Ooma
پرسش (1402/11/18):

نان کامفورت و مدفوع خلطی،میشه زودتر جواب بدین 🔴🔴

سلام پزشک محترم اوما و مادرهای عزیز
دکتر به خاطر دلدرد دخترم شیر نان کامفورت تجویز کرد اما دفعش به شدت خلطی و سبز رنگ شده علت چی میتونه باشه؟ قطره آد پدیابست،ایزی کول بیبی و بایولاکت میخوره در طول روز.
قبل این شیر ببلاک کامفورت میخورد که یبوست شد،خانم دکتر ممکنه علت دفع خلطی حساسیت به پروتیین گاوی باشه؟ چون بعضا روی بدن و صورتش جوش های ریز قرمز درمیاد که پماد هیدروکورتیزون میزنم کم میشه،و اینکه به شدت خوابش سبک هست و گریه و بی قراری و قوس دادن کمر رو داره، اگر احتمال شما حساسیت هست کدوم یکی از شیرهای اچ ا کامل و بهتر هستن ؟ و اینکه شیر اچ ا یا کامفورت را تا کی باید بخورن و از چند ماهگی باید شیر معمولی و رگولار رو شروع کرد؟

سلام به روی ماهتون مامان جان
مدفوع خلطی بیانگر حساسیت است حتما مراجعه کنید تا از این نظر بررسی گردد بعد برحسب شدت حساسیت بین ha و پپتی و پپتی جونیور تصمیم گیری شود هیدروکورتیزون هم مداوم استفاده نکنید
در رابطه با اینکه از کی می‌توان شیرخشک معمولی شروع کرد هم باز بستگی به شدت حساسیت دلبندتان دارد باید تحت نظر متخصص آسم و آلرژی اطفال باشید
بله خانم دکتر حتما میبرمش پیش پزشک
متاسفانه خیلی گریه میکنه و بی قراره و یکم که مطالعه کردم همه علایم حساسیت رو داره ولی طبق گفته شما باید میزان حساسیت هم معلوم بشه
ممنونم لطف کردین 🌿🙏
فقط یه سوال سازگاری با شیر جدید طی چند روز خودش رو نشون میده؟ از کجا متوجه بشم اذیت نیست و سازگاره باهاش؟
زنده باشید عزیزکم ، ممکن است دوهفته هم زمان ببرد ❤️❤️
خانم دکتر نان اچ ا تهیه کردم تقریبا یه قوطی رو خورد دخترم اما یبوست شد و بدجور دلدرد و گریه میکرد و باد شکم و دفعش به شدت بدبو شده بود و از دیروز دخترم نخورد نان اچ آ رو برای همین ببلاک اچ ا گرفتم فعلا داره میخوره اما نه با میل زیاد، اگر ببلاک هم نخورد میتونم اچ ا رو با ببلاک معمولی قاطی کنم؟ به نظر اچ آ ها طعم گسی دارن بهم گفتن با قند یا نبات شیرین کن ولی به نظرم درست نباشه اینکار
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
اپتامیل اچ ا چطور هست طعم بهتری داره ؟
خانم دکتر اینجا دکترها اصلا تست حساسیت انجام نمیدن فقط از روی ظاهر و علایم میگن که حساسیت به پروتیین داره، میخوام بدونم از کی میشه فهمید که حساسیتش تموم شده و میتونه شیر معمولی بخوره؟
خیر جانم نمیتوانید ترکیب کنید ، نگران نباشید به مرور به طعم عادت می‌کند شیرین کردن راه درستی نیست، کلا شیرخشک های ha طعم خیلی شیرینی ندارند ولی می‌توان آپتامیل را هم تست کرد
درمورد سوال بعدی شما هم برحسب شرایط دلبندتان تصمیم گیری می‌شود معمولا حداقل تا 6 ماهگی باید ادامه دهید
الان از دیروز شیر ببلاک اچ ا مصرف میکنه اما همچنان دفعش خلطی مانند هست، چه مدت زمان میبره که طبیعی بشه؟ و اگر همچنان خلطی بود یعنی اچ ا موثر نبوده و باید پپتی بخوره ؟
