سلام خانمدکتر عزیز
وقت شما بهخیر
من ۹ شهریور سقط جنین در هفتهی هفتم داشتم متاسفانه.
همون شب به زایشگاه مراجعه کردم، ولی صرفا فشارم رو گرفتن و گفتن ۱۵ هست. بعدش اومدم خونه ولی چون درد وخونریزی همچنان ادامه داشت، دو روز بعدش بهخاطر فشارخون بالا بستری شدم و قرص میزوپروستول هم مصرف میکردم بهصورت زیرزبونی، فشارمم همهش ۱۴ و ۱۵ بود. روز بعدش مرخص شدم، اما امروز بهعلت مبتلای به کرونا، به بیمارستان مراجعه کردم و فشارم ۱۴ بود. خونریزیمم خیلی کمتر شده ولی خب دارم همچنان. خیلی ناراحتم😔 تازه ۲۹سالهم شده، و واقعا برام زوده که فشارخون داشته باشم. البته پدر و مادر و خالهها و...همه متاسفانه فشارخون دارن ولی من تا قبل این سقط نداشتم، الان ده روزه که مبتلا شدم. حالا یه سوال برام پیش اومده...ممکنه این فشارخون بهعلت دو سقط پشت سرهم بوده باشه؟ چون ایویاف انجام دادم هر دوبار، ممکنه خود ایویاف و داروهاو...این عارضه رو به وجود بیارن؟
پرسش (1402/06/18):
فشارخون بالا پس از سقط جنین
1226
9
1402/06/18
سوال کننده
0
1402/06/19
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون عزیزم
وقتتون بخیر 🌸
بابت تجربه تلخی که داشته اید متاسفم و امیدوارم به زودی شادی در انتظارتان باشد ❤️
همچنان در حال دریافت میزوپروستول یا متیل ارگونوین هستید؟
وقتتون بخیر 🌸
بابت تجربه تلخی که داشته اید متاسفم و امیدوارم به زودی شادی در انتظارتان باشد ❤️
همچنان در حال دریافت میزوپروستول یا متیل ارگونوین هستید؟
0
1402/06/19
سوال کننده
ممنون عزیزدلم
نه متاسفانه هیچ قرصی مصرف نمیکنم. تنها روزی دوقرص آهن، و دو عدد داکسی سایکلین.
دکتر قبل بستری برام قرص مترژن نوشت که هشتساعت یهبار مصرف کنم، اما با مصرف اولین قرص، فشارم رفت روی۱۵ و بهعلت همونم بستری شدم.
نه متاسفانه هیچ قرصی مصرف نمیکنم. تنها روزی دوقرص آهن، و دو عدد داکسی سایکلین.
دکتر قبل بستری برام قرص مترژن نوشت که هشتساعت یهبار مصرف کنم، اما با مصرف اولین قرص، فشارم رفت روی۱۵ و بهعلت همونم بستری شدم.
0
1402/06/19
پزشک اوما
عزیزم قبل مترژن فشار چند بوده؟
0
1402/06/19
سوال کننده
قبلش مشکلی نداشتم. البته اینم بگم شبی که سقط کردم و با خونریزی شدید به بیمارستان مراجعه کردم، فشارم ۱۵ بود، گفتن چون درد داری مشکلی نیست. ولی قبل مصرف مترژن فشارمو نگرفتم...فقط اینو میدونم که وقتی مصرف کردم، بعد از حدودا یه ساعت حس کردم سرم خیلی سنگین شده و قلبم سنگینی میکنه. حدس زدم فشارم بالاس، که درست هم بود
0
1402/06/20
پزشک اوما
عزیزم بنابراین غصه نخورید هم مساله دریافت دارو هم کرونا دخیل هستند تحت نظر متخصص داخلی باشید در صورت صلاحدید دارو فعلا برای مدیریت این شرایط بدهند اصلاحات تغذیه ای را انجام دهید معمولا توقع داریم در گذر زمان شرایط بهبود یابد مگر اینکه قبل آن هم فشار بالا رفته باشد و درگیر فشارخون مزمن شده باشید
0
1402/06/20
سوال کننده
چشم عزیزم
ممنونم🌱💚
ممنونم🌱💚
0
1402/06/20
سوال کننده
پس خود سقط جنین مکرر و یا داروهای ایویاف دخیل در فشارخون نیستن، درسته؟
0
1402/06/20
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم ، خود سقط خیر در مورد داروها وابسته به داروهای مصرفی است
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




