سلام خانم دکتر و خانم ها لطفا هرکس تجربه داره جواب بده
پسر من الان یک ماهونیمه که بدنش اگزما میزد و وزنش استپ کرده
درنهایت دکتر گفت که پروتیین گاوی و تخم مرغ نخورم
یه دکتر دیگه قبلاً به خاطر وزنش گفت فرارو شروع کنم با سرلاک برنج
دیشب نگاه کردم اونم شیرخشک داره توش
آرد برنج میگن رفلاکسو تشدید میکنه و نمیتونم خودم فرنی درست کنم
من پس الان چی میتونم درست کنم برای پسرم و شروع کنم غذاشو؟
خیلی فکرمدرگیر وزنشه
لطفابگیدخودمهم چیا نباید بخورم به جز پروتیین گاوی و تخم مرغ
برای صبحونه ها چی بخورم؟
خلاصه هر تجربه ای دارین بگین ممنون میشم
پرسش (1402/09/01):
حساسیت به پروتیین گاوی و رفلاکس و استپ وزنی
442
95
1402/09/01
سوال کننده
0
1402/09/01
gandom
من چیزایی ک از شیر گاو بودن نمیخوردم سفیده تخم مرغ و سس مایونز و پنیر پیتزا و کالباس و سوسیس و نوشابه و دلستر و سرلاک و بادام و بادام هندی و بادام زمینی و سویا و کنجد و ارده لبنیات گاو و بز و خیلی چیزای دیگ نمیخوردم
0
1402/09/01
gandom
برا رفلاکسش هم ۵ ماهه بود رفلاکس پنهان داشت ک با دلرو کنترل شد و باغذا خوردنش خداروشکر دیگ برنگشت اونم رفلاکسش زیاد نبود فقط یبار برگشت تو گلوش دیگ این اتفاق نیوفتاد
0
1402/09/01
gandom
کاکائو و این چیزا هم من نخوردم
1
1402/09/01
gandom
صبونه هم میتونی لبینات شتر و الاغ و اسب بخوری ک من نخوردم یعنی یجورایی صبونه نمیخوردم ی وقتایی مربا میخوردم
اینقدی رژیم سختی داشتم ک شیرم ابکی شد و هیچ مقوی نبود شیرخشکی شد پسرم و کاش از اول شیر خشک میدادم چون خیلی بدنم ضعیف شد
اینقدی رژیم سختی داشتم ک شیرم ابکی شد و هیچ مقوی نبود شیرخشکی شد پسرم و کاش از اول شیر خشک میدادم چون خیلی بدنم ضعیف شد
0
1402/09/01
gandom
ناهار و شامم برنج و مرغ و کباب مرغ میخوردم
0
1402/09/01
gandom
برا سن پسر شما نمیدونم میشه یا ن ولی میتونین پوره کدو حلوایی بدین
0
1402/09/01
سوال کننده
سویا چرا؟خرما و گردو و گوجه چی؟
0
1402/09/01
سوال کننده
جو و جوپرک چی؟هویج و کلم ها و سبزی چطور برا رفلاکس بدن؟
0
1402/09/01
سوال کننده
وزن گیری دخترشما طبیعی بود؟
0
1402/09/01
سوال کننده
الان چطور؟
0
1402/09/01
سوال کننده
من به دکتر گفتم شیرخشک بدم گفت خودت کنترل کنی شیرخودتو بدی بهتره .چون معلوم نیست که چه شیرخشکی بهش بسازه بعد یه مدت یکی میاد یکی نمیاد ،سهمیه ای شدن و بد طعمن و ...
