Ooma
پرسش (1405/03/29):

از تاب افتادن نوزاد ۴ ماهه

سلام خانم دکتر تو رو خداا زود جواب بدین پسرم ۳ ماه و ۲۰ روزس از تاب افتاد یه طرف بند تاب باز شد به پهلو افتاد خوابش میومد گذاشتم بخوابه قشنگ تو اون اروم میشد همیشه بعد از افتادن یکم گریه کرد زیاد گریه نکرد اولین لحظه که افتاد گریه کرد و اروم شد شیر دادم خورد خوابید چیکار کنم الان ببرم دکتر یا چی فردا که حتما میبرم از سرش عکس بگیریم با کله نیوند با پهلو اومد ولی سرش هم خورد زمین چیکار کنم من بیشتر از اون گریه کردم😭😭

سلام نازنینم به روی ماهتون
جانم ارتفاع چقدر بوده؟
روی چه سطحی افتاده؟ فرش؟
تقریبا یک متر
بله خانم دکتر فرش
کمتر از یک متر میشه
سلام خان دکتر درد دارم تو این هفته عادیع؟سزارینی هستم
جان دلم باتوجه به ارتفاع اگر به بیمارستان مراجعه کنید بهتر است ولی اصولا با توجه به نرم بودن سر شیرخواران در این سنین احتمال ایجاد آسیب جدی در پی ضربه به سر، خیلی کم است اما بدلیل اهمیت موضوع، لازم است علاوه بر مراجعه تا 48 ساعت آینده دقت بیشتری نسبت به فرزند خود داشته باشید و در صورت وجود هر یک از علائم بلافاصله زیر به بیمارستان یا متخصص اطفال مراجعه کنید:
- خواب آلودگی که در مقایسه با عادت همیشگی فرزندتان، غير معمول باشد.
- سخت از خواب بیدار شدن و. گیجی مداوم،
- تشنج کردن و بروز علامت هایی مانند بالا رفتن مردمک چشم ها، قفل شدن دهان، ثابت ماندن مردمک چشم به طور غیر طبیعی و یا انقباض و لرزیدن دست ها و پاها.
- استفراغ و بالا آوردن که تکرار شود،
- ناتوانی در غذا خوردن و بی اشتهایی غیرمعمول و یا هرگونه تغییر در الگوی غذا خوردن،
- خروج مایعات آبکی یا خونی از گوش ها و یا بینی (با ترشحات همیشگی بینی اشتباه نگیرید)،
- انحراف چشم و یا کبودی زیر چشم ها که ناگهان ایجاد شده باشد،
- بیهوش شدن،
- انجام دادن حرکات غیر طبیعی،
- تورم در بخش ملاج ها و بخش های نرم سر،
- هرگونه تغییر در اندازه مردمک چشم ها،
- تغییر در تعداد تنفس ها و کند شدن تنفس،
- گریه غیرمعمولی که کنترل آن سخت است،
- و کاهش سطح هوشیاری
اگر هر یک از علائم یاد شده را مشاهده کردید، بدون از دست دادن وقت به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید 🌷🌷
اخه الان خوابیده تا صبح چجوری چک کنم این جیزاشو؟
عزیزم خب در بیداری باید چک کنید طبیعی است در خواب که قابل چک کردن نیستند مامان جان ولی تشنج خواب هم باشد مشخص هست
ولی باتوجه به ارتفاع من همچنان توصیه میکنم مراجعه هم داشته باشید
خانم دکتر اگه تا فردا صبح نتونیم ببریم مشکلی پیش میاد؟؟
اینجور مواقع سریع زنگ بزن اورژانس . بچت کوچیکه یه وقتایی دکتر دیر جواب میده . پسرم 2سالش بود از رو تخت افتاد سریع زنگ زدم راهنمایی کردن
جان دلم من که از اینجا امکان معاینه ندارم بنابراین نمی‌توانم نظر قطعی بدهم در مسئله سقوط در نوزادان اگر مراجعه داشته باشید بهتر است ممکن است در همان بررسی ابتدایی بگویند که مشکلی نیست و همین نکاتی که من گفتم را آموزش دهند ولی به هر حال خیالمان راحت است که حداقل یک بررسی حضوری انجام شده است
ممنون خانم دکتر عزیز خدا خیرتون بده انشالله
خواهش میکنم گل من الهی که همیشه شاد باشید نگران نباشید ولی پیگیر باشید ❤️❤️😘
الان رفلاکسش داره اذیتش میکنه مثل همیشه شیر میاد بالا دوباره قورت میده تکون میخوره تو خواب
خیلی ممنون از لطف و محبت شما
چه کاربدی این خانوم خودش تاپیک زده سوال اورژانسی داره و استرس داره این درست نیست بیاین این وسط سوال شخصی بپرسید
مریم عزیز
لطفاً طبق روال معمول با ایجاد تاپیک در بخش «پرسیدن سوال» پرسش خود را طرح کنید تا پرسش شما در دسترس دکتر قرار بگیرد💜
سلام زهراجان.
رفتی بیمارستانو برگشتی از حال کوچولوی قشنگت ما رو هم باخبر کن، مطمعنا هیچی نیست عزیزم نگران نباش. انشالله همیشه صحیح و سالم باشه
سلام زهراجان حال کوچولوت چطوره دیشب تایپکتو دیدم خیلی ناراحت شدم
سلام عزیزم حال خودت و کوچولوت خوبه؟ پسر من دقیقا همینجوری از تاب افتاد ما بردیم اورژانس عکس گرفتن خداروشکر چیزی نبود برا شما هم چیزی نیس اما خیال خودت راحت میشه
ممنون عزیزم همه چی خوب بود شکرخدا🥺دیشبو چشم رو هم نزاشتم همش داشتم نفساشو میشمردم دیوونه شده بودم🤧
ممنون عزیزم خوبه ممنون بابت نگرانیتون😘
گفتن نیاز به عکس نیس حالش خوبه ولی اصرار کردم که خدارو شکر چیزی نبود
خداروشکر انشالله بلا ازش دور باشه
ممنون عزیزم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.