Ooma
پرسش (1405/03/30):

بالا بودن آنزیم لیپاز در آزمایش

با سلام خدمتتون
خانم دکتر جان من تقرییا ۹ ماهه قسمت راست زیر قفسه سینه درد میکنه ۳ بار سونو شکم ولگن انجام دادم مشکلی نبوده ازمایش دارم لیپاز حد نرمال آزمایشگاه ۶۰ بوده من ۷۸ بوده وامیلاز نرمال بقیه فاکتورها هم طبیعی
بنظرتون چرا این آنزیم بالاس تو نت زده بیماری های پانکراس نکنه چیز بدی باشه

بالا بودن آنزیم لیپاز در آزمایش
اون که با نارنجی خط کشیدم درد داره
آنچنان بالا نیست ک حتما بگی پانکراتیته
مشکل گوارشی نداری؟
بدنت کم آب نیست؟
سنگ صفرا دیده نشده؟
داروی خاصی مصرف نکردی؟
معده درد از قبل داشتم سال ۹۵ اندوسکوپی کردم گاستروآنتریت نوشته بود داری ومیکروب
نه سونو هاا سالمن
از ۴ روز قبلش چون پریود بودم استامینوفن خوردم
شاید مشکل از همون گوارشته
مگه گوارش لیپازو بالا میبره
من دقیقا همین جایی ک میگی درد میکرد اندو هم دادم ورم داشتم یعنی همون گاسترو
گفت همین ورم باعث خیلی فاکتورهای بالا تو بدن میشه
زیر دنده راست 🥲🥲بعضی وقتا ۲ ماه درد نداره باز میادد
اره برای منم همینجا بود
منم میگم اندو بدم ولی تو این لیپاز که بالا بوده شک کردم
ولی ویزیت انلاین گرفتم با یه فوق تخصص میگفت اصلا چرا این ازمایش رو دادی این ممکنه برا همه بالا باشه 🫥🫥
اره خب چون طبق بعضی دارو ها و کم آبی بدن می‌ره بالا
سلام نازنینم به روی ماهتون
جانم این آنزیم در شرایط مختلف از جمله همان گاستروآنتریت بالا می رود بدلیل سابقه ای که داشتید بنظر من علت همان مساله گوارشی است و مشکلی ندارد
خانم دکتر جان الان دکتر داخلی برام بیسموت نوشتن لانسوپرازول ۳۰ ومترونیدازول دارم مصرف میکنم بنظرتون نیاز به اندوسکوپی هست
بنظرتون سونوهام سالمه نیاز به ام ار ای نیست
بیسموت خوردی مدفوعت و زبانت ممکنه سیاه بشه نترس
اره خوردم سیاه اولش ترسیدم ولی هنوز یه ورق خوردم یکم دردش هست خواهرم ومادرم زخم دارن میگن که تا داروهات تموم بشه داروهات دردات کم میشه تو این ۹ ماه وقتی پنتو میخوردم یک ماه خوب میشدم باز دازو تموم میشد باز دردا میومد
منم زخم داشتم
از عطاری شیرین بیان گرفتم خوردم
خیلی مزه بدی داشت ولی زخم و معدم اکی شد
بیسموت بیشتر برای عفونتو اسهاله
نمیددنم چیه این لعنتی که دردش میزنه سمت راست اگه زخم باشه ممکنه طرف چپ دردی نباشه ولی از معده باشه
میرم میخرم شیرین بیان
این دکتر من جوری میگه برو اندوسکوپی وکلونسکوپی وام ار ای بده انگار نمیددنه تو ایرانیم
هزینه ام ار ای خودش ۶ تومنه اندوسکوپی ۸ کلونسکوپی ۱۰🫥🫥
ببین کلا من پایین قفسه سینم درد می‌گرفت و ورم شدید داشتم
ام ار ای برای چی
نوبت بگیر بیمارستان دولتی اندو وکلون با قیمت خیلی کم برات انجام میدن
من پارسال جفتش با همو۱۱دادم
یکی از مریضا رفت بیمارستان دولتی ی هفته تو نوبت بود با۸۰۰انجام داد
اگر فقط معدت هست
و اسهال و خون ریزی نداری نیاز ب کلونوسکوپی نیست
عه بیمارستان دولتی انجام میده ؟؟
اره بابا
همون سمت راست ؟؟
ولا دیشب نشستم کلی گریه کررم با این قیمتا شوهرم گفت باشه میبرمت ولی خودم دلم راضی نمیشه از اینورم اینم درد میگیره
اره ولی متغیر می‌چرخید سمت چپم بود بعضی اوقات
برای من پرتغال .نعنا.عرق نعنا.مشروبات الکلی.شکلات تلخ و گوجه خام و ممنوع کرد واقعا خیلی تاثیر داشت
من پارسال از بیهوشی میترسیدم
ی دکتر پیدا کردم اندو بدون بیهوشی انجام میداد می‌گفت سر میکنیم
عاقا من رفتم فقط ی پیس اسپری بیحسی زد یهو شلنگ و کرد تو دهن من
من هوق زدم بالا آوردم بعد گفت من دیگ نمیتونم ازت بگیرم .عملا پنج ملیونم نابود شد
بعد رفتم بجا دیگ با بیهوشی ولی خدایی دردم درمان شد
من وسطم هست احتمالا همون معده باشه سونوهام سالمن اگه چیزی داشت کبد واینا تو سونو میگفت که
اره اگر صفرا و کبد بود تو سونو مشخص میشد نگران نباش از معدته
نه من قبلا انجام دادم مشکلی ندارم با شلنگه😄😄
اره پانکراس هم سالم بود تو سونو که تو این ازمایش لیپاز بالا زده
دکتر اوما گفت از معده هم لیپاز میره بالا
اندو کلون با هم فقط با بیهوشی انجام میشه
اره گفتم بهت ک
یعنی اگه باهم باشه باید حتما بیهوش کنن
اندوسکوپی وکلونسکوپی جدا هست فک کنم
اره دیگ اون لوله رو میکنن تو مقعد
تو بیداری ک نمیتونه آدم تحمل کنه
اره جداعه ولی با ی بیهوشی همزمان انجام میدن
مال من۴۵دقیقه طول کشید
من زنگ زدم شهر ما دولتی اندو کلو نداره🫥🫥
وا مگ میشه بیمارستان دولتی ی فوق تخصص گوارش نداره؟
نه خاک بر سرا داخلی دارن اونا هم اندونمیکنن که
متخصص داخلی هم اندو می‌کنه کلونوسکوپی نمیتونه کنه
عه پس باید حضوری برم بپرسم
ممنونم عزیزم ازت
جانم تصمیم گیری در مورد آندوسکوپی با متخصص گوارش است من نمی‌توانم نظری بدهم ولی اصولاً وقتی مشکل پابرجاست باید بررسی‌ها رو کامل کنید
بنظرتون ام ار ای برای اون انزیم که بالا بوده لازم نیست
سونو پانکراسم سالم بوده تو سونو همه چیو نشون میده ؟؟
خودم میگم به دکتر اصرار کنم ام ار ای بنویسه
عزیزم اگر خیلی مضطرب هستید می‌توانید انجام بدهید در کل ام آر آی بررسی بی‌خطری است
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه