Ooma
پرسش (1405/03/31):

حساسیت در نوزاد، پوشک یا غذا؟

سلام خانم دکتر وقت بخیر عذر می‌خوام خانم دکتر پسر من الان نزدیک ۹ ماهشه تقریباً ۶ ماه و نیمش که بود براش گوجه فرنگی رو تست کردم که بهش حساسیت نشون داد ازتون پرسیدم گفتین فعلاً برای گوجه فرنگی زوده. برای چکاپ که پیش دکترش بردم گفت می‌تونم دو سه هفته بعدش با مقدار خیلی کمتر دوباره تست کنم من این کارو کردم ولی بازم حساسیت نشون داد روی سینه‌اش پشت کمر روی خط پوشکش و روی رون پا روی خط پوشکش بازم یه مقدار کمی جوش زد.
الان ۵ روزه که گوجه فرنگی رو قطع کردم و چیز جدید دیگه‌ای هم تست نکردم جوش‌های روی سینه‌اش کاملاً از بین رفتن ولی یک کمی پشت کمرش و روی رون پاش هنوز جوش باقی مونده. دیشب که حمام بردمش بدنش رو نگاه کردم دیدم انگار جوش کمرش و روی رون پاش که هر دو روی خط پوشکش هستند یکم بیشتر شده ولی روی قفسه سینه‌اش دیگه جوشی نبود یکی دو تا جوشم روی شکمش بود. امروز صبح که نگاه کردم دیدم جوش‌های روی شکمش دیگه نیستن جوش‌های روی کمر و رون پاش هم کمتر شدن.
نمی‌دونم این جوش‌ها به خاطر گوجه فرنگیه یا نه چون الان ۵ روزه که گوجه فرنگی ندادم و هیچ چیز جدید دیگه‌ای هم تست نکردم. یه مقدار هم احتمال دادم شاید به خاطر پوشک باشه و به این برند پوشک حساسیت نشون داده باشه ولی امروز صبح که دیدم جوش‌ها کمتر شدن دوباره سردرگم شدم.
در ضمن چند روزه که یه مقدار موقع دفع کردن زور می‌زنه ولی روزی یک بار دفع رو داره. مثلاً دو سه روز پیش چند بار در طول روز زور می‌زد ولی دفعی نداشت ولی یک بار دفع به مقدار زیاد داشت.البته اینم بگم که بهش روغن زیتون هویج و کدو داده بودم که شکمش روان بشه.
دیروز با اینکه دو سه بار زور زد ولی اصلاً دفع نداشت.
الان من نمی‌دونم اون جوش‌ها به خاطر چی هستند حساسیت به ماده غذایی یا حساسیت به پوشک چون هی احساس می‌کنم کم و زیاد میشن.

جوش‌های روی ران پا و کمر دقیقاً روی خط پوشک هستند
سلام نازنینم به روی ماهتون
وقتتون بخیر
جانم پوشک برند جدیدی استفاده شده؟ گوجه خام کلا زیر یکسال حساسیت زا است ندهید
بابت دفع در کل چه قطره هایی به دلبندتان می‌دهید با چه برندی ؟
نه پوشک جدید استفاده نکردم، از موقعی که دنیا اومده مولفیکس استفاده میکنم
گوجه هم خام ندادم، تو سوپش ریختم، پخته بود
قطره هم اینا رو میخوره: مولتی ویتامین پدیابست، آهن لیپوزوفر آبی و د۳.
چون در حال دندون درآوردن بود دکترش گفت روزی ۳ قطره از این بخوره، وقتی دندون ها درومد هفته ای ۵ قطره بدم، الان روزی ۳ قطره میدم ولی دندونا درومدن قصد داشتم از چند روز دیگه بکنمش هفته ای ۵ قطره
چون در حال دندون درآوردن بود دکترش گفت روزی ۳ قطره از این بخوره، وقتی دندون ها درومد هفته ای ۵ قطره بدم، الان روزی ۳ قطره میدم ولی دندونا درومدن قصد داشتم از چند روز دیگه بکنمش هفته ای ۵ قطره
البته دو سه روز پیش سیب زمینی و برنج زیاد خورد، حدس زدم دفعش به خاطر اینا باشه
جانم فعلا هر 12 ساعت 5 قطره بی‌بی کر بدهید تا روند تغییرات دفع را ببینیم و روزی حداقل 120 سی‌سی آب بدهید
درمورد پاها احتمالا حساسیت هست فعلا کلا گوجه‌ استفاده نکنید
خانم دکتر خدارو شکر دفعش از دیروز خوب شده، ویتامین d3 رو کردم هفته ای ۵ قطره
جوش های روی پا و کمر در کل از روز اول کمتر شدن، ولی نمیدونم چرا حس میکنم آهر شبا بیشتر میبینمشون
خانم دکتر الان یک هفتست چیز جدیدی تست نکردم به خاطر حساسیت به گوجه، کی میتونم ماده ی غذایی جدید تست کنم؟
آخر شبا*
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه