سلام وقت بخیر خانم دکتر و دوستان اونایی
امروز واکسن دوماهگی دخترمو زدن و وزنش 5480بود قطره استامینفون باید چند قطره بدم ؟ و چند ساعت یک بار و اینکه وقتی آبش شروع شد بدم یا از الان بدم بهش بهداشت گفت هر 4ساعت یک بار یازده قطره ولی یه جوری انگار زیاد بی توجه بودن خاستم دقیق ترش بدونم و اینکه گفت مولتی و تامین و آ د هم بده بهش من از کی باید قطره مولتی ویتامین رو شروع کنم ؟
پرسش (1402/06/26):
واکسن دو ماهگی نوزاد
511
53
1402/06/26
سوال کننده
0
1402/06/26
leila ♡
سلام استامینوفن دو برار وزنش باید بدی
0
1402/06/26
leila ♡
۴ساعت یکبار چه تب داشته باشه چه نداشته باشه بده
0
1402/06/26
leila ♡
بهداشت قطره نداد خودش؟
0
1402/06/26
سوال کننده
نه خریدم چند ساعت یه بار کمپرس سر بزارم گفت امروز سرد فردا و پس فردا گرم تا کی ادامه بدم دارو و کمپرس
0
1402/06/26
مهشید .
کمپرس که باید هی بگذاری برداری امروز سرد فردا گرم.
0
1402/06/26
مهشید .
کمپرس ساعتی نیست
0
1402/06/26
مهشید .
دارو هم ۲۴ ساعت بده اگه تب ادامه داشت بکن هر ۶ساعت تا تب قطع بشه
0
1402/06/26
سوال کننده
یعنی یکسره ؟ روش باشه با چه خیس
0
1402/06/26
سوال کننده
گفت هر 4ساعت
0
1402/06/26
مهشید .
یکسره ک نمیشه پاش اذیت میشه
0
1402/06/26
مهشید .
بله دیگه هر ۴ ساعت تا ۱روز روز بعد هر ۶ساعت
0
1402/06/26
مهشید .
کمپرس باید بذاری برداری هر چند دقیقه
0
1402/06/26
سوال کننده
اینارو ب من اصلا نگفت😫🤒
0
1402/06/26
مهشید .
خیس اصلا.یا کیسه یخ توی پارچه بذا
0
1402/06/26
مهشید .
چون معمولا ۱روز تب داره بعد خوب میشه همون هر ۴ساعت تا فردا بدی
0
1402/06/26
سوال کننده
تو اینترنت نوشته خیس باشه احتیاج ب یخ نیست
1
1402/06/26
سیمین زند
نه اصلا نباید خیس باشه
باید خشک باشه حتما
باید خشک باشه حتما
0
1402/06/26
مهشید .
خیسی رو برای سرد شدن میگه یعنی اگه پک یخ ندارید خیس کنید که پارچه یخ باشه
0
1402/06/26
عطی مامان هامین
پسر منم صبح زد واکسن الان پاشو تکون میده ضعف میکنه 🥲🥲🥲🥲
0
1402/06/26
سوال کننده
استامینفون هر چند ساعت میدید چند قطره وزنش چند بود کلا خوابیده دخترم دیگه شیرم نمیخوره خابش سنگین شده
0
1402/06/26
عطی مامان هامین
هر ۴ ساعت وزنش ۵کیلو و ۶۰۰ بود گفتن ۱۱قطره بدم
0
1402/06/26
سوال کننده
بچه من تب نکرده تا الان هم پا شویه دادم هم هر 4ساعت 11 قطره استامینفون وقتی تب نکرده باید قطع کنم استامینفون ؟ تا کی باید تب کنه بچه شما تب نکرد؟
0
1402/06/26
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
وقتتون بخیر ❤️
درست گفته اند باید هر 4 ساعت دوبرابر وزن دلبندتان یعنی همان 11 قطره استامینوفن را بدهید. در روز اول تزریق واکسن با فواصل 3 الی 4 ساعته کمپرس سرد و 24 ساعت بعد از تزریق، هر 4 ساعت کمپرس گرم روی محل تزریق بگذارید.برای کمپرس سرد، گذاشتن حوله خنک خشک به مدت 30 ثانیه کافی است و به هیچ عنوان کمپرس یخ را مستقیم روی محل تزريق قرار ندهید. به علاوه به دمای بدن دلبندتان نظارت داشته باشید و استامینوفن روز اول تزريق هر 4 ساعت داده شده و در صورت تداوم تب در روز بعد، هر 6 ساعت استامينوفن را به فرزندتان بدهید. در مورد مکمل ها نباید همزمان دز یک روز هم مولتی ویتامین هم آد بدهید مبادا چنین کاری کنید جانم، در سن زیر 6 ماه آد کفایت دارد و اگر بنا به دلیلی مثل وزنگیری پایین تصمیم به شروع مولتی ویتامین گرفته شود جایگزین آد میشود
وقتتون بخیر ❤️
درست گفته اند باید هر 4 ساعت دوبرابر وزن دلبندتان یعنی همان 11 قطره استامینوفن را بدهید. در روز اول تزریق واکسن با فواصل 3 الی 4 ساعته کمپرس سرد و 24 ساعت بعد از تزریق، هر 4 ساعت کمپرس گرم روی محل تزریق بگذارید.برای کمپرس سرد، گذاشتن حوله خنک خشک به مدت 30 ثانیه کافی است و به هیچ عنوان کمپرس یخ را مستقیم روی محل تزريق قرار ندهید. به علاوه به دمای بدن دلبندتان نظارت داشته باشید و استامینوفن روز اول تزريق هر 4 ساعت داده شده و در صورت تداوم تب در روز بعد، هر 6 ساعت استامينوفن را به فرزندتان بدهید. در مورد مکمل ها نباید همزمان دز یک روز هم مولتی ویتامین هم آد بدهید مبادا چنین کاری کنید جانم، در سن زیر 6 ماه آد کفایت دارد و اگر بنا به دلیلی مثل وزنگیری پایین تصمیم به شروع مولتی ویتامین گرفته شود جایگزین آد میشود
