سلام پزشک محترم و دوستان اومایی
امروز پسرم واکسن دوماهگی میزنه، میخواستم بپرسم قبلش باید بهش پاراکید بدم یا نه؟
اقدامات بعد واکسن چی هست که بچه کمتر اذیت بشه؟
ممنونم که تجربه تونو در اختیارم میزارین.
پرسش (1402/01/15):
واکسن دو ماهگی نوزاد
450
22
1402/01/15
سوال کننده
0
1402/01/15
Parisa. h
واکسنو که زد بهش هر۴ساعت پاراکید بده
روزاول کمپرس سرد
روز دوم گرم
روزاول کمپرس سرد
روز دوم گرم
1
1402/01/15
Parisa. h
ان شالله که تب نمیکنه ولی باز حواست باشه
1
1402/01/15
بهار راد
قبلش نباید بدی ،بعد زدن واکسن بده ،مرتب دمای بدنشو چک کن ، شبو باید بیدار بمونی چون اکثرا شبا تب میکنن ، زیاد نپوشونش ،ظرف اب ولرم و پارچه نخی هم دم دستت بگذار که اگه ی وقت تب داشت خدایی نکرده هول نشی پاشویه اش کنی .
1
1402/01/15
pari 🙂
اکثرا از عصر تب شروع میکنه میره بالا تا نزدیکای صبح
عرق کاسنی هم باشه بزن ب دست و صورتش بهتره
عرق کاسنی هم باشه بزن ب دست و صورتش بهتره
1
1402/01/15
pari 🙂
همیشه سالم و سلامت باشه گل پسرت
0
1402/01/15
سوال کننده
ممنونم مامان های گل
ان شاءالله بچه هاتون سلامت باشن و عاقبت بخیری شونو ببینید 🌺🌿
ان شاءالله بچه هاتون سلامت باشن و عاقبت بخیری شونو ببینید 🌺🌿
0
1402/01/15
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
احتمالا تا الان واکسن تزریق شده هست همیشه در چنین مواردی سوال خود را روز قبل طرح کنید جانم تا به موقع جواب بگیرید. قبل از تزریق واکسن در هر سنی نباید استامینوفن بدهید.
بعد تزریق برای کاهش درد و تب، در روز اول با فواصل 3 الی 4 ساعته کمپرس سرد و 24 ساعت بعد از تزریق، هر 4 ساعت کمپرس گرم روی محل تزریق بگذارید.برای کمپرس سرد، گذاشتن حوله خنک به مدت 30 ثانیه کافی است و به هیچ عنوان یخ را مستقیم روی محل تزريق قرار ندهید. به علاوه به دمای بدن دلبندتان نظارت داشته باشید و استامینوفن روز اول تزريق هر 4 ساعت داده شده و در صورت تداوم تب در روز بعد، هر 6 ساعت استامينوفن را به فرزندتان بدهید ♥️
احتمالا تا الان واکسن تزریق شده هست همیشه در چنین مواردی سوال خود را روز قبل طرح کنید جانم تا به موقع جواب بگیرید. قبل از تزریق واکسن در هر سنی نباید استامینوفن بدهید.
بعد تزریق برای کاهش درد و تب، در روز اول با فواصل 3 الی 4 ساعته کمپرس سرد و 24 ساعت بعد از تزریق، هر 4 ساعت کمپرس گرم روی محل تزریق بگذارید.برای کمپرس سرد، گذاشتن حوله خنک به مدت 30 ثانیه کافی است و به هیچ عنوان یخ را مستقیم روی محل تزريق قرار ندهید. به علاوه به دمای بدن دلبندتان نظارت داشته باشید و استامینوفن روز اول تزريق هر 4 ساعت داده شده و در صورت تداوم تب در روز بعد، هر 6 ساعت استامينوفن را به فرزندتان بدهید ♥️
0
1402/01/15
سوال کننده
سپاسگزارم
ببخشید من مامان اولی هستم چندتا سوال دارم.
سوال اول) امروز بعد از تزریق واکسن ، بعد از هر بار شیردهی ، شیر رو یا بعد خوردن پاراکید یا موقع آروغ زدن بالا آورده. آیا طبیعیه؟
سوال دوم) اگر احیانا نیاز شد شیاف استامینوفن استفاده کنم ، چه مقدار باید باشه؟ پاراکید قطع بشه؟ با چه فاصله ای از هم استفاده بشن؟ ( وزن نوزاد ۶ کیلوگرم)
سوال سوم) دماسنج چه دمایی رو نشون داد شیاف استفاده کنم؟ به دمای زیر بغل همیشه باید نیم درجه اضافه کنم؟
ببخشید من مامان اولی هستم چندتا سوال دارم.
سوال اول) امروز بعد از تزریق واکسن ، بعد از هر بار شیردهی ، شیر رو یا بعد خوردن پاراکید یا موقع آروغ زدن بالا آورده. آیا طبیعیه؟
سوال دوم) اگر احیانا نیاز شد شیاف استامینوفن استفاده کنم ، چه مقدار باید باشه؟ پاراکید قطع بشه؟ با چه فاصله ای از هم استفاده بشن؟ ( وزن نوزاد ۶ کیلوگرم)
سوال سوم) دماسنج چه دمایی رو نشون داد شیاف استفاده کنم؟ به دمای زیر بغل همیشه باید نیم درجه اضافه کنم؟
0
1402/01/16
پزشک اوما
سلام به مجدد مامان گل دوست داشتنی
بله گاهی این مساله رخ میدهد، همین امشب همسرتان از داروخانه قطره استامینوفن با مارک دیگر را تهیه کنند تا احتمال بالا آوردن دلبندتان به حداقل برسد معمولا با تغییر مارک قطره مصرفی مشکل حل خواهد شد.
در مورد شیاف هر 4 ساعت مجاز هستید کمی بیشتر از نصف یک شیاف استامینوفن 125 اطفال را استفاده کنید اما همزمان نباید قطره بدهید یا قطره یا شیاف استفاده گردد.
نوع دماسنج شما چیست؟
بله گاهی این مساله رخ میدهد، همین امشب همسرتان از داروخانه قطره استامینوفن با مارک دیگر را تهیه کنند تا احتمال بالا آوردن دلبندتان به حداقل برسد معمولا با تغییر مارک قطره مصرفی مشکل حل خواهد شد.
در مورد شیاف هر 4 ساعت مجاز هستید کمی بیشتر از نصف یک شیاف استامینوفن 125 اطفال را استفاده کنید اما همزمان نباید قطره بدهید یا قطره یا شیاف استفاده گردد.
نوع دماسنج شما چیست؟
0
1402/01/16
سوال کننده
ممنونم از شما
دماسنج دیجیتالی مارک چیکو
دماسنج دیجیتالی مارک چیکو
0
1402/01/16
سوال کننده

1
1402/01/16
پزشک اوما
عزیزم دمای بیشتر از 37.2 در روش اندازه گیری زیر بغل تب محسوب میشود 💜
0
1402/01/16
سوال کننده
ممنونم
یعنی هر وقت دماسنج این عدد رو نشون داد تب محسوب میشه؟
یعنی هر وقت دماسنج این عدد رو نشون داد تب محسوب میشه؟
0
1402/01/16
پزشک اوما
بیشتر از این درجه حرارت تب محسوب میشود
0
1402/01/16
سوال کننده
ممنونم
0
1402/01/16
سوال کننده
سوالم این هست که اگر دمای دماسنج بعلاوه نیم درجه ۳۷.۲ شد تب هست، یا دمای دماسنج ۳۷.۲ را نشان داد؟
0
1402/01/16
پزشک اوما
عزیزم در مشاوره ای که من با همکاران متخصص اطفال داشتم بیان داشتند به دمای دماسنج زیر بغل باید نیم درجه اضافه کنید اما شما هم حتما نظر متخصص اطفال دلبندتان را جویا شوید 💜
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




