Ooma
پرسش (1405/03/31):

خانما میخواستم باهاتون مشورت کنم 🫠☺️هرکس میتونه ممنون میشم راهنمایی کنه

من آخر ماه سزارین میشم برای نگهداری بچه مادرشوهرم از مسیر دور میاد،اعتقاد داره نوه هاشو خودش اول باید بغل بگیر بعد یه شخصیت خاصی داره مادرشوهرم وکیل خودش رو پذیرایی ومهمون داری فوق العاده حساسه😏وقتی میاد خونمون من فکرمیکنم فرمانده ارشد ارگان مهم داره میاد😂خیلی سخت میگذره نمیدونم بعد زایمان میتونم غذا درست کنم یانه میخوام از الان غذا درست کنم بذارم فریزر نمیدونم چیا درست کنم بذارم ؟؟؟؟؟که مزه بدی نگیر بعد شخصیتی داره ناهار و شام یکی نمیخوره برای شاما یعنی غذای مونده ناهار نمیخوره همیشه سر سفره باید سبزی باشه 😑 الان نمیدونم غذا فریزر کنم زشته یانه واینکه چیا بذارم برای ناهار وشام؟؟؟

والا شما زایمان کردی دیگه باید اون برات درست کنه..

مادرشوهرا رو خیلی لوس بار میارین😅
سلام
ان شالله به راحتی زایمان کنید
قطعا ایشون میدونن که الان که دارن میان برای چی میان و شما شرایطتون چطوریه
این کارا اصلا درست نیست تو اون موقعیت

ایشون باید حواسشون به شما باشه نه این که شما مهمونداریشون کنید
به سلامتی عزیزم
سزارین میشی بعد میخوای هر وعده
ی غذای متفاوت بزاری 😶
خب وقتی مادرشوهرت میاد کمک زائو میاد غذا هم کمک میکنه میزاره
اگر هم مشکلی داره با این قضیه و نمیتونه غذا بخوره و اینا نیاد
دوروز باشه ببینه شرایط رو میره
یا میاد فقط نوه اش ناز کنه و قربون صدقه اش بره 😁
نه من نمی تونم بذارم کارکنه چون خیلی رو درواسی دارم من خودم سه سال باهاش زندگی کردم یه روزم نذاشت من غذا بذارم یا ظرف بشورم کلا شاهانه کنارش زندگی کردم😂سر دختراول خونه مامانم بودم مامانم درست میکرد میاد بچه رو ببر حموم من بچه نوزاد نمیتونم بغل بگیرم فوبیا دارم متاسفانه باید جون بگیر بدن به من
میگم شخصیت خاصی داره اینکه بخواد تو خونه کارکنه ضایعص خودم بایدم انجام بدم
پس بگو نیاد مادرت بیاد.زایمان با همه شرایط دیگ فرق داره.
