Ooma
پرسش (1405/03/22):

تست گلوکز و اکو قلب

سلام خانم دکتر روزتون بخیر و شادی
من تست قند ناشتا به درخواست مرکز بهداشت انجام دادم که حدود ۷۳ و بعد از دوساعت ۷۹ شده بود. سوالم اینه نیاز به انجام تست تحمل گلوکز دارم؟ و این آزمایش رو باید پزشک زنان خودم برام بنویسه؟ و همین مرکز بهداشت برام انجام اکو قلب نوشته که البته دکتر خودم چیزی نگفته. اکو قلب روتین به همه پیشنهاد میشه؟یعنی سونوهایی که میریم اکو قلب رو چک نمیکنن

سلام عزیزم اکو قلب بری بهتره مثل بقیه چکاب ها فقط خیالت راحت میشه
قندتم خوبه فکر نکنم تست تحمل گلوکز بهت بدن معمولا اگر یکم لب مرز باشه میگن انجام بشه البته بازم بستگی به صلاح دید دکترت داره
مرسی گلم
این ازمایش رو متخصص قلبو عروق انجام میده؟
اکو قلب رو من همراه با انومالی دادم همون سونو گرافی انجام داد برام
من اکو قلب رو مطب خصوصی پیش متخصص قلب اطفال انجام دادم ..
اره من رفتم بیمارستان دولتی فوق تخصص قلب بود انجام داد هزینه ها هم کمتره دستگاه هم یکی هست اما آزاد بیرون پیش دکتر بری 4 به بالا میشه
حتی تاکید کردم به دکترم اگر فرقی داره برم پیش دکتر آزاد انجام بدم گفت هیچ فرقی نداره دستگاه هر دو یکی هست
اره من باانومالی ۷/۵۰۰ازم گرفت,😑
سلام به روی قشنگتون مامان جان
بله جانم چون سنجش گلوکز از هغته 24.یه بعد انجام می‌گردد و از هغته 26 به بعد چون تاثیرات بارداری بر قند خون بیشتر نمایان می‌شود بنابراین در هفته 27 آزمون سنجش سطح گلوکز انجام دهید
بله باید پزشکتان با درمانگاه ثبت کنند
درمورد اکوکاردیوگرافی قلب جنین خیر روتین در سونوگرافی بدون درخواست چک نمی‌شود، اگر بخواهیم اصولی جلو برویم
اکوکاردیوگرافی قلب باید به همه مادران توصیه شود چون در آنومالی اسکن تمام مشکلات قلبی خصوصا مشکلات ریز قابل ارزیابی نیست و صد البته که برخی مادران با جدیت بیشتری باید انجام دهند از جمله مادران با سن بالا، دارای دیابت، مادران چاق ، بارداری دوقلویی، مصرف برخی داروها، دارای سابقه ناباروری، سابقه سقط، و مادرانی که طی بارداری کرونا گرفته اند و...
مجموعا هم به قدری بررسی ارزشمندی است که من انجام آن را به همه مادران توصیه میکنم ❤️❤️
ممنون از توضیحات باارزشتون🌷
خواهش میکنم عزیزجانم 💕💖💕
stk: |~|11|~|106_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه