Ooma
پرسش (1401/09/23):

سرماخوردگی در بارداری ۳۳ هفته

سلام دکتر اوما عزیز
من پسرم سرماخورد الان ۳ هفته اس همچنان سرفه داره گهگاه و ابریزش ،سه بار دکتر بردمش و انتی بیوتیک گرفته و مصرف میکنه .
الان دوروزه خودمم حس ضعف بدن دارم و فقط فقط تنها علامتی ک دارم خش دار شدن صدام هست و سرفه هایی ک منشاءش انگار سینمه قرص جوشان اُسلیت ۶۰۰ روری یدونه مصرف کردم تو این دوروز یکم بهترم ولی موقع سرفه خیلی اذیت میشم و دلم درد میگیره .
نه گلو درد دارم نه سرفه های خلطی فقط خشک و صدام گرفته .
چی مصرف کنم ب غیر از شربت چون نمیتونم اصلا هیچ مدل شربتی و بخورم حتی ب زور .
برای ضعف بدنم چیکار کنم دست و پاهام یهو انگار خالی میشه و ضعف تمام تنم و میگیره ک این حالت و از قبلم داشتم تقریبا دوهفته اس ک یهو ضعف میکنه بدنم و هرجا باشم باید بشینم همون دقیقه .

مکمل هم استئوکر +ففول+مولتی ویتامین +ویتامین دی مصرف میکنم .
میتونم سرم تزریق کنم ؟اگر بله چ امپول یا تقویتی هم داخل سرم تزریق بشه؟

ببخشید طولانی شد ممنونم از پاسخگویی پیشاپیش🌸

دکتر جان
اگر شما بگید مجازه سرم و میتونم بگیرم از داروخونه فقط نمیدونم چی باید تقویتی تزریق بشه بهش ک این ضعف تموم شه بتونم سرپا شم .
ب کمپلکس خوبه مجازه تزریقش؟؟؟
سلام به روی خوشگلتون مامان گل
عزیزجانم باتوجه به شدت ضعف حتما چک فریتین و CBC و. Fbs برایتان انجام شود مطمئن شویم مشکل جسمی در این میان وجود ندارد. برای بهبود حال فعلی نیز اول فشار خون کنترل شود اگر طبیعی بود و بالا نبود، می‌توانید سرم در مرکز مجهز که تحت نظر باشید مانند کلینیک تزریقات دریافت کنید، یک نوبت نوروبیون یا ب کمپلکس هم می‌توانید عضلانی بزنید، داخل سرم نریزند.
برای بهبود سرماخوردگي اسلیت را ادامه دهید، اگر حالتان بد نمی‌شود شربت دیفن هیدرامین ساده هر 8 ساعت یک قاشق غذاخوری قرقره کرده و دور بریزید ، نیازی به بلعیدن نیست و مراجعه کنید اگر لازم است آنتی بیوتیک شروع شود 🌸
دکترجانم تازه ازمایش دادم ۳۱ هفته بودم ک cbcو فریتین و fbsچک کردن .
جواباش خوب بود اونموقع لازمه دوباره برم فردا؟؟
فشارمم امشب اورژانس گرفتیم ۹ روی ۶ بود
سرماخوردگی در بارداری ۳۳ هفته
سرماخوردگی در بارداری ۳۳ هفته
سرماخوردگی در بارداری ۳۳ هفته
عزیزم آن زمان مقداری کم خونی داشتید به جای ففول روزی یک عدد فروفورت گاین بخورید و بابت مساله فشار اقداماتی که گفته شد انجام دهید در عین حال، میان وعده. بیشتر بخورید اجازه ندهید معده برای مدت طولانی خالی بماند 🌹🌹
چشم ممنونم دکتر مهربون💗💗
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم 🌷🌷🌷
stk: |~|12|~|10_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه