برای آنزیم های کبدی که بالا هستن خیلی نگرانم خانم دکتر
سلام به روی قشنگتون محدثه جانم
عزیزدلم در آزمایش همسر محترم شما همه چیز عالی است و فقط این موارد حائز اهمیت هستند :
1. سطح کلسترول چربی خون، تری گلیسیرید و آنزیم های کبدی بالاتر از حد طبیعی بوده که این مسئله میتواند با کبد چرب همراهی داشته باشد. حتما سونوگرافی از کبد انجام شده و رژیم غذایی خود را به صورت جدی اصلاح کنند، وزن اگر بالا است کم شود و ورزش کنند.به متخصص غدد مراجعه کنند.
2. سطح ویتامین دی کمتر از حد طبیعی است. برای دو ماه هفته ای یک عدد پرل ویتامین دی 50 هزار مصرف کرده و سپس آزمایش را تکرار کنند.
3. سطح esr که فاکتور التهابی است نیز بالا است باید علت مشخص شود تب یا بیماری یا درد میتواند علت باشد 🌹🌹
خانم دکتر esr که میگید بالا هست خودش میگه علاعمی ندارم باید دنبال علت باشیم؟
یادمه یه بار میگفت شانه هام خیلی درد میکنه
خانم دکتر Sgot که بالا هست مشکلی نیست.؟
شرمنده خانم دکتر برای این جواب داده بودین که سونوگرافی انجام بشه چشم انجام میده
حواسم نبود که جواب دادین
چشم هاتون بی بلا عزیزجانم ، بله به دنبال علت باشید. بالا بودن sgot همان انزیم کبدی است که گفتم عزیزم. دشمنتان شرمنده باشد گل من💜💜