سلام من هفته سی و سه هستم چهار روزی میشه سرماخوردم دو تا سوال داشتم یکی اینکه شنیدم خوردن استامینوفن در بارداری بچه رو بیش فعال میکنه منم مجبور بودم به خاطر تب و طبق تجویز دکترم هر شش ساعت یکبار یا چهار ساعت یکبار استامینوفن بخوردم نگرانم روی بچه تاثیر بذاره این درسته؟
سرفه های شدید دارم برای درمانش چه دارویی مجازم مصرف کنم؟ چون خیلی اذیت میشم
پرسش (1401/07/26):
سرما خوردگی در بارداری
419
30
1401/07/26
سوال کننده
1
1401/07/26
الهه♡
منم سرما خوردم و استامینوفن مصرف کردم طوری نشده که
1
1401/07/26
الهه♡
دیفن هیدرامین قرقر کن برای سرفه هات و ابلمیو عسل بخور
0
1401/07/26
سوال کننده
من از وقتی شنیدم استامینوفن بچه رو بیش فعال میکنه شب و روزم شده استرس و فکر و خیال
نمیدونم چقدر صحت داره
ولی به خاطر تب مجبورم مصرف کنم
نمیدونم چقدر صحت داره
ولی به خاطر تب مجبورم مصرف کنم
0
1401/07/26
الهه♡
من همچین چیزی نشنیدم و اینکه تا الانم خداروشکر بچم سالمه
0
1401/07/26
سوال کننده
خداروشکر
انشالله که همینطور باشه
انشالله که همینطور باشه
0
1401/07/26
زهرا ......
سلام عزیز منم دو هفته پیش سرما خوردم که کلی استامینوفن و دیفن هیدرامین واموکسی سیلین استفاده کردم .تازه زیر سرمم که رفتم دکتر برام دوتا امپول سفازولین زد .با جند تا تقویتی .هنوزم سرفم خوب نشده 😶.شدیدا سرفه دارم .گلوم انگار زخمه هر چی میخورم فرق نمیکنه اصلا فقط شیر داغ یکم گلومو اروم میکنه .دکتر میگفت یک ماه طول میکشه سرفت خوب شه
0
1401/07/26
زهرا ......
ن بابا اینطور نیی .دیگه همه مادرا اکثرا استفاده کردن استامینوفن تو بارداری الان باید همه بچه ها پیش فعال باشن .
0
1401/07/26
سوال کننده
سلام اگر این سرفه های شدید قرار باشه تا یک ماه باشه که خیلی سخته
چون به شکمم خیلی فشار میاد
چون به شکمم خیلی فشار میاد
0
1401/07/26
سوال کننده
انشالله همینطور باشه که شما میگین
کلا توی دوران بارداری آدم به چه چیزا که فکر نمیکنه
کلا توی دوران بارداری آدم به چه چیزا که فکر نمیکنه
0
1401/07/26
زهرا ......
منم خیلی اذیتم زیر دلم درد میکنه ولی چ کنم.نمیدونم چ مرضیه گرفتم
0
1401/07/26
زهرا ......
تازه من حجم کیسه ابمم زیاده گفته بودن خیلی رعایت کنم حتی با وجود مریضیم ابم میترسیدم بخورم .مواد قندی نخورم .خیلی اذیت شدم
0
1401/07/26
سوال کننده
انشالله زودتر هم شما خوب بشی هم من
چون با این سرفه ها و حال بد نمیدونم چه جوری باید به یه عالمه کاری که این چند هفته آخر دارم برسم
چون با این سرفه ها و حال بد نمیدونم چه جوری باید به یه عالمه کاری که این چند هفته آخر دارم برسم
1
1401/07/26
زهرا ......
کلا دوران پر استرسیه انشالله که بسلامتی بگذره
0
1401/07/26
زهرا ......
انشالله که واسه شما عین من طول نکشه .زودتر خوب شین
0
1401/07/26
سوال کننده
حق دارین منم کلا بارداری سختی رو گذروندم
1
1401/07/26
سوال کننده
خیلی ممنونم سلامت باشین انشالله
0
1401/07/26
مونس نبوی
سلام من واسه بارداری بچه اولم از اول بارداری تاموقع زایمان روزی یک استامینوفن میخوردم
0
1401/07/26
مونس نبوی
چون دائم سردرد بودم
0
1401/07/26
مونس نبوی
دخترم بچه ارومیه
0
1401/07/26
مونس نبوی
پیش فعال نشده
0
1401/07/26
سوال کننده
سلام خیلی ممنونم که جواب دادید خداروشکر
0
1401/07/26
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
آنچه شما خوانده اید مربوط به مواجهه طولانی مدت جنین با استامينوفن است نه مصرف دوره ای و کوتاه مدت و ضمن اینکه قرار نیست حتی در مصرف طولانی مدت هم قطعا چنین مشکلی رخ دهد بلکه ""کمی"" ممکن است این خطر بالا رود. (درست مانند اینکه می گوییم خوردن کله پاچه در بارداری خطرناک است و. محض احتیاط نخورید اما بسیاری از مادران هم میخورند و مشکلی رخ نمیدهد. در واقع هدف این است که شما خودسر برای هر اتفاق ساده ای استامینوفن نخورید و دقت بیشتری داشته باشید)، در حالی که تب بالا و کنترل نشده قطعا و صد در صد منجر به تشنج در مادر و به خطر افتادن سلامت مادر و در پی آن جنین خواهد شد.
برای درمان سرفه شربت سیم پرگنالکد را شروع کنید اگر موثر نبود در کنار آن هر 8 ساعت یک قاشق غذاخوری دیفن هیدرامین ساده بخورید 🌹
آنچه شما خوانده اید مربوط به مواجهه طولانی مدت جنین با استامينوفن است نه مصرف دوره ای و کوتاه مدت و ضمن اینکه قرار نیست حتی در مصرف طولانی مدت هم قطعا چنین مشکلی رخ دهد بلکه ""کمی"" ممکن است این خطر بالا رود. (درست مانند اینکه می گوییم خوردن کله پاچه در بارداری خطرناک است و. محض احتیاط نخورید اما بسیاری از مادران هم میخورند و مشکلی رخ نمیدهد. در واقع هدف این است که شما خودسر برای هر اتفاق ساده ای استامینوفن نخورید و دقت بیشتری داشته باشید)، در حالی که تب بالا و کنترل نشده قطعا و صد در صد منجر به تشنج در مادر و به خطر افتادن سلامت مادر و در پی آن جنین خواهد شد.
برای درمان سرفه شربت سیم پرگنالکد را شروع کنید اگر موثر نبود در کنار آن هر 8 ساعت یک قاشق غذاخوری دیفن هیدرامین ساده بخورید 🌹
1
1401/07/27
سوال کننده
سلام
خیلی ممنون از توضیحاتتون 🌹
خیلی ممنون از توضیحاتتون 🌹
0
1401/07/27
پزشک اوما
خواهش میکنم مهربانم 🌹🌹🌹
0
1401/07/27
پزشک اوما
stk: |~|11|~|111_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




