سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر
جواب آزمایش غربالگری اول خواهرم اومده و متاسفانه ریسک متوسط سندرم دان داره بنظرتون چقدر جای نگرانی وجود داره؟
میتونه بخاطر سنش یا فامیل بودنش با شوهرش باشه؟ خیلی نگرانیم
بهترین زمان انجام سلفری کی هست؟
پرسش (1401/11/02):
تفسیر آزمایش غربالگری اول
491
21
1401/11/02
سوال کننده
0
1401/11/02
سوال کننده

خانم دکتر بجز این مورد سندرم دان مشکل دیگه ای وجود نداره؟ اینم بگم ک خواهر من اسفند ماه 38 سالشون میشه و تو این ازمایش سنشونو بیشتر زدن
0
1401/11/02
سوال کننده

ببخشید خانم دکتر این چی هست؟
0
1401/11/02
سوال کننده

اینم سونو
0
1401/11/03
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون عزیزم
عزیزم بله عواملی همچون سن دخیل هستند اما قطعا خودتان به خوبی می دانید وقتی ریسک منفی نباشد باید بررسی های تکمیلی انجام شوند تا خیالمان از هر جهت راحت شده و مطمئن شویم که جنین کاملا سالم است. باتوجه به ریسک نهایی که حد وسط است، بررسی تکمیلی ارجح سل فری دی ان ای با همان nipt است و من جایگزینی آن با غربالگری مرحله دوم را پیشنهاد نمیکنم. به جز ریسک سندروم داون ، مابقی ریسک ها برای تریزومی 13 و 18 منفی است نگران نباشید. سطح مارکرهای بیوشیمیایی هم طبیعی است و مشکلی ندارد.
در برگه دوم که پرسیدید، نوشته شده نتیجه غربالگری پیوست شده که همان برگه اول هست💗
عزیزم بله عواملی همچون سن دخیل هستند اما قطعا خودتان به خوبی می دانید وقتی ریسک منفی نباشد باید بررسی های تکمیلی انجام شوند تا خیالمان از هر جهت راحت شده و مطمئن شویم که جنین کاملا سالم است. باتوجه به ریسک نهایی که حد وسط است، بررسی تکمیلی ارجح سل فری دی ان ای با همان nipt است و من جایگزینی آن با غربالگری مرحله دوم را پیشنهاد نمیکنم. به جز ریسک سندروم داون ، مابقی ریسک ها برای تریزومی 13 و 18 منفی است نگران نباشید. سطح مارکرهای بیوشیمیایی هم طبیعی است و مشکلی ندارد.
در برگه دوم که پرسیدید، نوشته شده نتیجه غربالگری پیوست شده که همان برگه اول هست💗
0
1401/11/03
پزشک اوما
سل فری دی ان ای از هفته دهم به بعد قابل انجام هست الان میتوانند انجام دهند و. اصلا هم نگران نباشید این شرایط به معنای لزوما بیمار بودن جنین نیست و فقط لزوم بررسی دقیق تر را مطرح میکند 💗
0
1401/11/03
سوال کننده
خیلی ممنون خانم دکتر از توضیحاتتون
بله حتما سلفری انجام میدن
اما راستش دکتر خواهرم بهشون گفته آمینو سنتز انجام بده خواهرم خیلی ترسیده میگه حتما مشکل خیلی جدیه ک دکتر اینو گفته ( البته خودش گفته میشه سلفری بدم دکتر هم موافقت کرده)
از دیروز ک جواب ازمایشش اومده اینقد گریه میکنه هممون ناراحتیم
با توجه ب تجربه تلخی هم ک داشته استرسش بیشتره
میخواستم بدونم چقدر امکان داره خدایی نکرده جواب سلفریش هم مشکل داشته باشه؟
بله حتما سلفری انجام میدن
اما راستش دکتر خواهرم بهشون گفته آمینو سنتز انجام بده خواهرم خیلی ترسیده میگه حتما مشکل خیلی جدیه ک دکتر اینو گفته ( البته خودش گفته میشه سلفری بدم دکتر هم موافقت کرده)
از دیروز ک جواب ازمایشش اومده اینقد گریه میکنه هممون ناراحتیم
با توجه ب تجربه تلخی هم ک داشته استرسش بیشتره
میخواستم بدونم چقدر امکان داره خدایی نکرده جواب سلفریش هم مشکل داشته باشه؟
0
1401/11/03
سوال کننده
راستی خانم دکتر
دکترش بهش اسپرین داده این ب جواب ازمایشش مربوطه؟
دکترش بهش اسپرین داده این ب جواب ازمایشش مربوطه؟
0
1401/11/03
پزشک اوما
عزیزکم چه تجربه تلخی داشته اند؟
0
1401/11/03
سوال کننده
خانم دکتر 6 سال پیش بچه دو روزه شو از دست داد ( سونو ها و ازمایشات بارداریش همه خوب بود اما وقتی بچه دنیا اومد گفتن قلبش مشکل داره مثل اینکه ی سوراخ تو قلبش بوده ک موقع تولد بسته نشده و همین منجر ب فوتش شد😔)
البته اینم گفتن ک همین مشکل قلبی باعث نارس بودن ریه هم شده بوده
البته اینم گفتن ک همین مشکل قلبی باعث نارس بودن ریه هم شده بوده
0
1401/11/03
پزشک اوما
عزیزم متاسفم ، آن زمان بررسی ژنی برای نوزاد انجام نشد؟
0
1401/11/03
سوال کننده
خانم دکتر ببخشید من دیر جواب میدم
سرعت اوما خیلی پایین اومده یا تاپیکا باز نمیشه یا اگه باز بشه کلی طول میکشه
والا خانم دکتر تنها چیزی ک من میدونستم و خواهرم میگه همین بوده فک نمیکنم بررسی کاملی انجام شده باشه
متاسفانه اون موقع اینقدر هممون ناراحت و داغدار بودیم ک کسی تو این فکرا نبوده ک بگن بچه رو بدن برا بررسی دقیقتر
یعنی شما فک میکنید بازم ممکنه این مشکل تکرار بشه؟ 😔
سرعت اوما خیلی پایین اومده یا تاپیکا باز نمیشه یا اگه باز بشه کلی طول میکشه
والا خانم دکتر تنها چیزی ک من میدونستم و خواهرم میگه همین بوده فک نمیکنم بررسی کاملی انجام شده باشه
متاسفانه اون موقع اینقدر هممون ناراحت و داغدار بودیم ک کسی تو این فکرا نبوده ک بگن بچه رو بدن برا بررسی دقیقتر
یعنی شما فک میکنید بازم ممکنه این مشکل تکرار بشه؟ 😔
0
1401/11/04
پزشک اوما
فدای سرتون خانم گل نازنین ❤️این شرایط برای من هم وجود دارد و از صمیم قلب عذرخواهی میکنم 🌷🌷
عزیزم انشالله اگر پای مشکلات ژنتیکی در میان نباشد احتمال تکرار بعید هست اما باتوجه به این مساله آمنیوسنتز گزینه ارجح تر و خیلی دقیق تری است، اکوکاردیوگرافی قلب هم قطعا انجام شود، من توصیه میکنم با یک پریناتولوژیست مشورت کرده و طبق نظر ایشان جلو بروند 💖💖
عزیزم انشالله اگر پای مشکلات ژنتیکی در میان نباشد احتمال تکرار بعید هست اما باتوجه به این مساله آمنیوسنتز گزینه ارجح تر و خیلی دقیق تری است، اکوکاردیوگرافی قلب هم قطعا انجام شود، من توصیه میکنم با یک پریناتولوژیست مشورت کرده و طبق نظر ایشان جلو بروند 💖💖
0
1401/11/04
سوال کننده
نفرمایید خانم دکتر این چ حرفیه
همین ک پاسخگوی سوالاتمون هستید یک دنیا ممنون 😘💞
انشالله
والا ما تو کل فامیلمون حتی یک نفر هم همچین مشکلی نداشته
