سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
قد پسرم ۲ماه پیش ۶۸.۵ بود امروزم که بردیم بهداشت بازم همون بود و زیاد نشده بود(با اینکه همه چیزش بجا میدم اهن، ویتامین و زینک) بهداشت گفت بجای مولتی ویتامین بهش قطره آد بدم تا ۱سالگی اینکارو کنم تاثیری داره؟
چیکارکنم که قدش بلند شه؟
پرسش (1401/08/29):
رشد نکردن قد نوزاد طی ۲ ماه گذشته
1383
133
1401/08/29
سوال کننده
1
1401/08/29
شادی 🌈
مطمئنی درست چک کرده؟
من دیرو بردمش بهداشت برا واکسن
قدشو ک گرفت بش گفتم مطمئنی؟ دکترش ۵سانت بلندتر گرفته قدشو، گف اره. بعد ک رفت وارد سیستم کنه دید از دوماه قبلم کوتاهتر اندازه گرفته قدشو 🤣🤣🤣
کلا ب بهداشت خیلی اطمینانی نیس🤭
من دیرو بردمش بهداشت برا واکسن
قدشو ک گرفت بش گفتم مطمئنی؟ دکترش ۵سانت بلندتر گرفته قدشو، گف اره. بعد ک رفت وارد سیستم کنه دید از دوماه قبلم کوتاهتر اندازه گرفته قدشو 🤣🤣🤣
کلا ب بهداشت خیلی اطمینانی نیس🤭
0
1401/08/29
سوال کننده
آره خودمم همون حس میکنم که زیاد نشده، اتفاقا بهش گفتم دوباره گرفت
0
1401/08/29
پارمیس جون
کلا بچها باید ماهی چندسانت رشد کنن
0
1401/08/29
سوال کننده
آره میدونم ولی پسر من قدش رشد نکرده وزنشم تو ۲ماه نیم کیلو زیاد شده
1
1401/08/29
mohi (مامان دخملی🤩) 🤩
عزیزم یه ماهی بچه وزن میگیره قدش رشد نمیکنه یه ماه برعکسه کمتر وزن گرفته بیشتر قد کشیده سلامت باشن
1
1401/08/29
پارمیس جون
نه گلم منطورم اینه باید هرماه چندسانت رشد کنه واسه اطلاعات خودم میگم
0
1401/08/29
پارمیس جون
دخترم اومد دنیا ۴۶سانت بود الان ۵۸سانت هست گفتم ببینم خیلی کم داره
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
بهداشت بهت گفت بجای مولتی ویتامین اد بدی؟؟؟
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
ببین من اصلا بهداشتو قبول ندارم
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
بعدشم مولتی ویتامین شامل ویتامینهای بیشتره تا آد ...مولتی واسه رشدش بهتره
0
1401/08/29
سوال کننده

0
1401/08/29
سوال کننده
فکرکنم باید مثل این جدول باشه
0
1401/08/29
سوال کننده
آره بهداشت گفت آد بده منم گفتم مولتی هم آ داره هم د ولی گفت نه آد قدو بلندتر میکنه
بخاطر همون گفتم از پزشک اوما و مامانا بپرسم ببینم چی میگن
بخاطر همون گفتم از پزشک اوما و مامانا بپرسم ببینم چی میگن
0
1401/08/29
پارمیس جون
یعنی ماه اول ۵سانت ماه دوم ۳سانت بقیه ماهها ۲سانت
0
1401/08/29
سوال کننده
آره اولا رشد بچه زیاد میشه ولی بعدش کم میشه
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
عزیزم قد هم ژنتیکیه هم به تغذیه ربط داره تا حدی
0
1401/08/29
سوال کننده
آخه تغذیه چی بدم بهش که بهتر شه
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
پسر من همسن بچه شماست قدش ۷۳ هستش...من از شش ماهگی مولتی میدمبهش
0
1401/08/29
سوال کننده
منو همسرم قدمتون بلنده
0
1401/08/29
سوال کننده
منم از ۶ماهگی مولتی میدم
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
ببخشید ۷۶
0
1401/08/29
سوال کننده
والا همه چیزش خارجی میگیریم
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
یکم زمان بده
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
گاهی بچه ها اینطوری میشن
0
1401/08/29
سوال کننده
ماشالله خیلی خوبه
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
پروسه ی دندون تاثیر داره
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
البته گاهی بچه ها با غذا خوردن شدنشون قد ووزنشون کمتر میره بالا
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
مرسی عزیزم
0
1401/08/29
سوال کننده
همون داره دندون درمیاره بالاییهاش خیلی سخت دارن درمیان
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
پسر من تا شش ماهگی یک کیلو گاهی یک و صددویست اضافه میکرد...الان شده ماهی شود تا هشتصد
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
خو دیگه بخاطر اونم هس میل به خوردنشون کم میشه
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
*شصد تا هشتصد
0
1401/08/29
سوال کننده
پسرمنم تا ۶ماهکی ماهی یک کیلو زیاد میکرد ولی الان هم قدش هم وزنش کم میره بالا
البته من میگم بچه سالم باشه قد و وزنشم زیاد میشه دیگه
البته من میگم بچه سالم باشه قد و وزنشم زیاد میشه دیگه
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
وزنش چقدره
1
1401/08/29
پارمیس جون
سالم باشه حالا یکم اینور واونور زیاد مهم نیست
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
آره من همیشه همینو میگم
1
1401/08/29
پارمیس جون
با این نمودار دخترم ۳سانت زیرنموداره
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
من واسه پسرم هیچوقت دغدغه وزن وقد نداشتم همش میگفتم خدایا سالم باشه بقیش مهم نیس
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
این استرس به بچه هم منتقل میشه بخصوص واسه مادرایی که شیرخودشونو میدن
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
فقط وقتی غذا خور شد زیاد با حساسیت بهش غذا ندادم وفقط یه سری چیزو رعایت کردم وسعی کردم همه چی بزنم دهنش
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
شماهم نگران نباش شیرشو اول بده وبعدش غذاشو خوب بده انشالا ماه بعد جبران میکنه
0
1401/08/29
پارمیس جون
شما چیا بهش میدادین اوایل
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
فرنی اولین چیز بود هنوزم جز غذاهاشه...چون اردبرنج واسه وزن بچه خوبه واقعا
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
سوپ میدادم بیشتر وقتا با مرغ محلی
0
1401/08/29
پارمیس جون
من میدم بهش تفش میکنه
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
خوشمزه کن
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
به فرنی موز یا خرما بزن
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
من موز میزدم دوسداشت
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
میوه هم بهش موز سیب گلابی..آب انار ولیمو شیرین میدم
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
سرلاک اصن ندادم...ولی گاهی خیلی کم بيسکوئيت مادر بهش دادم
0
1401/08/29
سوال کننده
وزنش۸کیلو
0
1401/08/29
سوال کننده
آره بابا مهم سلامت بچست
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
زیادم پایین نیس
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
شیر خودتو میدی
0
1401/08/29
سوال کننده
انشاله عزیزم
0
1401/08/29
سوال کننده
شما بجز انواع سوپ و حریره چی میدید؟؟
0
1401/08/29
سوال کننده
اره شیر خودمو میخوره
0
1401/08/29
سوال کننده
فقط شبا خیلی بیدار میشه تقریبا ۶_۷بار بیدار میشه شیر میخوره
0
1401/08/29
سوال کننده
اب انار هم میشه بدیم؟
0
1401/08/29
سوال کننده
شما هرروز زرده تخم مرغ میدید؟
0
1401/08/29
سوال کننده
بهداشت گفت روزی نصف زرده بدم من تاحالا ۳_۴بار فقط دادم بهش
1
1401/08/29
🥰 فاطمه 🥰
اصلا بهداشت نبر
من به جز واکسن هاش اصلا بهداشت نبردم
چون همیشه الکی میگه
فقط دکتر خودش قشنگ وقت میذاره و اندازه هارو دقیق میگه
من به جز واکسن هاش اصلا بهداشت نبردم
چون همیشه الکی میگه
فقط دکتر خودش قشنگ وقت میذاره و اندازه هارو دقیق میگه
1
1401/08/29
🥰 فاطمه 🥰
بعدشم مولتی ویتامین همون درصد ویتامین آ د رو داره به علاوه یه عالمه ویتامین دیگه واسه چی گفته فقط آد بده 😶😶😶
1
1401/08/29
سوال کننده
منم دیگه از این به بعد نمیبرم همون دکترش خیلی وقت میذاره، اصلا بهداشت چیزی که میگه با دکترش یکی نیست آدم سردرگم میشه
0
1401/08/29
سوال کننده
نمیدونم والا گفت دستورالعمل جدید اومده تا ۱سالگی آد بدید بعد مولتی
1
1401/08/29
🥰 فاطمه 🥰
نصفش؟ 🙄🙄🙄 نمیدونم والا
من در هفته ۲ یا ۳ بار میدم هربار ۲ تا زرده میدم
مگه بچه ۵ ماهه ست یه نصفه زرده بدی
من همون اولین بارم که زرده دادم ۱ دونه کامل دادم
من در هفته ۲ یا ۳ بار میدم هربار ۲ تا زرده میدم
مگه بچه ۵ ماهه ست یه نصفه زرده بدی
من همون اولین بارم که زرده دادم ۱ دونه کامل دادم
1
1401/08/29
🥰 فاطمه 🥰
بگو بیا برو بابا
اصلا نبرش دیگه بهداشت
واسه من هر ماه زنگ میزنن میگن بیا میگم باشه بشین تا بیام
خیلیا گفتن آره واکسن نمیزنن و این صحبتا
اما اصلا این داستانا نیست موظفن واکسن رو بزنن اصلا هم به این ربطی نداره که بچه رو هر ماه نبری
اصلا نبرش دیگه بهداشت
واسه من هر ماه زنگ میزنن میگن بیا میگم باشه بشین تا بیام
خیلیا گفتن آره واکسن نمیزنن و این صحبتا
اما اصلا این داستانا نیست موظفن واکسن رو بزنن اصلا هم به این ربطی نداره که بچه رو هر ماه نبری
0
1401/08/29
💫 مامانی 💫
عزیزم دقیقا همین اتفاق برای پسر من افتاد
برای ۹ماهگی بردم بهداشت وزنش ۵۹۰ گرم اضافه شد ولی قدش هیچ تغیری نکرده بود.
