سلام به دکتر عزیزم و مامان های گل و دوست داشتنی
دختر خواهرم دیشب که دهنش رو نگاه کردیم آفت زده بود حالا نمیدونم آفت هست یا برفک ،،،،،(عکسش رو میفرستم)
میخواستم اگه کسی اطلاعاتی چیزی داره بهم بگه چون تا شنبه که دکتر میاد باید صبر کنیم،،،،واسه آفت داروی چیزی هست کسی از مامان ها این اتفاق واسه نی نیش افتاده ،،،چکار باید کرد
پرسش (1401/10/15):
آفت دهان نوزاد ۸ماهه
590
19
1401/10/15
سوال کننده
0
1401/10/15
سوال کننده

0
1401/10/15
ارزو far
تب هم داشته؟
0
1401/10/15
سوال کننده
نه فکر نکنم اگه تب داشت آبجیم میگفت
0
1401/10/15
ارزو far
آهان پس ویروس دست و دهان نیست
0
1401/10/15
سوال کننده
نه فکر نکنم
0
1401/10/15
Maryam .
سلام قطره نیستاتین برای آفت هستش،یه سرچ بزنی نحوه استفاده و همه چیزش میاد
0
1401/10/15
مامان ی خانم کوچولو
سلام قطره نیستاتین بزن هر ۴ یا ۶ ساعت.تا نیم ساعت بعد قطره شیر بهش نده تا ی کم بمونه تو دهنش
0
1401/10/15
ساجده غلامی
سلام دخترم همینجوری بود هرچی زدم خوب نشد.. دکتر قرص فلوکونازول50 داد با اب مقطر حل کردم زدم دهن و لباش... شب زدم صبح اثری از افت نبود
0
1401/10/15
سوال کننده
باشه چشم مرسی عزیزم
0
1401/10/15
سوال کننده
ممنون گلم
0
1401/10/15
سوال کننده
میگم عزیز فلوکونازول بد نیست؟
0
1401/10/15
پزشک اوما
سلام به روی خوشگلتون مامان گل
برای تشخیص با استفاده از پارچه نرم و مرطوب یا گاز استریل به آرامی روی لکه بکشید. اگر لکه به راحتی پاک شد و رنگ زبان زیر آن صورتی و ظاهر آن سالم بود، ناشی از شیر بوده و درمان لازم نیست. اما چنانچه لکه سفید به راحتی پاک نشد و یا بعد پاک کردن لکه های قرمز زخم مانند از زیر آن مشاهده کردید ، احتمالاً برفک است. در این صورت برای درمان اگر خواهرتان از سینه شیر میدهند روزی دو تا سه بار دوش بگیرند. هر 6 ساعت یکبار یعنی در فاصله بین دو شیردهی ، گاز استریل آغشته به نیستاتین را به نوک هر دو سینه بمالند و قبل از شیردهی بشویند.
اگر با بطری شیر میدهند، سر شیشه را دور انداخته و یا مرتب ضدعفونی کنند و برای پستانک هم همین کار را بکنند.
به فرزندشان طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته (هر 8 ساعت 5 قطره) ، قطره نیستاتین بدهند تا بخورد و بعد هم روزی سه بار گاز استریل را دور انگشت بپیچند و آن را به قطره نیستاتین آغشته کرده و آنرا روی زبان نوزاد بکشند . گاز آغشته به نیستاتین را به همه سطح زبان و همچنبن اطراف دهان نوزاد بکشند حتی قسمت های مخاط دهان و داخل گونه هم بمالند به طوری که تمام نقاطی که در هنگام شیر خوردن درگیر هستند به این قطره آغشته شوند. تا ده دقیقه بعد از این کاز شیردهی نداشته باشند و روال درمان را تا دو هفته ادامه دهند💕
برای تشخیص با استفاده از پارچه نرم و مرطوب یا گاز استریل به آرامی روی لکه بکشید. اگر لکه به راحتی پاک شد و رنگ زبان زیر آن صورتی و ظاهر آن سالم بود، ناشی از شیر بوده و درمان لازم نیست. اما چنانچه لکه سفید به راحتی پاک نشد و یا بعد پاک کردن لکه های قرمز زخم مانند از زیر آن مشاهده کردید ، احتمالاً برفک است. در این صورت برای درمان اگر خواهرتان از سینه شیر میدهند روزی دو تا سه بار دوش بگیرند. هر 6 ساعت یکبار یعنی در فاصله بین دو شیردهی ، گاز استریل آغشته به نیستاتین را به نوک هر دو سینه بمالند و قبل از شیردهی بشویند.
اگر با بطری شیر میدهند، سر شیشه را دور انداخته و یا مرتب ضدعفونی کنند و برای پستانک هم همین کار را بکنند.
به فرزندشان طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته (هر 8 ساعت 5 قطره) ، قطره نیستاتین بدهند تا بخورد و بعد هم روزی سه بار گاز استریل را دور انگشت بپیچند و آن را به قطره نیستاتین آغشته کرده و آنرا روی زبان نوزاد بکشند . گاز آغشته به نیستاتین را به همه سطح زبان و همچنبن اطراف دهان نوزاد بکشند حتی قسمت های مخاط دهان و داخل گونه هم بمالند به طوری که تمام نقاطی که در هنگام شیر خوردن درگیر هستند به این قطره آغشته شوند. تا ده دقیقه بعد از این کاز شیردهی نداشته باشند و روال درمان را تا دو هفته ادامه دهند💕
0
1401/10/17
سوال کننده
لکه های زخمه
0
1401/10/17
سوال کننده
یه دنیا ممنون دکتر عزیزم
0
1401/10/17
سوال کننده
stk: |~|11|~|106_col
0
1401/10/17
سوال کننده
آبجیم تشکر کردن و ان شا الله فردا قطره رو تهیه میکنن
0
1401/10/17
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجانم اميدوارم خیلی زود بهبودی کامل حاصل گردد 💜💜
0
1401/10/17
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