1
1402/09/01
gandom
بخاطر پروتئینش دکتر گف نباید یخوری
خرما و گردو میخوردم مشکلی نداشتم الانم ب پسرم گردو میدم خداروشکر مشکلی نداره
خرما و گردو میخوردم مشکلی نداشتم الانم ب پسرم گردو میدم خداروشکر مشکلی نداره
0
1402/09/01
سوال کننده
اشکالی نداره نمیخورم هرچی بگم. فقط نگران وزنشم
0
1402/09/01
gandom
من کلا از جو و جوپرک خوشم نمیاد اما پسرم جو پسرک تو سوپش میریزم و هیچ مشکلی نداره
هویج رفلاکس رو ب شدت تشدید میکنه گوجه حساسیت زا هستش و تشدید میکنه رفلاکس رو پیشنهاد میکنم نخوری
هویج رفلاکس رو ب شدت تشدید میکنه گوجه حساسیت زا هستش و تشدید میکنه رفلاکس رو پیشنهاد میکنم نخوری
0
1402/09/01
gandom
پسرم وزنش خوبه خداروشکر
0
1402/09/01
سوال کننده
خداروشکر
0
1402/09/01
gandom
من تا ۴ ماه و نیم شیر خودمو خورد ولی بعدش دیگ خودش نخواست و نخورد شیر خشک هم پپتی میدم بهش مخصوص بچه های حساسیتیه پپتی جونیور هم هست ک به پسر من نساخت
0
1402/09/01
gandom
نگران نباش عزیزم درست میشه غذا که بخوره هم رفلاکسش خوب میشه هم وزن میگیره
0
1402/09/01
سوال کننده
منم میخوام شیرخشک بدم ولی میگم یه موقع شیرمو قطع نکنم که بعدش باشی خشک دچار مشکل بشم
0
1402/09/01
gandom
💋
0
1402/09/01
سوال کننده
الان یه ماهم نیمه تو ۶کیلو مونده.آخه غذا هم نمیدونم چی بدم😔
0
1402/09/01
سوال کننده
یه جا تو اوما خوندم نوشته بودن فرنی با نشاسته درست کنیم اون چجوری میشه من میتونم به پسرم بدم؟
0
1402/09/01
gandom
من اول هم شیر خودمو دادم هم شیر خشک شیرخشکاس رژیمی هم تلخ هستن برا پسرتون شاید تو این سن قبول نکنن من پسرم دوماهش بود شروع کردم دیگ سینه رو نگرفت هرچی هم اصرار کردم گشنه گذاشتمش اصلااااا نخورد دیگ همون شیرخشک بهش دادم
0
1402/09/01
gandom
ولی شیر خشک پپتی جونیور وزن دهی بهتری نسبت به پپتی داره ک به پسر من نساخت بهش ندادم
0
1402/09/01
gandom
مشورت کن با دکترش کدو حلوایی بهش بده
0
1402/09/01
سوال کننده
همیشه پیدا بشه و به بچه بسازه به نظرم با وضعیت بچه های ما شیرخشک بهتره
0
1402/09/01
سوال کننده
آره دیگه الان نزدیک ۵ماهشه
0
1402/09/01
gandom
من اصلا فرنی ندادم بهش چون رقیق بود ی غذای غلیظ تر دادمش
من سیب زمینی دادم ک اونم رفلاکس رو تشدید میکنه ولی برا پسر من خوب بود
من سیب زمینی دادم ک اونم رفلاکس رو تشدید میکنه ولی برا پسر من خوب بود
0
1402/09/01
سوال کننده
فقط سیب زمینی آبپز؟
0
1402/09/01
gandom
من کلی میگردم تا پیدا کنم شماره ۲
شماره ۱ هست ولی خب شماره ۲ کمیابه بعضی وقتا همون ۱ میدمش
شماره ۱ هست ولی خب شماره ۲ کمیابه بعضی وقتا همون ۱ میدمش
0
1402/09/01
gandom
سیب زمینی ابپز میکردم با یکم روغن زیتون و شیرخودش قاطی میکردم تا نرم بشه یتونه بخوره بعد میدادمش
0
1402/09/01
سوال کننده
مصرف فلفل دلمه ای و دارچین و زنجبیل چطور؟
0
1402/09/01
gandom
بعد ۳ روز کدو حلوایی دادمش بعد تست دوباره ی چیز دیگ همه رو با تست بهش میدادم
0
1402/09/01
gandom
من وقتی شیر خشکی شد دیگ همه چی میخوردم
0
1402/09/01
gandom
ی لیست دکتر ب من داد الان در دسترسم نیس عکسشو من برات میفرستم ک بدونی چی یخوری و ب پسرت بدس
0
1402/09/01
gandom
ی
0
1402/09/01
سوال کننده
فعلا که شیرخودمو میخوره.اینا رو من میتونم مصرف کنم؟
0
1402/09/01
gandom
فک کنم بشه اگ حساسیت نده
0
1402/09/01
سوال کننده
ممنون میشم
0
1402/09/01
سوال کننده
مرسی که جواب دادی عزیزم
0
1402/09/01
gandom
خواهش میکنم گلم❤
0
1402/09/01
مرجان ر
پسر من از دو هفتگی شروع کرد بدنش دونه زدن و برای چکاپ یک ماهگی که بردم دکتر تشخیص حساسیت گاوی داد
دکتر به من گفت لبنیات کاکایو شکلات کیک و کلوچه کارخونه ای و گوشت گاو و قهوه و ..نخور، من برای صبحانه پنیر لیقوان که میگفتن گوسفندی هست میخوردم و عسل و مربا، ماست گوسفندی هم میخوردم که دیگه فصلش تموم شد، کیک هم کیک یزدی که ماست کمی داره میخوردم، دکتر گفت لازم نیست ولی من فرآورده های کنجد و بادام و ادویه ها به جز نمک و زردچوبه را هم قطع کردم
ولی تازگی ها حس میکنم حساسیتش بیشتر به ادویه هست، راستش یک هفتس پنیر روزانه میخورم و ندیدم اگزما بشه
دکتر به من گفت لبنیات کاکایو شکلات کیک و کلوچه کارخونه ای و گوشت گاو و قهوه و ..نخور، من برای صبحانه پنیر لیقوان که میگفتن گوسفندی هست میخوردم و عسل و مربا، ماست گوسفندی هم میخوردم که دیگه فصلش تموم شد، کیک هم کیک یزدی که ماست کمی داره میخوردم، دکتر گفت لازم نیست ولی من فرآورده های کنجد و بادام و ادویه ها به جز نمک و زردچوبه را هم قطع کردم
ولی تازگی ها حس میکنم حساسیتش بیشتر به ادویه هست، راستش یک هفتس پنیر روزانه میخورم و ندیدم اگزما بشه
0
1402/09/01
مرجان ر
دارچین و زنجبیل آلرژیک هستند
0
1402/09/01
مرجان ر
و فلفل سیاه و قرمز
0
1402/09/01
مرجان ر
من تخم مرغ هم میخورم دکتر گفت بخور
0
1402/09/01
مرجان ر
شیر خشک کمکی هم میدم، قبلا دکتر کامفورت تجویز کرد که با اینکه مخصوص حساسیت نیست ولی دونه های بدنش از بین رفت
الان شیر اچ آ کمکی میخوره
الان شیر اچ آ کمکی میخوره
0
1402/09/01
مرجان ر
پسر منم خوب وزن نگرفته بود که دکتر گفت از آخر ۴ ماهگی غذای کمکی رو شروع میکنیم
من آپتامیل ha دادم برای ۵۰ روز،دقیقا از موقعی که اون رو شروع کردم خوب وزن نگرفته، چند روزه دارم نان اچ آ میدم فکر میکنم وزن گیریش بهتر بشه
من آپتامیل ha دادم برای ۵۰ روز،دقیقا از موقعی که اون رو شروع کردم خوب وزن نگرفته، چند روزه دارم نان اچ آ میدم فکر میکنم وزن گیریش بهتر بشه
0
1402/09/01
سوال کننده
دکتر بهمن گفت گوشت گوسفندی میتونی بخوری ولی شیروماستشو نه
گفت حتی اگه یه کوچولو بخوری خودشو نشون میده شاید مثلابعد یکیدوهفته علایمشو نشون بده
گفت حتی اگه یه کوچولو بخوری خودشو نشون میده شاید مثلابعد یکیدوهفته علایمشو نشون بده
0
1402/09/01
مرجان ر
من که مشکلی نداشتم دو ماه خوردم
0
1402/09/01
سوال کننده
من که تا الان هردوشو میخوردم باید تا یه ماه قطع کنم کامل بعد که خوب شد همه علامتاش
تست کنم گوسفندی رو
تست کنم گوسفندی رو
0
1402/09/01
سوال کننده
دکتر به شما نگفت کمکی رو باچی شروع میکنین؟
0
1402/09/01
مرجان ر
بله درسته
0
1402/09/01
مرجان ر
درست نه ولی گفت حریره بادام
که من گفتم حریره که برای حساسیت و رفلاکس خوب نیست
گفت تست میکنیم ولی من احتمالا با پزشک دیگه ای هم مشورت کنم
که من گفتم حریره که برای حساسیت و رفلاکس خوب نیست
گفت تست میکنیم ولی من احتمالا با پزشک دیگه ای هم مشورت کنم
0
1402/09/01
سوال کننده
وای آدم میمونه چی بخوره به بچه چی بده.ایشالله زود خوب میشه حساسیتاشون
0
1402/09/01
پ
