اورڗانسیه لطفا بیاین خانم دکتر ومامانای گل الان تب دخترمو گرفتم۳۷/۳بود یعنی تب داره پاراکید بدم بهش؟بعد اگه تبش پایین نیومد چندساعت بعد قطره میتونم شیاف استفاده کنم وچقد از شیاف رو استفاده کنم؟
0
1402/05/31
🤍ننه آرتمیس 🤍
کدوم قسمت بدنش؟؟
0
1402/05/31
🤍ننه آرتمیس 🤍
شیاف هم الان استفاده نکن. الویت با قطره اس. هر ۴ یا ۶ ساعت بستگی به شدت تبش
0
1402/05/31
🤍ننه آرتمیس 🤍
پیاز حلقه کن بزار تو جورابش
0
1402/05/31
سوال کننده
زیربغلشو گرفتم
0
1402/05/31
سوال کننده
ن درکل میگم اگه نیاز شد استفاده کنم؟
0
1402/05/31
S H
۳۸تبه
0
1402/05/31
S H
تا قبل اون نیاز ب دارو نیس
1
1402/05/31
سوال کننده
پس من دادم اخه ی جا دیدم گفته بودن از۳۷/۲ب بالا تبه
1
1402/05/31
مهشید میلانی
بله عزیزم تب داره
دو برابر وزن گل دخترت قطره استامینوفن بده
هر ۴ساعت
مثلاً اگر دخترت ۶ کیلو ِ شما ۱۲ قطره بده
پیاز حلقه کن بذار کف پاش و جوراب بپوشون
دستمال رو با آب گرم خیس و بمال به پاهاش و زیر بغلش
اگر دیدی پایین نیومد برو دکتر یا بیمارستان براش شیاف تجویز میکنن و علت تب رو جویا شو
خانم دکتر اوما گفتن ،تب از ۳۷/۲ شروع میشه زیر بغل
دو برابر وزن گل دخترت قطره استامینوفن بده
هر ۴ساعت
مثلاً اگر دخترت ۶ کیلو ِ شما ۱۲ قطره بده
پیاز حلقه کن بذار کف پاش و جوراب بپوشون
دستمال رو با آب گرم خیس و بمال به پاهاش و زیر بغلش
اگر دیدی پایین نیومد برو دکتر یا بیمارستان براش شیاف تجویز میکنن و علت تب رو جویا شو
خانم دکتر اوما گفتن ،تب از ۳۷/۲ شروع میشه زیر بغل
1
1402/05/31
مهشید میلانی
سلام به روی ماهتون مامان جان
متوسط دمای بدن بچه ها بین 36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد است. درجه حرارت بدن با اندازه گیری مقعدی 38 درجه یا بالاتر، دهانی 37.8 و بالاتر و زیر بغلی 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود، اگر بر این اساس تب دارد استامينوفن را شروع کنید ❤️
متوسط دمای بدن بچه ها بین 36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد است. درجه حرارت بدن با اندازه گیری مقعدی 38 درجه یا بالاتر، دهانی 37.8 و بالاتر و زیر بغلی 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود، اگر بر این اساس تب دارد استامينوفن را شروع کنید ❤️
0
1402/05/31
سوال کننده
یک ساعت پیش دادم بهش الان اومد رو۳۶/۹
0
1402/05/31
مهشید میلانی
خوبه
حالا سعی کن تا سه ساعت دیگه از روش پیاز و دستمال خیس ولرم رو به گرم تب رو کنترل کنی
انشاالله زود بهبود پیدا میکنه
اما لطفاً فردا حتما برم دکتر تا معاینه بشه و علت رو بفهمی
حالا سعی کن تا سه ساعت دیگه از روش پیاز و دستمال خیس ولرم رو به گرم تب رو کنترل کنی
انشاالله زود بهبود پیدا میکنه
اما لطفاً فردا حتما برم دکتر تا معاینه بشه و علت رو بفهمی
0
