با سلام و عرض ادب
پسر من تازه سه ماهش شده و 4روزه که سرماخورده
رفلاکس و نفخ هم داره که با تجویز پزشک دایمتیکون مصرف میکنه اما فقط نفخش بهتر شده و رفلاکس به قوت خودش باقیش
حال سئوال بنده راجع ب سرماخوردگیش هست ک کلا بینیش کیپ شده و سرفه میکنه و تب نداره،اشتهاش مثل سابق ،یکم لجباز تر شده
دو شب پیش بردم دکتر فقط سدیم کلراید دادن گفتن گلوش فقط قرمز شده ،اما الان میبینم سرفه هاش بیشتر شده،میتونم قطره پلارژین بدم یا خیر؟با توجه به شیوع سرما دیگه نمیخوام ببرمش دکتر ،اگر داروی خاصی میتونم بدون تجویز دکتر بهش بدم بفرمایید،سپاسگزارم
پرسش (1401/10/16):
سرماخوردگی نوزاد سه ماهه
455
42
1401/10/16
سوال کننده
1
1401/10/16
مهدیس مامان راستین
سلام عزیزم دکتر پسر من گفت بهتره به بچه زیر یک سال پلارژین داده نشه ولی اگه خیلی اذیت میشه مسأله ای نداره و چون پسر من سرفه میکرد و خلط داشت براش آزیترومایسین نوشت
0
1401/10/16
سوال کننده
ممنون گلم ♥️🌹🙏
0
1401/10/16
Parisa. h
قطره پلارژین برای زیر یک سال هستش دیگه
0
1401/10/16
Parisa. h
قطره پلارژین خیلی خوبه ولی نمیدونم برای بچه هایی ک رفلاکس دارن اوکی هست یا نه
0
1401/10/17
مهدیس مامان راستین
دکتر من گفت توصیه شده که داروی سرماخوردگی به زیر یک سال داده نشه پلارژین هم سرماخوردگیه
0
1401/10/17
سوال کننده
پسرم امروز بی اشتهاس و سرفه هاش بیشتر شده ،توو خواب بهش شیر دادم تا بلندش کردم بالا آورد ،از دیشب بهش قطره پلارژین دادم ولی انگار سرفه هاش بیشتر شده و گریه زیاد میکنه که من ترسیدم جاییش درد بکنه بهش یه بار استامینوفن دادم ،دکتر خودش هم ک سه چهار روز پیش بردم گفت اگه تا یه هفته خوب نشد آنتی بیوتیک میدم ،اما من الان طاقت ندارم بچم درد بکشه , آیا راهکاری هست زودتر خوب شه
1
1401/10/17
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان گل
بله قطره پلارژین را شروع کنید ،و باتوجه به سن دلبندتان و اینکه مشکل شدت یافته حتما مراجعه کنید نیازی به صبر نیست 🌹
بله قطره پلارژین را شروع کنید ،و باتوجه به سن دلبندتان و اینکه مشکل شدت یافته حتما مراجعه کنید نیازی به صبر نیست 🌹
0
1401/10/17
سوال کننده
الان دیگ شیرش را میخوره و خوش اخلاق شده،فقط سرفه و گرفتگی بینی به قوت خودش باقیه
تب نداره
تب نداره
1
1401/10/17
پزشک اوما
خداروشکر عزیزم ،پس پلارژین را ادامه دهید اگر بهتر نشد میتوانید برای سرفه ایورامی بدهید و اگر باز هم بهتز نشد مراجعه کنید 💜
0
1401/10/17
سوال کننده
سپاسگزارم🌹♥️
0
1401/10/17
سوال کننده
آیورامی را هر چند ساعت و چه مقدار بدم؟برای رفلاکس ضرر نداره؟همزمان با پلارژین بدم ؟مقدار پلارژین هم لطفا بفرمایید
1
1401/10/17
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل ، پلارژین را میتوان هر 8 ساعت نیم سی سی داد، دقیقا همزمان با پلارژین ندهید فاصله زمانی بگذارید، ایورامی هر 12 ساعت فعلا 1 سی سی بدهید و مشکلی برای رفلاکس ندارد
0
1401/10/18
سوال کننده

سلام وقت بخیر من همون سه شنبه که پسرم را بردم دکتر نسخه الکترونیکی نوشته بودن ک همسرم متوجه نشدن،دیروز که زنگ زدم دکتر در رابطه با پلارژین سئوال کنم گفتن نده ،همون داروهای خودش بده،حالا من دوروزه پلارژین دادم سینه پسرم صدا میده ،نمیدونم این داروهارو بدم یا نه
0
1401/10/18
سوال کننده
پسرم رنگ مدفوعش اکثر اوقات سبز هست و تقریبا شل هست،البته من بهش دایمتیکون میدم
علتش میتونه همین دایمتیکون باشه
علتش میتونه همین دایمتیکون باشه
1
1401/10/19
پزشک اوما
سلام مامان جان
حتما طبق تجویز پزشک اقدام کرده و داروهای تجویزی ایشان را بدهید البته اگر تب ندارد پاراکید لازم نیست، در مورد رنگ مدفوع سبز هم اگر اخیر و ایجاد شده میتواند علت سرماخوردگی باشد ، و اگر قوام آبکی دارد رامنفلور بدهید 💜
حتما طبق تجویز پزشک اقدام کرده و داروهای تجویزی ایشان را بدهید البته اگر تب ندارد پاراکید لازم نیست، در مورد رنگ مدفوع سبز هم اگر اخیر و ایجاد شده میتواند علت سرماخوردگی باشد ، و اگر قوام آبکی دارد رامنفلور بدهید 💜
1
1401/10/19
سوال کننده
سپاسگزارم🙏🌹♥️
1
1401/10/19
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من 💗💗
0
1401/10/19
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
0
1401/10/19
سوال کننده
عذرخواهی میکنم همش سئوال میپرسم ،من آزیترو ۲۰۰گرفتم گذاشتم یخچال ،الان که اومدم آماده کنم نوشته در دمای کمتر از ۳۰نگهداری شود،یعنی الان دارو خراب شده ؟
سئوال دیگم در رابطه با میزان دوز مصرفی که باید هر روز بهش بدم هست،پسرم سه ماهش و ۶۵۰۰وزنش هست،من فراموش کردم دکترش گفت چقدر و تا چندروز ؟
سئوال دیگم در رابطه با میزان دوز مصرفی که باید هر روز بهش بدم هست،پسرم سه ماهش و ۶۵۰۰وزنش هست،من فراموش کردم دکترش گفت چقدر و تا چندروز ؟
1
1401/10/19
پزشک اوما
جان دلم اجازه دهید از همکار داروسازمان جویا شوم
0
1401/10/19
سوال کننده
سپاسگزارم
1
1401/10/19
پزشک اوما
جان دلم مشکلی ندارد اما دوز آزیترومایسین برای سن دلبندتان زیاد است باید آزیترومایسین 100 تجویز میشد، اما حالا که با ابن دوز تجویز شده روز اول یک و. نیم سی سی و از فردا حدود 0.8 سی سی داده شود
1
1401/10/19
سوال کننده
خیلی ممنون لطف کردین
1
1401/10/19
سوال کننده
♥️🌹🙏😍
1
1401/10/19
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل 💗💗
1
1401/10/19
پزشک اوما
stk: |~|11|~|107_col
1
1401/10/20
سوال کننده
♥️♥️
0
1401/10/20
پزشک اوما
❤️❤️❤️❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




