سلام من ۳روز پیش به دخترم قطره آهن و مولتی ویتامین مارکviva kids دادم بعد ۳ روز تو مدفوعش خون دیدم
دخترم فقط شیر خودمو میخوره ،این چند وقت من خامه و شیر و ماست خوردم قبلن اصلا اینارو نمیخوردم ، الان نمیدونم به خاطر آهن و مولتی اینجوری شده یا ب خاطر لبنیاتی که من استفاده کردم ، میخواستم از امروز غذا کمکیش یعنی همون فرنی رو شروع کنم ولی الان که اینجوری شده فکر کنم باید بندازم عقب ،الان باید چه اقدامی کنم دیروز دکتر که رفتم زیاد راهنمایی نکرد فقط گفت اگه تا یک هفته ادامه داشت باید پیگیری کنی الان فقط اقدامی نمیخواد ولی من از حرفش خوشم نیومد
پرسش (1401/07/15):
وجود خون تو مدفوع نوزاد ۵ ماه و ۲۹ روزه
461
75
1401/07/15
سوال کننده
0
1401/07/15
سوال کننده
الان از کجا بفهمم به خاطر داروها بوده یا ب خاطر لبنیاتی که من استفاده کردم؟
4
1401/07/15
سمانه ودنیز🌊👶🏻
احتمال زیاد بخاطر همون لبنیاته
0
1401/07/15
سوال کننده
قطره آهن و قطره مولتی ویتامینی که مخصوص بچه های آلرژی دار رفلاکسی باشه میتونید معرفی کنید
0
1401/07/15
سوال کننده
دختر من ۶ روز اول تولدش شیرخشک خورد بدنش تمام ریخت بیرون که گفتن حساسیت به پروتئین گاوی هست من دیگه تو این مدت فقط پنیر میخوردم هفته پیش که کیک خامه ای خوردم رفلاکس خیلی شدیدی پیدا کرد پیش هم دکتر بی دانش که رفتم گفت نه به خوردن تو ربط نداره هرچی میخوای بخور منم شیر و ماست و خامه باز خوردم ،الان خودمم شک دارم ولی از طرفی میترسم قطره هاشو بهش بدم نمیدونم چه کنم ،الان غذا کمکی رو چیکار کنم باید یک هفته بندازم عقب فکر کنم ،دکتر خوب تغذیه تو تهران کسی سراغ داره؟
0
1401/07/15
سوال کننده
تو این چند ماه اصلا لبنیات نمیخوردم یعنی با مصرف چند روزه لبنیات این بلا سر بچم اومد؟ الان باید دیگه چه چیزهایی رو نخورم چه رژیمی بگیرم ؟
2
1401/07/15
نسترن ..
عزیزم صد درصد بخاطر شیر و خامه بوده ک خوردی
0
1401/07/15
نسترن ..
بچت حساسیت ب پروتیین گاوی داره هرچی ک توش شیر داره رو نباید بخوری ک حتی شکلات
1
1401/07/15
فرشته m
من یه تاپیک زدم اطلاعاتش به دردت میخوره
0
1401/07/15
Arsham z
شایدم به خاطر قطره آهن بوده
0
1401/07/15
سوال کننده

0
1401/07/15
سوال کننده

0
1401/07/15
سوال کننده
مرسی رفتم خوندم ب نظرتون قطره هاشو عوض کنم
1
1401/07/15
سمانه ودنیز🌊👶🏻
هیچی همونایی ک نمیخوردی رو بازم نخور
1
1401/07/15
سمانه ودنیز🌊👶🏻
دکتر تغذیه نباید بری باید بری دکتر گوارش اطفال
بهترین دکتر گوارش اطفال ایرانم علی اکبر سیاری تو شریعتیه
بهترین دکتر گوارش اطفال ایرانم علی اکبر سیاری تو شریعتیه
1
1401/07/15
fatem F
عزیزم دکترش رو عوض کن احتمال زیاد آلرژی پروتیین گاوی باشه ببر پیش یه متخصص آلرژی تست بگیرن میگن به چه چیزایی غیر پروتیین گاوی آلرژی داره خودتم ماست و پنیر گوسفندی میتونی بخوری مراقب خودتم باش تو این رژیمها خودت ضعیف نشی
0
1401/07/15
پزشک اوما
سلام مامان گل
بدلیل لبنیات بوده جان من، به طور معمول این قطره های مصرفی سبب خون در مدفوع نمیشوند، وقتی دلبندتان حساسیت به پروتئین گاوی دارد یعین فعلا نباید حتی ذره ای لبنیات گاوی و هرآنچه که بر اساس آن تولید میشود را بخورید، این موارد را از برنامه غذایی خود حذف کنید و بعد با با گذشت چند روز وقتی شرایط باثبات شد، با شیر خودتان فرنی را تهیه کنید 🌹
بدلیل لبنیات بوده جان من، به طور معمول این قطره های مصرفی سبب خون در مدفوع نمیشوند، وقتی دلبندتان حساسیت به پروتئین گاوی دارد یعین فعلا نباید حتی ذره ای لبنیات گاوی و هرآنچه که بر اساس آن تولید میشود را بخورید، این موارد را از برنامه غذایی خود حذف کنید و بعد با با گذشت چند روز وقتی شرایط باثبات شد، با شیر خودتان فرنی را تهیه کنید 🌹
0
1401/07/15