1402/06/01
سوال کننده
باشه عزیزم مرسی از راهنماییت درکل همیشه بدنش داغه ولی تب نداشته همیشه چک کردم نهایت تا۳۷بوده اصلا مشخص نمیشه تب داره ی ن
1
1402/06/01
سوال کننده
چشم مرسی
0
1402/06/01
مهشید میلانی
خواهش میکنم عزیزم
امشب آگاه باش و مرتب تب دختر گلتُ چک کن
انشاالله تا فردا خوب بشه
لباس نازک تنش کن
هوای خونه رو گرم نگه ندار
مامانم همیشه میگه بچه که تب میکنه لباس قرمز تنش نکن بجاش لباس سفید نخی و خنک بپوشون
امشب آگاه باش و مرتب تب دختر گلتُ چک کن
انشاالله تا فردا خوب بشه
لباس نازک تنش کن
هوای خونه رو گرم نگه ندار
مامانم همیشه میگه بچه که تب میکنه لباس قرمز تنش نکن بجاش لباس سفید نخی و خنک بپوشون
0
1402/06/01
مهشید میلانی
ببخشید اشتباه تایپی داشتم مجبور شدم پاک کنم و اصلاح کنم
1
1402/06/01
تبسم ۰۰۰۰
چقدر خوب و دلسوزانه کمک میکنی. و اطلاعات خوبی میدی.ماهم که بچه نداریم یاد میگیریم.
1
1402/06/01
مهشید میلانی
ترنمِ قشنگم
انشاالله خیلی زود طعم مادر شدن رو بچشی 🙏🌺
منم خیلی از اطلاعات و محبت های دلسوزانه رو از همین مامانای مهربونِ اوما و خانم دکتر عزیز یاد گرفتم و قدردانشون هستم🌸
انشاالله خیلی زود طعم مادر شدن رو بچشی 🙏🌺
منم خیلی از اطلاعات و محبت های دلسوزانه رو از همین مامانای مهربونِ اوما و خانم دکتر عزیز یاد گرفتم و قدردانشون هستم🌸
1
1402/06/01
تبسم ۰۰۰۰
ممنون گلم خدا بچه هاتو حفظ کنه.😍
0
1402/06/01
پزشک اوما
سلام مامان گل
تب خفیف است در این میزان نیازی به شیاف ندارید، با همان قطره تب را کنترل کنید و امشب هوشیارتر باشید چون تب خفیف است پیاز حلقه شده کف پاها را هم امتحان کنید ❤️
تب خفیف است در این میزان نیازی به شیاف ندارید، با همان قطره تب را کنترل کنید و امشب هوشیارتر باشید چون تب خفیف است پیاز حلقه شده کف پاها را هم امتحان کنید ❤️
0
1402/06/01
سوال کننده
ممنونم ولی اگه خدانکرده بالاتر رف میشه از شیاف استفاده کرد وچ اندازه؟
0
1402/06/01
سوال کننده
بعد از چ درجه ای بالاتر باشه نیاز ب استفاده از شیاف میباشد؟
0
1402/06/01
پزشک اوما
بالاتر از 38 جانم، الان حال دلبندتان چطور است ؟
0
1402/06/01
سوال کننده
خداروشکر بعدش نرفته بالا تا۳۷/۱رسیده ولی اکثرا ۳۶/۹بود
0
1402/06/01
سوال کننده
بعد شیاف یکی کامل برای نوزاد زیاد نیس؟
0
1402/06/01
سوال کننده
چندساعت بعد قطره اگه تب پایین نیاد میشه شیاف استفاده کرد؟
0
1402/06/01
سوال کننده
خانم دکتر درسته ک میگن تب سنجای دیجیتالی رو باید نیم درجه اضافه تر درنظر بگیری یا دقیقه همون درجه ای ک نشون میده؟
0
1402/06/01
پزشک اوما
جان دلم بنابراین دلبندتان تب ندارد بی دلیل استامینوفن ندهید ، بابت شیاف قطعا یکی زیاد است وزن دلبندتان چقدر است ؟
در مورد استفاده از دماسنج بستگی به محلی دارد که دماسنج استفاده میشود، زیربغل بله اضافه کنید
در مورد استفاده از دماسنج بستگی به محلی دارد که دماسنج استفاده میشود، زیربغل بله اضافه کنید
0
1402/06/01
سوال کننده
وزنش دوروز پیش۴کیلو بود
0
1402/06/01
سوال کننده
اره زیربغل استفاده کردم خب پس وقتی۳۷/۱باشه اگه نیم درجه اضافه کنم۳۷/۶میشه اونوق تب داره؟
0
1402/06/01
سوال کننده
من کلا سردرگمم اگه اینجوری باشه ک اضافه کنم بازم تب داره
0
1402/06/01
پزشک اوما
در تب بالا باید یک سوم شیاف استفاده کنید ، ولی تب بالا فعلا وجود ندارد، عزیزم مقعدی چک کنید و بگویید
0
1402/06/01
سوال کننده
اهان
0
1402/06/01
سوال کننده
درکل دمای بدن دخترم از همون بدو تولد بالاس تا گرفتم۳۶/۹بوده اکثرا زیربغلی
0
1402/06/01
سوال کننده
ولی اگه اینجوری باشه ک اضافه کنم نیم درجه یعنی همیشه تب داره؟
0
1402/06/02
پزشک اوما
عزیزم مقعدی چک کردید؟
0
1402/06/02
سوال کننده
ن هنوز
0
1402/06/02
پزشک اوما
خب چک کنید که بتوانیم تشخیص دهیم درست اندازه میگیرید یا نه
0
1402/06/03
سوال کننده
خانم دکتر مقعدی گرفتم۳۷/۴بود
0
1402/06/03
پزشک اوما
عزیزم بنابراین دلبندتان تب ندارد ،فواصل شیردهی چه در روز چه در شب هر چند ساعت است ؟
0
1402/06/03
سوال کننده
روزها تا بیداره معمولا هر۲تا۳ساعت شیر میخوره ولی وقتی خوابه هر۴ساعته اکثرا
0
1402/06/03
سوال کننده
مقعدی دیگه اضافه نمیشه نیم درجه؟
0
1402/06/03
سوال کننده
الان یعنی کلا دمای بدن دخترم بالاس؟چون زیربغل تا۳۶/۹یا۳۷هس بیشتر
0
1402/06/04
پزشک اوما
عزیزم برای نوزاد یک ماهه فواصل زیاد است همین مساله هم در گرم بودن دلبندتان تاثیر دارد،، خیر در مقعدی لازم نیست اضافه کنید، چند بار طی 24 ساعت دفع ادرار دارد؟
0
1402/06/04
سوال کننده
نمیدونم ولی ادرارش خوبه زیاده
0
1402/06/04
سوال کننده
هرچند ساعت باید شیر بخوره خانم دکتر؟
0
1402/06/04
پزشک اوما
در سن دلبندتان اصلا نباید بیشتر از دو ساعت شود، چکاپ یک ماهگی توسط متخصص اطفال انجام شده ؟
0
1402/06/04
سوال کننده
بله
0
1402/06/04
سوال کننده
من ک از دکترش پرسیدم گف بچه های شیرخشکی اصولا تا۴ساعت هم گشنشون نمیشه
0
1402/06/04
سوال کننده
دخترم از سه ساعت هم زودتر نمیخوره
0
1402/06/05
پزشک اوما
در منابع معتبر بدلیل احتمال افت قند خون تاکید میشود در سه ماه اول تا حد امکان فواصل بیشتر از دوتا سه ساعت نشود، اگر وزن گیری دلبندتان خوب است جای نگرانی نیست لباس بیشتر از حد تن او نکنید اما اگر وزن گیری مطلوب نبود حتما شیردهی خصوصا با توجه به اینکه حس میکنید بدن گرم است بیشتر شود
1
1402/06/05
سوال کننده
چشم ممنونم از راهنماییتون خانم دکتر عزیز
0
1402/06/05
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا مامان گل دقیق و دوست داشتنی ❤️❤️❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.



568

