وسابقه کم کاری تیروئید و کیست سینه و تخمدان سابقه داشت ازمایشاتشم قبلن براتون فرستادم مجدد میفرستم ،تستسترون بالا داشت.روز ۱۴ سیکل قرار بود سونو سینه و رحم و تخمدان انجام بده براتون میفرستم، باتوجه ب اینکه مادر سابقه ماستکتومی داره در مورد پیگیری سینه چه باید بکنه و دارو لازم ب مصرف داره؟
در مورد کیست تخمدان باتوجه ب اینکه مدت ۵سال مصرف ال دی قبلن داشت و قط کرد بخاطر ریسک ایجاد سرطان ها.داروی مناسب برای رفع کیست تخمدان و کم کردن تستسترونش چه دارویی هست چون ریزش مو شدید هم گرفته و ۳۰ سالشه.
پرسش (1401/08/01):
سلام خانم دکتر عزیز،خواهرم مجرده با قاعدگی نامنظم قبلن پرسیده بودم
560
57
1401/08/01
سوال کننده
0
1401/08/01
سوال کننده

0
1401/08/01
سوال کننده

0
1401/08/01
سوال کننده

0
1401/08/01
سوال کننده

0
1401/08/01
سوال کننده

0
1401/08/01
سوال کننده
و شفاهی دکتر سونوگرافی گفت پی سی او از نوع کلاسیک هست یعنی چه؟
0
1401/08/02
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون عزیزم
جان دل خواهر محترم شما درگیر مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان هستند. علت بالا بودن تستوسترون هم امین هست. در این مشکل فولیکول ها به اندازه مناسب رشد نکرده و در نتیجه این رشد نامناسب تخمکگذاری نیز رخ نمی دهد. برای کمک به مدیریت این مشکل خواهرتان حتما تلاش کنند تا:
اگر شاخص نمایه توده بدن بالاتر از حد طبیعی است، وزن خود را کم کنند .
به طور منظم ورزش داشته باشند. برای این کار ۳ روز در هفته حداقل به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ترکیبی از ورزش های هوازی و یوگا را انجام دهند . نیازی به مراجعه به باشگاه نیست و میتوانند در خانه و به کمک اپلیکیشن های مختلف یا فیلم های موجود در شبکه های مجازی این تمرینات را انجام دهند. رقص و زومبا نیز انتخاب خوبی برای ایشان هستند.
به علاوه رژیم غذایی خود را اصلاح کنند. برای این کار مصرف مواد قندی و همچنین خوراکی های تهیه شده از آرد سفید مانند انواع دسر ها، کیک ها، شیرینی ها، پودینگ ها و موارد مشابه را به حداقل برسانند . تا حد امکان نان به صورت سبوسدار استفاده شود. مصرف برنج سفید به حداقل برسد و همچنین تا میتوانند موادی مانند ماکارونی، سیب زمینی، ذرت و هویج که غنی از نشاسته هستند را کمتر مصرف کنند، مادر محترمتان در چه سنی درگیر سرطان شده بودند؟ شما و. خواهرتان از نظر ژنی کنترل شده اید؟
جان دل خواهر محترم شما درگیر مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان هستند. علت بالا بودن تستوسترون هم امین هست. در این مشکل فولیکول ها به اندازه مناسب رشد نکرده و در نتیجه این رشد نامناسب تخمکگذاری نیز رخ نمی دهد. برای کمک به مدیریت این مشکل خواهرتان حتما تلاش کنند تا:
اگر شاخص نمایه توده بدن بالاتر از حد طبیعی است، وزن خود را کم کنند .
به طور منظم ورزش داشته باشند. برای این کار ۳ روز در هفته حداقل به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ترکیبی از ورزش های هوازی و یوگا را انجام دهند . نیازی به مراجعه به باشگاه نیست و میتوانند در خانه و به کمک اپلیکیشن های مختلف یا فیلم های موجود در شبکه های مجازی این تمرینات را انجام دهند. رقص و زومبا نیز انتخاب خوبی برای ایشان هستند.
