سلام دکتر جانم وقت بخیر
پسرم ۴ ماهش تموم شد رفت تو ۵ ماه
شیر خودمو میخوره اما سیر نمیشه با قطره چکون بهش شیر خشک کمکی هم میدم چون شیشه شیر نمیگیره خیلی سخته
دکتر میتونم براش غذای کمکی شروع کنم ؟
با چه چیزهایی شروع کنم کمکی رو ؟
و اینکه طرز تهیه فرنی با شیر مادر و شیر خشک رو بهم یاد بدید لطفا
خیلی ممنونم 🥰
پرسش (1405/03/30):
شروع غذای کمکی نوزاد
88
15
4 روز قبل
سوال کننده
0
3 روز قبل
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
وقتتون بخیر
جانم در این سن همچنان اولویت با شیر هست اگر بتوانید شیرخشک کمکی بدهید و خودتان با خوردن خوراکی های شیرافزا و لاکتاول و گالاکتومید به بهبود حجم شیر کمک کنید بهتر است در کنار آن بله میتوانید تغذیه تکمیلی را شروع کنید اگر رفلاکس یا حساسیت به پروتئین گاوی ندارد ، در شروع برای یک هفته فرنی بدهید ، بعد در هفته دوم حریره بادام شروع شود.اگر حساسیت ایجاد نشد، می توانید در وعده ها تنوع ایجاد کرده و در طی روز هم فرنی و هم حریره بدهید و به مرور سوپ را نیز با گذشت یک هفته از شروع حریره، به این برنامه اضافه کنید. سوپ ابتدا به صورت ساده از گوشت، هویج، برنج تهیه گردد و بدون حبوبات باشد (زمان استفاده از حبوبات ۹ ماهگی است که به سوپ شیرخوار اضافه می شود. در آن زمان می توان از انواع حبوبات خیس شده و پوست کنده که کاملا پخته و نرم باشد، مانند عدس، ماش، لوبیا و یا حبوبات جوانه زده استفاده کرد)، سپس هر سه روز یك بار یك نوع سبزی مانند جعفری گشنیز، شوید و ... و یك قاشق مرباخوری روغن مایع یا كره به آن اضافه کنید. به مرور انواع گوشت ها را به سوپ اضافه کنید.
فرنی با موز
فرنی با سیب
پوره سیب پخته شده پوره گلابی، کدو حلوایی پخته شده البته اگر احیانا در شهرتان پیدا شود پوره هویج پخته شده
پوره موز
پوره آووکادو موز ترکیبی
پوره انبه
پوره سیب زمینی که حتما باید با شیری که به دلبندتان میدهید رقیق شود
مواد غذایی باید متناسب با سن بچه ها داده شود بین تست هر ماده غذایی جدید باید حداقل 3 الی 4 روز فاصله بگذارید
پوره ها ابتدا با شیری که به دلبندتان میدهید رقیق شوند بعد کم کم قوام دارتر بدهید
یاددتان باشد براي شروع هر ماده غذایی جدید در ابتدا مقدار اندک بدهید و صبر کنید اگر حساسیت نداشت مجددا بدهید
در مورد تعداد وعده ها به تدریج به 3-2 قاشق مرباخوري 3-2 بار در روز برسانید و تعداد قاشق ها را برحسب تمایل دلبندتان به مرور اضافه کنید .
برای فرنی هم از شیری که الان تغذیه دلبندتان با آن انجام میشود میتواند شیر خودتان باشد یا شیرخشک که شیرخشک را. با همان نسبت یک پیمانه 30 سیسی آب تهیه کنید بعد که فرنی از حرارت افتاد با شیر به مقدار قوام مورد نظر برسانید در ابتدا باید فقط اندکی غلیظ تر از شیر باشد به مرور قوام دار تر بدهید 🌷
وقتتون بخیر
جانم در این سن همچنان اولویت با شیر هست اگر بتوانید شیرخشک کمکی بدهید و خودتان با خوردن خوراکی های شیرافزا و لاکتاول و گالاکتومید به بهبود حجم شیر کمک کنید بهتر است در کنار آن بله میتوانید تغذیه تکمیلی را شروع کنید اگر رفلاکس یا حساسیت به پروتئین گاوی ندارد ، در شروع برای یک هفته فرنی بدهید ، بعد در هفته دوم حریره بادام شروع شود.اگر حساسیت ایجاد نشد، می توانید در وعده ها تنوع ایجاد کرده و در طی روز هم فرنی و هم حریره بدهید و به مرور سوپ را نیز با گذشت یک هفته از شروع حریره، به این برنامه اضافه کنید. سوپ ابتدا به صورت ساده از گوشت، هویج، برنج تهیه گردد و بدون حبوبات باشد (زمان استفاده از حبوبات ۹ ماهگی است که به سوپ شیرخوار اضافه می شود. در آن زمان می توان از انواع حبوبات خیس شده و پوست کنده که کاملا پخته و نرم باشد، مانند عدس، ماش، لوبیا و یا حبوبات جوانه زده استفاده کرد)، سپس هر سه روز یك بار یك نوع سبزی مانند جعفری گشنیز، شوید و ... و یك قاشق مرباخوری روغن مایع یا كره به آن اضافه کنید. به مرور انواع گوشت ها را به سوپ اضافه کنید.
