سلام،، قلم ها رو بشور، بذار یکم بجوشن تقریبا ده دقیقه، و ابشو بریز دوباره بشور بذار تو قابلمه و به اندازع کافی آب بریز و وقتی جوشید تمام کف روی آب رو بریز دوتا پیاز بنداز سالم،، یه کم زردچوبه، میتونی دوتا برگ بو و یه چوب دارچین هم بندازی، و بذار روی شعله ی ملایم ده دوازده ساعت بپزن، بعد پیازا رو بردار و مغز استخونا رو هم خالی کن تو آبشون و از صافی رد کن، بریز تو ظرف بذار تو یخچال چندساعت تا ببنده و ژله ای بشه بعد برش بزن بذار تو فریزر
شش ماه تا یکسال هم میمونن تو فریز
واسه آبگوشت، آش، سوپ، کته، و بیشتر غذاهای بچه و خودتون میتونی استفاده کنی
سلام منم همین کارو کردم ولی همشو میکس کردم و گذاشتم یخچال یکم خودش رو گرفت بعد بسته بندی کردم گذاشتم فریزر
بزار بجوشه تا عصاره قلم دربیاد
من هیچ ادویه ای نمیزنم . فقط پیاز میندازم بوی زحم گوشت و بگیره
بعدم فریز میکنم تو همه غذاهاشون میریزم سوپ و کته و...
دخترا این عصاره قلم واسه بچه های رفلاکسی هم میشه؟
بستگی به بچت داره باید بسازه
پس باید اینم تست کنم!!
گوشت قرمز دادم بشددددت رفلاکسشو تشدید کرد طوریکه۱۷روز تمام نتونست شیر بخوره تا اینکه دکترش شربت کتوتیفن داد دیگه با اون بهتر شد
اره بخدا وحشتناکه
من پیر شدم