0
1402/06/26
سوال کننده
من تا تیکه یه گذاشتم تو نایلون چند ثانیه گذاشتم این ایرادی داره ؟
0
1402/06/26
سوال کننده
مشکلی پیش نمیاد اشتباه کردم ؟
خانم دکتر دخترم تب نداره لباس خنک کردم تنش بدنش با آب ولرم و عرق کاسنی شیتم تیم ندارع اگه تب نداشت تا کی ادامه بدم استامینوفن رو ؟
خانم دکتر دخترم تب نداره لباس خنک کردم تنش بدنش با آب ولرم و عرق کاسنی شیتم تیم ندارع اگه تب نداشت تا کی ادامه بدم استامینوفن رو ؟
0
1402/06/27
پزشک اوما
مشکلی ندارد جان دلم بعد این درست انجمن دهید، اگر تب ندارد فواصل را روی 6 ساعت نگه دارید تا ببینیم شرایط چطور پیش می رود و اگر امشب تب نداشت معمولا دیگر فردا نیازی به استامینوفن نخواهد داشت
2
1402/06/27
سوال کننده
ممنونم ازتون 😍🌼🌸
0
1402/06/27
پزشک اوما
خواهش میکنم نازنینم ❤️❤️❤️
0
1402/06/28
سوال کننده
خانم دکتر دخترم امروز صبح تبش شروع شد پا شویه دادیم پایین اومد ولی الآنم حس میکنم پشتش یکمی گرمه هر 4ساعت استامینفون دادم فردا هم باید استامینفون بدم بهش ؟ اگه تب داشت هر 6 ساعت بدم ؟ اگه تب نداشت چی ؟ ادامه بدم ؟ اگه ادامه بدم تا چند روز باید استامینفون بدم و اینکه تب تا چند روز معمولا طول میکشه بخاطر واکسن؟ اگه تا چند روز ادامه داشته باشه خطرناکه ؟
0
1402/06/28
پزشک اوما
عزیزم به صرف حس گرما نباید استامینوفن بدهید درجه حرارت بدن دلبندتان چقدر است ؟
0
1402/06/28
سوال کننده
پیشونیش با این دستگاه 36/7هست فک نکنم درست باشه
0
1402/06/28
سوال کننده

0
1402/06/28
سوال کننده
پشتش چون روش خوابیده فکر کنم گرم تره 37/5
0
1402/06/28
پزشک اوما
عزیزم پشت که مبنای اندازه گیری تب نیست شما باید تب را از محل درست اندازه گیری کنید خب ما هم وقتی دراز میکشیم پشتمان گرمتر است زیر بغل، مقعد. دهان و پیشانی محل چک دما هستند
0
1402/06/28
سوال کننده
زیر بغلش 37
دهان 37
دهان 37
0
1402/06/28
سوال کننده
چند باشه باید دارو بدم
0
1402/06/28
سوال کننده
پیشانی 36/9
0
1402/06/29
پزشک اوما
عزیزم طبیعی است و تب ندارد، متوسط دمای بدن بچه ها بین 36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد است. درجه حرارت بدن با اندازه گیری مقعدی 38 درجه یا بالاتر، دهانی 37.8 و بالاتر و زیر بغلی 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود🌷🌷
0
1402/06/29
سوال کننده
پس دیگه داروش ندم
0
1402/06/29
سوال کننده
ولی هر چی الآنم ب سرش و پشتش دست میزنم آتیشه تا چند روز ادامه داشته باشه خطرناکه
0
1402/06/29
پزشک اوما
عزیزم شیردهی را در فواصل منظم دو ساعته جلو ببرید و لباس بیشتر از حد بر تن دلبندتان نکنید، اگر تب نداشته باشد مشکلی نیست ولی اگر شک به تب دارید مراجعه کنید
0
1402/06/30
سوال کننده
خانم دکتر الان دخترم تبش 38و نیم بود بدنش داغ از تو خواب بیدار شد گریه شدید خطرناکه ؟ بعضی وقتا داره بعضی وقتا نه
0
1402/06/30
سوال کننده
و اینکه یبوست برطرف شده از وقتی واکسن زده و استامینفون میخوره هر شب مدفوع داره دارحالتی ک قبل از این دو سه روز یه بار مدفوع داشت
0
1402/06/30
پزشک اوما
عزیزم اگر تب 38.5 هست باتوجه به مدت زمان گذشته از تزریق واکسن باید مراجعه کنید ، دفع هم تحت تاثیر استامینوفن است
0
1402/06/30
سوال کننده
استامینفون رو ادامه بدم ؟ چند ساعت یک بار آخه پنجشنبه جمعه دکتر نیست
0
1402/06/30
پزشک اوما
عزیزم در بیمارستان ها پزشک هست بله وقتی تب دارد باید استامينوفن بدهید و تب مساله ای نیست که صبر کنید مطب باز شود تب که معطل نمیماند تا مطب باز نشده باعث مشکل نشود، تب دلبندتان طول کشیده و سن او کم است لطفا سهل انگاری نکنید من چندین ساعت قبل گفتم مراجعه کنید
1
1402/06/31
سوال کننده
چشم ممنونم ازتون خدارو شکر الان دیگه ای نداره حتما 🙏
0
1402/06/31
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم و خداروشکر 😘❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