سوال کننده
ممنون از دوستان
0
1401/07/15
سوال کننده
سلام خیلی ممنونم از جوابدهیتون فقط اینکه باید حتما ببرم دکتر تا آزمایش از دخترم بگیرن؟
0
1401/07/15
پزشک اوما
خواهش میکنم جان دلم ، اگر تکرار شد بله جانم مراجعه کنید در غیر این صورت فعلا کنترل تغذیه از جانب شما کفایت میکند 🌹
1
1401/07/16
سوال کننده
خیلی ممنون
0
1401/07/16
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من 🌹🌹
0
1401/07/16
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
0
1401/07/19
سوال کننده
دکتر جان سلام
0
1401/07/19
سوال کننده
امروز دوباره خون اومد تو مدفوع دخترم
0
1401/07/19
سوال کننده
باید چیکار کنم دکتر جان
0
1401/07/19
سوال کننده
رفتم ی بار دکتر
0
1401/07/19
سوال کننده
گفت حساسبته
0
1401/07/19
سوال کننده
نکنه از مولتی ویتامینه
0
1401/07/19
سوال کننده
ببخشید این مقدار خون خطرناکه؟
0
1401/07/19
سوال کننده
با عرض شرمندگی عکس بفرستم
0
1401/07/19
سوال کننده

0
1401/07/19
پزشک اوما
سلام به روی قشنگتون مامان جان
چند روز است مراعات غذایی را جدی شروع کرده اید؟
چند روز است مراعات غذایی را جدی شروع کرده اید؟
0
1401/07/19
سوال کننده
از روز شنبه دیگه کلهم نخوردم
0
1401/07/19
سوال کننده
هر چی که توش از گاو استفاده شده بود
0
1401/07/19
سوال کننده
امروز بهش قطره مولتی ویتامین پدیابست دادم
0
1401/07/19
سوال کننده
۲ روز هم بود که آردبرنج و آب بهش میدادم
0
1401/07/19
سوال کننده
خودمم از روز شنبه هیچ جیزی که داخلش مشتقات گاوی داشته باشه رو نخوردم
0
1401/07/19
سوال کننده
احساس میکنم روی ساق پای دخترم اگزما زده
0
1401/07/19
سوال کننده

0
1401/07/20
پزشک اوما
عزیزم فعلا ویواکیدز را ندهید چون بخاطر دارم میگفتید هرگاه میدهید مدفوع نیز روان می شود درست است؟
همان پدیابست را بدهید، خودتان هم به صورت جدی روی تغذیه دقت داشته باشید و آرد برنج و آب را هم قطع کنید ، اگر شرایط بهتر شد مجددا فرنی بدهید اگر باز علامتی به نفع حساسیت مشاهده شد از آرد برنج استفاده نکنید چون جزو موارد حساسیت زا است، روی پا هم کالاندولا بزنید اگر موثر نبود اگزاسین را. امتحان کنید 💜
همان پدیابست را بدهید، خودتان هم به صورت جدی روی تغذیه دقت داشته باشید و آرد برنج و آب را هم قطع کنید ، اگر شرایط بهتر شد مجددا فرنی بدهید اگر باز علامتی به نفع حساسیت مشاهده شد از آرد برنج استفاده نکنید چون جزو موارد حساسیت زا است، روی پا هم کالاندولا بزنید اگر موثر نبود اگزاسین را. امتحان کنید 💜
0
1401/07/20
سوال کننده
بله ویواکیدز هم دادم شکمش روان شد ،پدیا بست هم دادم شکمش روان شد
0
1401/07/20
سوال کننده
پس فرنی هم نباید بدم ، تا چند روز باید صبر کنم برای تست دوباره فرنی ؟
0
1401/07/20
سوال کننده
پس فعلا فقط باید شیر خودمو بخوره
0
1401/07/20
سوال کننده
شروع غذا رو بندازم عقب یکی دو هفته درسته؟
0
1401/07/20
سوال کننده
بهش همون آد رو بدم
0
1401/07/20
سوال کننده
؟
0
1401/07/20
سوال کننده
با قطره آهن؟ یا صبر کنم خوب شه بعد آهن رو بدم؟
0
1401/07/20
سوال کننده
من خودم هر چیزی که توش مربوط به گاو باشه رو نمیخورم فقط میوه و مرغ و برنج میخورم کیک خونگی خودم بدون شیر درست کردم همینا رو میخورم
0
1401/07/20
سوال کننده
دیروز بهش پدیا بست رو که دادم ۵ بار شکمش تو ۳،۴ ساعت کار کرد
0
1401/07/20
پزشک اوما
عزیزم دلبندتان طی 24 ساعت چند بار دفع دارد؟
0
1401/07/20
سوال کننده
۷ بار
1
1401/07/20
پزشک اوما
عزیزم فعلا به جای مولتی ویتامین، آد بدهید و آهن نیز داده شود. روی تغذیه خودتان دقت کافی داشته باشید. برای 3 تا 4 روز صبوری کنید، اگر دیگر خون در مدفوع تکرار نشد، این بار از لعاب برنج تهیه شده با خود برنج استفاده کنید.
