکه بینی باشه یا چیز دیگه ای هست آیا نگران کننده هست؟ در ضمن من کم خونی مینور دارم و اسیدفولیک 5 مصرف میکنم میخواستم بدونم اگر این ماه بخوام مقداری کندر مصرف کنم با توجه به مقدار بالای مصرف اسیدفولیک ضرری دارد یا نه؟

سلام سمانه عزیز:
لکه بینی به صورت دفع ترشحات خونی و یا خونی متمایل به قهوه ای به صورت نامنظم تعریف میشود که با توجه به توضیح شما مبنی بر وجود لخته خونی در سونوگرافی این لکه بینی در شما توجیه میشود و در صورتی نگران کننده است که به صورت مداوم تکرار و در نهایت منجر به خونریزی واضح شود. طبق نظر پزشک شما با استراحت بیشتر و مصرف سیکلوزست و انجام مجدد این نگرانی تا حدودی رفع میشود.
در رابطه با سوال دوم و مصرف کندر،کندر در بارداری در سه ماهه سوم به صورت روزانه به اندازه یک عدس توصیه میشود.باتوجه به سن حاملگی شما و مصرف اسید فولیک بهتر در هفته یک الی دو بار مصرف شود.

سوالات مشابه