اون نفر میاد ک از شما مراقبت کنه
مامانم متاسفانه بچه داری بلد نیست خودمم تک فرزند بودم اصلا بلدنیست وگرنه راحت بودم
عزیزم اون داره میاد کمک تو که زایمون کردی اونم سزارین که نمیتونی از سرجات پاشی بعد اونوقت فکر اینی ناهار و شام چی درست کنی خب رک بگو داری میای خودتم آشپزخونه دست بگیر ، واقعا زن سزارینی تا ۱۰ یا ۱۵ روز نباید جز برای دستشویی رفتن کاری انجام بده
غذاهم که نمیتونی درست کنی بزاری فریز فقط موادشو آماده کنی ، مثلا سبزی یا نخود و لپه خیس کنی بسته بندی کنی و گوشت و مرغتو حاضر بزاری چه میدونم گوجه مثلا پوره کنی عدس لوبیا بپزی بزاری ، کالباس سوسیس اگه میخوری بخری بزاری فقط مواد اولیه غذاهایی که میخوای درست کنی بزاری دیگه مادرشوهرت برای درست کردن راحت باشه
دور و اطرافمم هیچ کس بچه نداره بلدباشه گفتم پرستار بگیرم گفت من هرجور باشه خودمو میرسونم
خودش میاد میپزه دیگه
خانمای شاغل که غذا فریز میکنن چیارو میشه درست کرد که بدنشه
مادرتون نمیاد؟
مامانم شاید بتونه ازخونه خودش دو سه وعده درست کنه بیاره نمیاد بمونه کلا این چیزارو بلد نیست
کوفته بلدی؟ درست کن بزار فریز
کوفته وا نمیره بعد داغ بشه؟
بقیه چیزا هم نخود و لوبیا اینا خیس کن براز فریز
پیازداغ هم میتونی درست کنی فریز کنی
غذا پختن چیزی نیس عزیزم خودشون ی چی سر هم میکنن خودتو اذیت نکن خیلی
نه عزیزم من همیشه درست میکنم میزارم فریزر مواقع ضرری میزارم زودم آماده میشه
همچین مدلی، احتمالأ از غذای فریز شده هم بدش بیاد. با همسرت مشورت کن ببین کار درست تر چیه. ولی بهتره بذاری بیاد با مامانت یا با خودش غذای تازه بذارید بخورید.
خودمم فکرمیکنم بدش میاد وگرنه انواع خورشت میذاشتم تایک ماه اکی باسم
خب وقتی خودش میاد چرا غذا درس کنی. اگر حالت خوب باشه که بچه رو میگیره آشپزی میکنی یا ایشون آشپزی میکنه تو بچه رو میگیری. الان فکر چی هستی من اصلا گتوجه نشدم چرا باید غذا فریز کنی وقتی میاد کمکت
من سر دختر اولم یادمه تا صبح نمیذاشت بخوابم حتی موهامم ننیتونستم شونه کنم خیلی اذیت شدم حتی مادرشوهرمم نمیتونست بخوابه یا اون بغل میکرد یا من خونه مامانم بودیم مامانم غذا درست میکرد اکی بودم ولی الان خونه خودمم میگم اگه مثل اون موقع باشه باید غذا فریز کنم
غذا پخته فریز نکن وای خیلی بد میشه
نهایتا مواد اولیه رو فریز کن
مثلا مواد کباب شامی آماده کن فریز کن
حبوبات خیس کن بذار
پیاز داغ درست کن بذار
گوجه خرد یا رنده کن
مواد ماکارونی درست کن
تهش همینا
وگرنه غذا کامل درست کنی خیلی بد میشه
ولی تو الان شرایطتت فرق و میکنه و قطعا مادرشوهرت درکت میکنه وقتی از راه دور برا زایمانت میخواد بیاد حتما میاد ک‌ کمکت باشه نه باری روی دوشت
بعدشم تو بعده عمل چطوری میخوای برای هر وعده سرپا وایستی غذا درست کنی و ظرف بشوری
حرفات اصن منطقی نیست
عزیزم شما خودت تازه سزارین میکنی که یک عمل سنگین هست و میتونی بری خونه براش غذا بپزی
درگذر بابا
خودشون باید بپزن تازه برای توام غذا بپزن
خب هردو مامانا بیان.مامانت غذا درست کنه مادرشوهرت تو بچه داشتن کمکت کنه
کسی نمیتونه منو درک کنه 😑مادرشوهرم فقط برای بچه میاد کاری دیگه نمیکنه شده اومد خونمون مونده خونه من اون روز رفتم دکتر غذا نخورد تا من بیام یعنی دست به چیزی نمیزنه
مامانم که از همه بدتر بیاد مثل مهمون میشینه 😂تازه بایدازش پذیرایی کنم
سلام به نظر من که اصلا غذا فریز نکن چون باتوجه به خصلتی که گفتین از مادر شوهرتون قطعا بدش میاد بعدشم وقتی ۳سال زندگی کردین پیشش و به قول خودتون شاهانه بود حتما اینقدر درک و شعورشون بالا هست که شرایط شمارو درک کنه و خودشون قراره همه کاری انجام بدن بعدشم یه غذا پختن که سخت نیست اگه دیدین که خودتون بهتر بودین در کنار مادر شوهرتون کارهاتون رو کم کم انجام بدین
پس فریز نکنم من دیشب رفتم چقدر مواد غذایی خریدم هر روز یه چیز درست کنم بذارم
واقعا فک میکنی سزارین کنی بعد میتونی وایسی غذا درست کنی.
