Ooma
پرسش (1402/11/24):

قرص کابرلین و قطع شیردهی

سلام خانوم دکتر عزیز
دختر من چهارماه کامل شیر خودم رو خورد ولی بخاطر یسری مسائل و بیماری که واسش پیش اومد دیگه شیرم رو نمیخوره و کلا شیرخشک میخوره
خیلی بابت جمع شدن شیر توی سینه هام اذیت میشم
اگر امکانش هست بگید قرص رو چجوری باید مصرف کنم؟!

سلام به روی ماهتون مامان جان
الان چه مدت از قطع شیردهی گذشته؟
چند روز بیشتر نیست
کمتر از یک هفته
توی این چند روز روزی یک بار خالی میکردم سینه هامو چون درد داشتم
عزیزم نباید سبنه را خالی کنید چون بدتر باعث ترشح شیر می‌شود، دیگر اصلا ندوشید و دستکاری نکنید. اگر احیانا سینه ها دردناک و سنگین شدند مسکن استفاده کنید روی سینه ها کمپرس سرد قرار دهید. استامینوفن و خصوصا مفنامیک اسید گزینه های خوبی هستند. از سوتین های محکم و تنگ استفاده کنید. مایعات را کمتر بخورید.
یک قاشق چای خوری از مریم گلی را در یک فنجان آب گرم به مدت حدود 15 دقیقه دم کرده و از آن استفاده کنید. برای اینکه خوب نتیجه بگیرید هر 6 ساعت یکبار یک لیوان از این دمنوش را بنوشید (حتما دمنوش را شیرین کنید تا قابل تحمل شود) .
برگهای یک کلم سبز را شسته و روی آن ها وردنه بکشید تا رگ برگ های کلم کاملا صاف شوند. سپس برگ را به مدت نیم ساعت زیر سوتین و بر روی سینه قرار دهید. این کار را هر 4 ساعت یک بار تکرار کنید.
اگر در نهایت هیچ کدام از این راهکار ها موثر نبود، به عنوان آخرین راهکار کابرگولین 0.25 میلی گرم هر 12 ساعت مصرف کنید و تا دو روز ادامه دهید. البته به شرط آنکه اصلا به دلبندتان دیگر شیر ندهید و قبل از شروع مصرف حتما موارد ممنوعیت ها و تداخلات دارویی کابرگولین را مطالعه کرده و اگر مشکلی وجود نداشت بعد شروع کنید🌹🌹🌹
ممنون چشم
لطف کردید
خانوم دکتر داروخونه ها ۲۵ صدم رو ندارن
نیم دارن
میتونم بگیرم؟!
چشم هاتون بی بلا جانم و بله نصف کنید ❤️

سوالات مشابه