سلام خدمت خانم دکتر عزیز
چند روزیه که حالم خوب نیست
سرفه و گلودرد شدید دادم (حس میکنم گلوم ملتهب شده)
در طول روز و بیداری دردش قابل تحمله و خیلی آزارم نمیده
ولی وقتی از خواب بیدار میشم حالم افتضااااااحه
هم گلودرد خیلی خیلی شدید و هم سرفه های خشک
البته خلط هم دارم ولی خیلی زیاد نیست
بیشتر گلو درده که آزارم میده و وقتی سرفه میکنم قفسه ی سینم درد میگیره
الحمدالله اشتهام خوبه و همه چی میخورم از میوه و گوشت و حبوبات پخته و سوپ و شلغم...
دیروزم دکتر رفتم بهم آموکسی سیلین و استامینوفن و دیفن هیدرامین داد.
ولی متاسفانه بهتر نشدم
چیکار کنم به نظرتون؟
پرسش (1401/10/13):
گلو درد و سرفه در هفته ی ۲۵
6938
52
1401/10/13
سوال کننده
0
1401/10/13
. .
سلام عزیزم
من شنیدم امیکرون جدید که اومده گلودرد شدید داره
حتما قرنطینه باش خدایی نکرده کسی دیگه نگیره
آب نمک و آب گوجه زیاد قرقره کن
شلغم بخور
ویتامین سی بخور
دیفین هیدرامین قرقره کن بریز دور نخورش
تا میتونی آب و مایعات زیاد بخور
آبلیمو عسل عااالیه
برای سرفه هم دانه به و عناب بجوشون آبشو بخور
من شنیدم امیکرون جدید که اومده گلودرد شدید داره
حتما قرنطینه باش خدایی نکرده کسی دیگه نگیره
آب نمک و آب گوجه زیاد قرقره کن
شلغم بخور
ویتامین سی بخور
دیفین هیدرامین قرقره کن بریز دور نخورش
تا میتونی آب و مایعات زیاد بخور
آبلیمو عسل عااالیه
برای سرفه هم دانه به و عناب بجوشون آبشو بخور
0
1401/10/13
. .
من امیکرون گرفتم دفعه پیش اما باردار نبودم
سرفه زیاد میکردم خالم گفت نشاسته توی آب ولرم بزار بالا سرت کم کم بخور
راستش خیلی راضی بودم
نمیدونم توی بارداری مجاز هست یا نه
با دکتر حتما مشورت کن بعد بخور.
سرفه زیاد میکردم خالم گفت نشاسته توی آب ولرم بزار بالا سرت کم کم بخور
راستش خیلی راضی بودم
نمیدونم توی بارداری مجاز هست یا نه
با دکتر حتما مشورت کن بعد بخور.
0
1401/10/13
. .
دانه به و عناب هم معجزه کرد برام خدایی
شربت سیم پرگناکلد برای سرفه توی بارداری هم عالی بود من هفته ۸ بارداری سرفه میکردم اونو خوردم خیلی خوب شدم
شربت سیم پرگناکلد برای سرفه توی بارداری هم عالی بود من هفته ۸ بارداری سرفه میکردم اونو خوردم خیلی خوب شدم
0
1401/10/13
. .
