سلام پزشک مهربون خسته نباشید. پسرم ۲۳ ماهشه و از یکسالگی گفتن کلمه رو شروع کرد و چند ماهه کامل جمله میگه. اما متوجه شدم ک حرف ( ر ) رو نمیتونه تلفظ کنه و میگه ( ل ).
آیا نیازی ب پیگیری و گفتار درمانی داره ؟
مامانا شماهم اگ تجربه مشابه دارین کمکم کنین🌹
پرسش (1402/06/20):
تلفظ کردن حرف (ل) بجای ( ر )
715
94
1402/06/20
سوال کننده
1
1402/06/20
Maryam pormehr
داداش منم بچگیاش به ل ر میگفت
به لیوان میگف ریوان
به لیوان میگف ریوان
1
1402/06/20
Maryam pormehr
به مرور زمان درست میشه قطعا
0
1402/06/20
سوال کننده
این برعکسه مثلا کارنو میگه کالن
2
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
زینب کوچیکه خب هنو
0
1402/06/20
سوال کننده
اخه همه رو درست میگه فقط همین حرفو نمیتونه
0
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
منم ک رو میگفتم ت
تا ۴ ۵ سالگی
تا ۴ ۵ سالگی
0
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
ب زبونش نمیچرخه
0
1402/06/20
masomeh kzm
خواهرزاده منم تا ۴ سالگی اشتباه میگفت کم کم یاد گرفت
اتفاقا خیلیم شیرینه حرف زدنشون😍
اتفاقا خیلیم شیرینه حرف زدنشون😍
0
1402/06/20
سوال کننده
الکی نگران شدم پس؟ پاک کنم تاپیکمو؟
0
1402/06/20
masomeh kzm
فقطم ر و ل اشتباه میگفت
0
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
من ک میگم مهم نیس
هنو کوچیکه این چیزا عادیه همه اشتباه میکنن
ب مرور خوب میشه
هنو کوچیکه این چیزا عادیه همه اشتباه میکنن
ب مرور خوب میشه
0
1402/06/20
سوال کننده
اره من فقط دوس دارم حرف بزنه و کلمه های گنده گنده بگه 😍 ی کلمه رو ده بار تکرار کنه تا جمله ش کامل بشه
0
1402/06/20
سوال کننده
اینم دقیق همینه
1
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
خودت بگو شیش سیخ جگر سیخی شیش هزار ببینم بلدی🤣🤣
1
1402/06/20
masomeh kzm
ادم غش میکنه واسه اینجور حرف زدنشون
0
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
کی بشه دنیز حرف بزنه
0
1402/06/20
masomeh kzm
خواهرزادم میخاست بگه بربری میگفت بلبلی
0
1402/06/20
سوال کننده
خخخخ ن بابا از روشم میخونم اشتباه میگم
0
1402/06/20
زینب قناد
من دختر خواهر هفت سالشه ب ر میگه ل و اصلا نمیتونه دیگه ر رو بگه
0
1402/06/20
زینب قناد
خیلی ب خودش فشار بیاره جوری ر رو میگه ک بازم ل توشه
0
1402/06/20
سمانه ودنیز🌊👶🏻
دنیز میره دستشو میکنه لاکابینتا
ینی گیر کرده
بعد داد میزنه بابا بابا🤣🤣🤣🤣
مهدی میگه چیه بیام نجاتت بدم
سرشو تکون میده ینی اره🤣🤣
ینی گیر کرده
بعد داد میزنه بابا بابا🤣🤣🤣🤣
مهدی میگه چیه بیام نجاتت بدم
سرشو تکون میده ینی اره🤣🤣
0
1402/06/20
سوال کننده
خودت خیلی باهاش حرف بزن . البته خب ی چیز ارثیه من طرف شوهرم ن اما خودمون زود حرف میایم کارنم ب خودمون رفت
0
1402/06/20
زینب قناد
هرچی بخواهرم گفتم ببرش گفتار درمانی گفت خوب میشه ولی نشد
0
1402/06/20
سوال کننده
عه؟ هنوز دلم داشت آروم میگرفتا
0
1402/06/20
سوال کننده
اخ بگردم من
0
1402/06/20
زینب قناد
پسره برادرشوهرمم هشت سالش
سه ساله بود ک من عروسشون شدم گفتم ببرنش نبردن اونم ب ر میگه ل
سه ساله بود ک من عروسشون شدم گفتم ببرنش نبردن اونم ب ر میگه ل
0
1402/06/20
سوال کننده
تا کی ب نظرت وقت هست ک تلفظشو درست کنه. هنوز ی ماه دیگ دوسالش میشه.
0
1402/06/20
زینب قناد
ببین دختر خواهرم تا همین پارسال ب ک میگفت او
مثلا ب کجا میگفت اوجا
ب ش میگفت س
الان همه رو درست شد اوکی شد
ولی ب ر هنوز میگه ل
مثلا ب کجا میگفت اوجا
ب ش میگفت س
الان همه رو درست شد اوکی شد
ولی ب ر هنوز میگه ل
0
1402/06/20
زینب قناد
تا سه سالگی وقت هست
1
1402/06/20
سوال کننده
ب شوهرم میگم میگه ن چیزی نیست خیلی از همسناش هنوز نمیتونن صحبت کنن حتی. بچه انقد قشنگ حرف میزنع تو ایراد میگیری😐
0
1402/06/20
زینب قناد
ولی تا سه سال نتونست حتما ببرش
من دخترم ب س میگه ص ینی زبونش جمع میشه متوجه ایی چی میگم؟ خیلی دارم باش تمرین میکنم از الان
توهم تا سه سالگی خیلی تمرین کن
من دخترم ب س میگه ص ینی زبونش جمع میشه متوجه ایی چی میگم؟ خیلی دارم باش تمرین میکنم از الان
توهم تا سه سالگی خیلی تمرین کن
1
1402/06/20
زینب قناد
اره راستم میگه تا سه سال وقت داره
هنوز برای زبونش سنگینه ولی باش تمرین کن
هنوز برای زبونش سنگینه ولی باش تمرین کن
0
1402/06/20
سوال کننده
اره فهمیدم منظورتو. منم چند روزه هی بهش کلمه هایی رو میگم تکرار کنه ک توش ر هست
0
1402/06/20
زینب قناد
خوده کلمه رو ب تنهایی اول یادش بده بعد برو سراغه جمله
الان براش زوده صبر کن دو سالو سه چهار ماهش بشه بعد
الان براش زوده صبر کن دو سالو سه چهار ماهش بشه بعد
0
1402/06/20
سوال کننده
امتحان میکنم انشالله ک یاد بگیره
2
1402/06/20
خانم گل .
پسر منم ب ک میگفت ت
و ب گ میگفت د
کم کم یاد گرفت ک درست تلفظ کنه
اما پسر عمم ی دختر داره ک 10,11 سالشه و هنوزم اشتباه تلفظ میکنه
تو سن پایین طبیعیه
اما اگه ادامه پیدا کنه نیاز ب پیگیری داره
و ب گ میگفت د
کم کم یاد گرفت ک درست تلفظ کنه
اما پسر عمم ی دختر داره ک 10,11 سالشه و هنوزم اشتباه تلفظ میکنه
تو سن پایین طبیعیه
اما اگه ادامه پیدا کنه نیاز ب پیگیری داره
0
1402/06/20
soheila (مامانِ سپنتا)
زینب خیلی خوبه که جمله میگه سپنتا هنوز جمله نمیگه کامل هم همه چی نمیگه تنها جمله ای که تازگیا یاد گرفته مال منه هست
0
1402/06/20
سوال کننده
سلام خوبی عزیزم؟ سپنتا جونم چکار میکنه؟
0
1402/06/20
سوال کننده
عجله نداشته باش دختر دخترداییم از کارن ۳ ماه بزرگتره فقط مامان و بابا میگه همین
کارن انقد پر حرفه مخ میخوره🤕
کارن انقد پر حرفه مخ میخوره🤕
0
1402/06/20
سوال کننده
من خودم دقت نکرده بودم خواهرم چند روز پیش گفت ک کارن این حرفو نمیتونه بگه وقتی حرف زد و چند تا چیز خودم پرسیدم جواب داد دیدم اره
الان بهش میگم کارن بگو ر میگه نمیخام بگم ل😂
الان بهش میگم کارن بگو ر میگه نمیخام بگم ل😂
0
1402/06/20
سوال کننده
خیلی نگرانم چون شوهرم ازیناس ک بجای نگران شدن و همدلی میگه عیب میذاری رو بچه. خیلی دوس دارم زودتر بفهمم ک میتونه درستشو تلفظ کنه
0
1402/06/20
سوال کننده
سهیلا کارن مال منه رو میگه منمه. 🤣
0
1402/06/20
maryam t.b
من گفتار درمان بردم پسرم رو گفتن تا ۳ سال اگر درست تلفظ اوایی نداشت پیگیری باید کرد
0
1402/06/20
سودابه ۷۴
سلام پسره من خالشو گاله صدامیزد😅به نارنگی میگفت قانی😂
0
1402/06/20
سوال کننده
خب خدارو شکر. هنوز زمان داره
0
1402/06/20
سوال کننده
البته از حق نگذریم شیرین زبونیاشون بخاطر همین اشتباه گفتناشونه
0
1402/06/20
سودابه ۷۴
اره واقعا بانمک میشن آدم دوستداره بچلونتشون.خواهرزاده ۱سالشه ماشین میگیره دستش صدای ننننن درمیاره😂😂
0
1402/06/20
زهرا خ
عزیزم پسر من حرف به جای ر از ل استفاده میکرد
بعد درست شد
نوبت( ش) شد همه ی ش ها رو س تلفظ میکرد
نگران بودم مدرسه میره مشکل پیدا کنه خداروشکر یکی دوماه پیش درست شد😅
بعد درست شد
نوبت( ش) شد همه ی ش ها رو س تلفظ میکرد
نگران بودم مدرسه میره مشکل پیدا کنه خداروشکر یکی دوماه پیش درست شد😅
0
1402/06/20
مهربان ف
پسر منم همینطوره همسن پسر شماست.امیر رو امیل میگه😂
0
1402/06/20
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان گل
زنده باشید ❤️
عزیزم در سنین پایین این موارد رایج بوده و جای نگرانی ندارند ولی برای اینکه در خطای عادی انگاری گیر نکنیم تا یک ماه دیگر فرصت داده و تمرین کنید اگر احساس کردید بهتر نشده صرفا جهت اطمینان با یک گفتار درمان هم مشورت کنید که ببینیم دقیقا تا چه زمانی میتوان فرصت داد❤️
زنده باشید ❤️
عزیزم در سنین پایین این موارد رایج بوده و جای نگرانی ندارند ولی برای اینکه در خطای عادی انگاری گیر نکنیم تا یک ماه دیگر فرصت داده و تمرین کنید اگر احساس کردید بهتر نشده صرفا جهت اطمینان با یک گفتار درمان هم مشورت کنید که ببینیم دقیقا تا چه زمانی میتوان فرصت داد❤️
0
1402/06/20
الهام 👩👦👦
پسر منم تا ۵ سالگی ر ل تلفظ میکرد
0
1402/06/20
سوال کننده
خداروشکر اینا رومیخونم دلگرم میشم
1
1402/06/20
سوال کننده
چقد همه مث همن. باید قبول کنیم مشکل از ر هست😂
1
1402/06/20
سوال کننده
خیلی خیلی ممنون ❤️
0
1402/06/20
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیز مهربانم ❤️🌱❤️
0
1402/06/21
soheila (مامانِ سپنتا)
سلام گلم خوبم ممنون سپنتا هم خوبه شیطونی هاش بیشتر شده .