دردی داری ک نمیتونی خودت تکون بدی.
سلام عزیزم دختر عمو دختر خاله چ میدونم خواهر شوهر چیزی نداری ک ازش بخوای برات غذا درست کنه؟
اگه آدم با شخصیتی باشه قطعا نمیزاره شما با اون حال بپزی اون بنده خدا بخوره خودش کمک میکنه حداقل
من اگه جای شما بودم قبل از اینکه برم زایمان کنم باهاش صحبت میکردم که مامان جون من بخاطر شرایطم شاید تا چند روز نتونم سرپا بشم و برم تو آشپزخونه خونه ی من خونه ی خودته و هرچی خودت دوست داشتی درست من ماهم باهات میخوریم
ببین اگ زیاد شکم نداشته باشی دردت هم کم هست میتونی بعد دو روز حداقل غذا درست کنی
من خودم میتونستم ولی تا 4روز خونه مادرم بودم روز 5تم رفتم خونه خودم و غذا درست میکردم
دارم ولی همه مجرد یا بچه ندارن زرنگشون منم هیچی بلدنیستن حتی گفتم همراه بیاید بلدنیستن بچه رو چیکارکنن
همه ی بدن ها مثل هم نیستن مراقبت و استراحت بعداز سزارین خیلی اهمیت داره ولی خوب بعضی از ماها مجبوریم بخاطر شرایط زندگیمون خیلی زود سرپا بشیم مثلا خود من سه روز از بعداز زایمان که خونه خواهرم بود نشستم تو ماشین و تا خونه ۴ساعت تو راه بودم و بعدش دیگه خودم بودم و خونه و بچه داری و...‌‌
من و شما هفته ی هامون مثل همه و ان شاالله تا یک ماه دیگه زایمان میکنیم چه خوب که تو کسی هست بیاد پیشتون من چون امکانات جایی که زندگی میکنم کمه باید برم یه شهر دیگه برای زایمان
قرمه سبزی و قیمه و فسنجون و آلو اسفناج و مایه ماکارانی و مواد لوبیا پلو، تو فریزر خوب میمونن
من نمیفهمم شماباید الان نگران این باشی ک وقتی زایمان میکنی مادرشوهرت چی بخوره یا چی بزاری خودت ؟؟
بخدا فکرنمیکنم انقدر بی درک باشه ک ازشماک زایمان کردی انتظارداشته باشه بیادمهمونی وغذابپذی براش صدرصدبرای کمک میاد تاوقتی حالت خوب شه همه چیم خودش درست میکنه فقط مواداولیه همه چیزو بخر مثل مرغ گوشت حبوبات سبزیجات چیزای اینجوری ک همه چی تو خونه باشه وخودتم فقط ب فکرخوب شدنت باش تابعدخوب شدنت ازش پذیرایی کنی ن بابخیه وزایمانت منم مادرندارم قراره خواهرم بیاد وفقط یخچال وکابینتارو پرکردم همه چیز ک هرچی بخاددرست کنه باشه واصلا ب فکراینک نکنه بهش بدبگذره نیستم چون هرروز من زایمان نمیکنم وقرارنیس همیشه بیاد کمکم
من حاضربودم نیاد پرستاربگیرم اصلا به شرایط خودمم فکرنمیکنم فقط میگم خدا توانایی بهم بده بتونم اون مدتی که هست درست انجام بدم بدبختی یه جاری زرنگ دارم ۴تا بچه داره آخریو تازه زایمان کرد جوری مدیریت میکنه دهن همه باز میمونه نه خواهر داره نه مادر برای همین نتونم میدونم مادرشوهرم میر تعریف میکنه واسه اون😑
همه غذاهاتو فریزر بعدابرای زائو خوب نیستن وبدمزه میشن بزارخودش تازه درست کنه
من شما رو درک میکنم.