دکتر بهم تجویز کرد
شربت سیم پرگناکلد
شربت سیم پرگناکلد
0
1401/10/13
سوال کننده
ممنون عزیزم
0
1401/10/13
سوال کننده
چشم سعی میکنم به همه توصیه هات عمل کنم
0
1401/10/14
آسمان آرت
عزیزم من شربت سیم پرگناکلد گرفتم دو روزه دارم میخورم . یکم بهتر شدم
مصرفش توی بارداری مجازه
توی گوگل بزن میاد
مصرفش توی بارداری مجازه
توی گوگل بزن میاد
0
1401/10/14
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان گل
اگر از شروع مصرف آموکسی سیلین بیشتر از سه روز گذشته و بهتر نشدید جهت تغییر روال درمانی مراجعه کنید. روزی یک عدد اسلیت بخورید ، شربت سیم پرگنالکد را امتحان کنید، آب نمک رقیق قرقره کنید و بیرون بریزید. لعاب به دانه بخورید اما خود دانه ها را نخورید. داخل یک شلغم خام را کمی خالی کنید تا شبیه کاسه با دیواره ضخیم شود و درون آن یک قاشق عسل بریزید این ترکیب را داخل پیاله بگذارید بعد از چندین ساعت عصاره شلغم و عسل ترکیب میشود از آن منظم بخورید، میتوانید تا یک الی دو روز از همین شلغم استفاده کنید تا وقتی که خود شلغم بدلیل خروج کامل عصاره آن چروکیده شود 🌸
اگر از شروع مصرف آموکسی سیلین بیشتر از سه روز گذشته و بهتر نشدید جهت تغییر روال درمانی مراجعه کنید. روزی یک عدد اسلیت بخورید ، شربت سیم پرگنالکد را امتحان کنید، آب نمک رقیق قرقره کنید و بیرون بریزید. لعاب به دانه بخورید اما خود دانه ها را نخورید. داخل یک شلغم خام را کمی خالی کنید تا شبیه کاسه با دیواره ضخیم شود و درون آن یک قاشق عسل بریزید این ترکیب را داخل پیاله بگذارید بعد از چندین ساعت عصاره شلغم و عسل ترکیب میشود از آن منظم بخورید، میتوانید تا یک الی دو روز از همین شلغم استفاده کنید تا وقتی که خود شلغم بدلیل خروج کامل عصاره آن چروکیده شود 🌸
0
1401/10/14
سوال کننده
ممنون خانم دکتر عزیز
0
1401/10/14
سوال کننده
راستی دو باره که وقتی سرفه میکنم یهو لباس زیرم خیس میشه (یه بار دیشب یه بار دو سه شب پیش)
بار اول فکر کردم ادراره
ولی بار دوم متوجه شدم که ترشحاته
یعنی یه مایع بیرنگ که چیزای سفید سفید قاطیش هستن
مشکلی نداره؟
بار اول فکر کردم ادراره
ولی بار دوم متوجه شدم که ترشحاته
یعنی یه مایع بیرنگ که چیزای سفید سفید قاطیش هستن
مشکلی نداره؟
0
1401/10/14
سوال کننده

شبیه به این که با آب قاطی شده باشه
0
1401/10/14
سوال کننده
خانم دکتر از صبحه آبریزش بینی دارم
و الان یکی از بینی ها کیپه
با این وجود بو و مزه رو حس نمیکنم
و الان یکی از بینی ها کیپه
با این وجود بو و مزه رو حس نمیکنم
0
1401/10/14
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل دوست داشتنی ،اگر نشت مایع شفاف مانند آب نیست و دقیقا مثل عکس هست ترشحات طبیعی دوران بارداری است و اهمیتی ندارد اما اگر نشت مایع مشابه آب رخ میدهد حتما جهت انجام تست آمنیوشور به بیمارستان مراجعه کنید.