به علاوه رژیم غذایی خود را اصلاح کنند. برای این کار مصرف مواد قندی و همچنین خوراکی های تهیه شده از آرد سفید مانند انواع دسر ها، کیک ها، شیرینی ها، پودینگ ها و موارد مشابه را به حداقل برسانند . تا حد امکان نان به صورت سبوسدار استفاده شود. مصرف برنج سفید به حداقل برسد و همچنین تا میتوانند موادی مانند ماکارونی، سیب زمینی، ذرت و هویج که غنی از نشاسته هستند را کمتر مصرف کنند، مادر محترمتان در چه سنی درگیر سرطان شده بودند؟ شما و. خواهرتان از نظر ژنی کنترل شده اید؟
0
1401/08/02
سوال کننده
مادر در سن ۶۰ سال ۹۴
ما دو تا نه بررسی ژنتیکی چطوریه؟
ما دو تا نه بررسی ژنتیکی چطوریه؟
0
1401/08/02
سوال کننده
رژیم غذایی فقط شیرینی دوست داره زیاد همش زود خسته میشه قندش میوفته میخوره
0
1401/08/02
سوال کننده
توده بدنیش نرماله لاغر ولی شکم داره انگار ک ۳یا ۴ ماهه باردار🤦♀️🤓
0
1401/08/02
پزشک اوما
جان دلم در مرود قندی جات باتوجه به pco باید به این تمایل خود غلبه کرده و مصرف را محدود کنند به جای آن برای گرسنه نشدن، در فواصل منظم میان وعدههای پروتئینی مانند آجیل خام بخورند. ورزش ها را به شکلی که گفتم برای کاهش چربی شکمی حتما انجام دهند، بررسی ژنتیکی به تشخیص جهش هاي ژنی مرتبط با سرطان سینه در مواردی کمک میکنند اما فعلا خواهرتان تلاش کنند با اصلاح سبک و. نکاتی که گفتم شرایط را کنترل کنند اگر وضعیت بهتر نشد داروها تحت نظر متخصص غدد انتخاب شده و تمرکز بیشتر روی داروهایی باشد که فاقد استروژن هستند
0
1401/08/02
سوال کننده
یعنی دارویی که برای pco باید انتخاب بشه دکتر غدد انتخاب کنه نه دکتر زنان ؟
0
1401/08/02
سوال کننده
بعد سونو سینه اش چی نوشته؟
دوباره کی باید انجام بشه؟ماموگرافی زوده نه؟
دوباره کی باید انجام بشه؟ماموگرافی زوده نه؟
0
1401/08/02
سوال کننده
داروی فاقد استروژن چی داریم؟
0
1401/08/03
پزشک اوما
عزیزم در سونوگرافی سینه ، موردی به نفع بدخیمی دیده نشده اما باید تحت نظر متخصص باشند و 6 ماه آینده سونوگرافی تکرار گردد. داروهای فاقد استروژن زیادی داریم از جمله دوفاستون یا مدروکسی پروژسترون که به تنظیم سیکل ها کمک میکنند اما در قدم اول اصلاح سبک زندگی انجام گردد ، برای موهای زائد تحت نظر متخصص غدد باشند و همزمان با متخصص زنان پیش بروند ❤️
0
1401/08/03
سوال کننده
مرسی عزیزدللل
0
1401/08/03
سوال کننده
قرص کانترسمین و دورسبلا یکی بهش معرفی کرد اینا استروژن داره یا نداره؟
0
1401/08/03
سوال کننده

0
1401/08/03
سوال کننده
این سونو ی سینه سال ۹۸ هست
0
1401/08/03
سوال کننده
بنظرتون کیست بزرگتر شده ؟ نیاز به عمل نیست؟
0
1401/08/03
پزشک اوما
با وجود اطلاع از شرایط مادر محترم تجویز شده اند؟
0
1401/08/03
سوال کننده
بله
0
1401/08/03
پزشک اوما
عزیزم اجازه دهید من با همکاری که در این حوزه فعالیت جدی تر دارند مشورت کرده و فردا نتیجه را. اطلاع دهم
0
1401/08/04
سوال کننده
متشکرم ک پیگیرید
0
1401/08/06
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من 🌹🌹
عذرخواهي میکنم که دیر شد فعلا هیچ داروی هورمونی مصرف نکنند تا کیست توسط جراح سینه دیده شود بعد اگر ایشان اجازه دادند مجاز به مصرف هستند 💜
عذرخواهي میکنم که دیر شد فعلا هیچ داروی هورمونی مصرف نکنند تا کیست توسط جراح سینه دیده شود بعد اگر ایشان اجازه دادند مجاز به مصرف هستند 💜
0
1401/08/06
سوال کننده
عزیزم من دیروز ب جراح نه ولی به آنکولوژیست نشون دادم سونو و آزمایشو گفت نیاز به کاری نداره .فقط چکاب انجام بشه
بازم نیاز هست به جراح نشون بدم؟
بازم نیاز هست به جراح نشون بدم؟
1
1401/08/07
پزشک اوما
انکولوژیست زنان بودند؟
0
1401/08/07
سوال کننده