مقدار کمی بی قراری هاش بهتره شده و جوش های ریز قرمط رنگ روی صورتش هم رفته و چهره اش از کدری بیرون اومده و رنگ طبیعی پوست شده اما از بس گریه کرده توی این ۳ ماه دخترم یکم فتق ناف داره خانم دکتر اون برجستگی ناف خود به خود درست میشه یا همونجوری میمونه؟
عزیزم حداقل دو هفته زمان بدهید تا تغییرات کم کم دیده شود، برجستگی ناف هم اگر واقعا فتق شدید نباشد رفع می‌شود
ممنونم خانم دکتر لطف کردین
خدا حفظتون کنه
من مجدد گزارش برای شما طی هفته و تغییراتش ثبت میکنم
🌿🙏
زنده باشید عزیزکم ، منتظر هستم و. امیدوارم همیشه شاد باشید❤️❤️❤️
خانم دکتر دکتر با ببلاک اچ آ شدید اسهال ابکی شد و چون گرسنه بود شیر سوپرامیل داشتم دادم بهش اما خیلی گریه میکنه و کامل هم نمیخوره در حد یه خط!
چیکار کنم خانم دکتر اپتامیل اچ ا بدم یا کلا از سری اچ ا بیام بیرون؟ همین سوپرامیل رو ادامه بدم تا عادت کنه؟
البته شیر اچ ا رو هم خوب نمیخورد! میخوام دیگه فقط شیر معمولی بخوره باور کنید گوارشش بهم خورده از بس شیرهای مختلف دکترها تجویز کردن براش!
خواهش میکنم یه شیر خوب و کامل و تقریبا سازگار و راحت هضم و قطره دلدرد خوب و با یه پروبیوتیک معرفی کنید همون ها رو ثابت ادامه بدم و عوض نکنم! همین چند بار دکتر بردن ها باعث شد تشخیص های مختلف بدن که گوارش بچه بهم ریخته!
خواهش میکنم کمک ام کنید کلافه شدم دیگه
عزیزم وقتی حساسیت دارد که نباید شیرخشک ساده بدهید نوع دیگری از ha را بدهید
وقتی حساسیت دارد و شیرخشک ساده می‌دهید بدتر به گوارش آسیب می‌زنید
خانم دکتر من اصلا متوجه حساسیت دخترم نمیشم متاسفانه دکترها هم هر کدوم یه چیزی میگن! فقط از روی ظاهر نسخه میپیچن!ببینید دخترم از خدا رو شکر رفلاکس اشکار نداره، کولیک هم که مثلا سر ساعت معین و شبا بگیره دردش و نخوابه رو هم نداره،خواب شبش خوبه سر هر ۳ ساعت بیدار میشه برای شیر اما روزا خوابش سبکه و شیر هم خوب نمیخوره و بازیگوشی میکنه بیشتر و صورت و پوستش خشک نیس ولی مقطعی چندتایی جوش قرمز رنگ روی گونه هاش درمیاد اما دفع خلطی حتی با خوردن شیر اچ ا و کامفورت و ای ار داره اما باز شیر معمولی خوردنی مدفوعش خردلی رنگ و نسبتا خلطیه، با این اوصاف میفرمایید چه شیری بدم به دخترم ؟؟ خس خس سینه نداره بعضی وقت ها خلط داره تو گلوش ممکنه خلط سینه اش از راه مدفوعش داره دفع میشه؟
نان اچ ا دادم یبوست شد، ببلاک اسهال شد
الان فقط اپتامیل رو ندادم میفرمایید طبق علایم بالا مجدد اچ ا بدم یا معمولی رو ادامه بدم؟
مشکل اصلی که دارم وزنش ثابت مونده و تکون نمیخوره
عزبزم دفع خلطی بیانگر حساسیت است برای همین باید شیرخشک ضد حساسیت بدهید، من با پپتی و. پپتی جونیور موافق هستم، باز می‌توانید آزمایش مدفوع با چک خون مخفی در مدفوع و کالپروتکتین انجام دهید تا اطلاعات دقیق تری داشته باشیم