من پسرم ماه گذشته درگیر ویروس شد بستری شد
۱ماه بیشتره غذا نمیخوره
دوتا دندونم درآورد
خودم خیلییییییی ناراحت بودم چون همیشه رشد قدش خوب بود
ولی بهداشت گف احتمالا بخاطر مریضی و غدا نخورده
ماه بعد مجدد بیارش
ولی خودم فکر میکنم شاید ۷ماهگی دقیق قدش اندازه نگرفته
برای ۹ماهگی بردم بهداشت وزنش ۵۹۰ گرم اضافه شد ولی قدش هیچ تغیری نکرده بود.
من پسرم ماه گذشته درگیر ویروس شد بستری شد
۱ماه بیشتره غذا نمیخوره
دوتا دندونم درآورد
خودم خیلییییییی ناراحت بودم چون همیشه رشد قدش خوب بود
ولی بهداشت گف احتمالا بخاطر مریضی و غدا نخورده
ماه بعد مجدد بیارش
ولی خودم فکر میکنم شاید ۷ماهگی دقیق قدش اندازه نگرفته
0
1401/08/29
سوال کننده
پس منم همون کامل میدم البته قبلا تست حساسیت گرفتم اونموقع کم میدادم بهش
0
1401/08/29
سوال کننده
منم از واکسنش ترسیدم بردم ولی دیگه نمیبرم
0
1401/08/29
💫 مامانی 💫
۵۰۰ گرم
0
1401/08/29
سوال کننده
آخی عزیزم
پسرمنم مریض میشه تا چند وقت هیچی نمیخوره نه غذا نه قطره هاش
احتمالا دقیق اندازه نزدن
پسرمنم مریض میشه تا چند وقت هیچی نمیخوره نه غذا نه قطره هاش
احتمالا دقیق اندازه نزدن
0
1401/08/29
💫 مامانی 💫
خواهرمم میگه غصه نخور ۷ماهگی دقیق اندازه نزدن وگرنه این ماه هم دور سرش خوب بوده هم با این مریضی و بی اشتهایی بد وزن اضاف نکرده
حالا ایشالا ماه بعد ببرمش ببینم چی میشه
حالا ایشالا ماه بعد ببرمش ببینم چی میشه
1
1401/08/29
سوال کننده
اشکال نداره برای پسرمنم یه بار دور سرشو اشتباه زده بودن که بعدش درست شد
0
1401/08/29
❤mahur❤ ❤mahak❤
دخترم ۶۵ فک میکردم ریزه پس خیلی کوتاه نیس
0
1401/08/29
پارمیس جون
واسه چندماهگی ۶۵هستش
0
1401/08/29
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان گل
وقتتون بخیر 🌹
عکس نمودار رشدی دلبندتان را ارسال کنید تا ببینم
وقتتون بخیر 🌹
عکس نمودار رشدی دلبندتان را ارسال کنید تا ببینم
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
برنج کته...گوشت گوسفند..پوره سیب زمینی وداخل فرنی شیر پاستوریزه هم میریزم
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
من دادم مشکلی نبود
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
۷ بار دیگه خیلیه...شاید شیرت سینش نمیکنه...یبار شل شیرخشک بده ببین چی میشه
0
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
*شب
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
ببخشیدا بهداشتی خیلی بیسوادن...من زرده کامل میدم ولی هر روز نمیدم
1
1401/08/29
Nazanin 🧚♀️
چندین بار قد وزن پسرمو بهداشت اشتباه حساب کرده...من فقط واس واکسن میبرمش بهداشت...واسه قد وزن میبرمش دکتر
0
1401/08/29
سوال کننده

0
1401/08/29
سوال کننده

0
1401/08/29
سوال کننده

0
1401/08/29
سوال کننده

0
1401/08/29
سوال کننده
بفرمایید خانم دکتر
0
1401/08/29
سوال کننده
شیرخشک نمیخوره اصلا شیشه هم نگرفت
0
1401/08/29
پزشک اوما
مامان گل اشتهای دلبندتان خوب است ؟ چه غذاهایی میدهید؟
0
1401/08/29
سوال کننده
بله خانم دکتر نسبتا خوب است ۳وعده در روز غذا میدم بهش که انواع سوپ ها، انواع حریره بادام پسته گردو، کته هم میدم
میانوعده بهش سیب گلابی موز لیموشیرین کشمش خرما
تو سوپش عصاره گردن گوسفند، عصاره پای مرغ، کره، گشنیز و جعفری، کدو، سیب زمینی، ماش، عدس، بلغور گندم، برنج، دال عدس، جوپرک،هویج، کینوا ، دانه چیا ، نخود و لوبیا هم تازگیا میدم
چند بارهم زرده تخم مرغ دادم درحد تست حساسیت
میانوعده بهش سیب گلابی موز لیموشیرین کشمش خرما
تو سوپش عصاره گردن گوسفند، عصاره پای مرغ، کره، گشنیز و جعفری، کدو، سیب زمینی، ماش، عدس، بلغور گندم، برنج، دال عدس، جوپرک،هویج، کینوا ، دانه چیا ، نخود و لوبیا هم تازگیا میدم
چند بارهم زرده تخم مرغ دادم درحد تست حساسیت
0
1401/08/29
پزشک اوما
بسیار هم عالی عزیزم، آفرین به شما ❤️مامان گل مکمل زینک را شروع کنید و برای رد خطا در اندازه گیری و ارزیابی دقیق تر حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.
باتوجه به سن دلبندتان، اگر حساسیت ندارد حتما زرده تخم مرغ بدهید، حساسیت به پروتئین گاوی دارد؟
باتوجه به سن دلبندتان، اگر حساسیت ندارد حتما زرده تخم مرغ بدهید، حساسیت به پروتئین گاوی دارد؟
0
1401/08/30
سوال کننده
ممنون خانم دکتر عزیز تقریبا ۵۰ روز است که بهش نئو زینک میدم.
نخیر به پروتئین گاوی حساسیت ندارد البته فقط بهش ماست و خامه دادم ولی شیر تاحالا ندادم
نخیر به پروتئین گاوی حساسیت ندارد البته فقط بهش ماست و خامه دادم ولی شیر تاحالا ندادم
1
1401/08/30
پزشک اوما
عزیزم پنیر هم میتوانید کم کم بدهید، شیر موز با شیرخشک یا شیر خودتان تهیه کنید و بدهید، آجیل خام را پودر کرده و در دسرهای خانگی مانند دنت بریزید و بدهید. بلدرچین، حتما داده شود و مراجعه هم کنید اندازه گیری مجددا انجام شود 💗
1
1401/08/30
سوال کننده
چشم خانم دکتر ممنونم
1
1401/08/30
سوال کننده
stk: |~|11|~|15_col
0
1401/08/30
سوال کننده
راستی خانم دکتر آد ندم بهش؟
0
1401/08/30
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا مامان گل ، فعلا آد بدهید تا ببینیم نظر متخصص اطفال چیست
0
1401/10/28
ghazalak ۶۶
مامان ایلیا قد پسر تغییری داشته؟ان شا الله ک ب نتیجه رسیده باشی
اومدی خبر میدی اگه تاثیر داشته چیکارا کردی
اومدی خبر میدی اگه تاثیر داشته چیکارا کردی
0
1401/10/28
ghazalak ۶۶
مامان ایلیا قد پسر تغییری داشته؟ان شا الله ک ب نتیجه رسیده باشی
اومدی خبر میدی اگه تاثیر داشته چیکارا کردی
اومدی خبر میدی اگه تاثیر داشته چیکارا کردی
0
1401/11/05
سوال کننده
سلام مامان جان نه والا تو این ۳ماه ۲سانت بلند شده از ۶۸ شده ۷۰
0
1401/11/05
سوال کننده
بجای مولتی ویتامین دادم بهش آد میدم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