فرنی با موز
فرنی با سیب
پوره سیب پخته شده پوره گلابی، کدو حلوایی پخته شده البته اگر احیانا در شهرتان پیدا شود پوره هویج پخته شده
پوره موز
پوره آووکادو موز ترکیبی
پوره انبه
پوره سیب زمینی که حتما باید با شیری که به دلبندتان میدهید رقیق شود
مواد غذایی باید متناسب با سن بچه ها داده شود بین تست هر ماده غذایی جدید باید حداقل 3 الی 4 روز فاصله بگذارید
پوره ها ابتدا با شیری که به دلبندتان میدهید رقیق شوند بعد کم کم قوام دارتر بدهید
یاددتان باشد براي شروع هر ماده غذایی جدید در ابتدا مقدار اندک بدهید و صبر کنید اگر حساسیت نداشت مجددا بدهید
در مورد تعداد وعده ها به تدریج به 3-2 قاشق مرباخوري 3-2 بار در روز برسانید و تعداد قاشق ها را برحسب تمایل دلبندتان به مرور اضافه کنید .
برای فرنی هم از شیری که الان تغذیه دلبندتان با آن انجام میشود میتواند شیر خودتان باشد یا شیرخشک که شیرخشک را. با همان نسبت یک پیمانه 30 سیسی آب تهیه کنید بعد که فرنی از حرارت افتاد با شیر به مقدار قوام مورد نظر برسانید در ابتدا باید فقط اندکی غلیظ تر از شیر باشد به مرور قوام دار تر بدهید 🌷
0
3 روز قبل
سوال کننده
خیلی ممنونم از توضیحات کاملتون دکتر مهربونم
0
3 روز قبل
سوال کننده
راستش نمیدونم رفلاکس یا حساسیت داره یا ن
0
3 روز قبل
سوال کننده
گاهی استفراغ میکنه ولی ن همیشه
0
3 روز قبل
سوال کننده
صورتش جوش داره با اوره اوسرین هم خوب نشد خود ب خود گاهی قرمز تر میشه گاهی خیلی کمرنگ میشه
0
3 روز قبل
سوال کننده
مدفوعش هم نرمال
0
3 روز قبل
سوال کننده

0
3 روز قبل
سوال کننده

0
3 روز قبل
سوال کننده
دکتر جونم شیرافزا گیاهی و گل دارو و گالاکتومید و شاهدانه و ریحان استفاده کردم اما تاثیر زیادی برای افزایش شیر نداره متاسفانه
0
3 روز قبل
سوال کننده
معمولا وقتایی ک خیلی گرسنه اس و با حرص و عجله شیر میخوره اینجوری میشه و استفراغ میکنه
0
2 روز قبل
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من انجام وظیفه هست ❤️💕😘😊جانم اگر بالا آوردن همیشگی نیست امتناع شیر ندارد سکسکه نمیکند حالاتی شبیه به جویدن را مکرراً ندارد احتمال رفلاکس بعید است ولی با توجه به شرایط صورت به نظر من بادام را فعلاً تا بعد یک سال تست نکنید
0
2 روز قبل
سوال کننده
خیر این حالات رو نداره
0
2 روز قبل
سوال کننده
خیلی ممنونم دکتر مهربونم 🥰
0
1 روز قبل
پزشک اوما
خواهش میکنم مهربان جانم 🌹💜🌹
0
1 روز قبل
پزشک اوما
stk: |~|11|~|108_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




