سلام خانم دکتر، من ماه آخر هستم و مشکل شدید گوارش پیدا کردم، نفخ و یبوست...
گرسنه میشم و دلم ضعف میره، اما دل و روده م سنگینه و غذا نمی تونم بخورم، اگه بخورم هم نمی تونم هضمش کنم
برای نفخ چی خوبه؟ و برای یبوست
پرسش (1401/10/07):
دارو برای سنگینی معده و نفخ
410
14
1401/10/07
سوال کننده
0
1401/10/08
مهربان ف
سلام گلم من سر بارداری قبلیم شربت لاکسی ژل میخوردم آب روی آتیش بود
0
1401/10/08
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
احساس ترش کردن هم دارید؟
احساس ترش کردن هم دارید؟
0
1401/10/08
سوال کننده
بله مقداری
0
1401/10/08
سوال کننده
ولی ترش کردن اذیتم نمی کنه، بیشتر نفخ و یبوست
ضمن اینکه گفتن ماه آخر معده باید سبک باشه برای زایمان، اما من همه ش معده م سنگینه، با اینکه خوراکم کمتر از همه خانواده س
ضمن اینکه گفتن ماه آخر معده باید سبک باشه برای زایمان، اما من همه ش معده م سنگینه، با اینکه خوراکم کمتر از همه خانواده س
0
1401/10/08
سوال کننده
منم می خورم ولی نفخم انگار باهاش بیشتر میشه
0
1401/10/08
پزشک اوما
جان دل آنچه شنیده اید صحت ندارد اتفاقا بدلیل فشار رحم بر معده این وضعیت طبیعی است. برای بهبود این شرایط ، شبی یک فاموتیدین و صبح ها ناشتا یک عدد پنتوپرازول بخورید.
تعداد وعده ها را افزایش دهید و به جای آن از حجم هر وعده کم کنید تا اذیت نشوید.
برای درمان یبوست غذاهای آبکی بیشتر بخورید. برنج با کره و زیتون خورده شود و به غذاها روغن زیتون اضافه کنید. روغن زیتون را به صورت مجزا یا با سالاد بخورید. یک فنجان نسکافه را امتحان کنید (در صورت مصرف نسکافه در آن رور چای نخورید تا میزان مصرف کافئین زیاد نشود) . برگه زردآلو و آب آلو ، گلابی، کیوی را منظم مصرف کنید، کدو حلوایی نیز خوب است.
شب ها چند عدد آلو و انجیر را در یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا آلو و انجیر های خیس خورده را همراه با آبی که در آن قرار داشتند، به صورت ناشتا بخورید و این کار را هر روز تکرار کنید.
به علاوه می توانید شربت انجیر فیژین پلاس نیاک را مصرف کنید و در کنار آن، اگر این روش پاسخ نداد، لاکتولوز بخورید و. اگر باز هم موثر نبود، پودر پسیلیوم یا موسیلیوم و در نهایت شیاف گلیسیرین را تست کنید . به یاد داشته باشید که تمام روش ها همزمان استفاده نشوند 🌷🌷
تعداد وعده ها را افزایش دهید و به جای آن از حجم هر وعده کم کنید تا اذیت نشوید.
برای درمان یبوست غذاهای آبکی بیشتر بخورید. برنج با کره و زیتون خورده شود و به غذاها روغن زیتون اضافه کنید. روغن زیتون را به صورت مجزا یا با سالاد بخورید. یک فنجان نسکافه را امتحان کنید (در صورت مصرف نسکافه در آن رور چای نخورید تا میزان مصرف کافئین زیاد نشود) . برگه زردآلو و آب آلو ، گلابی، کیوی را منظم مصرف کنید، کدو حلوایی نیز خوب است.
شب ها چند عدد آلو و انجیر را در یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا آلو و انجیر های خیس خورده را همراه با آبی که در آن قرار داشتند، به صورت ناشتا بخورید و این کار را هر روز تکرار کنید.
به علاوه می توانید شربت انجیر فیژین پلاس نیاک را مصرف کنید و در کنار آن، اگر این روش پاسخ نداد، لاکتولوز بخورید و. اگر باز هم موثر نبود، پودر پسیلیوم یا موسیلیوم و در نهایت شیاف گلیسیرین را تست کنید . به یاد داشته باشید که تمام روش ها همزمان استفاده نشوند 🌷🌷
1
1401/10/08
سوال کننده
خیلی ممنونم از پاسخ کاملتون، اما اینها نفخ رو هم از بین می بره؟
0
1401/10/08
پزشک اوما
خواهش میکنم نازنینم با درمان یبوست نفخ هم معمولا از بین می رود اما اگر بهتر نشدید این نکات را رعایت کنید :
غذاهای نفاخ و میوه های نفاخ را کمتر مصرف کنید.
شبها در هنگام خواب سر و بالاتنه را بالاتر از از بدن قرار دهید (با زاویه ۳۰ درجه).
بعد از خوردن غذا و انواع خوراکی ها حداقل تا ۳۰ دقیقه خم نشده و دراز نکشید.
از حجم وعدههای غذایی خود کم کرده و به جای آن به تعداد آنها اضافه کنید.
سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و. حین غذا خوردن صحبت نکنید.
غذاهای سرخ کردنی و پر ادویه را تا حد امکان استفاده نکنید.
نعنای تازه همراه با غذا بخورید.
بعد از هر وعده غذایی یک عدد کپسول نرم سوپر مینت باریج اسانس را مصرف کنید 💜
غذاهای نفاخ و میوه های نفاخ را کمتر مصرف کنید.
شبها در هنگام خواب سر و بالاتنه را بالاتر از از بدن قرار دهید (با زاویه ۳۰ درجه).
بعد از خوردن غذا و انواع خوراکی ها حداقل تا ۳۰ دقیقه خم نشده و دراز نکشید.
از حجم وعدههای غذایی خود کم کرده و به جای آن به تعداد آنها اضافه کنید.
سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و. حین غذا خوردن صحبت نکنید.
غذاهای سرخ کردنی و پر ادویه را تا حد امکان استفاده نکنید.
نعنای تازه همراه با غذا بخورید.
بعد از هر وعده غذایی یک عدد کپسول نرم سوپر مینت باریج اسانس را مصرف کنید 💜
0
1401/10/08
سوال کننده
ببخشید خانم دکتر این شربت انجیر رو امشب گرفتم، اشتباه دادن نه؟ چون روش نوشته برای زنان باردار ممنوعه
0
1401/10/08
سوال کننده

0
1401/10/09
پزشک اوما
جان دلم بله اشتباه داده اند، شربت انجیر فیژین پلاس نیاک را بخرید که مجاز هست، این شربت را نخورید
0
1401/10/09
سوال کننده
ممنونم
0
1401/10/09
پزشک اوما
خواهش میکنم نازنینم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




