Ooma
پرسش (1403/04/21):

تفسیر آزمایش دیابت بارداری

سلام خانم دکتر
وقتتون بخیر باشه
من در هفته ۲۷ بارداری هستم و در هفته ۲۶ آزمایش دیابت بارداری دادم ممنون میشم که ازمایشم رو تفسیر کنید

تفسیر آزمایش دیابت بارداری
تفسیر آزمایش دیابت بارداری
تفسیر آزمایش دیابت بارداری
ازمایش ک دادی جوابو گرفتی چرا نبردی مطب ب دکترت نشون بدی؟
هموگلوبین خیلی پایینه.
و اینکه تو مینوری؟
قند ناشتات مرزه. قند دوساعته بالاست.
تو ازمایش ادرارت هم باکتری دیده شده.ینی عفونت ادراری داری. تو ادرارت خون دیده شده.
قند بالا باشه، قرص میدن؟
اگه مث من لب مرز باشی دوهفته بهت رژیم میدن می فرستنت پیش مشاور و دکتر تغذیه راهنماییت می کنه بعد دوباره چکاب رو می دی ولی این بار اول یه قند ناشتا میدی میری خونه صبحونه می خوری میای دوباره خون می گیرن دیگه جوابش هرچی باشه دکترت میگه نیاز به خورون قرص داری یا نه فقط باید رژیمتو رعایت کنی.
۲ساعت بعد صبحونه!
ناشتات لب مزره دوساعته هم ۷تا بالاتر از رنج آزمایشگاهه...احتمال زیاد مثل من بفرستنت پیش مشاور و بگن دوهفته بعد تکرار کن آزمایشتو.
چیزی میدن بخوریم یا همینجوری تست میگیرن؟
اولین بار که میری تو هفته ۲۵ به اون ور ۷۵گرم گلوکز رو میدن بخوری خیلی شیرینه انگار آب قند خالص می خوری...یه عده م انگاری آب پرتقال می خورن نارنجیه.واسه من سفید بود.
اگه اون بالا دربیاد میگه دوهفته دیگه بیا ولی دیگه گلوکز رو نمی دن به جاش میگه صبحونه بخور...همش بستگی به نظر پزشکت داره.
😘
سلام به روی ماهتون مامان جان
وقتتون بخیر
در آزمایش شما تمام موارد بررسی شده طبیعی بوده و فقط این موارد حائز اهمیت هستند که کم خون‌ هستید دوز مکمل آهن توسط پزشکتان تنظیم شود و مواد غذایی غنی از آهن به جز جگر را بیشتر مصرف کنید
سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی است که نشان می دهد شما مشکوک به دیابت بارداری هستید. وضعیت تغذیه را اصلاح کنید. برای رسیدن به این هدف حتما از حجم هر وعده غذای کم کرده و وعده های غذایی را در طول روز تقسیم کنید. کربوهيدرات های زودهضم مانند برنج سفید و ماکارونی تا حد امکان به حداقل میزان برسد. نوشابه، دلستر و آبمیوه‌های صنعتی را مصرف نکرده و همچنین مصرف تمام مواد دارای شکر مانند انواع بستنی، شیرینی ها و کیک ها را به صفر برسانید. میوه و سبزیجات تازه بخورید اما میوه ها نیز در طول روز تقسیم شوند و یکجا تعداد زیادی میوه خورده نشود. میوه های غنی از قند همچون هندوانه، خربزه، طالبی و انگور اصلا نخورید. نان سبوس دار مصرف کنید. شیر کمتر بخورید.و نتیجه را به اطلاع پزشک خود برسانید تا در مورد روال درمانی و زمان تکرار آزمایش تصمیم گیری شود
ترشحات واژینال دارید ؟چه ویژگی دارند ؟قبل دادن نمونه ادرار خودتان را تمیز کرده بودید و از وسط جریان ادرار نمونه گرفته بودید ؟
ممنونم خانم دکتر خیلی لطف کردید
متاسفانه فراموش کرده بودم قبل از نمونه ادرار خودمو تمیز کنم
اما هر از گاهی کمی ترشحات سفید رنگ دارم
داخل آزمایش اومده داخل ادرارم خونه
درسته؟
فدای سرتون عزیزم ،ترشحات پنیری شکل هستند ؟بله
اره پنیری شکله
علت وجود خون چی می‌تونه باشه؟
ی علتش کم آبیه. ی علتش خطای آزمایشگاه.
ی مدت اب زیاد بخور. ک ادرار زیاد بشه. بعد ازمایش ادرار تکرار کن

سوالات مشابه