0
1401/08/07
سوال کننده
ایشون بودن👆
0
1401/08/07
پزشک اوما
عزیزم ایشان در حوزه زنان کفایت لازم را ندارد به انکولوژیست زنان مراجعه کنید 🌹🌹
0
1401/08/07
سوال کننده
اها
0
1401/08/07
سوال کننده
کسی رو میشناسید؟
0
1401/08/07
پزشک اوما
خواهش میکنم جان دلم ، در تهران متخصصین فراوانی هستند با عنوان انکولوژیست زنان و جراح سینه سرچ کنید گل من💓
0
1401/08/08
سوال کننده
شرمنده ببخشیدا من رشت ام واقعن سخته تا تهران بیام فقط یه سونو نشون بدم
امکانش هست شما خودتون ک تهرانید از این همکارتون ک میگید بپرسید؟هزینه ایی هم لازمه من پرداخت کنم
امکانش هست شما خودتون ک تهرانید از این همکارتون ک میگید بپرسید؟هزینه ایی هم لازمه من پرداخت کنم
0
1401/08/08
سوال کننده
خیلی لطف میکنید اگر خودتون بپرسید
0
1401/08/08
سوال کننده
اگرم ک براتون سخت میشه نمی خواد
1
1401/08/08
پزشک اوما
جان دلم من همکاری در این حوزه ندارم وگرنه حتما میپرسیدم ضمن اینکه باید معاینه شوند در رشت هم در این حوزه زیاد همکار داریم، به عنوان مثال دکتر مژگان نبات زاده. با همان عنوان هایی که گفتم در شهر رشت سرچ کنید ❤️❤️
1
1401/08/08
سوال کننده
متشکرم.
0
1401/08/08
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من🌹🌹
0
1401/08/08
پزشک اوما
stk: |~|11|~|114_col
0
1401/10/09
سوال کننده
سلام دکتر جان
0
1401/10/09
سوال کننده
من رفتم پیش انکولوژیست
0
1401/10/09
سوال کننده
که گفته بودین
0
1401/10/09
سوال کننده
گفت سونو سینه نرماله و هر سال چکاپ کن
0
1401/10/09
سوال کننده
بابت داروی تخمدان پلی کیستیک و تستسترون بالا م هم باتوجه به اینکه ریسک فاکتورهای کنسر پستان دارم و مادرم ماستکتومی شده باید دارویی استفاده کنم ک کمتر در معرض استروژن باشم ایشون بهم دوفاستون رو پیشنهاد دادن برای ۲ یا ۳ ماه گفتن شب ۱۵ قاعدگی ۱ عدد تا ۱۰ شب
0
1401/10/09
سوال کننده
حالا ب نظر شما دوفاستون بهتره یا کانترسمین و دورسبلا
0
1401/10/09
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون عزیزم
بسیار هم عالی عزیزم، مدروکسی پروژسترون با این شرایط بهتر است و بیشتر از دوره ای که گفتند مصرف نکنید 🌹
بسیار هم عالی عزیزم، مدروکسی پروژسترون با این شرایط بهتر است و بیشتر از دوره ای که گفتند مصرف نکنید 🌹
0
1401/10/09
سوال کننده
دوفاستون همون مدروکسی پروژسترونه؟
0
1401/10/09
پزشک اوما
خیر جان دلم متفاوت هستند
0
1401/10/14
سوال کننده
دوفاستون فرقش با مدروکسی در چیه هر دو تا مگه پروژسترونی نیستن؟
1
1401/10/14
پزشک اوما
عزیزم نوع پروژسترون متفاوت است، و با اینکه مکانیسم عمل خیلی متفاوتی ندارند اما مدروکسی پروژسترون در درمان سرطان های سینه هم کاربرد دارد برای همین میتواند انتخاب خوبی باشد اما اگر میخواستند بین داروهای توصیه شده بخورند دوفاستون مصرف شود 💗
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