من 9 ساله ازدواج کردم،. تاحالا یه قاشق هم خونشون نشستم، هر بار که میرم ناهار یا شام حاضره، وسایل سفره هم یه گوشه گذاشته
شده من جمعه ساعت 9 صبح رفتم کمک کنم بهش، خداشاهده زود تر از من وسایل ناهارو و سالاد و غذارو گذاشته که من بلند نشم کار کنم 😂
منم زامیان که کردم هفته ی بعدش جنگ شد و به دلایلی مجبور شدم کل دوران جنگ خونشون برم، تو اون یکی دو ماه هر روز ناهار و شام منو جدا یه چیز خوب میزاشت میگفت تو زایمان کردی باید غذات فرق کنه. من از خجالتم دیگه نمیدونستم چیکارکنم.
خب این شخصیت وقتی میاد خونه من مسلما منم باید همینجوری رفتار کنم، مثلا شخصیتش اینجوریه که به خودش اجازه نمیده بیاد خونه ی من بره تو آشپزخونه یا به وسایل دست بزنه. تا حالا نشده بیاد خونمون و پاشو بزاره تو آشپزخونه ام
خداروشکر یه نفر درک کردمنو ،باورت میشه شوهرمم با مامانش رودرواسی داره کلا همه بچه هاش اینطورین یعنی شوهرم میخاد زنگ بزنه استرس میگیره 😂
ولی شرایط شما الان خیلی فرق داره با حالت عادی ، به نظر من بهشون زنگ بزن
بگو.... جان شما دارید لطف میکنید زحمت میکشید میاید اینجا ،من چون دارم زایمان میکنم شاید نتونم اونجوری که مناسب و شایسته ست از شما پذیرایی کنم، شما میاید اینجا ممکنه اذیت بشید به هر حال من شرایطم تو اون روزا فرق داره

اینجوری اوضاعو قبلش آماده کردی
ما هم همینطوری هستیم.
خواهر شوهرم که بدون دعوت اصلا نمیره خونشون ،باز ما یه وقتایی زنگ میزنیم میگیم شرایطشو دارید ما بیایم بهتون سر بزنیم!
دیسیپلین خاص خودشو داره
پاهاش خیلی درد میکنه، نمیتونه زیاد کار کنه.
من عید دو سال پیش رفتم بهش کمک کردم یکم خونه تکونی کنه، اون سال عید ده برابرشو برای من عیدی و کادو و اینا گرفت
پشیمون شدم از کمک کردنم
خودش به قدری مرتب من میگم مجسمه شو باید درست کنن الگو بشه تو بچه داری تو زندگی ... برای همین وقتی میخاد بیاد من کل خونه رو میسابم لباس همه بایدمرتب باشه شوهرم بدتر ازمن انقدر کمک میکنه اون روز کلا درگیر میشیم
😄
🤣🤣🤣
بالاخره خودت یدونه بچه بزرگ کردی بار اولت نیست که مامانتم بیاد دیگه از پس یدونه بچه برمیاین زیادی سختش نگیر.
آدم که با مادر شوهر راحت نیس مامانت بیاد صد برابر بهتر از مادرشوهره
در کل به نظر من شما بهش زنگ بزن و با چرب زبونی آماده اش کن اگر اومدی توقع نداشته باش روتین زندگیمون مثل همیشه باشه.
