سلام خانم دکتر خسته نباشید.نوزاد من ۳۶ هفته ب دنیا اومد ۳۲۰۰ بود الان ک دو ماه و ۲۰ روز داره ۵۴۰۰ هست نمودار وزنش خیلی کمه شیر خشک ابتامیل میدم بهش .نیاز هست ک شیر خشکش و تغیر بدم ؟؟؟بچها اگه تجربه دارین راهنماییم کنید
0
1401/07/18
sara jafari
سلام من وزن بچم کم بود بهش نان دادم بهترشد
0
1401/07/18
سوال کننده
سلام عزیزم
0
1401/07/18
سوال کننده
خودم تغیر بدم
0
1401/07/18
سوال کننده
یا نیاز هست ببرمش دکتر
0
1401/07/18
sara jafari
نه بابا دکتر چی میخواد بگه اگه رفلاکس نداره خودت شیرشوعوص کن
0
1401/07/18
سوال کننده
اره حتما این کارو کنم خیلی اعصابم بهم ریختس
0
1401/07/18
سوال کننده
کلی شیر دارم خدا کنه داروخونه عوض کنه برام
0
1401/07/18
sara jafari
درکت میکنم منم خیلی نگران بودم
0
1401/07/18
سوال کننده
ینی الان خیلی وزنش کمه ؟
0
1401/07/18
sara jafari
فکرنکنم عوض کنه ببین تواوما کسی میخواد بفروش بهش
0
1401/07/18
sara jafari
نه خیلی کم نیست ولی فکنم میگنباید دوبرابر وزن تولدش باشه بازم بزاردکتر بیاد ببینه شاید نظردیگه ای داشت
0
1401/07/18
سوال کننده

0
1401/07/18
سوال کننده

0
1401/07/18
سوال کننده
مرسی عزیزمک جواب دادی
0
1401/07/18
sara jafari
عزیزمی .
0
1401/07/18
گلاب 🌎
سلام رشد وزنش که حوب بوده اپتامیل هم شیر خولیه اگه بهش ساخته به نظرم ریشک نکن عوضش کنی به هم میریزه
0
1401/07/18
سوال کننده
بهداشت هی بهممیگه کمه بیشتر بهش برس
0
1401/07/18
سوال کننده
سلام عزیزم
0
1401/07/18
گلاب 🌎
بهداشتو ول کن ،بچه ت دکتر نداره خودش
0
1401/07/18
سوال کننده
نه تا حالا دکتر نبردمش
0
1401/07/18
گلاب 🌎
اخه هر شیر خشکی هم نمیشه بدی اذیت کننده س ،شیر خودتم میخوره!!
0
1401/07/18
سوال کننده
نه شیر خودم اصلا
0
1401/07/18
سوال کننده
دخترم ک شیر خودم میدادم خیلی تپلی بود
0
1401/07/18
گلاب 🌎
حتما ی دکتر انتخاب کن برای بچه ت تحت نظر ی پزشک هر ماه چکش کن
0
1401/07/18
سوال کننده
اره حتما باید این کارو کنم
0
1401/07/18
سوال کننده
اخه شهرمون دکتر خوب نداره
0
1401/07/18
گلاب 🌎
اگه بخوای شیر خشکشو عوض کنی نان خوبه ولی من از بچه ها شنیدم اپتامیل بهتر غز همه وزن میده به بچه
0
1401/07/18
رادین پسر
کجایی مگ؟؟
0
1401/07/18
سوال کننده
استان فارس لارستان
0
1401/07/18
سوال کننده
پس کاش میبردمش دکتر
0
1401/07/18
مامان ی خانم کوچولو
به نظر رو نموداره و هروقت دیدی از نمودار اومد پایین حتما ببرش دکتر.
0
1401/07/18
الهام الییی
تو ۲۴ ساعت چقدر شیر میخوره ؟
0
1401/07/18
مامان ی خانم کوچولو
چون عوض کردن شیرخشک و پوشک اینا ریسکه ممکنه بهش نسازه
0
1401/07/18
سوال کننده
خودشم خیلی کم شیر میخوره
1
1401/07/18
مامان ی خانم کوچولو
هر دو ساعت بیدارش کن و بهش شیر بده.چون فعلا رو نموداره و افت نداره.و باتوجه به وزن اولش وزنگیریش خوب بوده
0
1401/07/18
الهام الییی
هواست به سرشیشه هم باشه . نینی که بزرگتر میشه ممکنه سوراخ سرشیشه براش کوچیک بیاد و کامل سیر نشه و دهنش خسته شه از میک زدن .
0
1401/07/18
سوال کننده
مثلا دیشب از ۱۲ شی تا ۱۲ روز ۹۰ سی سی خورده
0
1401/07/18
الهام الییی
پس احتمالش هست که سوراخ سرشیشه کوچیک شده باشه براش. سرشیشه اش رو یه شماره بزرگتر بگیر
0
1401/07/18
الهام الییی
کمه دیگه . شیشه اش مارکش چیه؟
0
1401/07/18
سوال کننده
من اینجا هر چی سر شیشیه میگیرمب درد نمیخوره یا سوراخش گشاده یا خیلی تنگ
0
1401/07/18
سوال کننده
یکیش بی بی لند
0
1401/07/18
سوال کننده
دو تا دیگه مارک معروفی نیس
0
1401/07/18
سوال کننده
از امروز ب زور شیرش میدم
0
1401/07/18
الهام الییی
ببین برا دختر من اونت هستش . خیلی خوبه . اوایل که مارک بیبی لند بود و زیاد میومد براش . بعدش اونت گرفتم ۶۰ میل که شرشیه اش نیم قطره بود . تو دوماهگی دیدم جیشش کم شده . سیرشیشه رو کردم یک قطره و دیدم خوب میخوره شیر رو . بعد یه ماه سرشیشه دو رو گرفتم . بعدش خودم با سوزن یکم گشاد کردم 😅 . الانم سرشیشه ۴ هست که میخوره
0
1401/07/18
الهام الییی
با اینکه یکم گرونه
0
1401/07/18
الهام الییی
اگر قیمت مشکلی نداری ، اونت ۱۲۵ میل بگیر براش که سرشیشه ی روش یک قطره هست . قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومن هست . از سایت ( اونت ایران یا ایران اونت ) میتونی بگیری . من از اونجا گرفتم .
0
1401/07/18
... ...
عزیزم خودت بهش شیر میدی یا اینکه هروقت خودش گریه کرد بهش میدی
0
1401/07/18
الهام الییی
بعد دیدی این سرشیشه کوچیکه . میتونی جداگونه فقط سرشیشه دو بگیری براش .
0
1401/07/18
الهام الییی
هروقت دیدی جیشش زیاده و پوشک قشنگ سنگین میشه بدون شیر کافی میخوره . اگر جیشش کم شد ینی شیر کافی نمیرسه بهش
0
1401/07/18
... ...
حالا معده بچه رو داغون نکنی 😅😅😅
0
1401/07/18
❤mahur❤ ❤mahak❤
نده به زور.منم یه مدت بخاطر حرفای خانوم خانباجیا انقد گفتن بچه هات ریزه بزور دادمشون داغون شدن.رفلاکسشون وحشتناک شد درستم نشد دیگع
0
1401/07/18
الهام الییی
به زور قرار نیس که بدیم . ولی اینکه میگه تو ۱۲ ساعت ۹۰ تا خورده کم هستش . حداقل باید الان ۳۶۰ تا میخورد
0
1401/07/18
الهام الییی
۳۰۰ تا میخورد
1
1401/07/18
فریده فروتن
آره کمه من پسرم یه وعده ش نود تا بود
0
1401/07/18
الهام الییی
حتما سرشیشه اش رو عوض کن . امکانت بود اونت بگیر براش . بچه گشنه نمونه . من از دخترم دیدم میگما . بعد عوض کردن سرشیشه دیدم چقدر راحت میخوره و قشنگ هر روز نسبت به قبل ، حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ تا بیشتر میخورد . دیدم طفلکی نگو فکش خسته میشده از بس میک میزده
0
1401/07/18
الهام الییی
اره . هر دوساعت بهتره ۶۰ تا بخوره .
0
1401/07/18
فریده فروتن
من روزی دو بار نودتا میدادم کنار شیر خودم
0
1401/07/18
❤mahur❤ ❤mahak❤
خب فرق دارن بچه ها باهم.الان ماهور من دوساعت ۳ساعت ۹۰تا میخوره.ولی ماهک یساعت ۹۰تا
0
1401/07/18
❤mahur❤ ❤mahak❤
اما بزور بدم اصلا دهن وا نمیکنه هرچیم بزور بخوره بالا میاره
0
1401/07/18
... ...
الهام الان هرچند ساعت بهش شیر میدی ؟ چند سی سی؟؟
0
1401/07/18
... ...
ماهک حساسیت به پروتئین گاوی داره؟؟
1
1401/07/18
🍒𝑴𝒂𝒂𝒉𝒊𝒊𝒊𝒊❄️
شما هردوساعت بهش شیر بده هرچقدر میخواد بخوره .
گلم رو نموداره خداروشکر نگران نباش شیرشم الکی عوض نکن .
بهداشت چرت زیاد میگه گاهی .
