سلام دکتر جان
دخترم وقتی بدنیا اومد وزنش ۳۶۰۰ بود تا پایان یک ماهگی خیلی عالی وزن گرفت اما بعد از اون رشدش کند شد...
نمودار رشدش اینطوریه
۱۰ روزه گی ۳۹۰۰
۱ماه و ۱۰ روز ۴۶۰۰
۱ماه و ۲۲ روز ۴۹۰۰
الان دخترم ۲ماه و ۹ روزشه و وزنش ۵ کیلو هست
چون تو بیمارستان گفتن از قلبش صدای اضافه میاد در ۱۵ روزه گی بردمش دکتر که خداروشکر رفع شده بود قطره مولتی ویتامین و آد بهش دادگفت روزانه ۲۰ قطره از هرکدوم بدم
تقریبا ۲۰ روز پیش بردمش دکتر چون سرما خورده بود که
بهش شربت نئوزینک داد گفت هر ۱۲ ساعت ۲ سی سی بهش بدم
با اسپری بینی و شربت تئوفلین جی
که البته بعد از یک هفته که با این دارو ها هیچ تغییری نکردو سه روز بعد انگار بدتر هم شد از داروخانه براش قطره پلارژین گرفتم دوباره دوروز بعد بردم دکتر بهش ازیترو مایسین ۱۰۰ داد
اونم دادم تموم شد الان خیلی بهتر شده سرحاله منتها هنوز سینش خس خس میکنه و سرفه خلط دار میکنه واکسن دو ماهگی هم هنوز نزدم براش
قبلا هم شیر خودمو میخورد اما الان در طول روز وقتی میخوام بهش شیر بدم سینمو میگیره دوتا مک میزنه سرشو میکشه عقب گریه میکنه و نمیخوره بهش شیر خشک میدم یا شیرمو میدوشم تو شیشه بهش میدم این درحالیه که وقتی خواب الود هست براحتی سینمو میخوره مثلا شبا اصلا از شیر خشک و شیشه استفاده نمیکنم براحتی سینمو میگیره و شیر میخوره
میشه راهنمایی کنید چیکار کنم علت این کارشو پیدا نمیکنم ؟؟
با توجه به چیزهایی که گفتم چندتا سوال دارم دکتر عزیز
ایا لازمه مولتی ویتامین ..نئوزینک ..آد رو هرروز بهش بدم ؟؟
برای اینکه هنوز سرفه میکنه دوباره ببرمش دکتر ؟بازم قطره پلارژین بدم بهش ؟؟
و اینکه واکس دو ماهگی رو بزنم یا نه ؟؟
ببخشید طولانی شد ..ممنونم 🙏
پرسش (1401/09/15):
روش استفاده از مکمل و ویتامین ها و سرما خوردگی نوزاد
380
27
1401/09/15
سوال کننده
0
1401/09/15
خانم گل .
ببخشید من جواب میدم
اما قطره اد و مولتی هر دو باهم نباید داده بشه
ی روز باید اد بدی ی روز مولتی
یا اینکه کلا یکی از اینا رو هر روز بدی
اما قطره اد و مولتی هر دو باهم نباید داده بشه
ی روز باید اد بدی ی روز مولتی
یا اینکه کلا یکی از اینا رو هر روز بدی
0
1401/09/16
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
میتوانم عکس نمودار رشدی دلبندتان را ببینم؟
میتوانم عکس نمودار رشدی دلبندتان را ببینم؟
0
1401/09/16
سوال کننده

0
1401/09/16
سوال کننده

0
1401/09/16
سوال کننده

1
1401/09/16
سوال کننده

0
1401/09/16
سوال کننده
دکتر جان ببینید نمودار رشدش به سمت پایین میاد
0
1401/09/16
سوال کننده
ممنون عزیزم
0
1401/09/16
پزشک اوما
مامان گل یک سوال دیگر هم دارم، از نظر رفلاکس دلبندتان بررسی نشده؟
0
1401/09/17
سوال کننده
خیر
0
1401/09/17
سوال کننده
یکبار بردم دکتر که گفت چون سرماخوردگی داره مشخص نمیکنه
0
1401/09/17
سوال کننده
یعنی اینجوری شیر خوردن و وزن نگرفتنش به خاطر رفلاکس هست؟
0
1401/09/17
سوال کننده
راستی دکتر جان دوباره پلارژین استفاده کنم براش ؟
نیازه دوباره ببرمش دکتر ؟
نیازه دوباره ببرمش دکتر ؟
0
1401/09/17
سوال کننده
دکتر جان تو این مدت تاحالا مدفوع دخترم اینجوری نبوده این حالت طبیعی ؟؟
ببخشید عکس میفرستم
ببخشید عکس میفرستم
0
1401/09/17
سوال کننده

0
1401/09/17
سوال کننده

1
1401/09/18
پزشک اوما
مامان گل بله رفلاکس یکی از علل مهم اختلال در وزن گیری است و باتوجه به علامت های دلبندتان توصیه میکنم حتما مراجعه کنید تا دقیق بررسی شود.
در مورد قطره ها من مصرف همزمان آد و مولتی ویتامین را توصيه نمیکنم میتواند با خطر مسمومیت ویتامین دی و دریافت بیش از حد ویتامین ٱ همراه باشد اما چون علت تصمیم پزشک را دقیق نمیدانم بهتر است در مراجعه به متخصص اطفال تصمیم گیری انجام شود البته توصیه میکنم به متخصص اطفال دیگری هم مراجعه کنید.
رنگ مدفوع هم خیر طبیعی نیست در صورت تکرار حتما آزمایش مدفوع انجام شود.
پلارژین هم شروع نکنید اول معاینه صورت گیرد 🌷
در مورد قطره ها من مصرف همزمان آد و مولتی ویتامین را توصيه نمیکنم میتواند با خطر مسمومیت ویتامین دی و دریافت بیش از حد ویتامین ٱ همراه باشد اما چون علت تصمیم پزشک را دقیق نمیدانم بهتر است در مراجعه به متخصص اطفال تصمیم گیری انجام شود البته توصیه میکنم به متخصص اطفال دیگری هم مراجعه کنید.
رنگ مدفوع هم خیر طبیعی نیست در صورت تکرار حتما آزمایش مدفوع انجام شود.
پلارژین هم شروع نکنید اول معاینه صورت گیرد 🌷
1
1401/09/18
سوال کننده
خیلی ممنونم دکتر جان
1
1401/09/18
سوال کننده
stk: |~|12|~|198
1
1401/09/18
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان مهربان و دوست داشتنی 🥰🥰
0
1401/09/18
پزشک اوما
stk: |~|11|~|172_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