عزیزم اگر بو و مزه حس نمیکنید احتمال کرونا مطرح است، خودتان را قرنطینه کنید و برای کاهش آبریزش، سیتریزین روزی یک عدد بخورید 🌹
عزیزم اگر بو و مزه حس نمیکنید احتمال کرونا مطرح است، خودتان را قرنطینه کنید و برای کاهش آبریزش، سیتریزین روزی یک عدد بخورید 🌹
0
1401/10/14
سوال کننده
ممنونم ازتون
0
1401/10/14
سوال کننده
کرونای جدید؟
0
1401/10/14
سوال کننده

0
1401/10/14
سوال کننده
این همون قرصیه که میفرمایین؟
0
1401/10/14
سوال کننده
با توجه به احتمال کرونا که مطرح شد، چه داروهایی میتونم بخورم؟
سیتریزین خوردم
دیگه چه داروهایی؟
الان گلوم خیلی بهتر شده ولی بینیم که کیپ شده داره دیوونم میکنه😔😔😔
سرفه هم دارم
((الان این دو علائم رو دارم))
هم آبریزش بینی و کیپ شدن بینی هم سرفه
سیتریزین خوردم
دیگه چه داروهایی؟
الان گلوم خیلی بهتر شده ولی بینیم که کیپ شده داره دیوونم میکنه😔😔😔
سرفه هم دارم
((الان این دو علائم رو دارم))
هم آبریزش بینی و کیپ شدن بینی هم سرفه
0
1401/10/15
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجانم ، بله از دست رفتن حس بویایی و چشایی میتواند به این علت باشد ولی نترسید با مراقبت صحیح مشکلی رخ نمیدهد. بله دقیقا همان قرص هست.
در مورد سوال بعدی شما اگر درد گلو مجدداً رخ داد، اسلیت هم روزی یک عدد بخورید.
بابت سرفه نکاتی که قبلا گفتم را حتما رعایت کنید. گرفتگی بینی هم با سیتریزین و. همچنین استفاده از قطره سدیم کلراید بینی بهتر خواهد شد. اگر شرایط بهتر نشد مراجعه کنید ❤️
در مورد سوال بعدی شما اگر درد گلو مجدداً رخ داد، اسلیت هم روزی یک عدد بخورید.
بابت سرفه نکاتی که قبلا گفتم را حتما رعایت کنید. گرفتگی بینی هم با سیتریزین و. همچنین استفاده از قطره سدیم کلراید بینی بهتر خواهد شد. اگر شرایط بهتر نشد مراجعه کنید ❤️
0
1401/10/15
سوال کننده
وقتی دیفن هیدرامین میخورم بهتر میشه سرفم
میتونم هنوز دیفن رو بخورم؟
میتونم هنوز دیفن رو بخورم؟
0
1401/10/15
سوال کننده
سیتریزین رو هر ۸ ساعت میتونم بخورم؟
0
1401/10/15
سوال کننده
خانم دکترجان
این مریضی از پنجشنبه ی هفته ی پیش شروع شده
با امروز میشه ۸ روز
من تا چند روز ناقل هستم و تا چند روزه دیگه باید قرنطینه بمونم؟
این مریضی از پنجشنبه ی هفته ی پیش شروع شده
با امروز میشه ۸ روز
من تا چند روز ناقل هستم و تا چند روزه دیگه باید قرنطینه بمونم؟
0
1401/10/15
سوال کننده
خانم دکتر این مریضی واسه بچم مشکلی بوجود نمیاره؟
0
1401/10/15
سوال کننده
نیازی به تست هست؟؟
0
1401/10/15
سوال کننده
تست کرونا*
0
1401/10/15
پزشک اوما
جان دلم مصرف طولانی مدت دیفن هیدرامین توصیه نمیشود اما در حد هفت تا ده روز موردی ندارد ، در مورد مدت قرنطینه حداقل ده روز را رعایت کنید. سیتریزین هم شبی یک عدد بیشتر نخورید ❤️
نیازی به تست کرونا نیست مبنا علامت ها هستند.
اگر حال شما خوب شود که اصلا مشکلی برای دلبندتان رخ نخواهد داد اما اگر دچار مشکلات پیشرونده تنفسی مانند تنگی نفس شدید مراجعه کنید 🌹
نیازی به تست کرونا نیست مبنا علامت ها هستند.
اگر حال شما خوب شود که اصلا مشکلی برای دلبندتان رخ نخواهد داد اما اگر دچار مشکلات پیشرونده تنفسی مانند تنگی نفس شدید مراجعه کنید 🌹
0
1401/10/15
سوال کننده
ممنونم ازتون
0
1401/10/15
سوال کننده
ما اهواز زندگی میکنیم
میدونین دیگه
هوای ما خیلی کثیف و آلودست
میدونین دیگه
هوای ما خیلی کثیف و آلودست
0
1401/10/15
سوال کننده
همسر من تقریبا ۴۰ روز پیش مریض شد
خوب شده البته ولی هنوز سرفه داره
خوب شده البته ولی هنوز سرفه داره
0
1401/10/15
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجانم آلودگی هوا هم موثر هست اما خب ما الان مجددا در اوج کرونا هستیم و از دست رفتن حس بویایی و چشایی را در سایر بیماری های تنفسی به طور معمول نمیبینیم
0
1401/10/15
سوال کننده
اگه تا فردا سرفم و کیپی بینیم برطرف نشد برم اورژانس بیمارستان؟؟
0
1401/10/15
سوال کننده
خیلی اذیتم😭😭😭😭😭
0
1401/10/15
پزشک اوما
جان دلم بله اگر تا اين حد اذیت هستید مراجعه کنید 💜
0
1401/10/15
سوال کننده
😘😘 چند ساعتیه که بهترم
اگه همچنان امشب و فردا حالم خوب و خوب تر شد نمیرم
ولی اگه بازم اذیت شدم میرم🌷
اگه همچنان امشب و فردا حالم خوب و خوب تر شد نمیرم
ولی اگه بازم اذیت شدم میرم🌷
0
1401/10/15
سوال کننده
ممنون از پاسخگویی و زحمات شما
راستی اینکه من متاسفانه فکر کردم سیتریزین باید ۸ ساعت یکبار خورده بشه،
یکبار ۱۲دیشب خوردم و یکبار ۸ صبح امروز
ولی دیگه کلا نخوردم
راستی اینکه من متاسفانه فکر کردم سیتریزین باید ۸ ساعت یکبار خورده بشه،
یکبار ۱۲دیشب خوردم و یکبار ۸ صبح امروز
ولی دیگه کلا نخوردم
0
1401/10/15
سوال کننده
مشکلی پیش میاد؟
0
1401/10/16
پزشک اوما
خداروشکر عزیزدلم امیدوارم که خیلی زود بهبودی کامل حاصل گردد 💗ایرادی ندارد جانم بعد این با همان دوز روزی یک عدد مصرف کنید
1
1401/10/16
سوال کننده
خیلی خیلی خیلی محبت کردین
1
1401/10/16
سوال کننده
پزشک با اخلاق و با مسئولیت و مهربون و باسواد
1
1401/10/16
سوال کننده
🌷❤🌷❤🌷❤🌷❤🌷❤🌷🥰🌷🌷🥰🌷🥰🌷🥰🌷🥰🌷🥰🌷🥰
0
1401/10/16
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان عزیز و بامحبت💗💗
ممنونم از لطفی که به من دارید 💜💜😊💜💜
ممنونم از لطفی که به من دارید 💜💜😊💜💜
0
1401/10/16
پزشک اوما
stk: |~|11|~|103_col
0
1401/10/16
پزشک اوما
stk: |~|2|~|grunge_14_col
1
1401/10/16
سوال کننده
🥰🥰🥰🥰 زنده باشید
0
1401/10/16
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من 🌸🌸
0
1401/10/16
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- پریود یکروزه چه دلیلی داره
- آیا ممکن هست باردارباشم؟
- هماتومی ها بیاید سریع
- مصرف عرق کاسنی از هفته چندم بارداری؟
- وای خدایا باورم نمیشه یعنی باردارم
- علت ترشح قهوه ای در هفته نهم بارداری
- استراحت در سرکلاژ باید در چه حد باشه ؟
- اقدام در دو روز قبل از تخمک گذاری و نداشتن علائم بارداری
- بچه ها بیبی چکم مثبته؟
- زمان مناسب شروع قرص لتروزول