و اینکه محض اطمینان چند تا غذا درست کن بزار فریزر حالا یا استفاده میشه یا نمیشه
مثلا مایع ماکارانی یا فسنجون هیییچیش نمیشه
دومن تو پاشی بری دستشویی زرنگی چه برسه روزی سه وعده غذا درست کنی یا خدا😥
راست میگن دوستان، سه روز اولو که اصلااا نمیتونی کاری کنی
تازه اگر بعدش سر درد سراغت نیاد خدایی نکرده
آدم با مادرش خیلی راحته🥹 خدا مادرامون برامون حفظ کنه هرچندتام بچه آوردیم خودشون بیان پیشمون🥹😥
من اصرار کردم نیاد ولی گفت نمیشه بعد اینجور موقعها داداشو که بابا بزرگ من هم هست میاره ساعتا میشینن حرف زدن من باید پذیرایی کنم
من مامانم جوریه که کاراشو من باید کنم میگم بیاد باید پذیرایی کنم ازش سنش کمه ها ولی کارخونه نمیکنه
وا🫤فک کنم شما تصوراتتون از زنی که بچه به دنیا آورده یه چیز دیگس یاهم زایمان اولت خیلی راحت بوده🥹
باز صد برابر بهتر از مادرشوهره😂
انشالله با این شرایطی که دارید زایمانتون خوب باشه و زیاد درد نداشته باشین🥹🙂
فداتت عزیزم همچنین شما
عزیزم اگ شرایطت اوکی بود ک لازم نبود بیان. ولی بعد زایمان آنقدر بدن کم میاره ک باید استراحت کنی و چیزای مقوی بخوری .. چطور میخوری غذا بزاری 🤕🤕
یا یکیو بیار درست کنه یا چن وعده از بیرون بگیر
مخصوصا روزای اول ک آنقدر درد داری 😶‍🌫️
به نظر من واسه غذا مواد بده به همسایه ای کسی بگو برات غذا بپزه
اگه ظرفشویی داری ظرفارو بذار داخلش یه جارو‌میمونه اونم مهم نیست با شرایطی که داری
ولی از همه عجیبتر برام مامانته🥲
میشه بگی چند سالشه؟
خودت چند سالته؟
عزیزم بااین شخصیتی که گفتی بعید میدونم غذای فریزری بخوره.بعدشم واقعا در خودت این توانو میبینی که بعد سزارین پاشی غذا بزاری 🙈
مامانم انگار خواهرمه ☺️خودم ۳۲ مامانم ۴۸
من قدری وسواسم خونه تمیز میکنم از ۱۰سالگی نمیذاشتم مامانم کار کنه وقتی شوهرکردم غصه اش این بود چه جوری خونه تمیز کنه ☺️واقعا بلد نیست بابام غرمیزنه میگه من از اول گفتم بلدنیستم 😜
مگه زائو غذا درست میکنه
تا ۱۰روز حداقل نباید هیچ کاری بکنی اونم سزارین ، فقط استراحت و یکمم کارای بچه همین
از الان به فکر غذا اینا نباش بابا مهمونی که نمیاد داره میاد کمک زائو اون باید به فکر غذا باشه نه شما
توقع شوهرتو نبر بالا ببینه تازه زایمان کردی این همه کار میکنی بعدا اگه سردرد داشتی یا... نتونستی کار کنی ممکنه توقعش بره بالا
غذا هم از بیرون بخر
تو که میخواستی پول پرستار بدی الان بده برای غذا
شوهرم از سرکار میاد بنده خدا نمیذاره کارکنم مهمون باشه ظرفارو میاره میبره میذار توماشین ظرفشویی ولی خوب آخرش میاد
*آخرشب
بنظر منم بزار بیان خودشون آشپزی کنن.