عزیزم پوره موز بده .پوره سیب بده.پوره گلابی.سیب زمینی آب پز.باایناشروع کن.بعدا قرارنیست که همین الان هر چی میرسی بهش بدی.تا یکسالگی غذای اصلی شیره.کم کم شروع کن در حد یه قاشق چای خوری
0
1402/09/01
پ
اگر میخای شیر خشک بدی پس از همین الان تلاشتو کن .چون هرچه دیر تر شروع کنی احتمال داره اصلا شیر خشک نخوره
0
1402/09/01
سوال کننده
برای شروع میشه ایناروداد؟آخه موز رو هم تو همین اوما گفتن خوب نیست برای رفلاکس
0
1402/09/01
پ
دختر من رفلاکس داره .من میدم اصلا هم مشکلی نداره
0
1402/09/01
سوال کننده
به نظرتون میتونم کمکی شیرخشک بدم؟در کنارشیرخودمو همچنین غذای کمکی
0
1402/09/01
پ
اگر میخای کمکی شیر خشک بدی از همین حالا بده .هرچی بچه بزرگتر بشه بیشتر وابسته به سینت میشه و ممکنه شیشه قبول نکنه
0
1402/09/01
سوال کننده
آره همین کارو میکنم
پیش یه متخصص گوارشم میبرم که کمکی شیرخشک بدم بلکه وزنش خوب شد
پیش یه متخصص گوارشم میبرم که کمکی شیرخشک بدم بلکه وزنش خوب شد
1
1402/09/01
پ
غذای کمکی رو فک نکن اگرزود شروع کنی بهتره.باور کن شروع کمکی رفلاکس رو بیشتر میکنه .عجله نکن
1
1402/09/02
پ
اگرم میخای شیر خشک بدی بزار خوب گرسنه بشه و اولش تو خواب بهش بده
0
1402/09/02
سوال کننده
دکتر به خاطر وزنش گفت شروع کن.البته دکتر سرسری ویزیت کرد،بهش گفتم اگزما داره گفت اگه رفلاکسشخوب بشه اونم خوب میشه شاید حساسیت به پروتیین گاویه و یه کرمنوشت اصلا نگاهشونم نکرد
بعدمسرلاکنوشت،دمتر بیخودی بود.چندروز پیشبردمپیشمتخصص آسم و آلرژی اون گفت که چجوری باید رعایت کنم و دیدم سرلاکشیرخشک داره
یه هفته بهش دادم روزی یکی دوقاشق
بعدمسرلاکنوشت،دمتر بیخودی بود.چندروز پیشبردمپیشمتخصص آسم و آلرژی اون گفت که چجوری باید رعایت کنم و دیدم سرلاکشیرخشک داره
یه هفته بهش دادم روزی یکی دوقاشق
0
1402/09/02
سوال کننده
یه موقع شیرخشک بدم نکنه دیگه شیرخودمو نخوره؟
0
1402/09/02
سوال کننده
یه سوال دیگه داشتم پسرم تقریبا یه هفتست که چشماشو و دوروزه گوش وبینیشم اضافه شده و خیلی میخارونه ،گاهی گوششو میگیره میکشه
اینم به خاطر همین حساسیته یا گوشش درد میکنه؟
اینم به خاطر همین حساسیته یا گوشش درد میکنه؟
0
1402/09/02
پ
عزیزم بچه ها توی سن چهار ماهگی تقریبا بین سینه مادر و شیشه شیر یکی رو انتخاب میکنن.
0
1402/09/02
مرجان ر
واقعا
منم یه مقدار سرچ کردم برای غذای کمکی ولی به یک برنامه مشخص نرسیدم
انشالا
منم یه مقدار سرچ کردم برای غذای کمکی ولی به یک برنامه مشخص نرسیدم
انشالا
0
1402/09/02
پ
دختر من گوشش که عفونت میکنه گوشش رو میکشه.اما چشم و بینی میگی میخارونه فککنم همون بخاطر آلرژی هست
0
1402/09/02
مرجان ر
من از زمان بارداری قصد داشتم هر دو رو بخوره و انجام دادم ولی به نظرم برای مامان هایی که بچه هاشون حساسیت دارن واقعا لازمه چون کیفیت شیر به دلیل رژیم میاد پایین
0
1402/09/02
مرجان ر
بخاطر حساسیته پسر منم اون اوایل میکرد
0
1402/09/02
gandom

عزیزم این لیستیه ک دکتر ب من داد
0
1402/09/02
پ
فقط اسب والاغ این وسط چیکاره است🙂
0
1402/09/02
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون عزیزم