ن مشکل قلبی ن بیماری سندرم دان
بعد خواهرم ی دختر سالم 13 ساله هم داره
اکو قلب ک حتما انجام میدن
ولی خانم دکتر مگه تو امینوسنتز مشکلات قلبی هم مشخص میشه؟
خواهرم بشدت ادم استرسی هست و چون امینوسنتز ی روش تهاجمیه خیلی میترسه برا انجامش
قراره فردا سلفری بده
یعنی سلفری فایده نداره؟
از دیروز ی چشمش اشکه ی چشمش خون نمیدونم چیکار کنم😔
همین ک پاسخگوی سوالاتمون هستید یک دنیا ممنون 😘💞
انشالله
والا ما تو کل فامیلمون حتی یک نفر هم همچین مشکلی نداشته
ن مشکل قلبی ن بیماری سندرم دان
بعد خواهرم ی دختر سالم 13 ساله هم داره
اکو قلب ک حتما انجام میدن
ولی خانم دکتر مگه تو امینوسنتز مشکلات قلبی هم مشخص میشه؟
خواهرم بشدت ادم استرسی هست و چون امینوسنتز ی روش تهاجمیه خیلی میترسه برا انجامش
قراره فردا سلفری بده
یعنی سلفری فایده نداره؟
از دیروز ی چشمش اشکه ی چشمش خون نمیدونم چیکار کنم😔
0
1401/11/04
پزشک اوما
فدای سرتون خانم گل نازنین ❤️این شرایط برای من هم وجود دارد و از صمیم قلب عذرخواهی میکنم 🌷🌷
عزیزم انشالله اگر پای مشکلات ژنتیکی در میان نباشد احتمال تکرار بعید هست اما باتوجه به این مساله آمنیوسنتز گزینه ارجح تر و خیلی دقیق تری است، اکوکاردیوگرافی قلب هم قطعا انجام شود، من توصیه میکنم با یک پریناتولوژیست مشورت کرده و طبق نظر ایشان جلو بروند 💖💖
عزیزم انشالله اگر پای مشکلات ژنتیکی در میان نباشد احتمال تکرار بعید هست اما باتوجه به این مساله آمنیوسنتز گزینه ارجح تر و خیلی دقیق تری است، اکوکاردیوگرافی قلب هم قطعا انجام شود، من توصیه میکنم با یک پریناتولوژیست مشورت کرده و طبق نظر ایشان جلو بروند 💖💖
0
1401/11/04
سوال کننده
خانم دکتر بابام میگه گفتن نصف ریه اش هم مشکل داشته
مشکل ریه تو سونو معلوم میشه؟
چیکار باید بکنه؟
مشکل ریه تو سونو معلوم میشه؟
چیکار باید بکنه؟
0
1401/11/04
سوال کننده
خواهرم میگه اونموقع عکس ریه شو ک نشون میدادن میگفتن نگاه ی طرفش سفیده
انگار تو موعد دقیق هم زایمان نکرده و زایمان زودرس هم بوده
یعنی ماه نه بوده اما فک کنم دو هفته ای زودتر زایمان کرده
امپول ریه هم نزده بوده
انگار تو موعد دقیق هم زایمان نکرده و زایمان زودرس هم بوده
یعنی ماه نه بوده اما فک کنم دو هفته ای زودتر زایمان کرده
امپول ریه هم نزده بوده
0
1401/11/04
پزشک اوما
بله عزیزم در سونوگرافی آنومالی اسکن مشخص میشود هم در هفته 18 هم در هفته 24 سونوگرافی آنومالی اسکن انجام شود و این بار در طی بارداری بتامتازون حتما تزریق گردد 🌷
1
1401/11/05
سوال کننده
خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون❤
0
1401/11/05
پزشک اوما
خواهش میکنم خانم گل دوست داشتنی نگران نباشید و به خدا توکل داشته باشید. خواهر محترمتان هم حتما تحت نظر پریناتولوژیست باشند اميدوارم که خدا پشت و پناهشان باشد💕💕
0
1401/11/05
پزشک اوما
stk: |~|11|~|107_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




