سلام خانم دکتر...
من ماه پیش رفتم سونو تخمک،فولیکول نداشتم و مشخص شد پلی کیستیک هستم...اما از کیت تخمک استفاده میکردم که ببینم مثبت میشه یا نه؟تا اینکه ۲هفته بعد سونو تخمک کیت تخمک به مدت۳،۴ روز مثبت شد و ما اقدام داشتیم...۲هفته از موعد پریودم گذشت بیبی چک زدم مثبت شد..ازمایش بتا هم دادم
که ظاهرا مثبته...اما قبلش دکتر که جواب سونو تخمکم رو دیدن فهمیدن پلی کیستیک هستم بهم ip6 و پودر اینو فولیک دادن که حدود یک ماه بود داشتم استفاده میکردم+متفورمین که هفته پیش دادن اما نخورده بودم تا فهمیدم حامله ام! الان میخوام بدونم امکان داره این ۲تا دارو مشکل کیستم رو برطرف کرده باشن؟یا خدای نکرده احتمال خطر هنوز هست و باید کنترل بشم؟نیاز نیاز هست متفورمین یا داروهایی امثال متفورمین بخورم که بچه در امان باشه؟
تشکر🙏🌹
پرسش (1401/07/10):
بارداری با وجود تخمدان پلی کیستیک چگونه است؟
1018
57
1401/07/10
سوال کننده
0
1401/07/10
سوال کننده

ازمایش بتا
0
1401/07/10
سوال کننده

سونو تخمک
1
1401/07/10
فافا s
عزیزم برو دکتر طیرنظردکتر باش
0
1401/07/10
الناز مامان نيکان❤
عزیزم برو دکتر زود تر تحت نظر باش فعلا اون داروهاتم نخور اصلا تا با دکتر مشورت کنی
0
1401/07/10
سوال کننده
اها
0
1401/07/10
زهراا🤲خدایا شکرت
عزیزم قرص مکمل رو قطع کن ولی متفورمین رو نه
هیچ نگران هم مباش این قرص رو کیفیت تخمک تاثیر داره
هیچ نگران هم مباش این قرص رو کیفیت تخمک تاثیر داره
0
1401/07/10
سوال کننده
اره زهرا جون،میدونم رو کیفیت تاثیر میزاره
منظورم اینه مشکل کیستم برطرف شده ینی تا الان؟
و مشکل نداره؟
منظورم اینه مشکل کیستم برطرف شده ینی تا الان؟
و مشکل نداره؟
0
1401/07/10
زهراا🤲خدایا شکرت
عزیزم پلی کیستیک به معنای اون کیست تو ذهن شما نیست
یعنی شما تخمدانت تخمک بالغ تولید نمیکنه
یعنی شما تخمدانت تخمک بالغ تولید نمیکنه
0
1401/07/10
زهراا🤲خدایا شکرت
در ضمن هیچ مشگلی هم نداره اصلا نگران نباش
0
1401/07/10
زهراا🤲خدایا شکرت
فقط اصلا و ابدا متفورمین قطع نشه چون باعث سقط میشه خدایی ناکرده
1
1401/07/10
سوال کننده
گلم من فعلا نتونستم با دکتر ارتباط بگیرم،مطمئنی متفورمینو باید بخورم؟
0
1401/07/10
مامان علی jaberi
متفورمین رو از موقعی ک دکتر بهت داده مصرف کردی؟؟
0
1401/07/10
غزاله ........
متفورمین فکر کنم باید قطع شه
منم پلی کیستیک بودم باردار شدم و از روزی که فهمیدم باردارم دکترم قطع کرد متفورمین
فولیک اسید داد بهم بجاش
منم پلی کیستیک بودم باردار شدم و از روزی که فهمیدم باردارم دکترم قطع کرد متفورمین
فولیک اسید داد بهم بجاش
0
1401/07/10
سوال کننده
نه تازه میخواستم استفاده کنم که فهمیدم باردارم،استفاده نکردم
0
1401/07/10
مامان علی jaberi
اگه نخوردی، نخور دیگه
ببین دکترت چی بهت میگه
این قرص هورمونیه
ببین دکترت چی بهت میگه
این قرص هورمونیه
0
1401/07/10
سوال کننده
زهرا جان یه سوال!
من متفورمین رو یک هفته بود گرفته بودم و هنوز شروع نکرده بودم به استفاده ش،میخواستم شروع کنم که فهمیدم باردارم،حالا چی؟شروع کنم استفاده کنم؟
یا چون استفاده نکردم،شروعشم نکنم؟
من متفورمین رو یک هفته بود گرفته بودم و هنوز شروع نکرده بودم به استفاده ش،میخواستم شروع کنم که فهمیدم باردارم،حالا چی؟شروع کنم استفاده کنم؟
یا چون استفاده نکردم،شروعشم نکنم؟
0
1401/07/10
سارا مامان فربد و آراس 😍
سلام عزیزم منم بارداری اولم همین داروهارو خوردم وقتی باردار شدم قطع کردم
0
1401/07/10
سارا مامان فربد و آراس 😍
داروهای هورمونیتو قطع کن فقط الان باید اسید فولیک بخوری و مکمل
0
1401/07/10
سوال کننده
اهان..مررررسی مامانِ فربد😘🥰
بیینیم پزشک اوما چه دستوری میدن؟
بیینیم پزشک اوما چه دستوری میدن؟
0
1401/07/10
maryam 💫
عزیزم نگران نباش منم پلی کیستیک بودم قرصی هم نخوردم بابتش
0
1401/07/10
سوال کننده
مرسی قربونت برررم
0
1401/07/10
Sahar R
نگران نباش عزیزم اصلا پلی کیستیک منظور این نیست کیست داری و خطرناکه. درواقع فولیکولات بالغ نمیشن که برای شما خداروشکر شد و باردار شدی. بقیش دیگه مثل بقیه هستین.
0
1401/07/10
سوال کننده
خب خداروشکر😘😘😘
0
1401/07/10
زهراا🤲خدایا شکرت
اگر مصرف میکنی که اصلا قطع نشه
اگر مصرف نکردی اصلا مصرف نکن
اگر مصرف نکردی اصلا مصرف نکن
0
1401/07/10
زهراا🤲خدایا شکرت
امروز یکشنبه اس سریع تر حضوری برو پیش دکترت بهت مکمل های لازمه رو بده
فقط مکمل دیگه رو که برای کمگ به باروری بوده قطع کن
فقط مکمل دیگه رو که برای کمگ به باروری بوده قطع کن
0
1401/07/10
سوال کننده
حله عزیزم
0
1401/07/10
پزشک اوما
سلام فاطمه جانم به روی قشنگتون
عزیزم وقتی باردار شده اید دیگر مساله تنبلی تخمدان اهمیتی ندارد (شما کیست نداشته اید، در مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک ، در واقع فولیکول ها توان بالغ و بزرگ شدن را نداشته و بنابراین به شکل کیست های ریز در سونوگرافی رویت میشوند)، در حال حاضر اینوفولیک و Ip6 را قطع کنید. اسیدفولیک را شروع کرده و در مورد متفورمین اگر تا الان شروع نکردید، دیگر آغاز نکرده و آزمایشات ابتدایی بارداری را در همین هفته انجام دهید تا سطح قند خون ناشتا کنترل شود ، البته که روال کاری هر پزشک با دیگری متفاوت است و باید حتما از پزشک خودتان هم نظرخواهی کنید جان من❤️
عزیزم وقتی باردار شده اید دیگر مساله تنبلی تخمدان اهمیتی ندارد (شما کیست نداشته اید، در مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک ، در واقع فولیکول ها توان بالغ و بزرگ شدن را نداشته و بنابراین به شکل کیست های ریز در سونوگرافی رویت میشوند)، در حال حاضر اینوفولیک و Ip6 را قطع کنید. اسیدفولیک را شروع کرده و در مورد متفورمین اگر تا الان شروع نکردید، دیگر آغاز نکرده و آزمایشات ابتدایی بارداری را در همین هفته انجام دهید تا سطح قند خون ناشتا کنترل شود ، البته که روال کاری هر پزشک با دیگری متفاوت است و باید حتما از پزشک خودتان هم نظرخواهی کنید جان من❤️
0
1401/07/11
سوال کننده
ممنونم دکترجان...