شما قرار نیست از اونا پذیرایی کنی
اونا باید از شما مراقبت کنن
بعدشم بعد زایمان هرچی کمتر استراحت کنی بعدا بیشتر اذیت میشی بدنت باید سرپا بمونه
خب بگو مامانت بیاد غذا درست کنه
مادرشوهرت بچه نگه داره
غذا هم بلد نیستن درست کنن؟
مامانت چه کوچولوعه🥲😍
فکر‌کنم از اون خوشگل جیگرا باشه ها
خب پس این چیزا دیگ فکرش بمونه برای شوهرت
هرروز غذا بگیره برراتون
کسی از زائو توقع غذا پختن نداره
مادرشوهرت و مامانت هم فامیل نزدیکن دیگه اینقدر حرص خوردن نداره بابا خودشون میان و به همه کارها میرسن اینقدر سختش نکن برای خودت
شما از قبل بهشون بگو که خودتون وکیلین و صاحب خونه
آره داف برای خودش 😂فقط بلد به خودش برسه🤪
😂
مادرشوهرمم آخ برای خودش داف
پس کلا ی نفر پیدا کن ک بلد باشه غذا درست کنه و خونه رو مرتب کنه در روز 5ساعت بیاد خونه هم نهارت بزاره هم شام
یه دستی هم ب سر روی خونه بکشه تا شوهرت هم ک اومد ظرفا بزاره تو ظرفشویی
نهایتش 10 روز نیاز داشته باشی
دیگ بجز این فکر نکنم راهکاری مونده باشه برات
تاپیک روشن میزارم بعدا حتما تعریف کن ک چ کردی😄
به امیدخدا ببینم چی میشه من اون روز میبینم که خونمون شلوغ وهمه همدیگرو نگاه میکنم آخر خودم باید دست به کار بشم
میکنن
حداقل اگ نزدیک بودی هم خودمون غذات درست میکردیم🤣 ایقد ک استرس تو رو گرفتیم
عزیزم 😂🤣
مادرشوهرت چند سالش؟
😄😄
مادرشوهرم ۵۷ سالشه تیپ و قیافش شبیه گوگوش خواننده اس دوستام عاشقشن
هرچی ادعای دور منه
من خودم ازصدتا مامان مامان ترم 😂
من تاحالا غذای آماده فریز نکردم ولی مواد ماکارونی _کباب تابه ای _کتلت و ناگت ... فریز کردم دیگه مثلا گوشتای خورشت رو گذاشتم نرم بشه فریز کردم حبوبات رو خیسوندم و یکم جوشوندم فریز کردم مرغ مزه دار کردم
بنظرم‌ باید اونا زایمان کنن تو بهشون برسی😢🤣چه دافایی دور خودت جمع کردی
خانم گل بنظرم یا از بیرون غذا بگیر او چندروز اولو یا یه کمکی بیار بلد باشه غذا بپزه تا خودت روبه راه بشی سزارین ۴ روز اولش سخته
😄
آره به خدا فقط همشون آرایشگرن تمام کارای زیبایم حله همه حرفه این کارن ولی بلد نیستن کارخونه البته به غیراز مادرشوهر اونم خودم دوست ندارم انجام بده
دیشب به یکی از دخترعموهام که بزرگتراز منه گفتم آخرتیر زایمان میکنم گفت توام وقت گیرآوردی حامله شدی توایت اوضاع بچه میخای چیکار 😏به نظرت همچین کسی میاد کمک بعد هرکس درگیر کار وزندگی خودشه من از کسی توقع ندارم مادرشوهرمم لطف میکنه میاد کمک دیگه منم زود باید خودموجمع کنم به کسی زحمت ندم
مادرشوهر منم همین بود تا قبل بچه ام

ینی نشده بود یخچال منو باز کنه آب برداره خودمم رودروایسی داشتم باهاشون اما بعد پسرم چند باری شده تو مهمونی یا همینطوری ظرف شسته یا اسباب بازی های پسرم جمع کنه
منم دیگه رودروایسی ام کمتر شد چند باری اومده خونه بهم ریخته بوده یا ظرف کثیف بوده یا خونه جاروبرقی لازم داشته اومده پسرم نگه داشته من شروع کردم جمع کردن و شستن
در حالی که قبل پسرم همیشه میومد خونه تمیز تمیز
میگم ینی الان شرایطت فرق داره عزیزم

اصلا نمیتونم تصور کنم زایمان کنم و پاشم برای مادرشوهر غذا درست کنم.