فقط شیردهیتو مرتب کن سر دوساعت شیر بده .
گلم رو نموداره خداروشکر نگران نباش شیرشم الکی عوض نکن .
بهداشت چرت زیاد میگه گاهی .
فقط شیردهیتو مرتب کن سر دوساعت شیر بده .
0
1401/07/18
zeinab tg
هستی
0
1401/07/18
zeinab tg
پسر منم اپتامیل میخورد وقتی وزن نگرف دکتر ارمانیان گفت بهش اپتامیلpdfبده
مخصوص نوزادانی ک زود بدنیا اومدن چربی بیشتری داره
خیلی خوب وزن میده بهش
مخصوص نوزادانی ک زود بدنیا اومدن چربی بیشتری داره
خیلی خوب وزن میده بهش
0
1401/07/18
kok_mi
بیومیل خیلی خوبه
وزن دهی و طعمش
وزن دهی و طعمش
0
1401/07/18
سوال کننده
بچها واقعا ممنونم
0
1401/07/18
سوال کننده
خیلی خوب راهنماییم کردین
0
1401/07/18
سوال کننده
عزیزم ۳۶ هفته ب دنیا اومد
0
1401/07/18
❤mahur❤ ❤mahak❤
اره
0
1401/07/18
❤mahur❤ ❤mahak❤
بیومیل آی آرم داره؟
0
1401/07/18
الهام الییی
اره . من دخترم بیومیل ای ار میخوره و خداااروشکر وزنش خوبه
0
1401/07/18
الهام الییی
هروقت خودش گشنه باشه . ولی الان هر یک ساعت تا یک و نیم ساعت مهمولا ۹۰ تارو میخوره . به جز شبا که هر سه چهارساعت بیدار میشم خودم میدم . چون خودش گریه نمیکنه .
0
1401/07/18
الهام الییی
فردا میشمرم . میگم تو ۲۴ ساعت چقدر میخوره .
هر قوطی ۴۰۰ گرم هست . و هر قوطی رو دو دو روز میخوره
هر قوطی ۴۰۰ گرم هست . و هر قوطی رو دو دو روز میخوره
0
1401/07/18
الهام الییی
تو دو روز
0
1401/07/18
الهام الییی
من دخترم اوایل تو یک ماهگی تو ۵ روز میخورد یه قوطی رو . بعد شد ۴ روز . بعدش ۳ روز . الانم تو ۲ روز میخوره .
0
1401/07/18
الهام الییی
البته من تنها ۱۰ روز بهش غذا دادم . بعد اون اسهال استفراغ شد و دیروز یه قاشق کوچیک فرنی دادم و بالا اورد و هی عوق زد .
0
1401/07/18
... ...
خب شیر پپتی اصلا چربی نداره واسه همسن زود به زود گشنه میشه طفلی
0
1401/07/18
... ...
آها درسته. هلنا که دیگه شبا شیر نمیخوره خودش شیر شب خودش رو قطع کرد .
0
1401/07/18
... ...
میگم توی یه تاپیک دیدم نوشته بودی هرچی غذا میخوره بالا میاره. غذاش سفت نیست ؟؟ باید خیییلی آبکی باشه بعد به مرور سفت بشه. چون رفلاکس دارن غذای سفت نمیتونن بخورن . خیلی آبکی درست کن
0
1401/07/18
... ...
دختر من هر ۲ الی ۳ روز تموم میکنه ولی من هرچی شیر حل میکنم میریزم دور 😑😑😑😑
0
1401/07/18
الهام الییی
نه . ۱۲ روز بود میدادم و قشنگ میخورد . فرنی و فرنی با موز و دو روز هم بود حریره میدادم که اسهال استفراغ شد و از بعد اون دیگه به جز هرچی میدم بالا میاره شدید .
وگرنه رفلاکسش خیلی وقته خوب شده
خودم هنوز ریسک نمیکنم شیر معمولی بگیرم . چون با همین وزن خوب میگیره
وگرنه رفلاکسش خیلی وقته خوب شده
خودم هنوز ریسک نمیکنم شیر معمولی بگیرم . چون با همین وزن خوب میگیره
0
1401/07/18
الهام الییی
کم بگیر . مثلا ۳۰ تا یا ۶۰ تا . اونو بخوره . بعد دیدی بازم گرسنه اس دوباره بگیر . و بعد درست شدن تا یک ساعت میتونی بدی بهش
0
1401/07/18
... ...
اگر گرسنه باشه تموم بشه دوباره حل کنم دیگه نمیخوره .اره تا یک ساعت زمان داره ولی حتما باید شیر گرم بخوره وقتی میمونه سرد میشه گرسنه هم باشه دیگه نمیخوره 😑😑
0
1401/07/18
الهام الییی
من که گرم نمیدم بهش . سرد هم نیست . اب سرد شده رو یکم اب جوش میریزم و ملایم میشه گرماش و میدم میخوره
0
1401/07/18
الهام الییی
😅😅😅 کج خلقی میکنه
1
1401/07/18
... ...
اره منم ولرم بهش میدم ولی یه کم رو به سردی بره دیگه نمیخوره
1
1401/07/18
... ...
خییییلی
0
1401/07/18
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
زنده باشید 🌹
فواصل شیردهی چه در روز چه در شب هرچند ساعت است ؟ چند سی سی طی 24 ساعت میخورد؟ شیر خودتان را هم میدهید ؟
زنده باشید 🌹
فواصل شیردهی چه در روز چه در شب هرچند ساعت است ؟ چند سی سی طی 24 ساعت میخورد؟ شیر خودتان را هم میدهید ؟
0
1401/07/19
zeinab tg
پسر منم ۳۸ هفته و ی روز
کلا میگم اون شیر برا بچهایی کزودتر رشد کنن.
مواد مغذیش بیشتر
کلا میگم اون شیر برا بچهایی کزودتر رشد کنن.
مواد مغذیش بیشتر
0
1401/07/19
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر مهربون ۸۱۰تا تقریبا
0
1401/07/19
سوال کننده
فقط ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر ۳۶۰ تا
0
1401/07/19
سوال کننده
تا چند ماه مجازه بدم
0
1401/07/19
الهام الییی
۸۱۰ تا که خوبه . دختر من دو ماهه بود اینقدر نمیخورد
0
1401/07/19
الهام الییی
دوماهه بود دخترم ۵۱۰ تا میخورد
0
1401/07/19
الهام الییی
تو ۳ ماهه که عوض کردم سرشیشه رو بعدش ۸۰۰ تا میخورد
1
1401/07/19
پزشک اوما
مامان قشنگ مطمئن هستید ؟ببخشید که میپرسم چون یکجا نوشته بودید 90 سی سی میخواهم مطمئن باشم
0
1401/07/19
سوال کننده
من اشتباه نوشته بودم خانم دکتر خودمم بعدش ک برگشتم خوندم تعجب کردم
0
1401/07/19
سوال کننده
هر بار شیر میدم ۹۰ تا میدم
0
1401/07/19
سوال کننده
ولی فردا خیلی دقیق شمارش میکنم
0
1401/07/19
پزشک اوما
عزیزم ❤️😊خیالم راحت شد باشد من فردا منتظر هستم
1
1401/07/20
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر مهربون
0
1401/07/20
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان دوست داشتنی 💜
0
1401/07/21
سوال کننده
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر.از دیشب تا الان دقیق شمارش کردم ۷۵۰ تا بود ممنون میشمراهنمایی کنید
0
1401/07/21
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
وقتتون بخیر ❤️
مامان گل بهتر است فواصل شیردهی هر دو ساعت باشد و میزان شیرخشک مصرفی را به حداقل 880 سی سی برسانید. اگر روند رشدی صعودی نشد شیرخشک را تعویض کنید🌹🌹
وقتتون بخیر ❤️
مامان گل بهتر است فواصل شیردهی هر دو ساعت باشد و میزان شیرخشک مصرفی را به حداقل 880 سی سی برسانید. اگر روند رشدی صعودی نشد شیرخشک را تعویض کنید🌹🌹
0
1401/07/21
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر .میشه براش از شیر خشک ابتامیل پی دی اف استفاده کنم
0
1401/07/21
پزشک اوما
خواهش میکنم مامان گل ، باتوجه به وزن دلبندتان من مجاز نمیدانم مگر اینکه متخصص اطفال صلاح بدانند خودسر استفاده نکنید🌹
1
1401/07/21
سوال کننده
ممنونم خانم دکتر گل 💕💕
0
1401/07/21
پزشک اوما
خواهش میکنم ستاره بانوی نازنینم 💓💓
0
1401/07/21
پزشک اوما
stk: |~|11|~|33_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- نگرفتن سینه توسط نوزاد
- سزارین و کم بودن شیر و جای بخیه
- گریه نوزاد و بیقراری
- بالا آوردن نوزاد بعد از شیرخوردن
- تاریخ انقضا شیرخشک آپتامیل
- خانوما کیا از شیر خشک گیگوز استفاده کردن؟
- راه های افزایش شیرمادر
- استفاده ازعصاره مالت برای افزایش شیر
- استفاده ازعصاره مالت برای افزایش شیر
- حساسیت به پروتئین گاوی که میگن چجوریاس؟



605