با شیری که به دلبندتان میدهید و در واقع بدلیل مراعات تغذیه ای شما مشکلی برای او ندارد تهبه کنید، سرلاک هم انواع مخصوص شیرخواران دارای حساسیت به پروتئین گاوی را تهبه کنید ، هر آنچه داخل آن لبنیات به کار رفته را باید حذف کنید، تخم مرغ، گوشت گاو و اگر بهتر نشد کنجد ،ارده، ماهی، احتمالا بادام، فلفل باید حذف شوند ، برای شروع تغذیه تکمیلی حتما از متخصص گوارش اطفال کمک بگیرید چون بدلیل رفلاکس ممکن است کاملا روال متفاوت باشد و از سوپ یا پوره ها شروع شود ، برای صبحانه هم خودتان خوراک انواع حبوبات، مربا، حلیم، چنین مواردی را مصرف کنید ❤️
با شیری که به دلبندتان میدهید و در واقع بدلیل مراعات تغذیه ای شما مشکلی برای او ندارد تهبه کنید، سرلاک هم انواع مخصوص شیرخواران دارای حساسیت به پروتئین گاوی را تهبه کنید ، هر آنچه داخل آن لبنیات به کار رفته را باید حذف کنید، تخم مرغ، گوشت گاو و اگر بهتر نشد کنجد ،ارده، ماهی، احتمالا بادام، فلفل باید حذف شوند ، برای شروع تغذیه تکمیلی حتما از متخصص گوارش اطفال کمک بگیرید چون بدلیل رفلاکس ممکن است کاملا روال متفاوت باشد و از سوپ یا پوره ها شروع شود ، برای صبحانه هم خودتان خوراک انواع حبوبات، مربا، حلیم، چنین مواردی را مصرف کنید ❤️
0
1402/09/03
gandom
شیر الاغ خاصیت خیلیییی زیادی داره ب خصوص برای آسم☺میتونی تحقیقم کنی دربارش هم گرون و کمیابه هم عالیه
0
1402/09/03
پ
اولین باره شنیدم گلم.ینی شنیدم خاصیت داره شیر الاغ.اما واسه نوزاد نمیدونستم
0
1402/09/03
سوال کننده
خیلی ممنون عزیزم لطف کردی
0
1402/09/03
سوال کننده
خیلی ممنون خانم دکتر لطف کردین.فقط پسرم فکر کنم اسهاله ،چون این دوروزه خیلی آبکی شده قبل هم بود ولی احساس میکنم بیشتر شده.برای اون چیکار کنم؟الان من ۳روزه کامل رعایت میکنم،از رودش که خارج بشه بعد یکی دوهفته کاعلایم میگن خوب میشه اسهالشمخوب میشه ؟چیکار باید بکنم؟
0
1402/09/03
سوال کننده
برای رفلاکسش دکتر فاموتیدین نوشته اونو تقریبا یک هفتست میدم بهش میشه به خاطر اون باشه؟
متخصص آسم و آلرژی هم فری امپرازول داد گفت اینو بده الان نمیدونم کدودمو بدم بهش؟
متخصص آسم و آلرژی هم فری امپرازول داد گفت اینو بده الان نمیدونم کدودمو بدم بهش؟
0
1402/09/03
gandom
من ب پسرم ندادم ولی خودم یکی دوبار خوردم خوب بود
0
1402/09/03
gandom
خواهش گلم
0
1402/09/04
پزشک اوما
عزیزم چه قطره هایی مجموعا له دلبندتان میدهید؟ اسهال باید درمان شود
درمورد درمان، متخصص گوارش اطفال درمان نهایی را تعیین کننذ
درمورد درمان، متخصص گوارش اطفال درمان نهایی را تعیین کننذ
0
1402/09/04
سوال کننده
قطره آد و یه ویتامین د جدا به خاطر صدادادندمقصل هاش دکتر داد
و شربت فاموتیدین
و شربت فاموتیدین
0
1402/09/04
پزشک اوما
پدی لاکت 5 قطره صبح و 5 قطره شب بدهید تا تغییرات را ببینیم
0
1402/09/07
سوال کننده

0
1402/09/07
سوال کننده
خیلی ببخشید دکتر این اسهاله؟
0
1402/09/07
سوال کننده
یا طبیعیه؟
0
1402/09/07
پزشک اوما
سلام جانم
بله، پدی لاکت میدهید؟
بله، پدی لاکت میدهید؟
0
1402/09/08
سوال کننده
راستش نه منتظر شدم شما ببینید اگر قطعی اسهال بود بدم.از امشب میدم
0
1402/09/08
سوال کننده
ببخشید گوششم میکشه و فکر میکنم دندون در میاره از دندونشه.یا از حساسیتشمیتونه باشه؟
0
1402/09/09
پزشک اوما
عزیزم قبلا که گفتم بدهید
در مورد کشیدن گوش لثه ها را چک کنید اگر درحال رویش دندان نیست بهتر است معاینه شود
در مورد کشیدن گوش لثه ها را چک کنید اگر درحال رویش دندان نیست بهتر است معاینه شود
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