برای غذای فریزر هم من قیمه و قورمه و دلمه برگ مو فریزر گذاشتم خوب میشه حتی قیمه رو شوهرم میگه رفته فریزر جا افتاده تر هم شده
کوفته هم اطرافیان شنیدم میزارن خوب میشه
دلمه البته نیمه آماده ینی مواد دلمه آماده کنی بپیچی نزاری بپزه بزاری فریزر هر وقت خواستی بخورین بچینی تو قابلمه بزاری تازه بپزه
بگو مادرت بیا برای کارهای خونه و آشپزی
و مادر همسرت بیاد برای نگهداری بچه
به خودت فشار نیار نمیتونی و نباید بعد از سزارین بلندشی مهمونداری کنی
اگر مقدوره بگو همسرت کمکی بگیره
ما شاغلا معمولا حبوبات خیس شده رو تو فریزر داریم
خورشت هم هربار درست میکنم اندازه یکی دو وعده فریزر میکنم
پیازداغ و گوشت هم میتونی آماده سرخ کنی. برای ماکارونی و استامبولی و لوبیا پلو موادشو حاضر داشته باشی
من فقط مرغ پخته رو فریز نمیکنم چون بعدش بو میگیره
وای خواهر من خودم انقدر گیرم همین دیشب با شوهرم سر شام دعوامون شد چون قبلا کدبانو بودم همش خونه بشور و بساب و بپز بود تهش این بود ک بعد از ظهر ک همه کارامو میکردم میرفتم قدم میزدم یا کافه ای چیزی درحد یکی دوساعت نبودم اونم شامم و زود حاظر میکردم الان روزی دوساعت باشگاه میرم دارم اموزش مژه و ناخن و تتو اینها میبینم و سالن میرم میام خونه تا اخرشب درکیر خونه و اینها هستم ب این فکر بودم یکم غذاحاظری درست کنم فریز کنم ک تا شوهرم میاد سریع حاظر بشه کل تاپیک و خوندم هیچی پیدا نکردم 😭
خودمو شوهر مم اینجوریم ک غذای مونده نمیتونیم بحوریم یکم مزه بد بگیره سریع مزه موندگی رو حس میکنیم برام مهم تازه و پر ویتامین باشه ضرر نداشته باشه ب غذاهای رستورانی و بیرون هم اعتمادی نداریم مخصوصا اگه آشپزش مرد باشه همشم نمیتونیم یه غذای تکراری رو بخوریم مثلا خودم هفته ای یه بار زرشک پلو با مرغ میخورم اگه هفته ای دوبار بشه دیگه میلم نمیکشه نمیخورمم بدبختی شوهرمم همینجوری شده بد عادت شده مادرش میگه مجرد بود اینجوری نبود
واقعا درکت میکنم مادر شوهر منم اومده بود همین بود فقط پیش بچه بود ی بار فقط غذا درست کرد بقیه رو رفت بالا پیش دخترش. من خودم واسه خودم غذا درست میکردم یا برام میفرستان خیلی خیلی سخت بود واقعا سخته
وااا میخواد بیاد کمک یا مهمونی؟؟؟؟

مگه اصولش اون نیست که کسی میاد که کمک زائو باید غذا درست کنه و بچه داری؟
عجب🤐
تو شهرتون بگرد مطمئنا کسی هست پول بدیش بیاد کارات انجام بده
ولی بنظرم زنگ بزن مادرشوهرت از دغدغه هات بگو مطمئن باش شمر ک نیست درک میکنه
یا بهش بگو میخوام یکی بگم بیاد غذا درست کنه نمیدونم کیو پیدا کنم
خدا اینجا بهت رو کرد😂😂😂
وای بانو چطور ۴ روزِ اولش سخته؟؟من سر این دومی تا ۳ هفته تو حالِ خودم نبودم نزدیکای یکماه دیگه اکی شدم. تازه غذا هم درست نمیکردم اون یک ماه. الانشم ک مثلا یه روز غذا درست میکنم دو روز غذای ساده میخوریم سیب زمینی تخم مرغ عدسی ....