در روز اول، صبح به عنوان صبحانه، نصف قاشق مرباخوری از لعاب را به فرزندتان بدید. اگر پس از 4 ساعت علائم حساسیت مشاهده نشد، ظهر به عنوان ناهار، میتوانید یک قاشق مرباخوری از همان غذا را به او بدهید. پس از 4 ساعت اگر علائم حساسیت مشاهده نشد در نوبت بعدی غروب به عنوان شام، دو قاشق مرباخوری از همان غذا به او بدهید، ولی باز هم باید او را از نظر بروز واکنش های حساسیتی و حتی بی قراری و بی خوابی شبانه که جدید ایجاد شده باشد، کنترل کنید. در روز دوم، غذا را ندهید و فقط شیردهی مانند گذشته داشته باشید. اگر طی روز دوم علائم حساسیت ظاهر نشد، همان غذای روز اول یعنی لعاب برنج را در مقادیر بیشتر به فرزندتان بدهید. روز چهارم باز غذا را ندهید و تغذیه با شیر به تنهایی انجام شود. اگر در این روز هم حساسیت رویت نشد این غذا ایمن بوده و می توانید دیگر به فرزندتان بدهید، و بعد در هفته بعدی میتوانید حریره را شروع کنید 🌹🌹🌹🌹
در روز اول، صبح به عنوان صبحانه، نصف قاشق مرباخوری از لعاب را به فرزندتان بدید. اگر پس از 4 ساعت علائم حساسیت مشاهده نشد، ظهر به عنوان ناهار، میتوانید یک قاشق مرباخوری از همان غذا را به او بدهید. پس از 4 ساعت اگر علائم حساسیت مشاهده نشد در نوبت بعدی غروب به عنوان شام، دو قاشق مرباخوری از همان غذا به او بدهید، ولی باز هم باید او را از نظر بروز واکنش های حساسیتی و حتی بی قراری و بی خوابی شبانه که جدید ایجاد شده باشد، کنترل کنید. در روز دوم، غذا را ندهید و فقط شیردهی مانند گذشته داشته باشید. اگر طی روز دوم علائم حساسیت ظاهر نشد، همان غذای روز اول یعنی لعاب برنج را در مقادیر بیشتر به فرزندتان بدهید. روز چهارم باز غذا را ندهید و تغذیه با شیر به تنهایی انجام شود. اگر در این روز هم حساسیت رویت نشد این غذا ایمن بوده و می توانید دیگر به فرزندتان بدهید، و بعد در هفته بعدی میتوانید حریره را شروع کنید 🌹🌹🌹🌹
1
1401/07/20
سوال کننده
سلام دوباره یک دنیاااا ممنونم خیلی راهنمایی کامل و جامعی کردین خیلی خیلی ممنونم ازتون پس اول لعاب برنچ اگه موردی نبود حریره بادام و بعد هم آب سوپ و بعد خود پوره سوپ خ
1
1401/07/20
سوال کننده
خیلی ممنونم شما خیلی خوب راهنمایی میکنید من به پزشک مراجعه کردم دقیقا حرف شما رو زدن و شما کامل و جامع تر توضیح دادین یک دنیا تشکر
1
1401/07/20
سوال کننده
stk: |~|11|~|107_col
1
1401/07/20
سوال کننده
stk: |~|11|~|106_col
0
1401/07/21
پزشک اوما
عزیزدلم هستید ❤️❤️ بله آفرین دقیقا با همین روال پیش بروید مامان جان و امیدوارم دیگر مشکلی در این مسیر رخ ندهد.
خداروشکر عزیزم که توانسته ام راهنمایی مفیدی داشته باشم ممنونم از انرژی مثبتتون که باعث دلگرم شدن من هست 😊❤️😘
خداروشکر عزیزم که توانسته ام راهنمایی مفیدی داشته باشم ممنونم از انرژی مثبتتون که باعث دلگرم شدن من هست 😊❤️😘
0
1401/07/21
پزشک اوما
stk: |~|11|~|103_col
0
1401/07/21
پزشک اوما
stk: |~|11|~|110_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