فقط اینکه برای این ازمایش ها نیاز که ناشتا باشم؟
فقط اینکه برای این ازمایش ها نیاز که ناشتا باشم؟
0
1401/07/11
سوال کننده
و اینکه یک دکتری گفتن چون پلی کیستیک بودی متفورمین رو بخور،و من با وجود اینکه اصلا شروعش نکرده بود،فقط یکبار یه نصفه خوردم یکبار هم یه مولتی ویتامین
اشکال نداره؟
از مولتی ویتامین یدونه
متفورمین یه نصفه فقط
برای بچه مشکل نداشته باشه؟
اشکال نداره؟
از مولتی ویتامین یدونه
متفورمین یه نصفه فقط
برای بچه مشکل نداشته باشه؟
1
1401/07/11
پزشک اوما
بله مامان گل باید ناشتا باشید، عزیزم نگران نباشید هیچ مشکلی ندارد اما بعد این فعلا لازم نیست، زودتر پزشکی که میخواهید تحت نظر ایشان باشید را انتخاب کنید و با روال کاری ایشان پیش بروید ❤️
0
1401/07/11
سوال کننده
متشکرم🙏🌹
0
1401/07/11
سوال کننده
یه سوال دیگه
دکتر من ضربانم از الان بالاست...قلبم انگار تند تند میزنه گرمم میشه
و گاها دل درد پریودی میگیرم...خطری که خدای نکرده نیست؟یعنی طبیعیه؟
دکتر من ضربانم از الان بالاست...قلبم انگار تند تند میزنه گرمم میشه
و گاها دل درد پریودی میگیرم...خطری که خدای نکرده نیست؟یعنی طبیعیه؟
0
1401/07/11
پزشک اوما
خواهش میکنم جان دلم 🌹🌹
مامان گل عدد ضربان قلب چند است؟
مامان گل عدد ضربان قلب چند است؟
0
1401/07/12
سوال کننده
نگرفتم دکتر،ولی احساس میکنم یکم زیاد شده...
چقدر باشه طبیعیه؟
چقدر باشه طبیعیه؟
0
1401/07/12
سوال کننده
خیلی زیاد نیست...امروز یهویی ناهار خوردم،زیاد هم خوردم...بعدش رفتم خوابیدم...فکر میکنم بخاطر این بوده که فاصله ننداختم و نذاشتم غذام هضم بشه..
اصلا افزایش ضربان تو این هفته ها طبیعی هست؟
اصلا افزایش ضربان تو این هفته ها طبیعی هست؟
0
1401/07/12
سوال کننده
و هم بعدازظهر هم الان(شب)که میخوام بخوابم،چشمام رو که میبندم،یه حسی شاید مثل شُک خیلییی ریز از سرتا پام هی میاد و رد میشه...این یعنی چی؟
0
1401/07/12
پریسا ...
سلام عزیزم این داروهایی که گفتی روزی چندبار مصرف میکردی ممنون میشم بگی.
0
1401/07/12
سوال کننده
سلام گلم
پودر اینوفولیک رو روزی ۲تا ناشتا
قرصip6 رو یکی بعد غذا
پودر اینوفولیک رو روزی ۲تا ناشتا
قرصip6 رو یکی بعد غذا
0
1401/07/12
پریسا ...
خیلی ممنونم.
0
1401/07/12
سوال کننده
فداتون
0
1401/07/12
پریسا ...
بارداریت هم مبارک باشه🌷🌷
0
1401/07/12
سوال کننده
ممنونم عزیزم
0
1401/07/12
پریسا ...
یعنی دوتا پودر رو باهم مصرف میکردی
0
1401/07/12
سوال کننده
ته یکی صبح ناشتا
۱۲ساعت بعد
یکی هم شب ناشتا(قبل شام)
۱۲ساعت بعد
یکی هم شب ناشتا(قبل شام)
0
1401/07/12
پریسا ...
🌷🌷🌷
0
1401/07/12
پزشک اوما
عزیزم افزایش خفیف موردی ندارد و طبیعی است، آزمایشات ابتدایی بارداری را انجام دهید تا اطلاعات دقیق تری نسبت به شرایط شما داشته باشیم ❤️
1
1401/07/12
سوال کننده
پس خداروشکر...
انجام دادم ان شاالله شنبه جواب رو میگیرم
انجام دادم ان شاالله شنبه جواب رو میگیرم
0
1401/07/12
سوال کننده
دکتر جان امکان داره سن جنین رو با عدد ازمایش بتا محاسبه کرد؟
من چون نامنظم بودم اصلااا نمیتونم بفهمم سن جنینم رو!
اوما زده ۸ هفته ولی مطمئنم هشت هفته نیست
ازمایشم عدد بتا رو زده بود 401
مییشه گفت الان حدودا چند هفتمه؟
من چون نامنظم بودم اصلااا نمیتونم بفهمم سن جنینم رو!
اوما زده ۸ هفته ولی مطمئنم هشت هفته نیست
ازمایشم عدد بتا رو زده بود 401
مییشه گفت الان حدودا چند هفتمه؟
0
1401/07/12
سوال کننده
توی اوما که اولین روز اخرین پریودم رو وارد کردم زد ۸هفته ینی از ۱ شهریور حساب کرده
ولی میدونم ۸ هفته نیست
چون من تازه ۷شهریور رفتم سونو تخمک که فولیکول نداشتم
۲۰_۲۵شهریور کیت تخمک زدم تازه مثبت شد و اقدام کردم...که مطمئنا توی این تاریخ گرفته
و بر این اساس ۸ هفته اصلااا نمیشه
ولی میدونم ۸ هفته نیست
چون من تازه ۷شهریور رفتم سونو تخمک که فولیکول نداشتم
۲۰_۲۵شهریور کیت تخمک زدم تازه مثبت شد و اقدام کردم...که مطمئنا توی این تاریخ گرفته
و بر این اساس ۸ هفته اصلااا نمیشه
0
1401/07/12
پزشک اوما
احسنت به شما عزیزم 🌹
خیر برای محاسبه سن جنین منتظر سونوگرافی باشید با بتا نمیتوان تعیین کرد❤️
خیر برای محاسبه سن جنین منتظر سونوگرافی باشید با بتا نمیتوان تعیین کرد❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- کسی هست پلی کیستیک باشه و چند ماه یه بار پریود بشه
- فولیکول غالب در سمت لوله بسته
- تاثیر متفورمین و سیپروترون کامپاند در تعیین جنسیت
- تاثیر ال دی در رژیم تعیین جنسیت و امکان بارداری بلافاصله بعد از قطع قرص
- دوستان بشدت نیاز به امید دارم 😭کسی هست پلی کیستیک بوده با این وجود باردار شده باشه؟
- رفتم دکتر برام کلومیفن و گلوکوفاژ داده کسی بوده جواب گرفته باشه..؟ بنطرتون چقد احتمال داره زود جواب بگیرم؟
- سونوگرافی من رو میشه ببینید لطفا؟ 🙏
- تنبلی تخمدان پلی کیستیک دارم یانه ؟
- تنبلی تخمدان و تخمدان پلی کیستیک
- دوستان به دادم برسید😔😔