0
1402/06/21
soheila (مامانِ سپنتا)
آره منم عجله ای ندارم ولی بعضی وقتا از بس إ إ می کنه و چیزی می خواد عصب مخم رد میده😂😂😂
0
1402/06/21
soheila (مامانِ سپنتا)
ای من دورش بگردم 😍😍😍😍 خیلی خیلی ببوسش از طرف من😘😘😘😘
1
1402/06/21
🍃🌵Zahra🌱 .
زینب حرف ر تلفظش سخته تا ۴سالگی جاداره واسه درست تلفظ کردنش
رایانم ب ر میگه ی
رایانم ب ر میگه ی
1
1402/06/21
مامان هانا❤ ☆☆
پسر خاله من خ ب صدای الف میگفت. اصلا نمیتونست خ بگه. بعد درست شد
2
1402/06/21
mary zz
کلا عزیزم نوددرصد بچه ها اخرین حرفی ک یاد میگیرن رهست
ازهمه سختتره
اما بعدا ک یاد گرفتن با غلظت میگن رررر
ازهمه سختتره
اما بعدا ک یاد گرفتن با غلظت میگن رررر
1
1402/06/21
سوال کننده
قربونش بشم پسره و شیطنتاش دیگ
1
1402/06/21
سوال کننده
برای خودشم سخته ک منظورشو برسونه بچه م
1
1402/06/21
سوال کننده
خدا نکنه عزیزم
چشم حتما توهم از طرف من سپنتا رو ماچ ماچی کن حسابی
چشم حتما توهم از طرف من سپنتا رو ماچ ماچی کن حسابی
0
1402/06/21
سوال کننده
اره دیگ ب این نتیجه رسیدم الکی روش زوم نشم.
نمیدونی من برای پاهاش چند تا دکتر بردمش تا راه بیفته. یکم پاهاش خشک بود از زمان تولد شاید من بالای ۱۰ تا دکتر بردم همه میگفتن خوبه باز میبردم ی دکتر دیگ .
از همون زمان شوهرم دیگ هر وقت میگم کارنو برای فلان چیز ببریم دکتر چپ چپ نگام میکنه الان استرس داشتم این ی مشکل باشه اما شوهرم نیاد بریم گفتار درمانی
نمیدونی من برای پاهاش چند تا دکتر بردمش تا راه بیفته. یکم پاهاش خشک بود از زمان تولد شاید من بالای ۱۰ تا دکتر بردم همه میگفتن خوبه باز میبردم ی دکتر دیگ .
از همون زمان شوهرم دیگ هر وقت میگم کارنو برای فلان چیز ببریم دکتر چپ چپ نگام میکنه الان استرس داشتم این ی مشکل باشه اما شوهرم نیاد بریم گفتار درمانی
0
1402/06/21
سوال کننده
الان انقد بهش گفتم بگو ر دیگ وقتی میگم روشو میکنه اونور محلم نمیده😂
0
1402/06/21
سوال کننده
🌹🌹
0
1402/06/21
سودابه ۷۴
اینجوری نگات نمیکنه😒😒😒😅😅😂
1
1402/06/21
سودابه ۷۴
خداحفظش کنه جوجه رو🥰تصورکردم خندم گرفت به حرکتش
1
1402/06/21
🍒𝑴𝒂𝒂𝒉𝒊𝒊𝒊𝒊❄️
نه منم ر رو ل میگفتم تا قبل ۴.۵ سالگی خوب میشه نگران نباش😁
مثلا خیار و میگفتم خیال🥲😂😂😂
مثلا خیار و میگفتم خیال🥲😂😂😂
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