بیخوابی های اولش آدمو داغون میکنه
دو تا کوچولو پشت هم دارم
من خودم خیلی آستانه دردم بالاس تحملم زیاده زود سرپا شدم ولی بقول تو نمیزاشتن دست بزنم
واسه دختر اولم دوماه پیش مامانم بودم چون هم نارس بود هم من بلد نبودم
واسه دومی هم مادرشوهرم تا ۱ماه پیشم بود دخترا غذا درست میکردن منم دور بچه بودم
درکل گفتم چهار روز چون خانم الی اصرار داره غذا بپزه گفتم حداقل تا ۴ روز استراحت کنه بعد بلند شه
وگرنه از نظر من زن زائو باید دوماه به خودش زحمت نده
برو خونه مامانت مادرشوهرت بیاد همونجا مث بچه اولت
دقیقا همینه
پس بگو قضیه چیه!!!
چرا با جاریت مقایسه میکنی؟؟
ای بابا ول کن قرار نیست همه مثل هم باشن. نتونی خب نتونسته باش جرم که نکردی.بدنها مثل هم نیستن.


یه جایی خوندم ۴۰روزِ اولِ بعد از زایمان رو ۴۰سالِ آینده زندگیت اثر میذاره.
خدا حفظش کنه🙏🏻⚘️
وای چ سخت🥴
غذای فریز خوب نیست خودت اون موقع باید غذای خوب بخوری ، ماشالله یه بچه 7ساله داری دیگه تجربه داری .مادرشوهرت به بچه میرسه .چند روز غذا از بیرون بگیر کم کم درست کن . به قول دوستمون حبوبات فریز شده و پیاز سرخ شده داشته باشی حله . گوشت هم میندازی زودپز .
من بعد زایمان شرایط بدی داشتم خودم بستری شدم مرخص شدم مامانم پیش بچه هام بیمارستان می موند یه وقتی بلند میشدم ظرف میشستم . بعد یکماه بابام کرونا گرفت مامانم رفت خونه . مادرشوهر و خواهرشوهرم اومدن 10 روز پیشم ، شب اول خوابیدن تاصبح . من با دوقلو تا صبح بیدارمیشدم .بعد مادرشوهرم گفت یه وقت مامانت غذا نفرسته ها . همش خودم درست میکردم یا مامانم میفرستاد .خواهرشوهر ظرف میشست.لباس بچه ها رو میشستم ، همه کار انجام میدادم .هر2ساعت بیدارمیشدم شیر بدم مادرشوهر شیر میداد به یکی .
یکبار از صبح تا 1ظهر بچه ها رو بردم دکتر . تا اومدم سریع مرغ گذاشتم ، بعد مادرشوهر گفت مرغت تازه نبود. شوهرم هم کرونا گرفته بود خونه نمی اومد بره خرید
وای چقدر سخت گذشته بهت عزیزم
خلاصه گفتم وگرنه کارم بیمارستان و اتاق عمل بچه ها بود تا 6ماهگی . خداروشکر که خوبن
چندهفته به دنیا اومدن
29
چقدر زود خداروشکر خوبن الان ولی دوقلو خیلی خوبه راحت میشی با یه بار زایمان باهم بزرگ میشن
همه همینو میگن ولی دهنت سرویس میشه 😀
عجب مادرشوهری داری خدایی
دم مادرشوهر خودم گرم ،بنده خدا سر هر دو بچم ۲هفته اومد خونم هم می پخت هم میشست هم جارو میکرد هم پذیرایی هم ... انگار خونه خودشه
شما که میخواستی پول بدی پرستار همونو بده بیرون غذا بخر از یه رستوران که شناخته شده هست و اطمینان داری یا از این غذاهای خونگی بگیر
جارو و پارو و پذیرایی هم بزا. به عهده شوهرت
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه