سلام پزشک اوما ممنون میشم منو راهنمایی کنید . من از هفته ۲۴ بارداری به دلیل خونرسانی ضعیف شبی دوتا اسپرین میخورم و امپول انوکساپارین ۴۰۰۰ میزنم . خیلیا میگن خطر خونریزی و مرگ هنگام زایمان هست . امشب صورتم زخم شد خیلی خون اومد . به نظرتون نیاز نیس کم کنم تعداد قرص ؟ از خطرش خیلی میترسم .
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
نه اصلا خطر نداره منم میخورم از روز اول
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
قبل زایمان برات قطع میکنه
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
من دوشنبه میخوام سرکلاژ بشم گفته ۵روز آسپرین نخور ی شب قبل انوکسا رو نزن بعدش دوباره شروع میشه
0
1401/11/08
سوال کننده
چند روز قبل زایمان . اخه من تو خطر زلیمان زودرس هم هستم . اگر اورژانسی بستری بشم و فرصت قطع کردن نداشته باشم چی
0
1401/11/08
سوال کننده
شما هم دوتا اسپرین میخوری و امپول هم میزنی ؟
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
منم همینطور هستم ولی نفعی که به بچه داره زیاده
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
بله فقط یکی آسپرین میخورم
0
1401/11/08
سوال کننده
سرکلاژ یعنی چی عزیزم ؟
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
جفتم پایینه میخواد دهانه رحمو بدوزه که احتمال زایمان زودرس کمتر بشه
0
1401/11/08
سوال کننده
انشالله به سلامتی عزیزم
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
سلامت باشی
0
1401/11/08
فاطمه دواتخواه
من تا روزی که سزارین شدم استفاده کردم
0
1401/11/08
🤱فرزانه خانم🤱
انشالله همه این دوران پر خطر و راحت سپری کنیم
0
1401/11/08
سوال کننده
روز قبلش قطع نکردی ؟ چندتا میخوردی . امپول هم میزدی ؟
0
1401/11/08
فاطمه دواتخواه
نه. یه دونه اسپرین با انوکسا ۴۰۰۰
0
1401/11/08
سوال کننده
دوتا اسپرین به نظرم زیاده . من وزنم ۸۵ بخاطر وزنه که میدن ؟
0
1401/11/08
سوال کننده
از طرفی من شنیدم موقع زایمان یه امپولی میزنن واسه اینکه جلوی خونریزی رو بگیرن . شما هم شنیدین ؟
0
1401/11/08
سوال کننده
دوستان من همیشه تو مطب فشارم ۱۰ بوده . الان چند وقته میشه ۱۴ به نطرتون باید چکار کنم اینجور مواقع که بیاد پایین
0
1401/11/08
سوال کننده
الان فشارمو گرفتم خودم انگار ۱۴ بود
0
1401/11/08
🤍ننه آرتمیس 🤍
فکر نکنم انوکساپارین یا آسپیرین باعث خونریزی شدید بشه. فقط میگن چند ساعت قبل از زایمان مصرف نشه
0
1401/11/08
fatemeh 👨👩👧👦
نگران نباش منم خوردم اسپرین هفته ۳۶ قطع میشه انوکسان دو روز ب زایمان
0
1401/11/08
فاطمه دواتخواه
من وزنم موقع زایمان ۹۴ بود. تشخیص دکترته .
0
1401/11/08
💛 🅉🄰🅁🄸 💛
عزیزم منم همین شرایطو داشتم خطر زایمان زودرس داشتم پلاکتم پایین بود دکترم گفت توو اگه سز بشی میری تو کما
الان سر و مر و گنده دارم اقدام میکنم برا دومی😂
الان سر و مر و گنده دارم اقدام میکنم برا دومی😂
0
1401/11/08
فاطمه دواتخواه
زیادی حساسی. دکترت کارش رو بلده نگران نباش
0
1401/11/08
فرزانه 🌸
منم تا موقع زایمان استفاده کردم
0
1401/11/09
پزشک اوما
سلام مامان جان به روی قشنگتون
خیلی ها یعنی چه کسی؟ این خیلی ها مدرک معتبر پزشکی دارند یا بر شرایط شما اشراف دارند؟ این خیلی ها مسئولیت چند مادر باردار را بر عهده داشته اند و زایمان او را انجام داده اند؟ این خیلی ها تعهد کتبی میدهند که اگر به حرف آن ها عمل کردید و خدای نکرده جنین از دست رفت، خسارت بدهند؟
لطفا بر مبنای حرف این و آن درمان خود را تغییر ندهید، دوز تجویزی ایمن است و قبل زایمان هم در زمان مناسب درمان متوقف میشود، فقط چون خونریزی داشتید یک آزمایش برای ارزیابی سطح فاکتورهای انعقادی در اسرع وقت انجام دهید و بابت فشار خون همین امروز مراجعه کنید کنترل شود اگر بالا باشد درمان فوری لازم است جانم فشار خون بالا در بارداری از فوریت های پزشکی است و. موردی نیست که با صبوری حل شود جدی بگیرید 🌷
خیلی ها یعنی چه کسی؟ این خیلی ها مدرک معتبر پزشکی دارند یا بر شرایط شما اشراف دارند؟ این خیلی ها مسئولیت چند مادر باردار را بر عهده داشته اند و زایمان او را انجام داده اند؟ این خیلی ها تعهد کتبی میدهند که اگر به حرف آن ها عمل کردید و خدای نکرده جنین از دست رفت، خسارت بدهند؟
لطفا بر مبنای حرف این و آن درمان خود را تغییر ندهید، دوز تجویزی ایمن است و قبل زایمان هم در زمان مناسب درمان متوقف میشود، فقط چون خونریزی داشتید یک آزمایش برای ارزیابی سطح فاکتورهای انعقادی در اسرع وقت انجام دهید و بابت فشار خون همین امروز مراجعه کنید کنترل شود اگر بالا باشد درمان فوری لازم است جانم فشار خون بالا در بارداری از فوریت های پزشکی است و. موردی نیست که با صبوری حل شود جدی بگیرید 🌷
0
1401/11/09
سوال کننده
سلام پزشک اوما . بله چشم. امروز رفتم برای nst ضربان قلب بالا بود میخواستن منو بستری کنند که دوباره nst گرفتن خوب بود . فشارم گرفتن ۱۱ بود . برام سونو معمولی نوشتن امروز انجام بدم . ازمایش انعقاد خون هم برام نوشتن . دکتر برای ضربان قلب که بالا بود از ظهر استرس دادم . برای چی اتفاق میوفته؟
0
1401/11/09
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا گل من ❤️ضربان قلب جنین بالا بود؟
0
1401/11/10
سوال کننده
بله نزدیک ۱۷۰
0
1401/11/10
پزشک اوما
تست nst را فردا تکرار کنید و سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل انجام دهید تا اطلاعات دقیق تری نسبت به شرایط شما داشته باشیم
0
1401/11/11
سوال کننده
چشم دکتر جانامرو
0
1401/11/11
سوال کننده
امروز نوبت سونو داپلر دارم
0
1401/11/11
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا مامان گل ، حتما انجام دهید ❤️
0
1401/11/12
سوال کننده
سونو انجام دادم . وزن ۹۴۰ . مایع دور جنین هم خداروشکر افزایش پیدا کرد شد ۱۲ . اما هنوز مقاومت رحمی و نافی دارم
0
1401/11/12
Bahar A
سلام عزیزم مشکل شما هم مقاومت شریانه؟
0
1401/11/12
سوال کننده
بله
0
1401/11/12
Bahar A
عزیزم شما مشکلتون چی بود؟بارداریتون تاچندهفته ادامه پیداکرد؟
0
1401/11/12
Bahar A
شریان رحمی یا نافی؟
0
1401/11/12
سوال کننده
اولش رحمی بود . الان نافی هم هست
0
1401/11/12
Bahar A
منم مشکل شما رو دارم دیروز سونو داپلر دادم
0
1401/11/12
Bahar A
از دیروز انقدر استرس کشیدم فشارم رفت رو ۱۶
0
1401/11/12
سوال کننده
استرس نداشته باش عزیزم . مشکل شما چی بود که داپلر دادی
0
1401/11/12
Bahar A
مقاومت شریان نافی گفت سایز دور شکمش دوهفته کمتره
0
1401/11/12
Bahar A
دوباره یکشنبه باید برم سونو بدم
0
1401/11/12
Bahar A
میشه بپرسم دکتر شما چی بهتون گفت؟
0
1401/11/12
Bahar A
ولی بهم امپول نداده فقط شبی یکی و نیم اسپرین
0
1401/11/12
سوال کننده
شرایط ها باهم فرق میکنه . منم از هفته ۱۸ شبی دوتا اسپرین میخوردم . از هفته ۲۶ امپول انوکساپارین ۴۰۰۰ تزریق میکنم . سمت چپ استراحت بیشتری دارم مایعات بیشتر میخورم . دکتر فعلا همینارو گفتن انجام بدم . و تحت نظر باشم
0
1401/11/12
Bahar A
گفته هرهفته باید چک بشه اگه خدای نکرده بهترنشه باید بستری بشی
0
1401/11/12
Bahar A

0
1401/11/12
Bahar A
فقط این و داد گفت خیلی خوبه
0
1401/11/12
سوال کننده
من نشنیدم چنین چیزی . هر چی دکتر گفت انجام بده حتما به نعفته
0
1401/11/12
سوال کننده

پزشک اوما ممنون میشم نظرتونو بگید
0
1401/11/12
پزشک اوما
جان دلم چه مکمل هایی مصرف میکنید ؟
0
1401/11/12
سوال کننده
مولتی ویتامین پریناتال
ویتامین دی ۱۰۰۰
کلسیم
قرص اهن
امگاسه
اسپرین ۸۰ دوتا
و آمپول آنوکساپارین ۴۰۰۰
کلا این داروها دکتر جان
ویتامین دی ۱۰۰۰
کلسیم
قرص اهن
امگاسه
اسپرین ۸۰ دوتا
و آمپول آنوکساپارین ۴۰۰۰
کلا این داروها دکتر جان
0
1401/11/12
سوال کننده

ممنون میشم این آزمایش هم ببینید . فکر میکنم برای انعقاد خون و کمخونی باشه .
0
1401/11/13
پزشک اوما
در هنگام انجام آزمایش بیمار بودید ؟
0
1401/11/13
پزشک اوما
عزیزم در سونوگرافی شواهد مقاومت عروقی مشهود است و این نشان میدهد جدای از مصرف داروها به. صورت منظم طبق صحبت قبلیمان باید دقیق تر تحت نظر پزشک باشید همچنین باتوجه به وزن دلبندتان که باید بهتر شود، این نکات را رعایت کنید :
1. به پهلوی چپ بیشتر دراز بکشید.
2. مایعات بیشتر بخورید.
3. انواع گوشت ها از گوشت قرمز گرفته تا گوشت سفید را به شکل کبابی در برنامه غذایی خود قرار دهید.
4. برای دوبار در هفته ماهی از انواع کم جیوه مانند قزل آلا بخورید.
5. انواع حبوبات، به ویژه لوبیا و عدس را بیشتر مصرف کنید.
6. روزانه قارچ کبابی بخورید.
7. آجیل خام و انواع مغزیجاتی که خام هستند همچون مغز تخمه را به صورت روزانه مصرف کنید.
8. روزی یک عدد تخم مرغ بخورید.
9. موز بیشتر مصرف کنید اما مراقب سطح قند خون باشید.
10.در صورت صلاحدید پزشک و در صورتی که سطح قند خون بالا نباشد، مکمل لیدی میل نیز را شروع کرده و از آن در طی بارداری خود استفاده کنید. اگر لیدی میل یافت نشد، پودر مکمل غذایی ترومام تروویتال را شروع کنید، پودر پروتئین اینترامیل هم در صورت موافقت پزشکتان گزینه خوبی است ❤️
1. به پهلوی چپ بیشتر دراز بکشید.
2. مایعات بیشتر بخورید.
3. انواع گوشت ها از گوشت قرمز گرفته تا گوشت سفید را به شکل کبابی در برنامه غذایی خود قرار دهید.
4. برای دوبار در هفته ماهی از انواع کم جیوه مانند قزل آلا بخورید.
5. انواع حبوبات، به ویژه لوبیا و عدس را بیشتر مصرف کنید.
6. روزانه قارچ کبابی بخورید.
7. آجیل خام و انواع مغزیجاتی که خام هستند همچون مغز تخمه را به صورت روزانه مصرف کنید.
8. روزی یک عدد تخم مرغ بخورید.
9. موز بیشتر مصرف کنید اما مراقب سطح قند خون باشید.
10.در صورت صلاحدید پزشک و در صورتی که سطح قند خون بالا نباشد، مکمل لیدی میل نیز را شروع کرده و از آن در طی بارداری خود استفاده کنید. اگر لیدی میل یافت نشد، پودر مکمل غذایی ترومام تروویتال را شروع کنید، پودر پروتئین اینترامیل هم در صورت موافقت پزشکتان گزینه خوبی است ❤️
0
1401/11/13
سوال کننده
خیر چطور ؟ منظورتون رو متوجه نشدم دکتر جان
0
1401/11/13
سوال کننده
چشم حتما
0
1401/11/13
سوال کننده
سوال دیگه ای داشتم . فردا میتونم واکسن کزاز بزنم ؟ قبل و بعدش باید چیزی رو رعایت کنم ؟ تداخلی با داروهام نداره ؟
0
1401/11/13
پزشک اوما
عزیزدلم بدلیل بالا بودن سطح گلبول های سفید پرسیدم اگر تب یا درد. یا مشکلات ادراری نداشتید علت احتمالا خود بارداری است و فاکتورهای انعقادی هم مشکلی ندارند.
واکسن کزاز هم بله میتوانید تزریق کنید مشکلی ندارد در مرکز بهداشت صرفا نام داروهای مصرفی را متذکر شوید 🌹
واکسن کزاز هم بله میتوانید تزریق کنید مشکلی ندارد در مرکز بهداشت صرفا نام داروهای مصرفی را متذکر شوید 🌹
1
1401/11/13
سوال کننده
چشم خیلی ممنونم بابت توضیحاتتون 🌹❤
0
1401/11/13
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا عزیزجانم و خواهش میکنم 🌹💖🌹
0
1401/11/13
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.



1176

